MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4018
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Post autor: Marcin_558 » 2012-11-15, 18:09

Echa TRANSEXPO 2012: MAN z silnikiem Euro 6

Podczas tegorocznej edycji wystawy TRANSEXPO Roman Kałużyński, dyrektor ds. sprzedaży autobusów MAN Truck &Bus Polska podsumował tegoroczne wyniki, a także przedstawił filozofię koncernu w zakresie Euro 6.

InfoBus.pl: Jak w tym roku będzie wyglądał Wasz rynkowy wynik?

Roman Kałużyński, dyrektor ds. sprzedaży autobusów MAN Truck &Bus Polska: Będzie nieznacznie niższy od zeszłorocznego. Jeżeli chodzi o autobusy miejskie to złożyło się na to w zasadzie jeden czynnik: koniec unijnych dotacji do zakupu nowych autobusów i związany z tym kres większych przetargów na zakup taboru. Zanim przejdę dalej, chciałbym korzystając z okazji pogratulować wszystkim krajowym przedsiębiorstwom komunikacji miejskiej, które potrafiły perfekcyjnie wykorzystać te dodatkowe środki. Znając dość dobrze ościenne rynki mogą powiedzieć, że nasi sąsiedzi powinni cały czas uczyć się od nas umiejętności wykorzystania unijnych funduszy. Ich brak odczujemy w Polsce najbardziej w przyszłym roku, kiedy dodatkowo osłabnie rynek turystyczny –aktualnie silnie napompowany zamówieniami związanymi z EURO 2012.

InfoBus.pl: Jakie w tym roku realizujecie najważniejsze kontrakty na dostawy autobusów miejskich?

Roman Kałużyński: Są to głównie dostawy do naszych, można by powiedzieć tradycyjnych już klientów takich jak Świerklaniec , Lubin , Zamość , Opole czy Police.

InfoBus.pl: MAN, który jest tak silnie obecny w niemiecki lidze piłki nożnej nie był w ogóle widoczny na EURO 2012. Dlaczego?

Roman Kałużyński: MAN rzeczywiście mocno wspiera Bundesligę i jest partnerem wielu występujących tam klubów, jednak ta kampania jest realizowana na zasadzie długofalowej współpracy, opartej na wzajemnych korzyściach i obowiązkach. Natomiast EURO 2012 było jednorazową imprezą, obarczona ogromnym ryzkiem inwestycyjnym, gdzie i tak główne karty rozdawała UEFA. Tak się złożyło, że wybrane przez tą organizację polskie konsorcjum transportowe kupiło inne autobusy, zarówno bardziej dopasowane do ich taboru, jak i kontynuujące wcześniejszą linię współpracy jednego z członków tego konsorcjum z producentem taboru. W efekcie zabrakło nas na tej imprezie, co oczywiście ma swoje odbicie w tegorocznych wynikach sprzedaży autokarów w Polsce. Myślę jednak, że tą stratę nadrobimy i to już w przeszłym roku.

InfoBus.pl: Tak, ale w przyszłym roku przecież ten rynku segment ma się dość gwałtowanie skurczyć…

Roman Kałużyński: To prawda, ale każdy kryzys, moment spowolnienia gospodarki, powoduje, że klienci zaczynają szukać dodatkowych możliwości obniżenia swoich kosztów. MAN zaproponuje im coś takiego. To autokarowa linia EfficientLine, która sprawdziła się w ciężarówkach, a teraz wchodzi do serii Lion’s Coach. W wielkim skrócie chodzi o takie zaprojektowanie całego pojazdu i wyszkolenie kierowców, aby zużywał on jak najmniej paliwa. Pamiętajmy, że w przewozach międzynarodowych autokary osiągają wysokie przebiegi ponad 100 000 kilometrów rocznie. Obniżając ich zużycie o przynajmniej 10% otrzymujemy ogromne oszczędności. Taki waśnie rezultat osiągnęliśmy podczas testów MAN Lion’s Coach EfficientLine w porównaniu z modelem Lion`s Coach o najbardziej aktualnie popularnej konfiguracji: oś tylna o przełożeniu i=3,36, jednostka MAN D2066 o mocy 400 KM i ręczna 6-biegowa skrzynia biegów. Dlatego jestem pewien, że nowa propozycja MAN spotka się z ogromnym zainteresowaniem polskich klientów i przyniesie nam sukces, nawet –a może przede wszystkim –w czasie kryzysu.

