Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ursus...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4172
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus

Post autor: Przemek » 2015-04-02, 15:38

W związku z powstaniem nowego działu, zapraszam do dyskusji na temat tych autobusów z Kutna.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ/Ursus

Post autor: pmaster » 2015-04-03, 01:36

Brzydkie są.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3997
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-03, 11:00

Taki tani Solaris. Fajnie jakby startowali częściej w przetargach.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3997
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-16, 15:47

AMZ współpracuje z Ursusem:
Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów

13 kwietnia br. Ursus otrzymał homologację na swój pierwszy autobus elektryczny –Ekovolt. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Lublinie, których wsparła firma AZM-Kutno, mająca już spore doświadczenie w tym temacie. W zeszłym roku mazowiecka firma opracowała –wspólnie z łódzką Politechniką i firmą Enika –autobus elektryczny AMZ CitySmile 8,5, który aktualnie przechodzi testy w MZK Kutno. Dodajmy, że pierwsze doświadczenia z elektrycznym napędem AMZ zdobył we współpracy z szwedzką spółką Hybricon Bus Systems (HBS), z którą wspólnie od 2013 r. dostarcza pojazdy dla koncernu Nubina. Przewoźnik od maja 2013 r. eksploatuje jeden pojazd CitySmile 12 E, a podpisany w zeszłym roku kontrakt opiewa na dostawę dalszych 9 egzemplarzy, w tym 6 szt. CitySmile 12 E i 3 szt. CitySmile 18 E. Podobnie jak pierwszy elektryczny model CS 12 E, także i kolejne egzemplarze będą użytkowane przez Nubinę w miejscowości Umea, a w ich układach napędowych zostaną wykorzystane silniki elektryczne niemieckiej firmy Ziehl-Abeeg umieszczone w piastach kół, a także system ładowania poprzez nadachowe pantografy. Część z tych elektrycznych doświadczeń AMZ, wykorzystana została przez konstruktorów z Lublina.

Pierwszym użytkownikiem autobusu Ursus Ecovolt będzie miasto Lublin. -„Przy obecnym poziomie zanieczyszczenia powietrza i ruchu kołowego w miastach autobusy ekologiczne to przyszłość w transporcie drogowym. W związku z wdrażaniem polityki zielonego transportu, oczekujemy zwiększonego popytu na tego typu autobusy w Polsce i innych krajach unijnych. Wierzymy, że naszym pojazdem zdobędziemy nie tylko Lublin czy inne polskie miasta, ale także perspektywiczne rynki Europy Zachodniej”- mówi Karol Zarajczyk, Prezes Zarządu Ursus S.A. Wprowadzenie do oferty spółki nowego pojazdu to efekt realizacji strategii rozwoju marki URSUS, w tym między innymi dywersyfikacji produktowej w oparciu o polską myśl technologiczną i krajowe zakłady produkcyjne. Autobus elektryczny Ursusa jest jednym z pierwszych projektów ośrodka badawczo-rozwojowego Ursus R&D, a jego produkcja będzie realizowana w zakładach spółki w Lublinie. Autobus elektryczny to kolejny produkt marki Ursus –po reaktywacji legendarnej serii ciągników C –którym potwierdzamy naszą konsekwencję w rozwoju firmy Ursus i pokazujemy pierwsze sukcesy w odbudowie polskiego centrum motoryzacji w Lublinie”–podkreśla Karol Zarajczyk.


