NG 3x3

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Man...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-12, 11:31

Orange pisze:Ja nie narzekam na warszawskie many ng313 poza jedną denerwującą rzeczą która juz od dawien dawna jest i pewnie sie pisało już o tym, te uderzenia drzwi. Może ktoś wytłumaczy mi czemu te drzwi tak mocną uderzają jak są zamykane :(
Ja też to zauważyłem. I mnie też to denerwuje. A co ciekawe, doskonale pamiętam, że warszawskie NG313 w pierwszych dniach eksploatacji w 2001 roku były naprawdę ciche. Dopiero po jakimś czasie wspomniane drzwi domykają się ze specyficznym puknięciem... :cool:

Ja myślę, że to może nie koniecznie pęknięta uszczelka. Może to mechanizm zamykania drzwi :roll:

[ Dodano: 2006-06-12, 12:32 ]
u2w pisze:Od kilku dni gdyński PKM testuje MAN-a NG313 (otrzymał numer "testowy" #2200). Dziś przed południem śmignął mi z zaskoczenia :/ Zauważyłem jedynie w/w nr tab. - to, że był na R-ce i że barwy jego żółto-zielone ale nie poznańskie ;) . Wróbelki ćwierkają, że to policki.
Wow. Ciekawy jestem czy gdyński PKM zdecyduje się na zakup przegubowych Lions'ów, czy tylko sobie na razie testuje ? :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-06-12, 18:41

Te wasze NG313 w ogóle coś słabą pneumatykę mają. Może to tu jest problem? :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-13, 11:39

plocmaster pisze:Te wasze NG313 w ogóle coś słabą pneumatykę mają. Może to tu jest problem? :mruga:
Hmmm. Nie sądzę, aby była to kwestia pneumatyki. One się po prostu z jakiegoś powodu głośno domykają. Ogólnie sam proces zamkykania drzwi jest cichy, tylko moment domknięcia jest głośny. :roll:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-13, 11:17

Mam coś w temacie, czyli znów sobie trochę pokrytuję....

Otóż korzystajć z pięknej, słonecznej pogody, wybrałem się wczoraj na "polowanie" z cyfrówką. No i zrobiłem trochę kilometrów prawie samymi MAN-ami. Najpierw ITS-owski MAN Lion's City (linia 520), potem MAN NG313 #3357 (MZA) na linii 503...

No i właśnie siedząc w tym ostatnim autobusie, w fotelu na tylnym nadkolu, w przyczepie zauważyłem coś co mi się nie spodobało. Siedziałem tuż przy małej rzeźni (na przeciwko III drzwi).

Jak wiecie MAN od lat stosuje dyktę, chyba sklejkę, do wykańczania wnętrza (dokładnie ścian). I właśnie ta dykta, pod wpływem prawdopodobnie ciepła wybrzuszyła się i zdeformowała. Może na zdjęciu tego tak nie widać, ale w rzeczywistości naprawdę nie wygląda to najlepiej :cry:

Obrazek

drentwy

Post autor: drentwy » 2007-03-13, 13:01

Widać, widać... A jaka sklejka gustowna pod mocowaniem poręczy :retard:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-13, 13:12

drentwy pisze:A jaka sklejka gustowna pod mocowaniem poręczy :retard:
O tym co prawda już nie pisałem, ale w rzeczywistości ta sklejka - chyba pochodząca od Ikarusa - jest naprawdę ohydna :/

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-03-13, 17:33

J-31 pisze:MAN od lat stosuje dyktę, chyba sklejkę
Albo, albo ;) Mi to przypomina fantazyjne fale rodem z Ikarów, tam rzeczywiście stosowana była płyta pilśniowa ale żeby w MAN-ach...
To na pewno MAN a nie np. MAZ :?: Różnica jednej literki :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-14, 09:18

u2w pisze:To na pewno MAN a nie np. MAZ :?:
Niestety muszę Cię zmartwić to jest na pewno MAN :D

