Premiery AMZ/Ursus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ursus...
ppln

Post autor: ppln »

Lopez pisze:Dobrym pomysłem jest zamontowanie kolorowych wyświetlaczy zewnętrznych.
No, chyba pierwsze w Polsce RGB LED, a na pewno jedne z pierwszych

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Cóż mogę powiedzieć: Gratuluje nowego wozu na runku :) Naprawdę świetnej karykatury (bo inaczej tego nazwać nie potrafię) Złomolarisa...

I żeby nie było: Wygląda to dość przyzwoicie. Jedynie rażą mnie w środku, te grube "podpory (kolumny?)".

trasamd

Post autor: trasamd »

http://www.infobus.com.pl/text.php?id=40591
Artykuł wyjaśnia skąd podobieństwo nowego modelu do Solarisów.

Marcin Ciesielski

Post autor: Marcin Ciesielski »

Na Infobusie jest zdjęcie od tyłu:

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem, czy te otwierane na zewnątrz drzwi, to opcja, czy standard ? ;)

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ja tam nie widzę - poza panelami sufitowymi - żadnego podobieństwa do Solarisa.
W kontekście dalszego rozwoju City Smile moim skromnym zdaniem AMZ powinien iść nie w elektrobusa (to droga tak samo krótka jak hybryda), a już szukać rozwiązań dla technologii wodorowej.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Hmm autobus robi naprawdę pozytywne wrażenie, co do podobieństw do Solarisa, znalazłem jeszcze jedno; tylna ściana a szczególnie jej górna część. Niemniej liczę na to że autobus uzyska homologację i znajdzie nabywców na polskim rynku.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Wow ale od dupy strony, to on już naprawdę fajnie wygląda :)
Tak aby na planowanych pokazach w Kielcach i Kortrijk (światowa premiera) zaprezentować kompletny autobus, pozbawiony najważniejszych „niemowlęcych chorób”.
Szkoda, że nie każda firma jest w stanie wprowadzić w życie tak proste założenie :chytry:

Tak czy tak podobają mi się działania tej firmy, jeżeli skorzystają rzeczywiście ze swoich dotychczasowych sprzedawców, to mogą szybko coś sprzedać na niemieckim rynku. ¯yczę im powodzenia, bo imho warto :)

ppln

Post autor: ppln »

Ten tylny pas ze światłami to już naprawdę wiocha, mogli jednak walnąć coś bardziej klasycznego

Jeśli chodzi o wnętrze to jedno podstawowe ulepszenie w stosunku do Solarisa - osłony świetlówek nie wystają tylko są jednolitym elementem i wygląda to jak w cywilizowanym autobusie, a nie jakimś gniocie z początku produkcji

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 384
Rejestracja: 2009-12-06, 20:31
Lokalizacja: Wrocław/Slough UK

Post autor: Rudy »

Ten panel ze światłami z tyłu mogli zrobić płaski, lepiej by to wyglądało niż to wypukłe.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Układ wnętrza jest w sumie mocno zbliżony do tego w Solarisie Urbino 12. Jednakże, drugie drzwi są w City Smile bliżej przodu niż w SU12, przez co czwarty rząd siedzeń jest za drugimi drzwiami, a nie przed.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Tył wygląda jak Solaris przyjarany zapalniczką

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Ładny jest, widziałbym go na testach w polskich miastach. Tylko pytanie - czy jest na rynku miejsce dla kolejnego producenta? Czy znajdą się chętni na ten pojazd? Czy AMZ będzie ten autobus promować?

Ziarek

Post autor: Ziarek »

Miejsce na pewno się znajdzie na nowa markę, miasta stale szukają tanich i dobrych rozwiązań szczególnie te mniejsze z mniejszym budżetem. Skoro AMZ stworzyło miejski autobus z huczną premierą będzie promowało, długo na pewno nie będą musieli, bo AMZ jest już znane, m.in. ze swoich zabudów busów na bardzo dobrym poziomie, a jak się dowiedzą miasta/przewoźnicy, zapewne będą chcieli przetestować i sprawdzić czy warto zainteresować się tym modelem.
ep40 pisze:Układ wnętrza jest w sumie mocno zbliżony do tego w Solarisie Urbino 12. Jednakże, drugie drzwi są w City Smile bliżej przodu niż w SU12, przez co czwarty rząd siedzeń jest za drugimi drzwiami, a nie przed.
Nie ma co się dziwić jak Taler pracował 5 lat w dziale konstruktorskim w SB&C, a teraz w AMZ, czy kopiowanie elementów z innego autobusu wyjdzie na zdrowie, czas pokaże. Nie mówię, że City Smile jest brzydki, no ale skoro tworzą nowy autobus to z własną aranżacją wnętrza, bo złośliwie będzie nazywany ubogim Solarisem.

Daniel

Post autor: Daniel »

Ziarek pisze:Nie mówię, że City Smile jest brzydki, no ale skoro tworzą nowy autobus to z własną aranżacją wnętrza, bo złośliwie będzie nazywany ubogim Solarisem.
Dlaczego ubogi?

