ST12AC III na testach w Gdyni

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Solaris...
Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

ST12AC III na testach w Gdyni

Post autor: u2w » 2006-11-08, 23:40

Z tego, co się dowiedziałem dzisiaj po południu/wieczorem lub jutro ma dotrzeć do Gdyni Trollino. Nie jest to jednak jeszcze wóz z przetargu a testowy pojazd wyposażony w alternatywne źródło zasilania oparte o silnik Diesla. Testy mają trwać ok. tygodnia.
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 17:37 przez u2w, łącznie zmieniany 1 raz.

ppln

Post autor: ppln » 2006-11-09, 00:45

Tzn. autobus, który ma 2 silniki? Elektryczny i spalinowy? Bo zwykłe U12 III już macie.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-09, 00:47

Tzn. autobus, który ma 2 silniki? Elektryczny i spalinowy? Bo zwykłe U12 III już macie.
Tak, tzw. duobus.
Ale to tylko testy. ;-)
ObrazekObrazek

ppln

Post autor: ppln » 2006-11-09, 00:53

To się spytam o koszty - czy tańsze jest coś takiego czy wersja rzymska - wóz tylko z silnikiem elektrycznym, ale jadący bez trakcji dzięki akumulatorom.

kombino

Post autor: kombino » 2006-11-09, 11:24

plocmaster pisze:Tak, tzw. duobus.
Ja bym sie klocil-to pomocniczy naped diesla-slaby i paliwozerny.
ppln pisze:To się spytam o koszty - czy tańsze jest coś takiego czy wersja rzymska - wóz tylko z silnikiem elektrycznym, ale jadący bez trakcji dzięki akumulatorom.
To zalezy od pojemnosci akumulatorow-ale slyszalem,ze akumulatory sa drozsze o ok. 10% od pomocniczego diesla-jakies 150000PLN

Dlaczego nie ma mnie w Gdyni :wall:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28960
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-09, 13:58

u2w pisze:Z tego, co się dowiedziałem dzisiaj po południu/wieczorem lub jutro ma dotrzeć do Gdyni Trollino
U2w - może to głupie pytanie - ale rozumiem, że ten testowany ST12AC, w ramach testów będzie normalnie kursował na jakiejś linii z pasażerami ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-11-09, 17:35

kombino pisze:
plocmaster pisze:Tak, tzw. duobus.
Ja bym sie klocil-to pomocniczy naped diesla-slaby i paliwozerny.
Nie, to nie jest duobus i nie ma sie o co kłócić ani nawet polemizować ;) Duobus jest pojazdem z dwoma jednostkami napędowymi elektryczną i spalinową. Trollino jest trolejbusem - tak jak napisałeś - ze spalinowym silnikiem pomocniczym napędzającym generator dający prąd do zasilania silnika trakcyjnego.
J-31 pisze:U2w - może to głupie pytanie - ale rozumiem, że ten testowany ST12AC, w ramach testów będzie normalnie kursował na jakiejś linii z pasażerami ?
Czemu głupie :?: Z tego, co mi wiadomo mają to być tylko testy. Jedynymi pasażerami będą chyba tylko oficjele :retard:
Ogólnie rzecz biorąc pojazd ładny, bo nowy :mruga: Tak ja pisaliśmy już wcześniej posiada wieżę (a w niej zajduje się silnik Diesla i generator) oraz silnik trakcyjny umieszczony przed tylną osią a przez to dość wysoko umieszczonych kilka siedzeń i b. małą rzeźnię. Aparatura elektryczna znajduje się na dachu. Oprócz tego wyposażony jest w klimę kierowcy i półautomatyczne odbieraki prądu. Być może przekonają się do niego przedstawiciele Gdańska :cool: Dlaczego :?: Trolejbus przyjechał do nas z Opavy więc posiada malowanie zbliżone do barw gdańskich :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-09, 17:58

u2w pisze:Nie, to nie jest duobus i nie ma sie o co kłócić ani nawet polemizować ;) Duobus jest pojazdem z dwoma jednostkami napędowymi elektryczną i spalinową. Trollino jest trolejbusem - tak jak napisałeś - ze spalinowym silnikiem pomocniczym napędzającym generator dający prąd do zasilania silnika trakcyjnego.
Aaa… No tak, nieporozumienie wynikające z mojej niewiedzy :D
ObrazekObrazek

przemekk

Post autor: przemekk » 2006-11-09, 20:21

http://trolejbusy.prv.pl

Proponuję sobie wpierw przeczytać ogłoszenie na górze działu. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 22:21 przez przemekk, łącznie zmieniany 2 razy.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2006-11-09, 21:06


Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-09, 22:28

Zakup tego czegoś do Gdyni nie wydaje mi się specjalnie dobrym pomysłem — trochę więcej to kosztuje, jest o wiele ciaśniejsze, a ten silniczek Diesla jest o wiele zbyt dychawiczny do napędzania czegoś takiego. Niech już lepiej kupują to co teraz.
Tak dla informacji — to ma ok. 135 KM.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-11-09, 22:36

Wręcz przeciwnie. W tej chwili PKT ze względu na brak takich pojazdów notuje straty przy byle okazji. Imprezki, remonty, awarie sieci itp. Zawsze w takich przypadkach trolejbusy muszą być zastępowane przez autobusy. A tak: pały w dół i heja :) Należy przy tym pamiętać, że jest to napęd zastępczy a i tak 50km/h można rozwinąć.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-09, 23:07

W sumie, jakby rozwiązać problem miejsca wewnątrz, i jeśli PKT jest bogate, możnaby w to zainwestować… W końcu u2w wie lepiej. :cool:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-11-09, 23:48

Piękny towar, oby zakupili taki na stałe.

ppln

Post autor: ppln » 2006-11-10, 01:14

Można by było wsadzić silnik spalinowy do wieży, a aparaturę elektryczną na dach, ewentualnie nawet zrobić schodek w tylnych drzwiach (ale taki jak w 405N-kach).

Chociaż najlepsze by były pojazdy z akumulatorami zdolne jechać co najmniej pół godziny bez patyków. Można by nawet było je wsadzić pod tylne siedzenia (podnieść te o kilkanaście centymetrów by było trzeba). Już zresztą chyba mówiłem o eksperymentalnych akumulatorkach na kondensatorach ładujących się momentalnie. To by było drogie jak nie_powiem_co, ale prawdopodobnie by pozwoliło na jazdę w 100% na bateriach (z kilkuminutowym ładowaniem na krańcach)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-10, 15:28

ppln pisze:Już zresztą chyba mówiłem o eksperymentalnych akumulatorkach na kondensatorach ładujących się momentalnie. To by było drogie jak nie_powiem_co, ale prawdopodobnie by pozwoliło na jazdę w 100% na bateriach (z kilkuminutowym ładowaniem na krańcach)
To się nazywa żyrobus (z grubsza to, o co ci chodzi) i się nie sprawdziło.
ObrazekObrazek

kombino

Post autor: kombino » 2006-11-10, 20:52

Rzeznie na prawa strone-i drzwi odskokowo przesowne-a po lewej same siedzenia-bo to rozwiazanie to porazka :/
plocmaster pisze:Tak dla informacji — to ma ok. 135 KM.
Nie to caly czas ma 238 KM-ale nadwyzki mocy pewnie juz brak :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-11-10, 20:56

kombino pisze:Nie to caly czas ma 238 KM-ale nadwyzki mocy pewnie juz brak :D
100 kW = 135 KM
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-11-10, 21:17

plocmaster pisze:jeśli PKT jest bogate
:rotfl: Na szczęście na takie inwestycje kasę (jeszcze) może dać miasto + UE.
ep40 pisze:Piękny towar, oby zakupili taki na stałe
Szansa jest. Tym bardziej, że ponoć dziś po ujrzeniu tego Trollina i przejażdżce prof. W był wniebowzięty ;)
ppln pisze:Można by było wsadzić silnik spalinowy do wieży, a aparaturę elektryczną na dach
Przecież tak właśnie jest.
ppln pisze:Chociaż najlepsze by były pojazdy z akumulatorami zdolne jechać co najmniej pół godziny bez patyków
Z jednej strony tak, z drugiej nie. Napęd spalinowy jest bardziej efektywny. Akumulatory to koszt, mała efektywność i duża masa. Dla przykładu "niewielka" bateria stosowana np. w szwajcarskich Trollinach waży prawie tonę (120V 150Ah).
plocmaster pisze:To się nazywa żyrobus (z grubsza to, o co ci chodzi) i się nie sprawdziło
Zmartwię Cię ale znów jesteś w błędzie :( Z żyrobusami eksperymentowano w latach 50-tych w Szwajcarii. Napęd stanowiło koło zamachowe napędzane silnikiem elektrycznym włączanym podczas postoju.

kombino

Post autor: kombino » 2006-11-10, 21:42

plocmaster pisze:100 kW = 135 KM
a ktory silnik napedza tylna os :?: :chytry:
u2w pisze:Szansa jest. Tym bardziej, że ponoć dziś po ujrzeniu tego Trollina i przejażdżce prof. W był wniebowzięty
Ale to nie prof W. daje kase-a miasto skape jest :/

ODPOWIEDZ