NG 3x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Hannibal

NG 3x3

Post autor: Hannibal »

Prosze o opinie o Manie Ng 313, nie jechalem tym autobusem ale widzialem go nie jednokrotnie w Krakowie. Autobus wygląda na solidnie zrobiony i wkończony. Bardzo podoba mi zewnętrzy design tego pojazdu . Długość jest taka jak w standardowych przegubowcach czyli 18 metrów i oczywiście 4 pary dzwi . Wedlug mnie ten autobus to duża alternatywa dla Solarisów . Prosze o opinie jak one wam sie podobają , co o nich sądzicie i jak sie sprawują w waszych miastach.
Pozdrawiam
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2006-01-06, 15:35 przez Hannibal, łącznie zmieniany 2 razy.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

We Wrocławiu jeździ jeden pojazd tego typu,jest bardzo podobny do V7000A szczególnie jesli chodzi o tył.Ma troche dziwny układ siedzeń szczególnie jeśli chodzi o druga część autobusu,siedzenia podwójne na których nie mieszą sie 2 osoby.Silnik ma cichy,zawieszenie dobre.Troche zarzuca na zakrętach.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Nie jechałem tym autobusem, jedynie widziałem go na DTP w Warszawie. Ogólnie fajny, nie mogę porównać z jakimś innym niskopodłogowym przegubowcem, bo żadnym nie jechałem.

voy

Post autor: voy »

To jest przegubowa kopia MANa NL223 więc zachowuje większość zalet wozu 12 metrowego.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

voy pisze:To jest przegubowa kopia MANa NL223 więc zachowuje większość zalet wozu 12 metrowego.
I wad :P

Tommy

Post autor: Tommy »

Też jeszcze nim nie jechałem, ale podoba mi się. Irytuje mnie tylko fakt, że tył to kopia Volvo 7000a. A propo, kto pierwszy wymyślił ten tył- Volvo czy Man :?:

voy

Post autor: voy »

Hehe chyba MAN.
MAN jest prawdopodobnie z roku 1997 a Volvo chyba 1999 roku ale głowy nie dam. Ale zauważcie że światła z MANa są w Ikarusach po remontach :/

man72

Post autor: man72 »

Bardzo dobry autobus - w Warszawie jest ich prawie 100 i są bardzo dobre. Jedyną ich wadą to ilośc palonej ropy - ale to już jest zupełnie inna bajka.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wiśnia pisze:
voy pisze:To jest przegubowa kopia MANa NL223 więc zachowuje większość zalet wozu 12 metrowego.
I wad :P
Nie zgodzę się z tym, że MAN NG 313 jest kopią NL 223. One się różnią. Wspólną mają jedynie wygląd zewnętrzny.

W W-wie mamy możliwość przejechania się i porównania obu autobusami.
Zwróćcie uwagę na pewne różnice:
1) II-gie drzwi w MAN-ie NG 313 są przesunięte ku środkowi względem NL 223,
2) układ foteli w przedniej części MANa NG 313 i NL223 jest absolutnie inna - przez to NG 313 jest o wiele bardziej ciasny...
3) w MAN-ie NG 313 ze względu na dodanie dwóch foteli, powierzchnia stojąca w środkowej sekcji autobusu jest o wiele mniejsza niż w MAN-ie NL 223
4) inny typ foteli;
- w NG313 są to pojedyncze fotele stawiane podwójnie (obok siebie) w całym autobusie (nie piszę o przyczepie, bo jej porównuję),
- w NL223 w przedniej i środkowej sekcji pojazdu ustawiono fotele 1 i 1/2. Przez to w autobusie jest o wiele luźniej; gorzej gdy dwie dorosłe osoby chcą usiąść na jednym fotelu :mruga:
5) fotele w NL 223 są o wiele bardziej miękkie niż w NG 313...

