MAN - fotele

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:A teraz wyobraźcie sobie, że takie same koszmarnie twarde fotele montuje się w szynobusach.. Rozumiem 20 minut a autobusie komuniakcji miejskiej, ale jak spędziłem 1,5h siedząc w szynobusie to marzylem o zatopieniu tyłka w mięciutkim ceratowym siedzeniu jelcza M11 ;)
Hehe. Nie dziwię Ci się :rotfl:

Jednak, wracając do tematu, patrząc na nowe autobusy MAN - Lion's City, lub nowe NL 2x3, muszę przyznać, że jestem nieco zdziwiony. MAN wiedząc o problemach z przecieraniem się matariału na fotelach, nadal preferuje fotele miękkie.

Takim przykładem są fotele - przecież standardowe - w autobusach NL 223 warszawskiego przewoźnika ITS Michalczewski. To są autobusy z 2003 roku. I one są niezwykle miękkie, wygodne, przyjemne i oczywiście obszyte materiałem. ;)

Z jednej strony przyjemnie się na nich siedzi, aż nie chce się wysiadać, ale z drugiej strony one będą się pruć :]

Kozik

Post autor: Kozik »

A ja i tak będę murem stał za miękkimi siedzeniami. Materiał na siedzeniach po to jest by go wymieniać.. Miasta, które podchodzą do tego na poważnie od razu zamawiają autobusy z ich zakładowym wzorem materiału, posiadają taki materiał i nawet nie widać kiedy on jest uzupełniany. Z tego co na wlasne oczy widziałem to chyba Poznań i Radom.. To jest normalne, że materiał na siedzeniach ulega przecieraniu i uważam, że nie należy stawiać za punt ambicji by materiał na siedzeniach wytrzymywał tyle co silnik i ogólnie reszta autobusu. A MAN ma u mnie wielkiego plusa za to, że jako jeden z nielicznych nie uległ tej głupiej modzie na twarrrde siedzenia i nadal stawia wyżej komfort pasażera niż ekonomię przewoźnika. Obok MANa drugim autobusem, który ma u mnie szacunek za miękkie siedzenia to Jelcz Vecto. Tak od słowa do słowa może Was przekonam, że Vecto to całkiem przyzwoity autobus.. ;)

ppln

Post autor: ppln »

Widać Vecto jest mocny w szczególikach (kabina, siedzenia). Tak poza tym to łódzkie Solarisy też mają miękkie siedzenia :) , ale mamy ich niestety tylko 5 :(

Kozik

Post autor: Kozik »

ppln pisze:Widać Vecto jest mocny w szczególikach (kabina, siedzenia).
A le o to chodzi. Jak to się mówi: diabeł tkwi w szczegółach ;)

ppln pisze:Tak poza tym to łódzkie Solarisy też mają miękkie siedzenia
My też mamy 16 solarisów z miekkimi siedzeniami i 8 z półmiękkimi. Te drugie to chyba jakiś model przejściowy siedzeń. Ale już nam wisi nad głowami masaż posladków jak dojadą do nas te 3 nowiutkie solarisy. No nie ma co się chyba łudzić, że będą miały miękkie siedzenia.. Na szczęście ja częściej będe jeździł na tym jednym jedynym co jest nieco wygodniejsze od pozostałych ;)

voy

Post autor: voy »

Kozik pisze:A MAN ma u mnie wielkiego plusa za to, że jako jeden z nielicznych nie uległ tej głupiej modzie na twarrrde siedzenia i nadal stawia wyżej komfort pasażera niż ekonomię przewoźnika. Obok MANa drugim autobusem, który ma u mnie szacunek za miękkie siedzenia to Jelcz Vecto. Tak od słowa do słowa może Was przekonam, że Vecto to całkiem przyzwoity autobus.. ;)
¯ebyś się nie zdziwił. Teraz Ster produkuje twarde siedzenia i siłą rzeczy są w MANie umieszczane. Te nieszczęsne fotele dostał Toruń i Gdańsk. Co do Vecta to standardowe Astromale nie są złe, ale poznańskie Stery (Poznań opcjonalnie je zamówił do tych pojazdów) muszą być tragiczne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:(...) ale poznańskie Stery (Poznań opcjonalnie je zamówił do tych pojazdów) muszą być tragiczne.
Jeśli chodzi o poznańskie fotele, to nie są takie złe. Jechałem, a właściwie siedziałem na jednym z tych foteli. Wyglądają przepięknie i choć nie są może tak miękkie jak w MAN-ach III generacji, to na pewno są trochę wygodniejsze od standardowych foteli STER instalowanych w najnowszych Solarisach. ;)

