NG 3x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Coś się dzieje z warszawskimi NG313

Post autor: J-31 » 2005-10-20, 15:11

Szanowni koledzy uruchamiam ten temat, pomimo tego, że jest już temat o NG 313. Najwyżej po wyjaśnieniu sprawy - zamknę go...

A o co chodzi ?

Od kilku miesięcy zauważam co raz więcej tych autobusów z dodatkowymi ozdobami na tylnych zwisach w przyczepach. Tzn. jest to czarna, pionowa lista maskująca metalową listwę pod spodem. Mam dziwne wrażenie, że jest to wzmocnienie.

Najpierw zauważyłem to w autobusie z zakładu R9 (Chełmska). Myślałem wtedy, że to wynik stłuczki. Ten obszar za listwą (dokładnie na zwisie) był lakierowany.

Tymczasem widzę coraz więcej takich autobusów jak ten na rysunku. Niestety nie mam zdjęcia - dlatego podpieram się rysunkiem. Różnica kolorów w rzeczywistości jest niewielka, ale zauważalna

Stąd moje pytanie. Jak Myślicie - czyżby łamała się przyczepa ? :o:

PS. 56247 - Czy mógłbys się czegoś dowiedzieć na R7 ? ;)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-10-20, 17:11

J-31 pisze:Jak Myślicie - czyżby łamała się przyczepa ? :o:

Ja myśle, że raczej nie. Autobusy przegubowe chyba muszą mieć jakieś testy na trwałość przegubu i uwązam, że raczej się ona nie łamie.

56247

Post autor: 56247 » 2005-10-20, 19:48

Jest to,zdaje się taka sama "choroba" jaka ładnych parę lat temu "dotknęła" Jelcze M 121M ,oraz M 181 M...Jest to wzmocnienie tylnej części pojazdu.Zapewne, nasze "wspaniałe" warszawskie drogi tak działają na wozy niskopokładowe.
Ostatnio zmieniony 2005-10-21, 21:10 przez 56247, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy » 2005-10-20, 22:37

Jeżeli to efekt stanu dróg w stolicy, to ja w ogóle się temu nie dziwie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-21, 08:54

Ok. Autobusy przeze mnie zauważone z taką listwą, to :
- #3024 - R10 Ostrobramska
- #3702 - R7 Woronicza
- #3902 - R9 Chełmska

[ Dodano: 2005-10-21, 09:56 ]
56247 pisze:Jest to,zdaje się taka sama "choroba" jaka ładnych parę lat temu "dotknęła" Jelcze M 121M ,oraz M 181 M...Jest wzmocnienie tylnej części pojazdu.Zapewne, nasze "wspaniałe" warszawskie drogi tak działają na wozy niskopokładowe.
Dzięki. Wcale mnie to nie pociesza. NG 313 są eksploatowane od 2001 roku - czyli dopiero 5 lat. I już są z nimi problemy. A miały to być dobre pojazdy..... :cry:

[ Dodano: 2005-10-21, 09:57 ]
voy pisze:Jeżeli to efekt stanu dróg w stolicy, to ja w ogóle się temu nie dziwie.
No a jeśli dodamy do tego jeszcze częste przepełnienia pojazdów, to faktycznie robi się nieciekawie i nie ma się czego dziwić... :cry:

voy

Post autor: voy » 2005-10-21, 13:52

Przepełnienia to mały pikuś, te MANy na drogach Warszawy to się tak wytrzęsą, że dziwie się, że jeszcze się nie rozpadły.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-21, 14:25

voy pisze:Przepełnienia to mały pikuś, te MANy na drogach Warszawy to się tak wytrzęsą, że dziwie się, że jeszcze się nie rozpadły.
Ok. Ale te autobusy są prawie nowe - 5 lat dla autobusu miejskiego to jeszcze nie jest wiek... ;)

voy

Post autor: voy » 2005-10-21, 14:36

Zobaczymy po jakimś czasie co to będzie z nimi. Oby było jak najlepiej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-21, 14:46

Na razie wiadomo tylko, że oprócz tych wzmocnień, szwankuje w naszych NG 313 zawieszenie.
A kilka autobusów musiało już przejść poważne naprawy przegubu - w serwisie MAN-a w Wolicy... :cry:

