ST12AC III na testach w Gdyni

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Solaris...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ppln pisze:Już zresztą chyba mówiłem o eksperymentalnych akumulatorkach na kondensatorach ładujących się momentalnie. To by było drogie jak nie_powiem_co, ale prawdopodobnie by pozwoliło na jazdę w 100% na bateriach (z kilkuminutowym ładowaniem na krańcach)
To się nazywa żyrobus (z grubsza to, o co ci chodzi) i się nie sprawdziło.

kombino

Post autor: kombino »

Rzeznie na prawa strone-i drzwi odskokowo przesowne-a po lewej same siedzenia-bo to rozwiazanie to porazka :/
plocmaster pisze:Tak dla informacji — to ma ok. 135 KM.
Nie to caly czas ma 238 KM-ale nadwyzki mocy pewnie juz brak :D

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

kombino pisze:Nie to caly czas ma 238 KM-ale nadwyzki mocy pewnie juz brak :D
100 kW = 135 KM

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

plocmaster pisze:jeśli PKT jest bogate
:rotfl: Na szczęście na takie inwestycje kasę (jeszcze) może dać miasto + UE.
ep40 pisze:Piękny towar, oby zakupili taki na stałe
Szansa jest. Tym bardziej, że ponoć dziś po ujrzeniu tego Trollina i przejażdżce prof. W był wniebowzięty ;)
ppln pisze:Można by było wsadzić silnik spalinowy do wieży, a aparaturę elektryczną na dach
Przecież tak właśnie jest.
ppln pisze:Chociaż najlepsze by były pojazdy z akumulatorami zdolne jechać co najmniej pół godziny bez patyków
Z jednej strony tak, z drugiej nie. Napęd spalinowy jest bardziej efektywny. Akumulatory to koszt, mała efektywność i duża masa. Dla przykładu "niewielka" bateria stosowana np. w szwajcarskich Trollinach waży prawie tonę (120V 150Ah).
plocmaster pisze:To się nazywa żyrobus (z grubsza to, o co ci chodzi) i się nie sprawdziło
Zmartwię Cię ale znów jesteś w błędzie :( Z żyrobusami eksperymentowano w latach 50-tych w Szwajcarii. Napęd stanowiło koło zamachowe napędzane silnikiem elektrycznym włączanym podczas postoju.

kombino

Post autor: kombino »

plocmaster pisze:100 kW = 135 KM
a ktory silnik napedza tylna os :?: :chytry:
u2w pisze:Szansa jest. Tym bardziej, że ponoć dziś po ujrzeniu tego Trollina i przejażdżce prof. W był wniebowzięty
Ale to nie prof W. daje kase-a miasto skape jest :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

u2w pisze:Szansa jest. Tym bardziej, że ponoć dziś po ujrzeniu tego Trollina i przejażdżce prof. W był wniebowzięty
A właśnie, jak testowany Solaris sprawdza się w Gdyni? (chodzi mi o to, czy któryś z tamtejszych MKM-ów miał okazję przejechać się tym trolejbusem).
Ostatnio zmieniony 2006-11-10, 21:51 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

kombino

Post autor: kombino »

Adrian_ pisze:autobusem

:?: :?:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

kombino pisze:a ktory silnik napedza tylna os
Oczywiście elektryczny
kombino pisze:Ale to nie prof W. daje kase-a miasto skape jest
Nie próbuj mi wmówić, że nie ma na to wpływu.

kombino

Post autor: kombino »

u2w pisze:Nie próbuj mi wmówić, że nie ma na to wpływu.
Oby mial jak najwiekszy:D

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Według mnie, jeśli Gdynia ma zakupić takie Solarisy to może niech nie kupuje ani z silnikiem prądotwórczym ani z akumalatorami.
Najlepiej będzie jak kupi taki jak jest w Ostrawie czyli z 5 siedzeniami z tyłu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Niezależnie od testów, ST 12 AC III pojawią się w Gdyni. To pewne. Pozostaje tylko zadać pytanie - kiedy. ;)

Natomiast nie bardzo chce mi się wierzyć, by PKT zamówiło pojazd podobny do testowanego. Po prostu - podejrzewam - że taki trajtek jest droższy od zwykłego ST12AC III z napędem tylko elektrycznym. No, ale dokładnych danych nie posiadam, więc mogę być w błędzie. :roll:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