Autobus elektryczny Ursus Ekovolt jest zasilany bateriami litowo-jonowymi o łącznej pojemności 120 kWh. Pojazd wyposażono w 4 pakiety wymiennych baterii do użycia przez 6 lat. Na jednym naładowaniu może przejechać ok. 200 km. Baterie będą ładowane na przystankach końcowych, na których zostanie zamontowana infrastruktura do tzw. szybkiego ładowania –w 15 minut można będzie naładować baterię w 80 procentach, co pozwoli na przejechanie kolejnych 100 km. Elektrobus ma 12 metrów długości, może przewieźć 70 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących. –„Autobus elektryczny Ursusa wyróżniają innowacyjne rozwiązania techniczne, dobra cena oraz łatwość obsługi. Baterie są wymienialne i umieszczono je po bokach pojazdu na wysokości podłogi, a nie na dachu jak w przypadku konkurencyjnych marek. Dzięki temu jest do nich łatwy dostęp, co pozwala na szybką wymianę zasilania”–dodał Prezes Zarajczyk.
W ramach rozwoju marki Ursus przy wykorzystaniu zaplecza produkcyjnego i badawczego URSUS R&D, spółka dywersyfikuje zakres produktów w ofercie na rynek krajowy i rynki eksportowe. W 2013 r. Ursus zawarł umowę z Zarządem Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę 38 sztuk nowych niskopodłogowych trolejbusów miejskich w latach 2013-2015. W roku 2014 roku spółka dostarczyła 19 szt. pojazdów. W 2015 r. Ursus realizuje ostatnią transzę, tj. 19 trolejbusów. W 2014 roku Ursus przeznaczył ok. 17 mln zł na rozwój oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego. W bieżącym roku spółka planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje. Jednym z priorytetów strategicznych Ursus S.A. jest rozwój nowoczesnego zaplecza produkcyjnego w kraju oraz kolejne inwestycje w badania i rozwój. W 2013 r. spółka podpisała umowę z PARP na dofinansowanie projektu budowy nowoczesnego laboratorium Ursus R&D w Lublinie, którego celem jest zwiększenie innowacyjności procesów produkcyjnych i wzrost konkurencyjności oferty. Całkowity koszt projektu to ok. 23,6 mln zł do realizacji do końca pierwszego półrocza 2015 r. Ośrodek badawczo-rozwojowy Ursus R&D rozpoczął działalność w 2010 r. i współpracuje z inżynierami z Politechniki Lubelskiej i z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. W 2014 r. spółka przeznaczyła 5,6 mln zł na modernizację hali produkcyjnej, która w bieżącym roku zostanie wyposażona w nowoczesny sprzęt badawczo- rozwojowy. Inwestycja w latach 2014-2015 pochłonie ok. 16 mln zł. –„Rozbudowa zaplecza produkcyjnego i R&D to jeden z naszych priorytetów strategicznych. Chcemy wykorzystać siłę marki oraz potencjał polskich inżynierów i konstruktorów do stworzenia w kraju nowoczesnego centrum badawczo-produkcyjnego, aby przywrócić tradycję polskiej motoryzacji sięgającą czasów przedwojennych”–podkreśla Karol Zarajczyk.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70488
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3997
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: Marcin_558 » 2015-04-30, 13:08

AMZ-Kutno w spółce Ursus Bus

Ursus objął 60% akcji w nowo powstałej spółce Ursus Bus, podała spółka. Właścicielem pozostałych 40% akcji została spółka AMZ Kutno. "Zarząd informuje, iż w dniu 24 kwietnia 2015 r. została zawiązana spółka Ursus Bus S.A. z siedzibą w Lublinie. Wspólnikami ww. spółki jest emitent, który objął 60% akcji oraz AMZ Kutno sp. z o.o., która objęła 40% akcji. Czas trwania spółki jest nieoznaczony, a głównym przedmiotem działalności spółki będzie produkcja i sprzedaż autobusów i trolejbusów" - czytamy w komunikacie. Powstanie spółki Ursus Bus S.A. jest wynikiem realizacji strategii zarządu spółki Ursus w zakresie zwiększenia aktywności marki Ursus na rynku autobusów, trolejbusów i autobusów elektrycznych. "Pozyskanie renomowanego branżowego partnera przyspieszy wzrost udziału pojazdów marki Ursus w tym segmencie rynku" - czytamy dalej.

Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.