Zwis Tylny przyczepy NG 313 to w zasadzie kopia tylnego zwisu NL 223.
Poza tym NG 313 ma mocniejszy silnik od NL223 - i to od razu da się wyczuć (czyt. usłyszeć)... :)

W Warszawie MZA posiada dokładnie 100 szt. MAN-ów NG313. Natomiast 55 szt. MAN-ów NL 223 ekspolatuje ITS A. Michalczewski - prywatny przewoźnik pracujący dla ZTM-u... ;)

[ Dodano: 2004-11-12, 11:41 ]
Dodam jeszcze, że układ foteli na zwisie tylnym w większości "warszawskich" autobusów MAN, jest, jak doskonale wiecie, typu "amfiteatr" - tzn. trzy fotele postawione tyłem do ściany. Natomiast po Warszawie jeździ, chyba jeden taki, MAN NL223 (ITS), który ma w tym miejscu postawione cztery fotele w sposób standardowy - to autobus nr. tab. A-408... :)

voy

Post autor: voy »

Fotele i ich ustawienie to jest sprawa indywidualnia więc nie można tego dodawać do różnic moim zdaniem. MANy NG313 mają rzeczywiście mocniejszy silnik no ale komfort jazdy jest niezły jak w NL223. NL223 też mógłby mieć taki silnik jakby sobie ktoś zamówił (byłby wtedy MANem NL253).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

voy pisze:Fotele i ich ustawienie to jest sprawa indywidualnia więc nie można tego dodawać do różnic moim zdaniem. MANy NG313 mają rzeczywiście mocniejszy silnik no ale komfort jazdy jest niezły jak w NL223. NL223 też mógłby mieć taki silnik jakby sobie ktoś zamówił (byłby wtedy MANem NL253).
Tak ustawienie foteli i ich typ jest jak najbardziej sprawą indywidualną. Jednak jeśli prześledzimy wszystkie MANy NG313 i NL223, które eksploatowane są w Polsce, to zauważysz, że wszędzie jest podobnie. Ja miałem okazję porównać NL 223 w Warszawie z Płockimi. One nie różnią się od siebie. Podejrzewam, że tak jest po prostu wszędzie, jeśli są jakieś różnice to raczej natury "kosmetycznej"... ;)

Natomiast jeśli piszemy o "przesunięciu" drzwi, to ocieramy się już o modyfikacje w konstrukcji pojazdu... :)

voy

Post autor: voy »

Jakie tam przesunięcie drzwi - to jest autobus przegubowy i to oczywiste, że drzwi w ten sposób się rozmieszcza jak sobie tam chcą. Nadal są to autobusy podobne. Dalej tak samo komfortowe, należą do jednej rodziny autobusów a nie są różnymi pojazdami.

DAB

Post autor: DAB »

Inspektor pisze:.Silnik ma cichy
tutaj się nie zgodzę. Ale uwielbiam jego dźwięki

Inspektor

Post autor: Inspektor »

VOITH pisze:
Inspektor pisze:.Silnik ma cichy
tutaj się nie zgodzę. Ale uwielbiam jego dźwięki
Ba!Może tam u was mają głośne,ja mówie o "swoim" wrocławskim że ma cichy :D

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Inspektor pisze:
VOITH pisze: tutaj się nie zgodzę. Ale uwielbiam jego dźwięki
Ba!Może tam u was mają głośne,ja mówie o "swoim" wrocławskim że ma cichy :D
U was to znaczy gdzie? Z tego co wiem, to w GOPie nie ma NG313. A w tym wrocławskim to podobno co chwile pęka kratownica, albo coś się psuje.

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Nic o tym nie słyszałem,a że jechałem nim parę razy to stwierdzam że nie ma głosnego silnika.W końcu Man to też dobry autobus,ma dopiero 4 lata.

Orange

Post autor: Orange »

Ja uwielbiam ten autobus, jeżdze nim czesto, chciaz warszawskie są już zniszczone chodzi o wnętrze, te naklejki porysowane szyby itd. ale nie we wszystkich.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

W porównaniu ze starymi autobusami, np. Ikarusami - MAN NG313 to cichy komfortowy autobus. Jego silnik jest nieco głośniejszy niż w MANie NL223.
Ja uwielbiam ten autobus, jeżdze nim czesto, chciaz warszawskie są już zniszczone chodzi o wnętrze, te naklejki porysowane szyby itd. ale nie we wszystkich.
Niestety muszę potwierdzić. Czasami aż wstyd: pourywane małe uchwyty (mocowano je na ścianach bocznych, były bardzo pomocne przy wstawaniu !!!), brak żarówek w suficie. Niektóre mają brudną tapicerkę.... Ciekawe jak długo pożyją w takich warunkach :cry:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

J-31 pisze:Jego silnik jest nieco głośniejszy niż w MANie NL223.
No to baardzo cichy :P

voy

Post autor: voy »

Nie przesadzajmy z tym silnikiem. Jechałem w Gdańsku NG313 i nie stwierdziłem że jest OK.

ODPOWIEDZ