MAN - fotele

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Kozik

Post autor: Kozik »

Nawet jeśli to to by oznaczało, że czasami prowadzi autobus z laptopem na kolanach ;)

ppln

Post autor: ppln »

Przecież wprowadzenie niewielkich zmian do konstrukcji modelu typu inne ustawienie siedzeń, ich zmiana lub nawet montaż we własnym zakresie albo inne ustawienia dla skrzyni biegów nie powinien zbyt dużo kosztować. Za to zmiany w konstrukcji szkieletu, czy podobne mogąsporo kosztować ;)

@Kozik: A ty jeździsz z laptopem/palmem? Macie w Gorzowie Hotspoty WiFi?

Kozik

Post autor: Kozik »

Ja jeszcze nie jeżdżę. Dopiero od 16 stycznia.. mamy hotspoty ale wtakich miejscach, że bałbym się komórkę wyciągnąć a co dopiero laptopa;)
Moje przeciwieństwo jakimś zmianom nie wynikało tylko t kosztow. To po częsci moje osobiste upodobanie do jednolitości. Troszeczke mnie drażnią nawet ewolucje w solarisie, gdzie jest chociażby inny układ poręczy i czasami człowiek chce się złapać intuicyjnie i tylko złapie powietrze. Albo klosz od lampy ;) Ale to mój własny guścik i wcale nie zamierzam was przekonywać do niego..

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:J-31 odpisujesz na posty o każdej porze dnia i nocy. Co Ty z laptopem chodzisz czy jak? ;)
A zgadnij :mruga:

[ Dodano: 2006-01-06, 16:10 ]
Kozik pisze:Ja jeszcze nie jeżdżę.
Pocieszę Cię, ja za chwilę wyjeżdżam - oczywiście jako pasażer. :lol:
Kozik pisze: Moje przeciwieństwo jakimś zmianom nie wynikało tylko t kosztow. To po częsci moje osobiste upodobanie do jednolitości. Troszeczke mnie drażnią nawet ewolucje w solarisie, gdzie jest chociażby inny układ poręczy i czasami człowiek chce się złapać intuicyjnie i tylko złapie powietrze. Albo klosz od lampy ;) Ale to mój własny guścik i wcale nie zamierzam was przekonywać do niego..
Może zostawmy klosze i poręcze - temat jest o fotelach. Ja również się zgadzam, że jednolitość byłaby wskazana, ale w obrębie jednego przewoźnika a nie w obrębie Polski. Tak, że pasażer wchodzący do pojazdu od razu wiedziałby z jakiego przewoźnika korzysta.

Np. logo na fotelach. Jest kosztowne, ale z drugiej strony ciekawe. ;)

Kozik

Post autor: Kozik »

Zależy co rozumiesz przez logo na fotelach. Wydaje mi się, że zastosowanie firmowego materiału z logiem przewoźnika jest wykonalne i nie tak bardzo kosztowne.. (chyba ze to stosowanie firmowych materiałów wykańcza PKP ;) ) Stosowanie loga na stałej części fotela to troszeczkę kosztowne, a nie podnisłoby zbytnio ekskluzywności wykończenia, więc to raczej mało realne rozwiązanie.

ppln

Post autor: ppln »

W nowych łódzkich gniotach jest logo mpk na seidzeniach, na materiale, a że kupili gnioty (bo nie było ich stać na nic dobrego w podobnej ilości, zresztą lepszy gniot niż conecto) to nie może to być zbyt drogie. Jeśliby się uprzeć to nawet zamontowanie ciepłych guzików w ogóle lub we wszystkich drzwiach może być kosztowne bo to w końcu aparatura 'elektroniczna' (najprostrzy system CG możnaby zrealizować za pomocą jednej bramki logicznej (AND, na wejściach okablowanie od przycisków nad drzwiami (ale trzebaby dziurę w karoserii wiercić) i zwykły przełącznik jak od wycieraczek :P) i dwóch guzików, coś takiego powinni zamontować nam w Ikarusach :) )

_Tomasz

Post autor: _Tomasz »

I by było git ;)

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 »

Jak siedzenia się wycierają, to cerować albo wymieniać materiał :D .
Fotele w MANach powinny zostać miękkie, moim zdaniem.
Logo przewoźnika na siedzenioach to ciekawy pomysł, ciekaw jestem jakby to wyglądało...