J-31 pisze:zwykłego ST12AC III z napędem tylko elektrycznym. No, ale dokładnych danych nie posiadam, więc mogę być w błędzie. :roll:
Gdzieś powyżej pisałem że bardziej opłacalny jest zakup takiego tyle że z 5 siedzeniami z tyłu.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

J-31 pisze:ST 12 AC III pojawią się w Gdyni. To pewne.
Sugerujesz ustawienie przetargu :?: :devil:
J-31 pisze:Natomiast nie bardzo chce mi się wierzyć, by PKT zamówiło pojazd podobny do testowanego.
Niewierny xD Planowany jest zakup dość sporej ilości trolejbusów i to właśnie z agregatami dieslowskimi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

u2w pisze:Sugerujesz ustawienie przetargu :?: :devil:
Ty lepiej zasugeruj, co może pojawić się zamiast nich :D
(odpowiedź „Mercedes O405NE” się nie liczy)

kombino

Post autor: kombino »

J-31 pisze:No, ale dokładnych danych nie posiadam, więc mogę być w błędzie.
To trzeba sie rozwijac i rozne fora czytac :D

Opawski trollino kosztuje niecale 1300000PLN czyli jest niecale 150000PLN drozszy od wersji standard ;)
u2w pisze:Niewierny Planowany jest zakup dość sporej ilości trolejbusów i to właśnie z agregatami dieslowskimi.
Cos tak kolo 25-ciu ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

plocmaster pisze:Ty lepiej zasugeruj, co może pojawić się zamiast nich
Każdy producent, który stanie do przetargu, spełni warunki i złoży ofertę korzystniejszą niż SB&C ;) ... np. Irisbus :/
kombino pisze:drozszy od wersji standard
Raczej od wersji minimal. Trollina "unijne" nie są standardowymi. Poza tym byłbym ostrożny z szacowaniem ceny. 1,3 mln to koszt dla Opawy ale nie musi on oznaczac takiej ceny dla Polski. Z tego co słyszałem - nie wiem na ile to prawda - to Opawa kupuje swoje Trollina na nieco innych warunkach.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

u2w pisze:Trollina "unijne" nie są standardowymi.
Nie spodziewałem się tego, dla mnie są po prostu zwyczajne.
u2w pisze:wersji minimal
Minimal to raczej Tyskie III generacji z ex-Jelczowskim shitem na pokładzie.

[ Dodano: 2006-11-13, 21:23 ]
ps.ma ktoś fotki lub linki do fan filmów z prezentacji trollina?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

ep40 pisze:Nie spodziewałem się tego, dla mnie są po prostu zwyczajne.
Zwyczajne (czyt. standardowe) są #3040 i #3003 - unijne ze względu na wzrost cen po ustaleniu wniosku unijnego zostały po konsultacjach pozbawione pewnych cech ze strony Solarisa. Cechy te sa praktycznie niezauważalne dla zwykłego śmiertelnika ;)
ep40 pisze:Minimal to raczej Tyskie III generacji
To całkiem inny film...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

u2w pisze:np. Irisbus :/
Konstruują oni jakieś trajtosze? Kiedyś chyba jakieś Skody wytwarzali, ale chyba już z tym skończyli.
u2w pisze:Cechy te sa praktycznie niezauważalne dla zwykłego śmiertelnika ;)
Może jakiś przykład? :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Konstruują oni jakieś trajtosze? Kiedyś chyba jakieś Skody wytwarzali, ale chyba już z tym skończyli.
Oczywiście - zdaje się, że to się nazywa Skoda 24Tr i jest to de facto Irisbus Citelis z aparaturą elektryczną. Niedawno zakład komunikacji miejskiej w Bukareszcie coś takie kupił. ;)

[ Dodano: 2006-11-14, 10:37 ]
u2w pisze:Sugerujesz ustawienie przetargu :?: :devil:
Po prostu wiem co "misie lubią najbardziej", czyli co PKT kupi, życząc oczywiście Twojej firmie jak najlepiej :D
u2w pisze:Planowany jest zakup dość sporej ilości trolejbusów i to właśnie z agregatami dieslowskimi.
Ooops. A to mnie nieźle (pozytywnie) Zaskoczyłeś. Po prostu byłem pewny, że PKT będzie chciało za wszelką cenę oszczędzać. :shocked:
kombino pisze:To trzeba sie rozwijac i rozne fora czytac :D
Trzeba mieć jeszcze czas by to wszystko przeczytać :mruga:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris/Škoda”