Premiery AMZ/Ursus
http://www.infobus.com.pl/text.php?id=40591
Artykuł wyjaśnia skąd podobieństwo nowego modelu do Solarisów.
Artykuł wyjaśnia skąd podobieństwo nowego modelu do Solarisów.
Wow ale od dupy strony, to on już naprawdę fajnie wygląda
Tak czy tak podobają mi się działania tej firmy, jeżeli skorzystają rzeczywiście ze swoich dotychczasowych sprzedawców, to mogą szybko coś sprzedać na niemieckim rynku. ¯yczę im powodzenia, bo imho warto
Szkoda, że nie każda firma jest w stanie wprowadzić w życie tak proste założenieTak aby na planowanych pokazach w Kielcach i Kortrijk (światowa premiera) zaprezentować kompletny autobus, pozbawiony najważniejszych „niemowlęcych chorób”.
Tak czy tak podobają mi się działania tej firmy, jeżeli skorzystają rzeczywiście ze swoich dotychczasowych sprzedawców, to mogą szybko coś sprzedać na niemieckim rynku. ¯yczę im powodzenia, bo imho warto
Ten tylny pas ze światłami to już naprawdę wiocha, mogli jednak walnąć coś bardziej klasycznego
Jeśli chodzi o wnętrze to jedno podstawowe ulepszenie w stosunku do Solarisa - osłony świetlówek nie wystają tylko są jednolitym elementem i wygląda to jak w cywilizowanym autobusie, a nie jakimś gniocie z początku produkcji
Jeśli chodzi o wnętrze to jedno podstawowe ulepszenie w stosunku do Solarisa - osłony świetlówek nie wystają tylko są jednolitym elementem i wygląda to jak w cywilizowanym autobusie, a nie jakimś gniocie z początku produkcji
Miejsce na pewno się znajdzie na nowa markę, miasta stale szukają tanich i dobrych rozwiązań szczególnie te mniejsze z mniejszym budżetem. Skoro AMZ stworzyło miejski autobus z huczną premierą będzie promowało, długo na pewno nie będą musieli, bo AMZ jest już znane, m.in. ze swoich zabudów busów na bardzo dobrym poziomie, a jak się dowiedzą miasta/przewoźnicy, zapewne będą chcieli przetestować i sprawdzić czy warto zainteresować się tym modelem.
Nie ma co się dziwić jak Taler pracował 5 lat w dziale konstruktorskim w SB&C, a teraz w AMZ, czy kopiowanie elementów z innego autobusu wyjdzie na zdrowie, czas pokaże. Nie mówię, że City Smile jest brzydki, no ale skoro tworzą nowy autobus to z własną aranżacją wnętrza, bo złośliwie będzie nazywany ubogim Solarisem.ep40 pisze:Układ wnętrza jest w sumie mocno zbliżony do tego w Solarisie Urbino 12. Jednakże, drugie drzwi są w City Smile bliżej przodu niż w SU12, przez co czwarty rząd siedzeń jest za drugimi drzwiami, a nie przed.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
W nowym numerze Polskiego Traker Bus jest duży artykuł o AMZ City Smile CS12LF. Piszą nim że w najbliższym czasie można się spodziewać model 10 metrowy City Smile, elektrobusa(nie wiadomo jakiem rozmiarze). AMZ wypuści pre-serie w ilości około 30 autobusów. AMZ planuje się pokazać na targach Transexpo 2011 w Kielcach, BusWorld w Kortrijk. AMZ zamierza sprzedawać rodzinę City Smile poprzez polską sieć handlowców(3 sprzedawców AMZ + zewnętrzni dealerzy) oraz zagraniczną siatkę, zajmująca się obecnie sprzedażą zabudów medycznych i wojskowych. Jest ona także aktywna w krajach Bliskiego Wschodu.
Nowa wersja strony AMZ: http://amz.pl/
Nowa wersja strony AMZ: http://amz.pl/
Wesoły autobus jest teraz albo był w Płocku i wkrótce będzie tamże testowany.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
AMZ jednak działa dobrze:
TOP8 Kortrijk 2011: AMZ i europejski debiut CitySmile
Zgodnie zapowiedziami firma AMZ Kutno rozpoczyna europejską ekspansję w segmencie miejskim. Spółka zaprezentowała swój oryginalny niskopodłogowy autobus miejski CS 12 LF i to zarówno na krajowych targach w Kielcach, jak i na międzynarodowym salonie w Kortrijk. W Belgii firma z Kutna pokazała także minibusa na bazie Mercedes-Benz Sprinter, czyli jeszcze nie tak dawno podstawę swojej autobusowej oferty. O tegorocznych wystawienniczych debiutach rozmawialiśmy z Damianem Talarem, szefem autobusowego działu AMZ. Oto co nam powiedział:
InfoBus.pl: Jak aktualnie wyglądają plany produkcyjne rodziny CitySmile?
Damian Talar, szef autobusowego działu AMZ: Zamierzamy wyprodukować preserię ok. 10 szt. do końca roku, w tym także pierwszy autobus w wersji 10-metrowy –SC 10 LF. Wiele miast jest zainteresowanych przetestowaniem naszego autobusu. Do końca roku, a dokładnie w listopadzie dostarczymy także pierwszy sprzedany autobus CS 12 dla MZK Kutno.
InfoBus.pl: Jak wyglądają dalsze plany rozwojowe rodziny CitySmile?
Damian Talar: Jak już wspomniałem na pewno do końca roku wypuścimy wersję midi o długości 10 m, która będzie dostępna w trzech wersjach układu drzwi: 1-2-0;1-2-1 i 1-2-2. Zastosujemy tutaj silnik Cummins ISB6 o mocy 184 kW. Co do dalszej przyszłości to myślimy także o jeszcze jego krótszej wersji –8,5-metrowej. Chcemy także wprowadzić w wersji 12-metrowej do wyboru drugą marką jednostki napędowej, czyli holenderskiego DAF-a. Myślimy już także o wersji koncepcyjnej elektrobusa, natomiast tutaj czekamy na dalszy rozwój baterii, które zagwarantują zasięg przynajmniej 300 km. W bliższej perspektywie planujemy wprowadzenie systemu Start &Stop do klasycznego napędu Diesla, który wg naszych wyliczeń spowoduje zmniejszenie zużycie paliwa aż o 15%. To podobnie jak równoległy układ hybrydowy, natomiast koszt takiego urządzenie jest niewspółmiernie mniejszy do hybrydy.
InfoBus.pl: Szansą na szybki rozwój sprzedaży autobusów AMZ jest eksport , tym bardziej, że w Polsce kończą się już przetargi unijne. O jakich tutaj kierunkach myślicie?
Damian Talar: Po premierze CS 12 LF w czerwcu mieliśmy już zapytania z rynków norweskiego i niemieckiego. Intensywnie myślimy też o Liwie, gdzie teraz startują przetargi współfinansowane przez Unię. W kontekście eksportu bardzo ważne są dla targi w Kielcach, które mam nadzieje, że zarówno pozwolą nam pozyskać potencjalnych klientów, jak i uruchomić pierwsze rozmowy o zagranicznych przedstawicielstwach AMZ. Tutaj liczymy na mocne wsparcie dotychczasowego działu eksportu AMZ, który ma ogromne doświadczenie w zakresie sprzedaży pojazdów wojskowych i specjalnych.
InfoBus.pl: I ostatnie pytanie –jak jest bazowa cena SC 12 LF?
Damian Talar: To ok. 650 tys. zł netto. I myślę, że jest to bardzo atrakcyjna propozycja także dla naszych zagranicznych klientów.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=43203