Z kolei AMZ-Kutno to znany producent pojazdów specjalnych, który także od lat działa w branży autobusowej. Firma rozpoczynała od produkcji minibusów, a następnie opracowała własną rodzinę autobusów miejskich CitySmile. 8 czerwca 2011 roku z okazji 12 rocznicy założenia firmy, zaprezentowany został prototyp niskopodłogowego autobusu miejskiego klasy maxi AMZ City Smile CS 12 LF. Na tej podstawie firma opracowała także dwa egzemplarze klasy MIDI – CS 10 LF oraz CitySmile 8,5 LF. Z kolei na bazie tych trzech typów powstały trzy elektryczne modele: CitySmile 8,5 LFE, CitySmile 10 LFE i CitySmile 12 LFE. W tym roku na rynku szwedzkim zadebiutował przegubowy egzemplarz CitySmile 18 LEF, który (podobnie jak inne elektrobusy przeznaczone dla Szwecji) został przygotowany wspólnie z firmą Hybricon Arctic Whisper (HAW). Największy kontrakt autobusowy zrealizowany przez AMZ-Kutno to zamówienie Mobilis Kraków na 29 autobusów, w tym 25 szt. w wersji 12-metrowej i 4 szt. w wersji 10-metrowej. Wszystkie zostały wyposażone w silniki diesla Cummins Euro 6.

http://www.infobus.pl/amz-kutno-w-spolc ... 73034.html
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

tomeczek02

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: tomeczek02 » 2017-04-27, 11:16

Autobusy te nie są dobrej jakości moim zdaniem. Solaris lepsze.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4172
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: Przemek » 2017-05-28, 20:04

tomeczek02 pisze:Autobusy te nie są dobrej jakości moim zdaniem. Solaris lepsze.
Proszę uargumentować.

żuraw
Posty: 9
Rejestracja: 2015-10-05, 21:10

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: żuraw » 2017-05-28, 22:06

Będąc w Toruniu starałem się przejechać jednym z tych wozów i udało się, ale tylko przez dwa przystanki, bo później Ursus zaniemógł. Na razie pojazdy łapią sporo awarii, ale może ich występowanie zmaleje z czasem. W przypadku CS12LF, którym jechałem trzecie drzwi zablokowały się w czasie zamykania i na okrągło grały brzęczykiem ich zamykania. Moje ogólne wrażenia z krótkiej jazdy są jednak słabe. Wnętrze pod względem stylistycznym wygląda jak skopiowany Solaris, ale jakość jest jak z Jelcza z połowy lat dziewięćdziesiątych. Poza tym silnik jest głośny i brzmi jak wirująca pralka, hamulce są słabe (to może kwestia do wyregulowania), a po bardziej ostrym hamowaniu wóz nurkuje i przechyla się na prawą stronę. Poza tym są wpadki w wykonaniu, na przykład poklejone szyby i wpadki ergonomiczne w obrębie miejsca pracy kierowcy, np. brak miejsca na rozkład. Na plus jest duża tylna szyba i mała wieża oraz zagospodarowanie przestrzeni pasażerskiej lepsze niż w Solarisie - miejsca tyłem do kierunku jazdy są tylko nad kołami. Na razie jest raczej słabo, ale myślę, że stosunkowo łatwo dałoby się dopracować ten wynalazek tak, żeby był przyzwoitym autobusem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28895
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: J-31 » 2017-05-30, 16:05

Obrazek

żuraw
Posty: 9
Rejestracja: 2015-10-05, 21:10

Re: Ogólna dyskusja o autobusach AMZ

Post autor: żuraw » 2017-05-30, 22:44

Wnętrze toruńskich egzemplarzy jest takie samo pod względem ogólnego układu, ale znacznie bardziej wysokobudżetowe od zalinkowanego - są w nim przezroczyste wiatrołapy, sufit skopiowany z Solarisów i fotele Ster Newcity. Tu można znaleźć jego dokładny wygląd i układ:
http://phototrans.pl/14,871412,0,Ursus_CS12LF_605.html
http://phototrans.pl/14,871414,0,Ursus_CS12LF_605.html
Ogólnie te wozy są dosyć bogato wyposażone, na przykład posiadają w pełni zabudowaną dużą kabinę, osobne 2 klimatyzatory dla kierowcy i pasażerów, czy dotykowe ekrany w obrębie pulpitu

ODPOWIEDZ