Peter

Post autor: Peter » 2005-10-21, 15:51

J-31 pisze:Ok. Ale te autobusy są prawie nowe - 5 lat dla autobusu miejskiego to jeszcze nie jest wiek... ;)
No niestety, to nie toporne i mocne Ikarusy.
Może to wina zastosowania słabej jakości materiałów lub ujawnienie sie jakichś nieznanych błędów konstrukcyjnych, bo dziwne że rozpadają się przeguby.
Przepełnienia też pewnie zrobiły swoje... :|

ikarus5326

Post autor: ikarus5326 » 2005-12-02, 15:03

Peter pisze:No niestety, to nie toporne i mocne Ikarusy.
Może to wina zastosowania słabej jakości materiałów lub ujawnienie sie jakichś nieznanych błędów konstrukcyjnych, bo dziwne że rozpadają się przeguby.
Przepełnienia też pewnie zrobiły swoje...
Zgadzam się, ale we Wrocławiu, jedynemu MANowi jeszcze nic się nie stało, a jest pod moją obserwacją... Jakby coś się stało, to z pewnością powiadomię forumowiczów. :D ¯al mi tych MANów, młode i piękne... :(

marcin_1099

Post autor: marcin_1099 » 2005-12-18, 12:28

Polecam spojrzeć na Solarisy za 5 lat... Wiadomo że te autobusy nie są i nie będą nigdy tak wytrzymałe jak Ikarusy. Swoją drogą u Nas jeżdżą NG313 z 2000r. i jakoś wszystko z nimi wporządku, tylko ostatnio chorują na mosty, ale MAN obiecał że to naprawi, w ramach gwarancji we wszystkich wozach :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-12-19, 12:09

marcin_1099 pisze:Polecam spojrzeć na Solarisy za 5 lat... Wiadomo że te autobusy nie są i nie będą nigdy tak wytrzymałe jak Ikarusy. Swoją drogą u Nas jeżdżą NG313 z 2000r. i jakoś wszystko z nimi wporządku, tylko ostatnio chorują na mosty, ale MAN obiecał że to naprawi, w ramach gwarancji we wszystkich wozach :)
Tak to prawda, warszawskie MZA nakupiło 100 szt. NG 313, a następnie "rzuciło" je na najbardziej obciążone trasy o makabrycznej nawierzchni.

Jedną z największych "chorób" warszawskich MAN-ów NG jest również zawieszenie, które nie wytrzymuje na warszawskich dziurawych drogach... :cry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-10, 10:05

Ja też próbowałem dojść do tego, co rzeczywiście w nich tak świszczy. I ... nigdy mi się to nie udało. :cool:

A propo. Podczas wczorajszej obserwacji taborowej zauważyłem jednego NG 313 z R13 - numer taborowy #3304. Autobus otrzymał czarny pas między okienny. Mam nadzieję, że mi się nie przewidziało :-P

Orange

Post autor: Orange » 2006-01-14, 22:58

I jeszcze ci niektórzy nieodpowiedzialni kierowcy ;(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-01-26, 12:00

Jak już napisałem wyżej jeden z warszawskich NG 313 - MZA R13 #3304 - zmienił swój wizerunek. W grudniu dosłownie mi mignął, więc nie byłem pewny. Wczoraj widziałem go już trzeci raz (niestety tylko z lewej strony, toteż nie wiem czy tak wygląda z drugiej).

Wczoraj widziałem go na Wołoskiej róg Woronicza. Obsługiwał linię 192. Jego wizerunek się zmienił przez dodanie czarnego, chyba lakieru między oknami w rejonie przegubu

Na początku myślałem, że to pozostałość po czarnej folii z jakiejś reklamy, ale teraz mam wrażenie, że to jest chyba jednak czarna farba (lakier). Na razie jest to jedyny taki autobus. Możliwe, że to po jakiejś naprawie. Ten autobus od samego początku należał do zajezdni R13 nie podlegał alokacji.

A, wygląda tak (sorry, że trochę zalewam Was swoimi rysunkami, ale zdjęcia na razie nie mam :( )
Obrazek

mgajewski

Post autor: mgajewski » 2006-02-09, 18:16

Ostatnio widziałem Gdańskiego Mana NG 313 z taką listwą. Numeru wozu nie zdążyłem zapisać. :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29135
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-02-10, 10:11

mgajewski pisze:Ostatnio widziałem Gdańskiego Mana NG 313 z taką listwą. Numeru wozu nie zdążyłem zapisać. :|
Ooops, czyżby to była jakaś choroba genetyczna ? :o:

Mateusz

Post autor: Mateusz » 2006-02-13, 21:05

A w Polickich NG313 nie ma takiej listwy :rotfl:

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2006-02-13, 22:31

Przeczytałem na jednym z warszawskich forów że po południu 3906 jako 5/522 na przystanku Łowcza się złamał. Może ktoś wie coś więcej?

ODPOWIEDZ