NL 2x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Hannibal

Post autor: Hannibal » 2010-09-14, 22:18

Obrazek

Nowe nabytki MPK Nowy Sącz :)
Rocznik 1999, ex OVB Offenbach am Main.

Powiew nowości w krainie Jelczy PR110 ;)

Teraz pytanie do znawców tematu: NL223 od zawsze wydawały mi się autobusami w 100% niskopodłogowymi, mającymi niską podłogę także w trzecich drzwiach.
Sądeckie nabytki w ostatnich drzwiach mają stopień.

Obrazek

Czym to jest spowodowane? Wizją producenta, zamawiającego? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-09-14, 22:43

Hannibal pisze:
Czym to jest spowodowane? Wizją producenta, zamawiającego? ;)
Powiedzmy, że wizją producenta. To dopiero '99 rocznik i chyba wszystkie trzydrzwiówki z tego okresu tak miały. Dopiero z czasem podłoga się "wypoziomowała"

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-15, 08:45

Wow. Piękne autobusy. Hannibal - czy będzie takich autobusów więcej w Nowym Sączu ? ;)

I czy MPK je przemaluje na żółto ? ;)
Hannibal pisze:Sądeckie nabytki w ostatnich drzwiach mają stopień.
Stopień jest ale mały i nie będzie w jakiś znaczący sposób utrudniać wymiany pasażerskiej. ;)
Obrazek

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie » 2010-09-15, 22:47

Całkiem ładnego NL263 zakupił Edgab Lublin działający w ramach AKL.

:strzałka: http://www.phototrans.eu/15,261564,8056.html

Coraz ładniejsze sprowadzają te "mańki" :mruga:

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2010-09-17, 08:12

J-31 pisze:czy będzie takich autobusów więcej w Nowym Sączu ?
Jest pewna szansa, ale na to można liczyć dopiero w przyszłym roku. ;)
J-31 pisze:I czy MPK je przemaluje na żółto ?
MPK ma zamiar zmienić malowanie dlatego te dwa NL223 na pewno żółte nie będą. Myślę, że pojeżdzą chwilę w barwach Offenbachu a potem dostaną nowe malowanie (szaro-czerwone).

plocmaster pisze:Macie w nowosądeckich schemat linii stamtąd? Bo w płockich jest
Nasze są dość skrupulatnie wyczyszczone z naklejek, po przyjeździe na zajezdnie były wyposażone jedynie w naklejki na drzwiach i na kabinie kierowcy gdzie widniała nazwa dawnego właściciela.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-17, 08:18

Hannibal pisze:MPK ma zamiar zmienić malowanie dlatego te dwa NL223 na pewno żółte nie będą. Myślę, że pojeżdzą chwilę w barwach Offenbachu a potem dostaną nowe malowanie (szaro-czerwone).
Wow. Czemu MPK chce zmienić schemat malowania ? Przecież żółty jest całkiem fajny ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-09-17, 09:05

J-31 pisze: Wow. Czemu MPK chce zmienić schemat malowania ? Przecież żółty jest całkiem fajny ;)
A czy żółty lakier (tu nawet nie ma mowy o jakimkolwiek schemacie) jest w jakikolwiek sposób wyróżniający na tle innych miast :?: :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28824
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2010-09-17, 10:50

Amalio pisze:A czy żółty lakier (tu nawet nie ma mowy o jakimkolwiek schemacie) jest w jakikolwiek sposób wyróżniający na tle innych miast :?:
W skali innych miast nie, ale w skali samego Nowego Sącza - gdzie pojawiają się autobusy różnych przewoźników - owszem tak. ¯ółty kolor jest z daleka widoczny i doskonale rozpoznawalny.

Co prawda nowosądeckie MPK ma pewien mały bałaganik z kolorystyką autobusów, bo część z ich taboru nie posiada koloru żółtego, ale chyba należałoby to ujednolicić w kierunku żółci.

