City Smile CS10E (autobus elektryczny)

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Ursus...
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4097
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

City Smile CS10E (autobus elektryczny)

Post autor: Przemek » 2015-04-02, 15:43

http://www.amz.pl/pl,419,0_city-smile-cs10e.html
Obrazek
zdjęcie ze strony AMZ

Dane podstawowe

Ilość miejsc całkowita
83 + 1
Siedzące
24+1
Stojące
59
Masa własna z klimatyzacją
11500kg
DMC
18000kg
Rozstaw osi
4700mm
Zwis przedni/tyln<font color=blue><b>i</b></font>
2300/3000
Kąt natarcia/zejścia
7/7 o
Układ drzwi
1-2-2



Silnik elektryczny TAM 1052C6B o mocy 120 kW chłodzony cieczą.
Całkowita pojemność baterii 230kWh zapewnia zasięg około 240km.
· Ładowanie szybkie - 1h przy natężeniu 250A
· Ładowanie wolne - do 8h + ok 1h na zbalansowanie baterii.
· Ładowanie awaryjne (gdy baterie są całkowiecie rozładowane) do 10h.
· Oś przednia ZF RL75 EC (niezależna)
· Oś tylna portalowa ZF AVN 132/80 – napędowa
· Zawieszenie przednie: 2 miechy powietrzne i 2 amortyzatory
· Zawieszenie tylne: 4 miechy powietrzne i 4 amortyzatory
· Kontrola zawieszenia ECAS II z funkcją przyklęku (ok. 80 mm)
· Koła 275/70 R22,5
· System sterowania przekładnia kierownicza ZF 8098 (hydrauliczna)
· Hamulce Knorr – dwuobwodowy pneumatyczny układ hamulcowy; hamulce tarczowe na obu osiach
· Systemy EBS, ASR, kontrola zużycia klocków hamulcowych (Wabco)
· Elektronika 24 V Can-BUS system, akumulatory 2x 225 Ah



Nadwozie samonośne:
Całkowicie niska podłoga, wykonane ze stali odpornej na korozję (1.4003) wysokość wejść we wszystkich drzwiach 320 mm
w drugich drzwiach rampa inwalidy rozkładana ręcznie (w opcji rampa elektryczna)

Poszycie zewnętrzne:
panele DIBOND, szyby boczne pojedyncze (opcja podwójne)

Poszycie wewnętrzne:
- ściany boczne – laminat
- sufit – laminat

Dodatkowe informacje
Podłoga wodoodporna, sklejka o grubości 12 mm, wykończona bardzo trwałą poliuretanową wykładziną antypoślizgową natryskową w kolorze szarym (może być czyszczona mechanicznie), żółty kolor w przestrzeni przy wejściach. Drzwi otwierane do wewnątrz lub odskokowo-przesuwne, pneumatyczne drzwi z funkcją „rewersowania”; drzwi blokowane automatycznie przy prędkości min. 3 km/h, szerokość czynna wszystkich drzwi min. 1200 mm..

Pojazd wyposażony w specjalnie zaprojektowany system grzania / chłodzenia zarówno przedziału pasażerskiego celem zapewnienia komfortu podróżowania, jak i przedziału napędowego (baterii i silnika) zapewniając im najlepsze warunki do pracy, a przez to dłuższy okres eksploatacji. Pojazd poza standardowym grzaniem elektrycznym może być wyposażony w system grzania olejowego dla uzyskania lepszej wydajności grzewczej przedziału pasażerskiego przy bardzo niskich temperaturach zewnętrznych.

Asynchroniczny silnik elektryczny zlokalizowany jest wzdłuż osi pojazdu za tylną osią napędową (T-drive) lub po lewej stronie pojazdu.
Baterie zlokalizowane są częściowo w tylnej części pojazdu (za tylną osią), częściowo po bokach pojazdu pod siedzeniami pasażerów.
Celem uzyskania jak największego zasięgu wszystkie elektryczne urządzenia pokładowe zostały starannie dobrane z uwzględnieniem ich energooszczędności. Zastosowano nawet nowoczesne oświetlenie LED spotykane do tej pory tylko w bardzo drogich limuzynach uznanych producentów.

Ikarus280.26

Re: City Smile CS10E (autobus elektryczny)

Post autor: Ikarus280.26 » 2015-05-06, 14:49

Ciekawy pojazd. Jeździł na testach w Warszawie na 107 A195 :D

ODPOWIEDZ