Premiery AMZ/Ursus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ursus...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oki, no to wychodzi na to, że AMZ miał - prawdopodobnie - na zbyciu taki pojazd, a drugi został wyprodukowany już na zamówienie "Warbusa" ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

No nie wiem czy miał go na zbyciu. WZ 6858G wedle VINu ma numer wyższy od drugiego egzemplarza czyli mówiąc inaczej powstał później.

Ja przypominam, że AMZ ponoć wyprodukowało trzy prototypy. Teraz zadajmy sobie pytanie jaki interes Warbus miał w tym żeby kupić autobusy od AMZ (no może po za faktem, że design CSa pasuje do malowania).
Możliwe, że to są właśnie te prototypy, albo jeden z nich jest prototypem. Ta teoria będzie działać tylko pod warunkiem, że te autobusy nie miały wcześniej tabliczek znamionowych. Co jest możliwe, bo egzemplarz MZK ma numer 2, a Warbusowe mają 4 i 5. WZ 6859G to numer 4 i jak widać ma "byle jakie" szyby. Możliwe więc, że po wyprodukowaniu już autobusu dla MZK ostały im się dwa prototypy - numer 3 jest gdzieś zamknięty w hali AMZ, a jeden z prototypów został otabliczkowany już jako nr 4, rocznik 2012 i opchnięty Warbusowi.
To tyle moich teorii spiskowych ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

2 szczegóły rzuciły mi się w oczy. Pierwszy, to jakby powiększona szafa. Drugi- ISL6.7 i Ecolife ? Dziwna mieszanka.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

J-31 pisze:Pulpit, to chyba VDO jeśli się nie mylę, sorry lepszej fotki nie mogłem zrobić
Zgadza się, to VDO, ogólnie z Twojej relacji autobus robi dość pozytywne wrażenie i chyba się do niego przekonałem, szkoda że nie pojawi się na testach w sieci MZK Tychy ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mnie się w sumie też sposobał, autobus jest całkiem przyjemny - oczywiście pomijając już kwestię jego nie przygotowania pod kątem obsługi linii "lotniskowej", to oczywiście nie jest wina konstrukcji pojazdu, a raczej zamawiającego ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

AMZ Kutno z zapowiedzi z artykułu który dałem wyprodukował lub produkuje:

- AMZ City Smile CS12LF
- AMZ City Smile CS10LF (1-2-1)
- AMZ City Smile CS10LF Electric(1-2-2)
- AMZ City Smile CS18LF (?)
- AMZ (nowy projekt)
- AMZ (nowy projekt)

Zobaczymy co z tego pokażą na targach TRANSEXPO 2012.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Czy ja dobrze widzę, czy ten elektryczny CitySmile nie ma na dachu żadnych dodatkowych urządzeń, w sensie baterii lub jakiejś elektryki ? :cool:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No fajnie wygląda :) AMZ z Modlina na IAA pojechał.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB »

Ładny ładny, ciekawe jaki zasięg.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Na infobusie są zdjęcia nowe elektryka:
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50306

Niestety jak wynika ze zdjęć, że miejsc dostępnych z niskiej podłogi jest zero...
Ostatnio zmieniony 2012-09-27, 20:28 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wojtek-MKM
Posty: 574
Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
Lokalizacja: Kraków Czyżyny

Post autor: Wojtek-MKM »

Zdjęć? Chyba miejsc :retard:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Wychodzi też na to że trolejbus CS12T jest w Czechach:
I co najciekawsze –AMZ bazowało tutaj na swoich doświadczeniach z …trolejbusem. Tak, tak, bez większego rozgłosu firma z Kutna opracowała na wiosnę br. 12-metrowy trolejbus na bazie CS12LF, które pod koniec czerwca trafił do zakładów Cegelec w czeskiej Ostravie. Tam zainstalowano w nim asynchroniczny silnik oraz cały trolejbusowy osprzęt. Następnie pojazd trafił do próbnej eksploatacji w Czechach i cały czas oczekuje na swoją homologację. Natomiast jeszcze wcześniej polski producent pomyślał o rynkach zbytu na swoje elektryczne pojazdy. Z tą myślą utworzył międzynarodową spółkę Lbus z siedzibą w Wilnie. Równe udziały mają w niej polskie AMZ, czeski Cegelec oraz litewski udziałowiec, Marian Meckowvski, który wcześniej m.in. zajmował się sprzedażą autobusów marki Solaris w tym regionie. Na pewno firma będzie chciała zaistnieć na trolejbusowym rynku krajów nadbałtyckich, a potem –kto wie…Także patrząc na tą chronologię wydarzeń widać dość dobrze zaprojektowany plan działań –nawiązano kontakt z doświadczonym producentem osprzętu elektrycznego;powstała spółka handlowa na dobrze rokującym rynkach Litwy, Łotwy i Estonii;opracowano trolejbus, który już jeździ po ulicach Ostravy i zbiera niezbędne doświadczenie;na bazie pierwszych prób z trolejbusem zbudowano elektrobus, który zadebiutował na najważniejszych targach pojazdów użytkowych w Europie.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50306