Po za tym dziwię się, że do nowego schematu wybrano m.in. kolor szary. Jest to smutny kolor, chociaż nie wiem w jakim procencie obejmowałby on zewnętrzną powłokę pojazdów ;)

Natomiast żółty, jest kolorem ciepła, słońca, dodaje uroku miastu - bo autobusy miejskie są pewnym elementem miejskim. ;)
Myślę, że te nowo zakupione MAN-y, pięknie by się prezentowały w kolorze żółtym - no, ale decyzja należy do MPK ;)

Schemat kolorów nie ma znaczenia dla eksploatacji pojazdów ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-11-09, 17:12

TP-Bus Tarnowo Podgórne wzbogacił się o MAN'a NL2x3. Klimatyzacja, wszystkie drzwi odskokowe, w układzie 2-2-2, ma kołpaki i miękkie fotele. Jeden z tych wcześniejszych MAN'ów trójek, no i został przemalowany.

Drahus

Post autor: Drahus » 2010-11-09, 18:23

Z tego co widzę, to nie było tu tego. W czerwcu PKS Wejherowo zakupiło MANa NL223 z Holandii. Całkiem przyjemne auto. Więcej zdjęć, opinii i informacji tu: http://phototrans.eu/15,255295,352.html

NL283

Post autor: NL283 » 2010-11-09, 18:27

Nie, Dominiku, fotele ma twarde z Lion'sa

Awatar użytkownika
Domiz09
Posty: 459
Rejestracja: 2009-10-30, 21:20
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Domiz09 » 2010-11-11, 19:14

Nie, miękkie z pierwszych trójek. Takie same jak ZUK'owa szprotka ;)

lukmek

Post autor: lukmek » 2010-11-28, 23:23

Panowie może ktoś z Was pomóc w ustaleniu pochodzenia tego wozu:
http://www.komunikacja.dzierzoniow.pl/i ... how&id=404
Z góry dzięki :)

Bartek

Post autor: Bartek » 2010-11-28, 23:29


lukmek

Post autor: lukmek » 2010-11-29, 00:12

To ten :D
Dzięki za pomoc :)
Obrazek
fotografia wykonana przez Adama Zylbertala z serwisu http://www.komunikacja.dzierzoniow.pl

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2010-12-07, 19:24

Mam pytanie, jak to jest z tym stopniem z tyłu w "trzeciej generacji", ktoś to już tutaj poruszał, ale chodzi o coś innego, czy to jest zależne od silnika, a może od rocznika, bo dziwi mnie, że opolski NL263 #261 z Offenbach z 2001r. ma właśnie z tyłu schodek, a już nasze nówki, rok młodsze nie mają (NL223)

Fotki:
http://www.phototrans.eu/15,267803,359.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2010-12-07, 20:45

Szczerze mówiąc, to teoria rocznikowa przez ten egzemplarz podupada (wystarczy spojrzeć na VIN), więc możliwe, że jest to spowodowane innym czynnikiem. I niekoniecznie musi tu chodzić o silnik.
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-12-07, 21:15

Mi się wydaje, że to opcja jaką wybrał zamawiający. Most portalowy w naszych jest więc stopień z tyłu logicznie nie jest uzasadniony - podłoga podnosi się nawet lekko do samego stopnia. Widocznie stwierdzono, że lepiej mieć z tyłu jeden schodek i niższą piramidkę do tylnych siedzeń. Innej teorii nie mam.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-01-08, 11:39

Chyba został wykasowany jeden temat, więc zadam pytanie tu. Dodać jakieś kalendarium produkcji do tego tematu:
viewtopic.php?t=6260
:?:
Tory na tiry!

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-08-12, 22:40

Lion''sy City CNG dla Zamościa uchwycone na trasie:
1, 2

[ Dodano: 2011-09-01, 20:46 ]
Zamojskie gazowe "Lwy".
Ostatnio zmieniony 2011-08-14, 16:25 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