[ Dodano: 2006-01-06, 09:40 ]
Kozik pisze:Tak od słowa do słowa może Was przekonam, że Vecto to całkiem przyzwoity autobus.. ;)
Nie przejmuj się Kozik. Przynajmniej jednego nie Musisz przekonywać - bo jest już od dawna przekonany... :mruga:

Kozik

Post autor: Kozik »

J-31 pisze:Nie przejmuj się Kozik. Przynajmniej jednego nie Musisz przekonywać - bo jest już od dawna przekonany... :mruga:
Od razu widać, że kierowca :) A my kierowcy zawsze się zrozumiemy ;)

voy pisze:¯ebyś się nie zdziwił. Teraz Ster produkuje twarde siedzenia i siłą rzeczy są w MANie umieszczane.
Liczę się z tym, że nowe standardy w końcu opanują rynek. Ale cieszmy się każdym egzemplarzem, który zszedł z linii produkcyjnej z miękkimi siedzeniami - nawet jeśli nie trafił on do naszego miasta ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja myślę, że tutaj jeśli chodzi o fotele, ich wygodę, wystrój, sytuacja się bardzo poprawi jeśli nasi przewoźnicy zaczną umyślnie "meblować" zamawiane pojazdy. Tak jak ma to miejsce na zachodzie. ;)

Nasi przewoźnicy po prostu kupują autobusy w wersjach standardowych, bo "tak jest taniej". Mam cichą nadzieję, że wzorem np. Poznania, ta sytuacja się zmieni. A co za tym idzie i fotele będą przyjemniejsze... w dotyku :D

Kozik

Post autor: Kozik »

Ja raczej cenię sobie standardy i jednilitość. Dążenie do uniwersalnych rozwiązań. Chociażby dlatego, że to obniża koszty. A przecież producenci konstruujący mowe pojazdy komunikacji miejskiej mają na uwadze lokalne potrzeby przewoźników i starają się by zastosowane rozwiązania spełniały jak najwięcej indywidualnych zapotrzebowań przewoźników. Oczywiście nigdy nie da się tak zrobić by wszyscy byli zadowoleni. Ale w takim kraju jak u nas gdzie komunikacja miejska nie ma lekko powinno się zważac na koszta, a nie cudować. Lepiej, żeby te nakłady szły w usprawnianie komunikacji i jeśli to możliwe w nowe egzemplarze taboru niż na spełnianie własnych zachcianek.
Oczywiście wprowadzanie poprawek do wyposażenia autobusu świadczy o bardzo wysokiej kulturze zakupu taboru. Ale zostawmy te przywileje zachodowi, bo ich stać na takie urozmaicenia.

J-31 odpisujesz na posty o każdej porze dnia i nocy. Co Ty z laptopem chodzisz czy jak? ;)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Kozik pisze:J-31 odpisujesz na posty o każdej porze dnia i nocy. Co Ty z laptopem chodzisz czy jak?
Mnie się wydaje, ze tylko w dzień... ;)

Kozik

Post autor: Kozik »

Nawet jeśli to to by oznaczało, że czasami prowadzi autobus z laptopem na kolanach ;)

ppln

Post autor: ppln »

Przecież wprowadzenie niewielkich zmian do konstrukcji modelu typu inne ustawienie siedzeń, ich zmiana lub nawet montaż we własnym zakresie albo inne ustawienia dla skrzyni biegów nie powinien zbyt dużo kosztować. Za to zmiany w konstrukcji szkieletu, czy podobne mogąsporo kosztować ;)

@Kozik: A ty jeździsz z laptopem/palmem? Macie w Gorzowie Hotspoty WiFi?

