NG 3x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:No proszę. Ładny autobus, z fajnymi silnikami, różnymi skrzyniami biegów. Czyli dla każdego coś miłego... ;)
Owszem, oferta Man-a jest bardzo bogata :) Wystarczy spojrzeć na 12 metrowce, mamy do wyboru: silniki 220, 240, 260, 280 konny :):D

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

A 240-konny nie jest tylko CNG?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Wiśnia pisze:A 240-konny nie jest tylko CNG?
Tego to nie wiem, ale chodziło mi o całą oferte MAN-a dotyczacą siników, która jest bardzo bogata :)

voy

Post autor: voy »

No i MAN po raz kolejny okazał się autobusem komfortowym i przyjemnym :) zawieszenie tego pojazdu było najlepsze wśród krakowskich przegubowców (wśród solówek także). Autobusem jeździ się przyjemnie, fotele zapewniają wygodną jazdę. Gdyby silnik był jeszcze bardziej wyciszony, a niektóre elementy nie skrzypiały po kilku latach eksploatacji to byłoby świetnie. MAN NG313 wywarł na mnie jak najbardziej pozytywne wrażenie.

Orange

Post autor: Orange »

voy pisze:No i MAN po raz kolejny okazał się autobusem komfortowym i przyjemnym :) zawieszenie tego pojazdu było najlepsze wśród krakowskich przegubowców (wśród solówek także). Autobusem jeździ się przyjemnie, fotele zapewniają wygodną jazdę. Gdyby silnik był jeszcze bardziej wyciszony, a niektóre elementy nie skrzypiały po kilku latach eksploatacji to byłoby świetnie. MAN NG313 wywarł na mnie jak najbardziej pozytywne wrażenie.
Tak Man'y to według mnie najwygodniejsze autobusy i najlepsze. W Warszawie jeżdze często Man'em n 313 ale dżwi zamykają się według mnie bardzo głośno.

voy

Post autor: voy »

Tak, mechanizm drzwiowy mógłby być lepszy, a drzwi Bode potęgują "efekt".

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Silnik w NG313 Ci preszkadzał :shocked: ?. Polecam przejażdzkę poznankimi Nl202 to dopiero zobaczysz :P

Również uważam, że MANy to najwygodniejsze, ogólnie najlepsze :). Czekam na wiecej sztuk w Poznaniu. innym miastom też życze zakupów NG313 :)

Orange

Post autor: Orange »

Mi też nie przeszkadza silnik, chyba że usiąde sobie z tyłu :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A wiecie co mnie zmartwiło - przynajmniej w warszawskich NG313. Jak był nowe - zupełnie nowe, to drzwi .... zamykały się po cichu, nawet domknięcie było ciche. I tak było przez kilka tygodni. Potem stało się to co kol. Voy zauważył... drzwi zamykają się głośno, szczególnie domknięcie - jest straszne.... :shocked:

voy

Post autor: voy »

To jest taka niedogodność, wcześniej nie zwracałem na to uwagi do momentu, kiedy ktoś powiedział, że te drzwi strasznie trzaskają.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

No ale chyba nie trzaskają tak jak w Ikarusie... :mruga: W V7700A tez zdarza się tak czasami...

Profesor

Post autor: Profesor »

Inspektor pisze:No ale chyba nie trzaskają tak jak w Ikarusie... :mruga: W V7700A tez zdarza się tak czasami...
Powiem Ci ,że to wszystko żależy od regulacji mechanizmu otwierania i zamykania. U nas NG313 które mają zaradniejszych "wlaścicieli" są naprawde zadbane ,i drzwi też są wyregulowane. :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

W Poznaiu jest podobny proble. Drzwi zamykaja sie bardzo głosno z charakterystycznym "trzaskiem" w koncowej fazie :)

Milenium

Post autor: Milenium »

U nas jest dobrze tak jak w Vbusie jest dzwiek drzwi i nie ma zadnych trzaskow,po prostu normalnie sie zamykaja :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To nie chodzi o to, że one trzaskają. Zamykają się cicho.

Natomiast - przynajmniej w Warszawie - moment domknięcia się drzwi, kiedy płaty uderzają o futrynę jest głośny i charakteryzuje się odczuwalnym puknięciem...

Kiedy warszawskie NG313 był bardzo nowe, jeździły dopiero kilka dni, to nie było tego. Ten efekt pojawił się dopiero po paru tygodniach i tak jest do dzisiaj... ;)

voy

Post autor: voy »

Rzeszowskie też to mają, ale jestem przyzwyczajony, bo SU12 też tak trochę trzaskają drzwiami Bode, poza tym Mercedesy O405N2 strasznie trzaskają drzwiami.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

PiotrekK pisze:Tak Man'y to według mnie najwygodniejsze autobusy i najlepsze. W Warszawie jeżdze często Man'em n 313 ale dżwi zamykają się według mnie bardzo głośno.
Ale macie problemy... głośno to się zamykają te gilotyny w ikarusach 280.26
J-31 pisze:Z kolei MAN NG313 podobno jest paliwożerny... :)
Zalezy jeszcze do czego się go porównuje. Jesli do ikarusa, to trudno żeby autobus z automatyczną skrzynią biegów, mocniejszym silnikiem i większą masą palił mniej niż jego przeciwieństwo.

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Jako iż aktualnie znajduje się w Krakowie miałem dziś okazje przejechać się krakowskim Ng313 nr tab BM710..
Moje wrażenia z jazdy są oczywiście pozytywne , autobus posiada wygodne fotele , silnik pracuje w miarę cicho - bez żadnych zarzutów ;)
Jeśli chodzi natomiast o drzwi to otwierały się dość szybko , a także nie trzaskały - wg mnie jest to faktycznie sprawa wyregulowania..
Warto także dodać , że Man NG313 jest autobusem roku 1999 :cool:

Pozdrawiam

voy

Post autor: voy »

1999? Niemożliwe, te wozy są z 2001, w 2000 weszła seria NxXX3. Ale dobrze się trzymają. Ja miałem okazję jechać gdańskim NG313 i gdyńskim z PKS W-wo również. Porównanie wypadło bardzo dobrze, bo gdański jest starszy a po nim nie widać zbytnio śladów zużycia. Ślady zużycia są już widoczne w tych krakowskich, gdzie skrzypią drzwi i ogólnie ma się takie wrażenie, ale nie na wielką skalę jak np. w Jelczach.

W MANie czuć tą solidność, to coś, co powoduje że niedoróbki idą w cień. Gorzej z Solarisem, gdzie tej solidności tak nie czuć i ujawniają się różne niedopracowania.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Owszem Man byłautobusem roku '99, tyle że był to chyba 12 metrowy Man o ile pamiętam...

ODPOWIEDZ