City Smile CS12LF
City Smile CS12LF
http://www.amz.pl/pl,372,0_city-smile.h ... te]AUTOBUS AMZ CITY SMILE CS 12 LF
zdjęcie ze strony AMZ
Specyfikacja techniczna:
DANE PODSTAWOWE
Ilość miejsc: 105 + kierowca: siedzących 31+1 (wersja 3-drzwiowa) stojących 74
Wymiary: długość 12 000 mm
szerokość 2 550 mm
wysokość (z klimatyzacją) 3 100 mm
masa własna 10500 (wersja 3 drzwiowa z klimatyzacją) / DMC 18000 kg
rozstaw osi 5950 mm
zwis przedni / tylny 2 800 / 3 250 mm
kąt natarcia / zejścia 7/7 stopni
Układ drzwi 2-2-0 lub 2-2-2
PODWOZIE:
Silnik Cummins ISB 300 spełniający normę emisji spalin EEV 6 cylindrowy, 6,7 litrów, 221 kW mocy (opcje: Cummins ISB 250B, ISBev 250B; ISBe5 250B; ISBev 285B lub DAF PR 183, DAF PR 228, DAF PR 265)
Skrzynia biegów automatyczna Voith Diwabus 854.5 (opcja: ZF EcoLife - automatyczna)
Oś przednia ZF RL75 EC (niezależna)
Oś tylna portalowa ZF AVN 132/80 – napędowa
Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne i 2 amortyzatory
Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne i 4 amortyzatory
Kontrola zawieszenia ECAS II z funkcją przyklęku (ok. 80 mm)
Koła 275/70 R22,5
System sterowania przekładnia kierownicza ZF 8098 (hydrauliczna)
Hamulce Knorr – dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy; hamulce tarczowe na obu osiach
Systemy EBS, ASR, kontrola zużycia klocków hamulcowych (Wabco)
Elektronika 24 V Can-BUS system,
akumulatory 2x 225 Ah
SZKIELET Struktura:
Nadwozie samonośne:
Całkowicie niska podłoga, wykonane ze stali odpornej na korozję (1.4003) wysokość wejść we wszystkich drzwiach 320 mm w drugich drzwiach rampa inwalidy odkładana ręcznie (w opcji rampa elektryczna)
Poszycie zewnętrzne:
panele DIBOND, szyby boczne pojedyncze (opcja podwójne)
Poszycie wewnętrzne:
ściany boczne – laminat
sufit – laminat
Podłoga wodoodporna, sklejka o grubości 12 mm, wykończona bardzo trwałą poliuretanową wykładziną antypoślizgową natryskową w kolorze szarym (może być czyszczona mechanicznie), żółty kolor w przestrzeni przy wejściach. Drzwi otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne, pneumatyczne drzwi z funkcją „rewersowania”; drzwi blokowane automatycznie przy prędkości min. 3 km/h, szerokość czynna drzwi podwójnych min. 1200 mm.