Kozik

Post autor: Kozik »

Ja jeszcze nie jeżdżę. Dopiero od 16 stycznia.. mamy hotspoty ale wtakich miejscach, że bałbym się komórkę wyciągnąć a co dopiero laptopa;)
Moje przeciwieństwo jakimś zmianom nie wynikało tylko t kosztow. To po częsci moje osobiste upodobanie do jednolitości. Troszeczke mnie drażnią nawet ewolucje w solarisie, gdzie jest chociażby inny układ poręczy i czasami człowiek chce się złapać intuicyjnie i tylko złapie powietrze. Albo klosz od lampy ;) Ale to mój własny guścik i wcale nie zamierzam was przekonywać do niego..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:J-31 odpisujesz na posty o każdej porze dnia i nocy. Co Ty z laptopem chodzisz czy jak? ;)
A zgadnij :mruga:

[ Dodano: 2006-01-06, 16:10 ]
Kozik pisze:Ja jeszcze nie jeżdżę.
Pocieszę Cię, ja za chwilę wyjeżdżam - oczywiście jako pasażer. :lol:
Kozik pisze: Moje przeciwieństwo jakimś zmianom nie wynikało tylko t kosztow. To po częsci moje osobiste upodobanie do jednolitości. Troszeczke mnie drażnią nawet ewolucje w solarisie, gdzie jest chociażby inny układ poręczy i czasami człowiek chce się złapać intuicyjnie i tylko złapie powietrze. Albo klosz od lampy ;) Ale to mój własny guścik i wcale nie zamierzam was przekonywać do niego..
Może zostawmy klosze i poręcze - temat jest o fotelach. Ja również się zgadzam, że jednolitość byłaby wskazana, ale w obrębie jednego przewoźnika a nie w obrębie Polski. Tak, że pasażer wchodzący do pojazdu od razu wiedziałby z jakiego przewoźnika korzysta.

Np. logo na fotelach. Jest kosztowne, ale z drugiej strony ciekawe. ;)

Kozik

Post autor: Kozik »

Zależy co rozumiesz przez logo na fotelach. Wydaje mi się, że zastosowanie firmowego materiału z logiem przewoźnika jest wykonalne i nie tak bardzo kosztowne.. (chyba ze to stosowanie firmowych materiałów wykańcza PKP ;) ) Stosowanie loga na stałej części fotela to troszeczkę kosztowne, a nie podnisłoby zbytnio ekskluzywności wykończenia, więc to raczej mało realne rozwiązanie.

ppln

Post autor: ppln »

W nowych łódzkich gniotach jest logo mpk na seidzeniach, na materiale, a że kupili gnioty (bo nie było ich stać na nic dobrego w podobnej ilości, zresztą lepszy gniot niż conecto) to nie może to być zbyt drogie. Jeśliby się uprzeć to nawet zamontowanie ciepłych guzików w ogóle lub we wszystkich drzwiach może być kosztowne bo to w końcu aparatura 'elektroniczna' (najprostrzy system CG możnaby zrealizować za pomocą jednej bramki logicznej (AND, na wejściach okablowanie od przycisków nad drzwiami (ale trzebaby dziurę w karoserii wiercić) i zwykły przełącznik jak od wycieraczek :P) i dwóch guzików, coś takiego powinni zamontować nam w Ikarusach :) )

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

I by było git ;)

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 »

Jak siedzenia się wycierają, to cerować albo wymieniać materiał :D .
Fotele w MANach powinny zostać miękkie, moim zdaniem.
Logo przewoźnika na siedzenioach to ciekawy pomysł, ciekaw jestem jakby to wyglądało...

Hannibal

Post autor: Hannibal »

ikarus5326 pisze:Logo przewoźnika na siedzenioach to ciekawy pomysł, ciekaw jestem jakby to wyglądało...
Część pasażerska w 14WE - siedzenia posiadają logo SKM W-wa :) album_pic.php?pic_id=1901

Kozik

Post autor: Kozik »

Ten materiał z logiem SKM jest troszeczkę niepraktyczny, bo może być założony na siedzenie wyłącznie w takiej postaci. Takie materiały z powtarzającym się wzorkiem są łatwiejsze do łatania, sztukowania, przekładania. U nas na przykład gdy przetrą się narożniki materiału na siedzeniu w solarisie to z tego materiału robi się jeszcze nowe siedzisko do jelcza 120M ;)

ODPOWIEDZ