MAN - fotele

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
ppln

Post autor: ppln » 2006-01-06, 20:58

W nowych łódzkich gniotach jest logo mpk na seidzeniach, na materiale, a że kupili gnioty (bo nie było ich stać na nic dobrego w podobnej ilości, zresztą lepszy gniot niż conecto) to nie może to być zbyt drogie. Jeśliby się uprzeć to nawet zamontowanie ciepłych guzików w ogóle lub we wszystkich drzwiach może być kosztowne bo to w końcu aparatura 'elektroniczna' (najprostrzy system CG możnaby zrealizować za pomocą jednej bramki logicznej (AND, na wejściach okablowanie od przycisków nad drzwiami (ale trzebaby dziurę w karoserii wiercić) i zwykły przełącznik jak od wycieraczek :P) i dwóch guzików, coś takiego powinni zamontować nam w Ikarusach :) )

_Tomasz

Post autor: _Tomasz » 2006-01-07, 16:17

I by było git ;)

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 » 2006-01-07, 17:11

Jak siedzenia się wycierają, to cerować albo wymieniać materiał :D .
Fotele w MANach powinny zostać miękkie, moim zdaniem.
Logo przewoźnika na siedzenioach to ciekawy pomysł, ciekaw jestem jakby to wyglądało...

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2006-01-07, 21:46

ikarus5326 pisze:Logo przewoźnika na siedzenioach to ciekawy pomysł, ciekaw jestem jakby to wyglądało...
Część pasażerska w 14WE - siedzenia posiadają logo SKM W-wa :) album_pic.php?pic_id=1901

Kozik

Post autor: Kozik » 2006-01-08, 14:05

Ten materiał z logiem SKM jest troszeczkę niepraktyczny, bo może być założony na siedzenie wyłącznie w takiej postaci. Takie materiały z powtarzającym się wzorkiem są łatwiejsze do łatania, sztukowania, przekładania. U nas na przykład gdy przetrą się narożniki materiału na siedzeniu w solarisie to z tego materiału robi się jeszcze nowe siedzisko do jelcza 120M ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-09, 11:40

Kozik pisze:Ten materiał z logiem SKM jest troszeczkę niepraktyczny, bo może być założony na siedzenie wyłącznie w takiej postaci. Takie materiały z powtarzającym się wzorkiem są łatwiejsze do łatania, sztukowania, przekładania. U nas na przykład gdy przetrą się narożniki materiału na siedzeniu w solarisie to z tego materiału robi się jeszcze nowe siedzisko do jelcza 120M ;)
Extra, czyli gorzowskie MZK jest oszczędne. I w sumie słusznie, jeśli można coś jeszcze wykorzystać z obicia foteli, to czemu nie. ;)

A propo foteli, Kozik, a czy Wasze MAN-y SG2xx mają fotele podobne do tych z Jelcza. Czy one się różnią ? ;)

Pytam, ponieważ ja w bułgarskiej Warnie miałem okazję przejechać się kilkoma staruszkami MAN-a. I w każdym pojeździe było inaczej, inny typ fotel i inne obicia ?
Obrazek

ppln

Post autor: ppln » 2006-01-09, 12:04

A może, żeby zmniejszyć koszty warto ręcznie doszywać logo przewoźnika na siedzenia :P Koszty się zmniejszą, materiał będzie uniwersalny, a logo będzie na siedzeniu :)

Kozik

Post autor: Kozik » 2006-01-10, 11:38

J-31 pisze:A propo foteli, Kozik, a czy Wasze MAN-y SG2xx mają fotele podobne do tych z Jelcza. Czy one się różnią ?
Nie posiadamy takich MANów.. Mamy tylko SU240 i SL200. Ten pierwszy ma wyjątkowo miękkie siedzenia wykończone jakąś skają. Przy naprawach siedzeń stosuje się to samo obicie co w Jelczach M11. Wrażenie podczas jazdy tym busem są niesamowite. Na naszych dziurawych drogach bardzo mięciutko się podskakuje na siedzeniach. Najlepiej to wygląda jak się siedzi na samym tyle (układ siedzeń jest typowo podmiejski czyli 2+2). Gdy autobus podskakuje głowy wszystkich pasażerów na siedzeniech podskakują i kiwają się na boki w jednym rytmie ;) W SL200 jest miejski układ siedzeń, są trochę twardsze mniej wyskokowe ale i tak bardzo przyjemnie się nimi jeździ.

Robson

Post autor: Robson » 2006-01-13, 21:49

No a jak się jedzie do Gostkowic to są tam tkaie dziury że kierowca musi się trzymać kierownicy, gdyż na siedzenie nie ma co liczyć bo się odlatuje w górę :D A ja jako pasażer uważam że z Gorzowskich MANów to najlepsze są właśnie SÜ240 bo mają fajne sprężynowe siedzenia :)

Kozik

Post autor: Kozik » 2006-01-15, 18:17

Rzeczywiście, nasze MANy mają zużyte amortyzatory w fotelach kierowcy i tak podskakują, że czasami potrafią 100kilowego kierowce podrzucić do góry ;) I tak uważam, że są to najprzyjemniejsze wozy w prowadzeniu i dla pasażerów. tylko fakt faktem, że wyeksploatowane.. No a siedzenia pasażerskie w SU240 to po prostu nie mają sobie równych w żadnej innej marce autobusów.

Krzysztof II

Post autor: Krzysztof II » 2008-01-13, 19:02

To jak wyglądają fotele zależy do samych ludzi, u nas też jeźdzą Man NL2x3 w ilosci 23 sztuk oraz NG313 w ilosci 9. W NG z 2000 roku fotele są w stanie dobrym, tylko te z tyłu sa połatane, natomiast w manach For-Busa są siedzenia stera i nie widać na nich zandych uszkodzeń :cool:

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-13, 21:44

Siedzenia Stera są tak skromne, że ciężko w nich coś zepsuć...
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-14, 09:59

A tymczasem w Warszawie, fotele w MAN-ach NL223 ITS-u i NG313 MZA są bardzo powycierane na krawędziach, czyli tam, gdzie pasażerowie się o nie najczęściej obcierają. :]
Obrazek

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-01-14, 14:54

W Katowickich NLach222 siedzenia też są już wyeksploatowane, niektóre są pokryte nową warstwą materiału i dość znacznie wygniecione na siedziskach. Natomiast w sprowadzonych ex Niemieckich NLach202 siedzenia są jeszcze w bardzo dobrym stanie i nawet są dalej miękkie ;)

ODPOWIEDZ