MAN - oznaczenia autobusów

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

MAN - oznaczenia autobusów

Post autor: Amalio » 2010-07-08, 11:21

Autobusy Miejskie:

Stara nomenklatura:
Oznaczenia literowe są na końcu. W skrócie:
UO - autobus miejski z silnikiem pod podłogą (umieszczony centralnie pomiędzy osiami)
HO - autobus miejski z silnikiem umieszczonym na tylnym zwisie
UG - autobus miejski, przegubowy z silnikiem umieszczonym w pierwszym członie(ciągnik)

Obowiązująca nomenklatura:
Pierwsza litera:
N - Niederflur: autobusy niskopodłogowe oraz od tego roku niskowejściowe( Lion's City C LE), także niskowejściowe NM od Göppela
E - Europa: rodzina tańszych autobusów miejskich. Druga generacja średniopodłogowa, trzecia niskowejściowa (Lion's City T (TÜ) i Lion's City LE (LE Ü))
S - Standardbus: standardowy autobus miejski. Obecnie rodzina autobusów wysokopodłogowych produkowanych w Turcji (Lion's Classic)

Druga Litera:
L - Linienbus: autobus liniowy, 12, 13,7 lub 15 metrowy (Lion's City, Lion's City C, Lion's City C LE oraz Lion's City L)
M - Midibus: autobus typu MIDI 9,3 - 10,5 metra (Lion's City M)
G - Gelenkbus: autobus przegubowy, 18, 18,75 lub 20,5 metrowy oraz podmiejski 18 metrów (Lion's City G, Lion's City GL, Lion's City GXL oraz Lion's City GÜ)
Ü - Überlandbus: autobus podmiejski, 12 lub 15 metrowy (Lion's City Ü lub Lion's City ÜLL)
D - Doppeldeckerbus: autobus piętrowy (Lion's City DD)
GG - Doppelgelenkbus: autobus dwu przegubowy, trójczłonowy (model ten występował tylko jako VOV I)

Autobusy międzymiastowe:
- ReiseÜberlandbus: autobus międzymiastowy, turystyczny. Budowano również odmianę przystosowaną du ruchu liniowego(poprzednik ÜL)
ÜL - Überlandlinienbus: międzymiastowy, liniowy autobus. Nazwa aktualna, ale późniejsze modele znane szerzej jako Lion's Komfort, a obecnie Lion's Regio.
RN - Reisebus-Normaldecker: autobus turystyczny, normalnopokładowy (w rzeczywistości o niższym pokładzie, bez WC. Następca turystycznego RÜ). Ten model występował tylko jako Lion's Komfort.

Autobusy turystyczne:
Według obowiązującego nazewnictwa operujemy sześcioma literami z czego pierwsza była w użytku tylko w pierwszych turystykach:
S - Standardbus (łączy się tylko z R): standardowy autobus (turystyczny)
F - Fern: długodystansowy
R - Reisebus: autobus turystyczny
H - Hochdecker: wysokopokładowy
C - Lion's Coach(???)
S - Lion's Star/Supreme(???)

No więc mamy już pierwszy człon oznaczeń. Teraz napiszę jak rozkodować drugi człon nazwy:

Bierzemy np. NM223.
N - Niskopodłogowy
M - Midi
22 - liczba koni mechanicznych (razy 10)
3 - generacja pojazdu

Z tymże obecnie można spotkać Lion's City z 0(zero) w miejscu ostatniej cyfry.

Uwaga :!:
Litera H umieszczona już po oznaczeniu cyfrowym w autobusie miejskim, przegubowym (np. SG292H) oznacza pojazd z silnikiem umieszczonym w pierwszym członie.
Z kolei litera H umieszczona na końcu nazwy w autobusie turystycznym (np. SR281H) oznacza autobus wysokopokładowy (obecnie ta litera przeskoczyła po prostu do przodu).

Model NLxx3-15 oznacza autobus piętnastometrowy. Oznaczenie to jest umowne.

Model NMxx3.3 oznacza autobus z silnikiem stojącym.

Oznaczenia podwozi(dla modeli miejskich trzeciej generacji):
A20 - NÜ (Lion's City Ü)
A21 - NL (Lion's City)
A23 - NG (Lion's City G, Lion's City GL oraz Lion's City GÜ)
A25 - NÜ xx3-15 (Lion's City ÜLL)
A26 - NL w wersji 13,7(Lion's City C oraz Lion's City C LE) i wersji 15m (Lion's City L)
A35 - NM w wersji 9,7m (Lion's City M)
A37 - NL ze stojącym silnikiem (Lion's City)
A39 - ND (Lion's City DD)
A43 - Lion's City GXL
A47 - NM w wersji 10,5m LF, silnik stojący (Lion's City M)
A66 - NM w wersji 10,5m (Lion's City M)
A76 - NM w wersji 9,3m (Lion's City M)
A78 - EL Lion's City LE (LE Ü) ( przedtem na tym samym podwoziu również EL Lion's City T (TÜ))

W tym temacie nie zamieszczamy żadnych komentarzy :!:
Dyskusja toczy się tu:
viewtopic.php?t=6261[/b]
Ostatnio zmieniony 2010-07-10, 12:35 przez Amalio, łącznie zmieniany 3 razy.

ODPOWIEDZ