InfoBus.pl: Przyszły rok to także moment szerszego wejścia silników Euro 6…

Roman Kałużyński: Jesteśmy na to w 100% przygotowani. Najważniejszym wzywaniem przy pracach rozwojowych nad jednostkami Euro 6 było zużycie paliwa, a tym samym emisja CO2, tym bardziej, że w ubiegłych latach firma MAN stale zmniejszała zużycie paliwa w swoich silnikach. W celu przejścia z Euro 5/EEV na Euro 6 konstruktorzy zoptymalizowali system wtrysku i spalania w taki sposób, aby przebiegał on optymalnie pod względem zużycia paliwa i emisji cząstek stałych. Dlatego ciężarówki i autokary spełniające wymogi Euro 6 będą tak samo efektywne jak generacja pojazdów z silnikami EEV. Dodatkowo wprowadzenie technologii Euro 6 w autobusach miejskich pozwoli zredukować zużycie paliwa o przeciętnie 3–5% i to we wszystkich wariantach silnika. I to jest dobra wiadomość.

InfoBus.pl: Czy już można zamówić autobusy z silnikami Euro 6?

Roman Kałużyński: Tak, klienci już mogą zamawiać MAN Lion’s City w wersji Euro 6 z silnikiem wysokoprężnym, a jego dostawy rozpoczną się na początku 2013 r. autokary to pierwsze egzemplarze wyposażone w silniki Euro 6 pojawiły się na niedawno zakończonych targach IAA 2012. Podkreślę, że zastosowanie nowej technologii nie odbiło się negatywnie na pojemności bagażników, a masa dodatkowych elementów w układzie napędowych wzrosła maksymalnie o 150-200 kg. Seryjna produkcja tych ekologicznych autokarów ruszy w 2013 r., tak aby od 1 stycznia 2014 r. –zgodnie z nową normą emisji spalin i hałasu mogły wejść do normalnej sprzedaży. Będą one wyposażone w silniki, analogicznie jak w przypadku EEV, o zakresie mocy od 184 kW (250 KM) do 371 kW (505 KM).

InfoBus.pl: Podczas targów w Kielcach jako jedyni pokazaliście autobus hybrydowy. To w towarzystwie tylu elektrobusów wydaje się być lekka stagnacją…

Roman Kałużyński: Stanowczo zaprzeczam i proponuję postawić wyraźną granicę pomiędzy prototypami, które zobaczyliśmy w Kielcach, a seryjnie produkowanym autobusem, który posiada sprawdzoną technologię i to w każdych warunkach klimatycznych. MAN Lion’s City Hybrid oszczędza nawet do 30 procent paliwa w porównaniu z konwencjonalnym napędem i został już sprzedany w Europie w liczbie ponad 200 szt. To najlepsza rekomendacja i aktualnie najlepsze, innowacyjne rozwiązanie dedykowane dla miejskiej komunikacji.

InfoBus.pl: Na IAA 2012 został pokazany także silnik gazowy MAN spełniający normę Euro 6. Czy to dobra informacja dla polskich klientów?

Roman Kałużyński: Oczywiście, jak wszystkie nowinki technologiczne z oferty MAN. Natomiast zdajemy sobie sprawę z ograniczonego rynku w naszym kraju na pojazdy gazowe. Dla szerszego rozpropagowania tej technologii brakuje rozwiązań systemowych i konkretnego planu na przyszłość. Co jakiś czas pojawiają się rozmaite pomysły na promowanie alternatywnych paliw –jak ostatnio projekt Ministerstwa Gospodarki na dotowanie biopaliw w wysokości ok. 400 mln zł –jednak brakuje w tym na razie kompleksowej metody wspierania napędów alternatywnych czyli rozwiązań o długoterminowym zasięgu . Ważne jest jednak rozpoczęcie tego procesu i tak też traktujemy tę inicjatywę Ministerstwa Gospodarki.

