Premiery AMZ/Ursus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ursus...
Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

ep40 pisze:To jakiś kolejny egzemplarz, czy zmienili malowanie?
Ten to w ogóle wygląda mi na 10 metrowy egzemplarz.

Solcity

Post autor: Solcity »

Zdaję się iż masz racje, to chyba rzeczywiście jest midi .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Faktycznie on chyba jest krótszy. Zauważcie, że pierwsze drzwi są jednoskrzydłowe, zupełnie jak w SU10 :cool:

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Solcity pisze:Zdaję się iż masz racje, to chyba rzeczywiście jest midi .
Ewidentnie midik, wystarczy spojrzeć na rozstaw osi, no i te pierwsze jednoskrzydłowe drzwi jak zauważył J-31 zupełnie jak w SU10.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

No to mamy 2 modele AMZ: CS12LF i CS10LF :) Pozostał im z zapowiedzi elektryk.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Marcin_558 pisze:Pozostał im z zapowiedzi elektryk.
A nie wiesz czy przegubowca też mają w planach ?

Skowron59

Post autor: Skowron59 »

W tych barwach wygląda jak by miał należał do Mobilisa :D. A co do przegubowca to nie mają takich planów.Mają być tylko SC 10 SC 12 i ten właśnie elektrobus a szkoda.

Solcity

Post autor: Solcity »

Marcin_FTŚ napisał:
A nie wiesz czy przegubowca też mają w planach ?
Nie mają, ich plany w zeszłym roku opiewały na 10 i 12 metrowce oraz na elektrobusa, ale mogli je zmienić przez rok ...

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

AMZ strzela w „dziesiątkę”


O najnowszym 10-metrowym niskopodłogowym autobusie z logo AMZ Kutno, a także o jego kolejnej wersji –tym razem z napędem elektrycznym –rozmawialiśmy z Jarosławem Stachowskim, prezesem zarządu AMZ Kutno. Oto co nam powiedział:

InfoBus.pl: Kiedy powstał pierwszy egzemplarz CitySmile 10 LF i czy ten model przeszedł już badania homologacyjne?

Jarosław Stachowski, prezes zarządu AMZ Kutno: Gotowy egzemplarz CS10LF po raz pierwszy wyjechał poza bramy naszego zakładu ponad miesiąc temu. Przeszedł gruntowane testy, a następnie został skierowany na badania homologacyjne. Obecnie mamy już wszystkie wymagane dokumenty.

InfoBus.pl: Dlaczego akurat MZK Malbork został wybrany na pierwszego testującego CitySmile 10 LF?

Jarosław Stachowski: Akurat w momencie powstania „dziesiątki”ta firma zgłosiła się do nas w sprawie testów naszych pojazdów i dlatego tam skierowaliśmy nasz najnowszy autobus. Dodatkowo Malbork planuje w następnych latach zakup kolejnych autobusów klasy MIDI, co oczywiście ma dla nas duże znaczenie.

InfoBus.pl: Jakie są dalsze plany dla CitySmile 10 LF?

Jarosław Stachowski: Przede wszystkim czeka go seria testów i to zarówno wewnętrznych, przeprowadzanych u nas w firmie, jak i zewnętrznych w kolejnych miastach w Polsce. Chcemy ten pojazd dopracować do perfekcji, sprawdzić ułożenie wszystkich kabli, wiązek, aby kolejna wersja CS10LF była już w pełni dopracowana i sprawdzona.

InfoBus.pl: Dlaczego akurat w pierwszym egzemplarzu wybraliście układ drzwi 1-2-1, chyba mniej popularnych w Polsce niż 1-2-2?