[/quote]
zdjęcie ze strony AMZ
Specyfikacja techniczna:
DANE PODSTAWOWE
Ilość miejsc: 105 + kierowca: siedzących 31+1 (wersja 3-drzwiowa) stojących 74
Wymiary: długość 12 000 mm
szerokość 2 550 mm
wysokość (z klimatyzacją) 3 100 mm
masa własna 10500 (wersja 3 drzwiowa z klimatyzacją) / DMC 18000 kg
rozstaw osi 5950 mm
zwis przedni / tylny 2 800 / 3 250 mm
kąt natarcia / zejścia 7/7 stopni
Układ drzwi 2-2-0 lub 2-2-2
PODWOZIE:
Silnik Cummins ISB 300 spełniający normę emisji spalin EEV 6 cylindrowy, 6,7 litrów, 221 kW mocy (opcje: Cummins ISB 250B, ISBev 250B; ISBe5 250B; ISBev 285B lub DAF PR 183, DAF PR 228, DAF PR 265)
Skrzynia biegów automatyczna Voith Diwabus 854.5 (opcja: ZF EcoLife - automatyczna)
Oś przednia ZF RL75 EC (niezależna)
Oś tylna portalowa ZF AVN 132/80 – napędowa
Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne i 2 amortyzatory
Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne i 4 amortyzatory
Kontrola zawieszenia ECAS II z funkcją przyklęku (ok. 80 mm)
Koła 275/70 R22,5
System sterowania przekładnia kierownicza ZF 8098 (hydrauliczna)
Hamulce Knorr – dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy; hamulce tarczowe na obu osiach
Systemy EBS, ASR, kontrola zużycia klocków hamulcowych (Wabco)
Elektronika 24 V Can-BUS system,
akumulatory 2x 225 Ah
SZKIELET Struktura:
Nadwozie samonośne:
Całkowicie niska podłoga, wykonane ze stali odpornej na korozję (1.4003) wysokość wejść we wszystkich drzwiach 320 mm w drugich drzwiach rampa inwalidy odkładana ręcznie (w opcji rampa elektryczna)
Poszycie zewnętrzne:
panele DIBOND, szyby boczne pojedyncze (opcja podwójne)
Poszycie wewnętrzne:
ściany boczne – laminat
sufit – laminat
Podłoga wodoodporna, sklejka o grubości 12 mm, wykończona bardzo trwałą poliuretanową wykładziną antypoślizgową natryskową w kolorze szarym (może być czyszczona mechanicznie), żółty kolor w przestrzeni przy wejściach. Drzwi otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne, pneumatyczne drzwi z funkcją „rewersowania”; drzwi blokowane automatycznie przy prędkości min. 3 km/h, szerokość czynna drzwi podwójnych min. 1200 mm.
[/quote]
AMZ/Ursus CitySmile
A do Torunia przyjechał pierwszy z zamówionych Ursusów
https://www.youtube.com/watch?v=2CodqI7mb-c
Nowością w Toruniu jest pełna kabina [oszklona aż do samego dołu], R&G, pulpit Actia, jak i tabor 10-metrowy.
No i to pierwsze wozy CitySmile jako Ursus na diesla. Przedtem firma tylko wyprodukowała hybrydę i elektryka.
https://www.youtube.com/watch?v=2CodqI7mb-c
Nowością w Toruniu jest pełna kabina [oszklona aż do samego dołu], R&G, pulpit Actia, jak i tabor 10-metrowy.
No i to pierwsze wozy CitySmile jako Ursus na diesla. Przedtem firma tylko wyprodukowała hybrydę i elektryka.
Re: City Smile CS12LF
Może ktoś z Was pamięta lub nie - ale KM Łomianki zakupił dwa spalinowe Ursusy CS12LF. One już dotarły (oczywiście z opóźnieniem) do KMŁ i są przygotowywane do eksploatacji. Oba autobusy są w barwach i z tapicerką obowiązującą w Warszawie, mają też nasze kasowniki
A poniżej zdjęcia
http://fotowrzut.pl/5F3YOOF70U
Mam wrażenie, że po lewej stronie stoją półtoraki, ale przez to jest więcej miejsca w pojeździe. A jak będzie to się okaże, postaram się je złapać po nowym roku... bo wtedy będą już obsługiwały linie ZTM
A poniżej zdjęcia
http://fotowrzut.pl/5F3YOOF70U
Mam wrażenie, że po lewej stronie stoją półtoraki, ale przez to jest więcej miejsca w pojeździe. A jak będzie to się okaże, postaram się je złapać po nowym roku... bo wtedy będą już obsługiwały linie ZTM
Re: City Smile CS12LF
Gnioty z MZA też kupili?
Re: City Smile CS12LF
Tak. Odkupili od MZA 5 szt. M121M i pozbywają się swoich Jelczy 120M (trzy kasują, jeden pozostanie rezerwą).
Jeżeli wierzyć Wawkomowi to
Ex. #4755 MZA -> obecnie #764, KMŁ
Ex. #4773 MZA -> obecnie #765, KMŁ
Ex. #4801 MZA -> obecnie #766, KMŁ
Ex. #4803 MZA -> obecnie #767, KMŁ
Ex. #4896 MZA -> obecnie #768, KMŁ
Czyli dwa z roku 1997 i trzy z roku 1998