InfoBus.pl: Czy nadal będziecie co dwa lata pokazywać się na targach w Kielcach?

Roman Kałużyński: Dokładnie, dlatego w przyszłym roku nas nie będzie. Z tego co wiem to również Targi Kielce zastanawiają się nad zmianą formuły imprezy, także na pewno pojawimy się XII. edycji TRANSEXPO.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

http://infobus.pl/text.php?id=51088

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4018
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Marcin_558 » 2015-05-04, 14:29

busportal.cz w fabryce MAN w Ankarze:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 66&secid=7


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: J-31 » 2015-10-25, 16:16

Lion's Intercity - czy to czasami nie jego maskowali podczas testów w Skandynawii ? ;)

A tego miejskiego Lion'sa - to w sumie nie wiem po co mu te okienka w dolnej części pudła. Trudno to będzie utrzymać w czystości ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Auper » 2015-10-25, 16:51

Tak, to ten maskowany, a co do okien w Lionsie, no cóż, chyba każdy producent ma to w swojej ofercie ale rzadko kto zamawia...;)

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: 9507 » 2015-10-29, 18:35

Ile ten design ma już lat? Nie żeby był brzydki, ale po prostu dawno nie było liftingu ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Przemek » 2015-11-02, 14:14

Zawsze mogą pójść w face-lifting upodabniający do ciężarówek MAN TGX ;)

Piotr

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Piotr » 2015-11-07, 13:47

http://www.mascus.se/transportfordon/be ... alkok.html
A ten pojazd to jakaś odpowiedź na midika Solarisa?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Przemek » 2015-11-07, 19:05

Nie, zwyczajny wytwór jakiegoś lokalnego producenta autobusów z użyciem podwozia i silnika MAN.

Awatar użytkownika
Formuła1
Posty: 178
Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Formuła1 » 2015-11-09, 16:04

Kędzior pisze:...wytwór jakiegoś lokalnego producenta autobusów...
Niezbyt on lokalny. To portugalska firma.
http://www.irmaosmota.pt/page13.html


Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Auper » 2016-02-08, 21:11

Czyżby zbliżała się zmiana ostatniego dobrze wyglądającego autobusu...?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: J-31 » 2016-02-08, 21:21

Mogę mieć tylko nadzieję, że nie zepsują tego co było dobre, czyli ogólnego wyglądu ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MAN Truck &Bus Polska - plany, nowości, premiery, zapowi

Post autor: Przemek » 2016-02-09, 18:00

Formuła1 pisze:
Kędzior pisze:...wytwór jakiegoś lokalnego producenta autobusów...
Niezbyt on lokalny. To portugalska firma.
Czytaj ze zrozumieniem.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Post autor: Przemek » 2016-09-15, 19:07

