NL 2x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-08-21, 22:39

Nie wiedziałem, gdzie napisać ten post, a nie chce utworzyć nowego tematu.

Mianowicie powiedziecie mi czy istnieje taki model MANa jak NL273, bo mnie wydaje mi się, że nie, są przecież 2 tylko modele obecnie produkowane NL263 i NL283 (jeśli chodzi o pojazdy 12 metrowe).

A dlaczego się pytam czy taki model MANa istnieje ? A to dlatego, że jak już pisał użytkownik Przemo_Dab Pan H. Polaka (prywaciarz z linii KZK GOP) zakupił w lipcu 2 nowe sztuki właśnie MANa Lion`s City. Na tablice, a dokładnie na nalepce piszę, że to model NL273 i teraz powiedzcie mi czy to winna ludzi z fabryki, że podali zły model MANa czy taki rzeczywiście istnieje w ofercie ?

PS. Najśmieszniejsza w tych MANach jest naklejka informująca nas o tym, że:

Ilość miejsc stojących: 188
Ilość miejsc siedzących: 188
Ilość miejsc dla wózków inwalidzkich: 8

:rotfl:

ppln

Post autor: ppln » 2007-08-21, 22:48

Skąd wiesz, że nie zażyczyli sobie 270-konnego silnika

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-08-21, 22:54

ppln pisze:Skąd wiesz, że nie zażyczyli sobie 270-konnego silnika
No właśnie tego nie wiem, dlatego się pytam.

Wiem, że wielu MKMów dziwi właśnie taki model MANa z którym wcześniej się nie spotkali.

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-08-21, 22:58

To powinno Cię jak i wielu innych "zaspokoić na duszy". :)

http://members.chello.at/busse-wien/technik.htm

Marcin Nader

Post autor: Marcin Nader » 2007-08-22, 12:55

Z tymże ten na tej stronie, jest gazowy. Zwykłych MANów NL273 nie było, i niby nie ma. Chociaż w Białymstoku tabliczki znamionowe twierdzą tak samo... Najprawdopodobniej jest to wina silnika, D20.

OZZY

Post autor: OZZY » 2007-08-22, 12:59

To co pokazał PE 099 to autobusy napędzane CNG a co za tym idzie z nieco innymi silnikami. Nie wiem czy było to tutaj już wyjaśnione ale MANy z najnowszymi silnikami spełniającymi EURO 4 mają nieco inną ilość KM.
Jeśli z tyłu autobusu jest niewielka aczkolwiek charakterystyczna naklejka "D20 Common Rail" to możemy się spodziewać że jest to MAN z nieco inną od dotychczasowo spotykanych ilością KM.

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-08-22, 17:46

Przecież pytanie brzmiało:
MKM Shadow pisze:Mianowicie powiedziecie mi czy istnieje taki model MANa jak Man NL273
więc link był udowodnienie że istnieje.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-08-22, 18:09

MKM Shadow pisze:PS. Najśmieszniejsza w tych MANach jest naklejka
Zapewne surowa naklejka uniwersalna ;)

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2009-04-14, 19:21

Sorry że bawię się w archeologa, ale mam pytanie: czym różni się MAN NL283 od MANa NL283 Lion's City? W Jastrzębiu mamy 2 NL283, jakiś czas temu na testach były NL283 Lion's City. Z tego co zauważyłem to tylko ściana przednia i tylna trochę zmieniona, ale czy coś jeszcze? Pytam z ciekawości ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2009-04-14, 19:32

Wnętrze jest jeszcze inne, chyba, że późne NL2x3 miały takie same jak Lionsy. Technicznie chyba żadnej różnicy ;)

lesiak94

Post autor: lesiak94 » 2009-04-14, 19:42

Czyli tylko facelifting tak?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-04-14, 20:08

lesiak94 pisze:Czyli tylko facelifting tak?
Właśnie tak

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-04-14, 20:31

Nie sam facelifting. Zmiany zostały połączone z dodaniem nowych silników z czego pamiętam.
No i co do faceliftingu, to zortała zmienina linia boczna.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2009-04-14, 21:54

Amalio pisze:Nie sam facelifting. Zmiany zostały połączone z dodaniem nowych silników z czego pamiętam.
W terminologii samochodowej to też podpada pod lifting właściwie, no ale nieważne

Awatar użytkownika
shakkie
Posty: 1411
Rejestracja: 2009-03-21, 21:32
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: shakkie » 2009-06-05, 17:14

Do SPPK przyjechały 2 MANy:
http://www.mkm.szczecin.pl/news.php?det ... 29836.news
http://www.phototrans.eu/14,330942,0.html
Pochodzą od tego samego prywaciarza, co sprowadzone 2 lata temu 3033 i 3034.

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2010-09-14, 22:18

Obrazek

Nowe nabytki MPK Nowy Sącz :)
Rocznik 1999, ex OVB Offenbach am Main.

Powiew nowości w krainie Jelczy PR110 ;)

Teraz pytanie do znawców tematu: NL223 od zawsze wydawały mi się autobusami w 100% niskopodłogowymi, mającymi niską podłogę także w trzecich drzwiach.
Sądeckie nabytki w ostatnich drzwiach mają stopień.

Obrazek

Czym to jest spowodowane? Wizją producenta, zamawiającego? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-09-14, 22:43

Hannibal pisze:
Czym to jest spowodowane? Wizją producenta, zamawiającego? ;)
Powiedzmy, że wizją producenta. To dopiero '99 rocznik i chyba wszystkie trzydrzwiówki z tego okresu tak miały. Dopiero z czasem podłoga się "wypoziomowała"

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-15, 08:45

Wow. Piękne autobusy. Hannibal - czy będzie takich autobusów więcej w Nowym Sączu ? ;)

I czy MPK je przemaluje na żółto ? ;)
Hannibal pisze:Sądeckie nabytki w ostatnich drzwiach mają stopień.
Stopień jest ale mały i nie będzie w jakiś znaczący sposób utrudniać wymiany pasażerskiej. ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2010-09-15, 22:47

Całkiem ładnego NL263 zakupił Edgab Lublin działający w ramach AKL.

:strzałka: http://www.phototrans.eu/15,261564,8056.html

Coraz ładniejsze sprowadzają te "mańki" :mruga:

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2010-09-17, 08:12

J-31 pisze:czy będzie takich autobusów więcej w Nowym Sączu ?
Jest pewna szansa, ale na to można liczyć dopiero w przyszłym roku. ;)
J-31 pisze:I czy MPK je przemaluje na żółto ?
MPK ma zamiar zmienić malowanie dlatego te dwa NL223 na pewno żółte nie będą. Myślę, że pojeżdzą chwilę w barwach Offenbachu a potem dostaną nowe malowanie (szaro-czerwone).

plocmaster pisze:Macie w nowosądeckich schemat linii stamtąd? Bo w płockich jest
Nasze są dość skrupulatnie wyczyszczone z naklejek, po przyjeździe na zajezdnie były wyposażone jedynie w naklejki na drzwiach i na kabinie kierowcy gdzie widniała nazwa dawnego właściciela.

ODPOWIEDZ