AMZ-Kutno: Modele:

- AMZ City Smile CS12LF
- AMZ City Smile CS12T - trolejbus (testy w Ostravie)
- AMZ City Smile CS10LF (1-2-1)
- AMZ City Smile CS10E - electric (1-2-2)
- AMZ City Smile CS18LF (?)
- AMZ (nowy projekt)
- AMZ (nowy projekt)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1518
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Auper »

A jak mówiłem o trolejbusie z Kutna to nikt mi wierzyć nie chciał...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Amalio pisze:Niestety jak wynika ze zdjęć, że miejsc dostępnych z niskiej podłogi jest zero
Tak się właśnie zastanawiałem gdzie oni podziali akumulatory, No i niestety - coś za coś, akumulatory gdzieś trzeba było zainstalować :]

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Auper pisze:A jak mówiłem o trolejbusie z Kutna to nikt mi wierzyć nie chciał...;)
Kto będzie chciał to ich szybko wykosi ;) A sam Cegelec to już nie ta sama firma co 3 lata temu.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

IAA 2012: Elektryzujące plany AMZ

Podczas targów w Hanowerze o historii powstania pierwszego elektrobusu AMZ –SC10E oraz o dalszych, elektrycznych planach firmy na przyszłość rozmawiamy z Jarosławem Stachowiskim, prezesem zarządu AMZ Kutno. Oto co nam powiedział:

InfoBus.pl: Jak doszło do powstania pierwszego elektrobusu AMZ?

Jarosław Stachowiski, prezes zarządu AMZ Kutno: Od momentu pojawiania się projektu niskopodłogowego autobusu miejskiego AMZ CitySmile byliśmy przekonani, że dalszym krokiem po wersjach z silnikiem Diesla będzie wariant elektryczny, czy to w wersji trolejbusu czy elektrobusu. Naszym zdaniem pojazdy hybrydowe to ślepy zaułek motoryzacji i zdecydowanie lepiej zrobić większy krok i postawić na opracowanie konstrukcji w 100% zasilanej energią elektryczną niż na siłę łączyć silnik wysokoprężny z elektrycznym. I tak właśnie zrobiliśmy.

InfoBus.pl: Przy budowie CS10E wykorzystaliście doświadczenia z prac nad trolejbusem. Nie chwialiście się tym zupełnie nowym pojazdem w Waszej ofercie…

Jarosław Stachowiski: Rzeczywiście jego powstanie odbyło się bez hucznej oprawy. Po części wynika to z testów homologacyjnych trolejbusu, które przeprowadzamy w Ostrawie, co na ten moment uniemożliwia pokazanie go w Polsce. Poza tym taki mamy trochę styl działania –chwalimy się wtedy, gdy mamy już konkretny sukces. A z trolejbusami dopiero zaczynamy i musimy się tutaj jeszcze dużo nauczyć. Natomiast jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się w tak krótkim czasie pozyskać do współpracy doskonale wszystkim znaną firmę Cegelec, która nie tylko wyposażyła nasz pierwszy trolejbus w kompletny osprzęt, ale także utworzyliśmy wspólnie spółkę Lbus, której celem jest sprzedaż produktów AMZ w naszym regionie Europy. Ulokowanie jej na Litwie pokazuje o jakich głównie rynkach myślimy i gdzie mamy realne szanse przebić się pomiędzy dotychczasowymi graczami. Zresztą nie tylko Europa Środkowo-Wschodnia jest dla nas interesująca. Niedawno powołaliśmy przedstawicielstwo w Niemczech pod szefostwem……, byłego kierownika berlińskich zakładów komunikacyjnych BVG. Myślę, że po targach w Hanowerze będzie mogli cos więcej powiedzieć o naszych szansach zza zachodnią granicą.