Jarosław Stachowski: Układ 1-2-1 z punktu widzenia konstrukcji jest znacznie trudniejszy do zrealizowania niż 1-2-2. Mamy tutaj zarówno kwestie związane z zaplanowaniem tylnej ławki z fotelami czy miejsc stojących wokół wieży silnika. Przy podwójnych drzwiach na zwisie tylnym ławka nie wchodzi w grę i zostaje tylko przestrzeń pod miejsca stojąca. Dlatego chcieliśmy przetestować trudniejsze rozwiązanie, aby potem –w przypadku już konkretnych zamówień ze strony klientów –nie było mowy o jakiś niespodziankach. Układ 1-2-2 zastosujemy w kolejnym modelu CS10LF w wersji elektrycznej.

InfoBus.pl: A jakieś zamiany w porównaniu do poprzedniego modelu CS12LF wprowadziliście w „dziesiątce”?

Jarosław Stachowski: Cała rodziny CitySmile charakteryzuje się konstrukcją modułową. Dlatego stworzenie wersji 10-metrowej nie było dla nas wielką trudnością. Niemniej jednak cały czas staramy się udoskonalać nasze pojazdy, dlatego wykonaliśmy sporo pracy, aby ten model jeszcze lepiej dopracować. W zasadzie ściana przednia i tylna są identyczne jak w wersji 12-metrowej, a boczne ściany i rozplanowanie wnętrza są podobne. Zmiany zaszły przede wszystkim w obszarze zabudowy silnika, którą staraliśmy się maksymalnie zmniejszyć, aby stworzyć tutaj jak najwięcej miejsca dla pasażerów. Kolejna nowość to oświetlenie LED, które jest zarówno oszczędniejsze, jak i rzadziej wymagające wymiany. Zmodyfikowaliśmy także kilka elementów wyposażanie wnętrza, zarówno pod względem estetycznym, jak i oszczędności w procesie produkcyjnym. Na pewno w kolejnej wersji będziemy chcieli wprowadzić nową koncepcję sufitu, która ma być prostsza, trwalsza i bardziej spójna, co tym samym ograniczy emisję przykrych dźwięków powstających tutaj podczas pracy elementów na naszych nierównych drogach.

InfoBus.pl: Jakie Pan widzi szanse rynkowe przed CitySmile 10 LF?

Jarosław Stachowski: Myślę, że tego typu konstrukcje mają duży potencjał na polskim rynku. Akurat mija nas fala zamówień z finansowaniem unijnym, która głównie koncentrowała się na klasach MAXI i MEGA. Dlatego myślę, że kolejne dostawy, realizowane już ze środków własnych przewoźników będą bardziej dostosowane do aktualnych potrzeb i stąd większe szanse dla mniejszych pojazdów. Klasa MIDI nie tylko oferuje niższą cenę zakupu, ale przede wszystkim mniejsze koszty eksploatacyjne. Przykładowo zużycie paliwa w CS10LFjest znacznie niższe w CS12LF, co wynika głównie z mniejszej masy własnej pojazdu. W CitySmile 10 LF zeszliśmy z wagą do rewelacyjnego poziomu 9.200 kg! I to przy bogatym wyposażeniu i klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej. Dodając do tego sprawdzony i ekonomiczny silnik Cumminsa ISB6 oraz skrzynię Voith otrzymujemy w rezultacie autobus, który jest naprawdę oszczędny przy dużych możliwościach przewozach. Przypomnę, że jego pojemność pasażerska to 85 pasażerów. Na pewno jest atrakcyjna propozycja dla wielu przedsiębiorstw.

InfoBus.pl: O elektrobusie AMZ rozmawialiśmy po raz pierwszy przy okazji zeszłorocznych targów w Kortrijk. Teraz ten projekt przybiera realne kształty…