'Lew' na dwóch piętrach. W Singapurze
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.09.2016 14:59:51
Obrazek
MAN we współpracy z azjatyckimi partnerami dostarczy 122 piętrowe autobusy do Singapuru. Do końca tego roku mają być gotowe podwozia, natomiast w przyszłym roku malezyjska firma Gemilang zajmie się ich zabudową. W realizacji projektu uczestniczą trzy podmioty. MAN Trucks & Bus Asia Pacific oraz jego lokalny dealer, którym jest firma STK z Singapuru zajmą się dostawą podwozi oraz późniejszą obsługą autobusów. Z kolei Gamilang ma nich zabudować lekkie nadwozia bazujące na elementach z aluminium i kompozytów. Ma to sprawić, że singapurskie Lions City A95 będą najlżejszymi autobusami tej klasy na świecie. Trzyosiowe niskopodłogowe podwozie pojazdu jest wyposażone w leżący silnik MAN D20. Jednostka o pojemności 10,6 l spełnia normę Euro 6 oraz ma moc 320 KM. Zostanie zblokowana z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF Ecolife. Niska emisja hałasu i spalin ma korzystnie wpłynąć na środowisko i komfort mieszkańców. Elektroniczny układ hamulcowy (EBS) z ABS i ASR, a także ESP oraz w sumie trzy stabilizatory zapewniają bezpieczeństwo, właściwy komfort podróżowania i prowadzenia pojazdu. Pomimo wysokiej pojemności wynoszącej 135 pasażerów wystarczą zaledwie 22 m, aby zawrócić autobusem. Wymiary piętra Nowy Double Decker będzie mieć 12 metrów długości, 4,40 m wysokości i 2,55 m szerokości. Zgodnie z europejskimi normami bezpieczeństwa dolny pokład wyposażony jest rampę najazdową dla wózków oraz wydzieloną przestrzeń dla nich w środku autobusu. Wygodne i szerokie schody prowadzą pasażerów na górny pokład. W autobusie znajduje się w sumie 85 miejsc siedzących, z których siedem to specjalnie przewidziane dla osób starszych i tych o ograniczonej sprawności ruchowej. Wnętrze zachwyca także z nowoczesnym wzornictwem. Po pierwszej dostawie 60 egzemplarzy A95 w 2015 roku singapurski Urząd Transportu (LTA) Singapuru zakontraktował u STK dostawę kolejnych 122 tych "piętrusów" -"Podwozie zostaną dostarczone przed końcem tego roku, a kompletne autobusy mają być przekazane klientowi w przyszłym roku . Od pierwszych zleceń w Singapurze minęło już pięć lat. Przez ten czas flota autobusów MAN w tym kraju do ponad 950 jednostek. Dzięki niedawno wprowadzonemu podwoziu dla autobusu piętrowego rozszerzyliśmy naszą ofertę produktów i jesteśmy obecnie w stanie przedstawić całą gamę produktów od autobusu dwunastometrowego do przegubowego pojazdu piętrowego. W ten sposób udowadniamy, że spełniamy różnorodne wymagania naszych partnerów" - wyjaśniał Christian Schuf, menadżer do spraw sprzedaży w MAN Truck & Bus Asia Pacific.

Czytaj więcej: http://infobus.pl/lew-na-dwoch-pietrach ... 87671.html#
Ciekawe, czy pozostała rodzina modeli Lion's City kiedyś tak będzie wyglądać ;)

Kiedyś autobusy wysyłane przez Volvo do Chin też miały odmienną stylistykę niż 7700 a okazało się później, że stała się ona taka sama w następcy - 7900 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Post autor: J-31 » 2016-09-15, 22:57

Za ładnie to nie wygląda. Aż dziw bierze, że to kolejna firma, która na siłę coś ulepsza, bo dotychczasowy design był naprawdę świetny ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Post autor: Przemek » 2016-09-16, 00:32

Ja wierzę, że wymienią tylko reflektory (bo stare nie mają świateł dziennych LED w kloszu i wymagają fabrycznie chałupniczych przeróbek nadwozia w celu ich montażu) i nieco zmodyfikują stylistykę upodabniając autobusy do ciężarówek TGX. A te wyglądają fantastycznie.
Stare lampy jakie mają teraz Lion-sy trochę odstają do obecnych trendów marki:
https://i.wheelsage.org/pictures/m/man/ ... xxl_1.jpeg

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2771
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Post autor: Marcin N » 2016-09-16, 17:53

A według mnie wygląda naprawdę okej chociaż strasznie zalatuje Iveco Urbanway.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Post autor: TLG » 2016-09-17, 08:17

Nie podoba mi się. Zaburzono proporcje.
Jak projektować to od nowa, adaptacje zwykle źle wychodzą.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4469
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: MAN - plany, nowości, premiery, zapowiedzi

Post autor: Przemek » 2017-05-19, 16:23

12 Lion's Coach-ów dla przewoźnika Der Schmidt zostało wyprodukowanych w wersji specjalnej Büssing Edition. Znalazło się tam m.in. logo dawnej marki autobusów, po której przejęciu MAN przejęło znak rozpoznawczy - lwa.
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 2474509413

ODPOWIEDZ