Awatar użytkownika
Rumpel
Posty: 643
Rejestracja: 2010-12-31, 01:02
Lokalizacja: Czeladź Scorpio: 379 619km

Post autor: Rumpel »

Nie ten standard.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Miał ktoś może kiedyś styczność z AMZ Ramzarem? Bo na początku przewoźnicy zachwalali jakie to cudowne auta, a teraz masowo sprzedają.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

W nowym numerze Polskiego Traker Bus jest duży artykuł o AMZ City Smile CS12LF. Piszą nim że w najbliższym czasie można się spodziewać model 10 metrowy City Smile, elektrobusa(nie wiadomo jakiem rozmiarze). AMZ wypuści pre-serie w ilości około 30 autobusów. AMZ planuje się pokazać na targach Transexpo 2011 w Kielcach, BusWorld w Kortrijk. AMZ zamierza sprzedawać rodzinę City Smile poprzez polską sieć handlowców(3 sprzedawców AMZ + zewnętrzni dealerzy) oraz zagraniczną siatkę, zajmująca się obecnie sprzedażą zabudów medycznych i wojskowych. Jest ona także aktywna w krajach Bliskiego Wschodu.


Nowa wersja strony AMZ: http://amz.pl/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wesoły autobus jest teraz albo był w Płocku i wkrótce będzie tamże testowany.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

AMZ jednak działa dobrze:
TOP8 Kortrijk 2011: AMZ i europejski debiut CitySmile

Zgodnie zapowiedziami firma AMZ Kutno rozpoczyna europejską ekspansję w segmencie miejskim. Spółka zaprezentowała swój oryginalny niskopodłogowy autobus miejski CS 12 LF i to zarówno na krajowych targach w Kielcach, jak i na międzynarodowym salonie w Kortrijk. W Belgii firma z Kutna pokazała także minibusa na bazie Mercedes-Benz Sprinter, czyli jeszcze nie tak dawno podstawę swojej autobusowej oferty. O tegorocznych wystawienniczych debiutach rozmawialiśmy z Damianem Talarem, szefem autobusowego działu AMZ. Oto co nam powiedział:

InfoBus.pl: Jak aktualnie wyglądają plany produkcyjne rodziny CitySmile?

Damian Talar, szef autobusowego działu AMZ: Zamierzamy wyprodukować preserię ok. 10 szt. do końca roku, w tym także pierwszy autobus w wersji 10-metrowy –SC 10 LF. Wiele miast jest zainteresowanych przetestowaniem naszego autobusu. Do końca roku, a dokładnie w listopadzie dostarczymy także pierwszy sprzedany autobus CS 12 dla MZK Kutno.

InfoBus.pl: Jak wyglądają dalsze plany rozwojowe rodziny CitySmile?

Damian Talar: Jak już wspomniałem na pewno do końca roku wypuścimy wersję midi o długości 10 m, która będzie dostępna w trzech wersjach układu drzwi: 1-2-0;1-2-1 i 1-2-2. Zastosujemy tutaj silnik Cummins ISB6 o mocy 184 kW. Co do dalszej przyszłości to myślimy także o jeszcze jego krótszej wersji –8,5-metrowej. Chcemy także wprowadzić w wersji 12-metrowej do wyboru drugą marką jednostki napędowej, czyli holenderskiego DAF-a. Myślimy już także o wersji koncepcyjnej elektrobusa, natomiast tutaj czekamy na dalszy rozwój baterii, które zagwarantują zasięg przynajmniej 300 km. W bliższej perspektywie planujemy wprowadzenie systemu Start &Stop do klasycznego napędu Diesla, który wg naszych wyliczeń spowoduje zmniejszenie zużycie paliwa aż o 15%. To podobnie jak równoległy układ hybrydowy, natomiast koszt takiego urządzenie jest niewspółmiernie mniejszy do hybrydy.

InfoBus.pl: Szansą na szybki rozwój sprzedaży autobusów AMZ jest eksport , tym bardziej, że w Polsce kończą się już przetargi unijne. O jakich tutaj kierunkach myślicie?

Damian Talar: Po premierze CS 12 LF w czerwcu mieliśmy już zapytania z rynków norweskiego i niemieckiego. Intensywnie myślimy też o Liwie, gdzie teraz startują przetargi współfinansowane przez Unię. W kontekście eksportu bardzo ważne są dla targi w Kielcach, które mam nadzieje, że zarówno pozwolą nam pozyskać potencjalnych klientów, jak i uruchomić pierwsze rozmowy o zagranicznych przedstawicielstwach AMZ. Tutaj liczymy na mocne wsparcie dotychczasowego działu eksportu AMZ, który ma ogromne doświadczenie w zakresie sprzedaży pojazdów wojskowych i specjalnych.

InfoBus.pl: I ostatnie pytanie –jak jest bazowa cena SC 12 LF?

Damian Talar: To ok. 650 tys. zł netto. I myślę, że jest to bardzo atrakcyjna propozycja także dla naszych zagranicznych klientów.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=43203

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ursus Bus/AMZ”