Hannibal

Post autor: Hannibal »

ikarus5326 pisze:Logo przewoźnika na siedzenioach to ciekawy pomysł, ciekaw jestem jakby to wyglądało...
Część pasażerska w 14WE - siedzenia posiadają logo SKM W-wa :) album_pic.php?pic_id=1901

Kozik

Post autor: Kozik »

Ten materiał z logiem SKM jest troszeczkę niepraktyczny, bo może być założony na siedzenie wyłącznie w takiej postaci. Takie materiały z powtarzającym się wzorkiem są łatwiejsze do łatania, sztukowania, przekładania. U nas na przykład gdy przetrą się narożniki materiału na siedzeniu w solarisie to z tego materiału robi się jeszcze nowe siedzisko do jelcza 120M ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kozik pisze:Ten materiał z logiem SKM jest troszeczkę niepraktyczny, bo może być założony na siedzenie wyłącznie w takiej postaci. Takie materiały z powtarzającym się wzorkiem są łatwiejsze do łatania, sztukowania, przekładania. U nas na przykład gdy przetrą się narożniki materiału na siedzeniu w solarisie to z tego materiału robi się jeszcze nowe siedzisko do jelcza 120M ;)
Extra, czyli gorzowskie MZK jest oszczędne. I w sumie słusznie, jeśli można coś jeszcze wykorzystać z obicia foteli, to czemu nie. ;)

A propo foteli, Kozik, a czy Wasze MAN-y SG2xx mają fotele podobne do tych z Jelcza. Czy one się różnią ? ;)

Pytam, ponieważ ja w bułgarskiej Warnie miałem okazję przejechać się kilkoma staruszkami MAN-a. I w każdym pojeździe było inaczej, inny typ fotel i inne obicia ?

ppln

Post autor: ppln »

A może, żeby zmniejszyć koszty warto ręcznie doszywać logo przewoźnika na siedzenia :P Koszty się zmniejszą, materiał będzie uniwersalny, a logo będzie na siedzeniu :)

Kozik

Post autor: Kozik »

J-31 pisze:A propo foteli, Kozik, a czy Wasze MAN-y SG2xx mają fotele podobne do tych z Jelcza. Czy one się różnią ?
Nie posiadamy takich MANów.. Mamy tylko SU240 i SL200. Ten pierwszy ma wyjątkowo miękkie siedzenia wykończone jakąś skają. Przy naprawach siedzeń stosuje się to samo obicie co w Jelczach M11. Wrażenie podczas jazdy tym busem są niesamowite. Na naszych dziurawych drogach bardzo mięciutko się podskakuje na siedzeniach. Najlepiej to wygląda jak się siedzi na samym tyle (układ siedzeń jest typowo podmiejski czyli 2+2). Gdy autobus podskakuje głowy wszystkich pasażerów na siedzeniech podskakują i kiwają się na boki w jednym rytmie ;) W SL200 jest miejski układ siedzeń, są trochę twardsze mniej wyskokowe ale i tak bardzo przyjemnie się nimi jeździ.

Robson

Post autor: Robson »

No a jak się jedzie do Gostkowic to są tam tkaie dziury że kierowca musi się trzymać kierownicy, gdyż na siedzenie nie ma co liczyć bo się odlatuje w górę :D A ja jako pasażer uważam że z Gorzowskich MANów to najlepsze są właśnie SÜ240 bo mają fajne sprężynowe siedzenia :)

Kozik

Post autor: Kozik »

Rzeczywiście, nasze MANy mają zużyte amortyzatory w fotelach kierowcy i tak podskakują, że czasami potrafią 100kilowego kierowce podrzucić do góry ;) I tak uważam, że są to najprzyjemniejsze wozy w prowadzeniu i dla pasażerów. tylko fakt faktem, że wyeksploatowane.. No a siedzenia pasażerskie w SU240 to po prostu nie mają sobie równych w żadnej innej marce autobusów.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II »

To jak wyglądają fotele zależy do samych ludzi, u nas też jeźdzą Man NL2x3 w ilosci 23 sztuk oraz NG313 w ilosci 9. W NG z 2000 roku fotele są w stanie dobrym, tylko te z tyłu sa połatane, natomiast w manach For-Busa są siedzenia stera i nie widać na nich zandych uszkodzeń :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Siedzenia Stera są tak skromne, że ciężko w nich coś zepsuć...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A tymczasem w Warszawie, fotele w MAN-ach NL223 ITS-u i NG313 MZA są bardzo powycierane na krawędziach, czyli tam, gdzie pasażerowie się o nie najczęściej obcierają. :]

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

W Katowickich NLach222 siedzenia też są już wyeksploatowane, niektóre są pokryte nową warstwą materiału i dość znacznie wygniecione na siedziskach. Natomiast w sprowadzonych ex Niemieckich NLach202 siedzenia są jeszcze w bardzo dobrym stanie i nawet są dalej miękkie ;)

ODPOWIEDZ