InfoBus.pl: Wróćmy na chwilę do elektrobusu. Jak udało się Wam uzyskać tak doskonałe wyniki w zakresie zasięgu i masy własnej pojazdu?
Jarosław Stachowiski: To oczywiście efekt wytężonej pracy naszego autobusowego biura technicznego. Aktualnie zatrudniamy tutaj 12 osób, w tym 8 inżynierów i jak mogliśmy zobaczyć w Hanowerze ich wyniki pracy mówią same ze siebie. Przy projektowaniu CS10E przede wszystkim nastawiliśmy się na dalsze „odchudzanie”pojazdu, co zrealizowaliśmy m.in. przy projektowaniu jego szkieletu. Dodatkowo postawiliśmy na maksymalne zabudowanie wszystkich komponentów we wnętrzu pojazdu. Ten cel udało się zrealizować, z czego jesteśmy naprawdę dumni –wszystkie elementy napędu czy urządzania elektryczne są schowane w CS9E w środka, co zapewni im bezpieczną i bezawaryjną eksploatację. Kolejna sprawa to wykorzystanie osprzętu elektrycznego Cegelec, silnika TAM (Tovarna Avtomobil Maribor), ultralekkich foteli Steru i kolejnej generacji baterii. Takie zestawienie komponentów przy doświadczeniu i pomysłowości naszych konstruktorów zapewniło zasięg elektrobusu na poziomie 240 km. To najlepszy wynik w tej klasie pojazdów. A to nie jest nasze ostatnie słowo.

InfoBus.pl: Jakie są najbliższe plany wobec CS10E?

Jarosław Stachowiski: Na pewno nasz elektrobus pokażemy na wystawie TRANSEXPO w Kielcach. Następnie chcielibyśmy go przetestować w normalnej eksploatacji. Prawdopodobnie będzie to Kutno z uwagi na szybki przepływ informacji na linii przewoźnik - fabryka. Z uwagi na duże zainteresowanie naszych potencjalnych klientów 12-metrowym elektrobusem pracujemy teraz także nad taką właśnie konstrukcją. Chcemy tutaj zastosować silniki w piastach kół firmy, która m.in. produkuje silniki elektryczne do dźwigów. To zapewni większa sprawność układu i tym samym większy zasięg autobusu. Ta wiedza przyda nam się w przyszłości także przy pojazdach specjalistycznych, które są aktualnie główną działalnością AMZ. Jesteśmy świadomi, że za moment pojawią się tematy elektrycznych pojazdów dla policji, pogotowia czy dla branży komunalnej. Elektryczna rewolucja dopiero się zaczyna, a my chcemy być na nią przygotowani.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=50416
---------------------------------

Interesujące komentarze pod artykułem o Elektryzujących planach AMZ-Kutno:
MB:
@wtajemniczony Adam: AMZ jako nowa firma w segmencie miejskim musi zdobyć doświadczenie, by startować w większych przetargach, gdzie firmy stawiają często wymóg sprzedaży określonej liczby egzemplarzy. Wg mojej analizy w ciagu 2-3 lat zbankrutuje firma Autosan zwalniając trochę miejsca na rynku polskim (przedśmiertne "trzepotanie" sprzedaży przy trendzie spadkowym, brak trolejbusów, praktyczny brak eksportu, spadające zakupy z prywatyzowanych PKS-ów i przede wszystkim olbrzymie zatrudnienie - na 1 autobus pracuje chyba 5,5 a nawet 6 pracowników, gdy u konkurencji około 1,5; proszę przeliczyć ile kosztują roczne pensje co najmniej 4 osób!?). Zaś AMZ zdobywa powoli doświadczenie, wchodzi w trolejbusy, elektrobusy, rozwija sieci eksportowe (kraje bałtyckie, Niemcy), planuje model o długości ok. 8,5 m (zastąpi popularny Sancity 9LE), itp. Widzę przed nimi sporą przyszłość w branzy autobusowej!!!

dobry
@MB:uważasz, że AMZ ma wystarczające moce przerobowe, żeby zrealizować w terminie duży kontrakt? Poza tym nie zapominaj o Solbusie, który już ma model będący konkurencją dla Sancity 9, a w innych segmentach zdobył trochę doświadczenia. Ja kibicuję Solbusowi i zgadzam się z Tobą co do przyszłości Autosana
Czyli co czekamy na kolejne modele City Smile: CS12E, CS12T(trolejbus), CS18LF, CS8.5 :)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Jedno nie ulega wątpliwości - AMZ to producent, który może namieszać i odnieść sukces. Zapał mają dość duży, więc pozostaje czekać na dalszy rozwój sytuacji. Warto zaznaczyć, że oni utrzymują się głównie z produkcji pojazdów specjalistycznych, gdzie mają już wyrobioną markę i grono wielu klientów. Mają więc inne źródło finansowania, które utrzymuje ich przy życiu i pozwala na inwestycję w nowe działy. ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Miło mnie zaskoczył ten 10-metrowy elektrobus ;)

Obrazek

Tylko szkoda że tyle podestów w środku ale wiadomo że akumulatory trzeba gdzieś schować a to przecież nie LE ;)

[Kedzior: Done]
Ostatnio zmieniony 2012-10-11, 16:14 przez K4016td, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Z zewnątrz jako tako to wygląda, ale wnętrze to totalna porażka. Podestów cała masa i coś co mnie rozwaliło to toporna, żelazna wieża, która waży chyba 2 tony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ursus Bus/AMZ”