One nam się niestety sypią. Szczególnie zawieszenie. MZA coś tam poprawia, naprawia, ale i tak stan naszych MAN-ów NG313 - przypomnę rocznik: 2001/2002 - z roku na rok się pogarsza :cry:

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-03-14, 10:37

J-31 pisze:One nam się niestety sypią. Szczególnie zawieszenie. MZA coś tam poprawia, naprawia, ale i tak stan naszych MAN-ów NG313 - przypomnę rocznik: 2001/2002 - z roku na rok się pogarsza
Dawno nie jechałem krakowskim manem. Muszę się przejechać i sprawdzić co z naszymi. A to zdaje się był "Bus of The Year 2001"...

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-14, 13:36

J-31 pisze:z roku na rok się pogarsza
Stan wszystkiego z roku na rok się pogarsza :D Ale kwestia tego, w jakim stopniu, tu widzę, że jest on duży. Ja tam strasznie nie lubię MAN-ów NG312, kojarzą mi się z Nerwoplanami, NG313 z zewnątrz są dużo ładniejsze... Ale nie jechałem takim jeszcze :diabeł:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-14, 14:09

Lopez pisze:A to zdaje się był "Bus of The Year 2001"...
Ano był. :retard:
KKS pisze:Ale nie jechałem takim jeszcze :diabeł:
¯ałuj - NG313, to bardzo fajny autobusik. :P

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2007-03-14, 15:40

J-31 pisze:
Lopez pisze:A to zdaje się był "Bus of The Year 2001"...
Ano był. :retard:
Ano nie był. MAN zdobył ten tytuł dwa lata wcześniej. :chytry:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-14, 16:09

Dziwny pisze:Ano nie był. MAN zdobył ten tytuł dwa lata wcześniej. :chytry:
No to mimo wszystko, biorąc pod uwagę przemijający czas, nadal... był :mruga:

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-03-15, 20:41

Dziwny pisze:
J-31 pisze: Ano był. :retard:
Ano nie był. MAN zdobył ten tytuł dwa lata wcześniej. :chytry:
Ano jeśli tak to przepraszam za zamieszanie. Ale poważnie myślałem, że był :-P

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-03-15, 21:51

Ano nic nie szkodzi - co znaczą dwa lata w historii Wszechświata :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-03-16, 09:49

Ja mam cichą nadzieję, że te trzy MANY NG313 Lion's City, które MZA kupiło w barwach ZKM Gdańsk - nadal takie jeżdżą i nie przemalowali ich :biggrin: - po kilku latach eksploatacji będą lepiej się prezentowały :smile2:

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-03-16, 11:45

u2w pisze:Ano nic nie szkodzi - co znaczą dwa lata w historii Wszechświata :D
To prawda. O tyle czuję się usprawiedliwiony, że Lion's City pod wzgędem estetyki i funkcjonalności na prawdę wydaje się być młodszy niż jest. Jak widać niestety nie pod wzgędem trwałości.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-16, 23:34

Może składali go zazdrośni członkowie ruchu na rzecz przeniesienia stolicy do Poznania, bądź też Krakowa :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-03-17, 00:11

KKS pisze:Może składali go zazdrośni członkowie ruchu na rzecz przeniesienia stolicy do Poznania, bądź też Krakowa
Nieee…
Po prostu, seria Nxyy3 została zaprojektowana pod niemieckie/zachodnie warunki, że nie wspomnę o 3/4 drzwiach, do których konstrukcja nie jest przystosowana. Gdy się jeździ takim MAN-em z mnóstwem drzwi po Warszawie (stan nawierzchni, przepełnienia, itd., wiadomo), to normalne, że nie wytrzymuje.
Po prostu za miękki jest.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2007-03-18, 01:01

plocmaster pisze:Nxyy3
NL223 też? Bo u nas jeżdżą i jakoś się nie "łamią"...

ODPOWIEDZ