Jarosław Stachowski: Dokładnie. Konstrukcja elektrobusa AMZ bazuje na CS10LF, natomiast staramy się maksymalnie ją „odchudzić”, aby zniwelować dodatkowy ciężar baterii. Kolejne wyzwanie to zachowanie identycznych parametrów jak w wersji z silnikiem Diesla. I to zarówno w zakresie możliwości przewozowych, rozplanowania wnętrza, jak i stylistyki. Kolejny ważny punkt to zdecydowanie lepszy zasięg niż produkty konkurencji, co zamierzmy osiągnąć stosując zupełnie inne baterie. Jestem pewny, że uda nam się to wszystko zrealizować i na najbliższych targach w Kielcach pokażemy bardzo ciekawy elektrobus, który podbije nie tylko polski rynek. Oczywiście do tego czasu będziemy go intensywnie testować –także w normalnym ruchu miejskim. Tutaj na pewno nie będzie problemu z chętnymi, gdyż firmy komunikacyjne bardzo są zainteresowane elektrobusami i można powiedzieć, że na możliwość przeprowadzenia testów czekają w kolejce .

InfoBus.pl: A jakie jeszcze inne nowości przygotowuje dla autobusowych przewoźników AMZ?

Jarosław Stachowski: Kończymy pracę nad kolejnym egzemplarzem CS12LF, który tym razem będzie wyposażony w silnik DAF-a oraz skrzynię ZF EcoLife. To z jednej strony rozszerzenie naszej palety dostępnych jednostek napędowych, zaś z drugiej kolejny etap przygotowań do wejścia w segment MEGA, gdzie potrzebne są silniki o większej pojemności. Ponadto pracujemy jeszcze nad dwoma zupełnie nowymi, prototypowymi konstrukcjami, ale jest jeszcze za wcześnie, aby o tym mówić. Myślę, że podczas październikowych targów w Kielcach będzie mogli coś więcej o tym opowiedzieć.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę.

Infobus
www.infobus.pl
No to doczekamy się przegubowca AMZ City Smile i dwóch nowych modeli ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niech oni w końcu znajdą klientów na choćby 12-metrowca - bo MZK Kutno to trochę mało ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Może pod względem ilości zamówień początek trudny, ale widzę, że w AMZ kryje się ogromny potencjał.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MPK Zduńska Wola testuje AMZ City Smile CS10LF:
http://gtlodz.eu/img-na_testach,31981.html
Rudpol-opa (formalnie)testuje AMZ City Smile CS12LF.
Ostatnio zmieniony 2012-05-26, 14:52 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_558 pisze: Rudpol-opa testuje AMZ City Smile CS12LF.
Rudpol nie testuje tylko łata braki taborowe.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MZK Kutno testuje AMZ City Smile CS10LF:

http://www.gpa.mazowsze.pl/displayimage.php?pos=-11429

Awatar użytkownika
Biały
Posty: 276
Rejestracja: 2011-10-26, 01:22
Lokalizacja: Piła

Post autor: Biały »

Na testach zapewne się nie skończy :)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

AMZ City Smile CS10LF testuje sie teraz w Mobilis group Warszawa.

http://phototrans.pl/14,559532,0,AMZ_CS ... _067B.html

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Marcin_558 pisze:Mobilis group Warszawa.
Nie ma takiego czegoś.
Mobilis group to nazwa grupy. Przewoźnik w dalszym ciągu nazywa się po prostu Mobilis.

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

Boże, chroń Kielce przed tym cudem.
Niby nasze MPK ma ujednolicać tabor Solarisami, ale nigdy nie wiadomo co im może odbić...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Miejski uśmiech nie zachwycił mnie. Jazda tym autobusem niewiele różni się od jazdy Solarisem. Te same wibracje, to samo twarde zawieszenie. W dodatku gorzej zmontowany w środku (co oczywiście może być także spowodowane eksploatacją jako autobus demonstracyjny).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Pojawiły się na phototrans zdjęcia wnętrza midika czyli ideowo mniej więcej to samo co w Urbino 10 z tą różnicą, że tył inaczej rozwiązany przez to, że jest tylko połówka drzwi, nie ma I rzędu siedzeń po prawej stronie i z lewej przed rzeźnią jest o jeden rząd więcej:
http://phototrans.pl/14,561617,0,AMZ_CS ... _067B.html
http://phototrans.pl/14,561661,0,AMZ_CS ... _067B.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ursus Bus/AMZ”