ST12AC III na testach w Gdyni
To się nazywa żyrobus (z grubsza to, o co ci chodzi) i się nie sprawdziło.ppln pisze:Już zresztą chyba mówiłem o eksperymentalnych akumulatorkach na kondensatorach ładujących się momentalnie. To by było drogie jak nie_powiem_co, ale prawdopodobnie by pozwoliło na jazdę w 100% na bateriach (z kilkuminutowym ładowaniem na krańcach)
Na szczęście na takie inwestycje kasę (jeszcze) może dać miasto + UE.plocmaster pisze:jeśli PKT jest bogate
Szansa jest. Tym bardziej, że ponoć dziś po ujrzeniu tego Trollina i przejażdżce prof. W był wniebowziętyep40 pisze:Piękny towar, oby zakupili taki na stałe
Przecież tak właśnie jest.ppln pisze:Można by było wsadzić silnik spalinowy do wieży, a aparaturę elektryczną na dach
Z jednej strony tak, z drugiej nie. Napęd spalinowy jest bardziej efektywny. Akumulatory to koszt, mała efektywność i duża masa. Dla przykładu "niewielka" bateria stosowana np. w szwajcarskich Trollinach waży prawie tonę (120V 150Ah).ppln pisze:Chociaż najlepsze by były pojazdy z akumulatorami zdolne jechać co najmniej pół godziny bez patyków
Zmartwię Cię ale znów jesteś w błędzie Z żyrobusami eksperymentowano w latach 50-tych w Szwajcarii. Napęd stanowiło koło zamachowe napędzane silnikiem elektrycznym włączanym podczas postoju.plocmaster pisze:To się nazywa żyrobus (z grubsza to, o co ci chodzi) i się nie sprawdziło
A właśnie, jak testowany Solaris sprawdza się w Gdyni? (chodzi mi o to, czy któryś z tamtejszych MKM-ów miał okazję przejechać się tym trolejbusem).u2w pisze:Szansa jest. Tym bardziej, że ponoć dziś po ujrzeniu tego Trollina i przejażdżce prof. W był wniebowzięty
Ostatnio zmieniony 2006-11-10, 21:51 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.
Niezależnie od testów, ST 12 AC III pojawią się w Gdyni. To pewne. Pozostaje tylko zadać pytanie - kiedy.
Natomiast nie bardzo chce mi się wierzyć, by PKT zamówiło pojazd podobny do testowanego. Po prostu - podejrzewam - że taki trajtek jest droższy od zwykłego ST12AC III z napędem tylko elektrycznym. No, ale dokładnych danych nie posiadam, więc mogę być w błędzie.
Natomiast nie bardzo chce mi się wierzyć, by PKT zamówiło pojazd podobny do testowanego. Po prostu - podejrzewam - że taki trajtek jest droższy od zwykłego ST12AC III z napędem tylko elektrycznym. No, ale dokładnych danych nie posiadam, więc mogę być w błędzie.
To trzeba sie rozwijac i rozne fora czytacJ-31 pisze:No, ale dokładnych danych nie posiadam, więc mogę być w błędzie.
Opawski trollino kosztuje niecale 1300000PLN czyli jest niecale 150000PLN drozszy od wersji standard
Cos tak kolo 25-ciuu2w pisze:Niewierny Planowany jest zakup dość sporej ilości trolejbusów i to właśnie z agregatami dieslowskimi.
Każdy producent, który stanie do przetargu, spełni warunki i złoży ofertę korzystniejszą niż SB&C ... np. Irisbusplocmaster pisze:Ty lepiej zasugeruj, co może pojawić się zamiast nich
Raczej od wersji minimal. Trollina "unijne" nie są standardowymi. Poza tym byłbym ostrożny z szacowaniem ceny. 1,3 mln to koszt dla Opawy ale nie musi on oznaczac takiej ceny dla Polski. Z tego co słyszałem - nie wiem na ile to prawda - to Opawa kupuje swoje Trollina na nieco innych warunkach.kombino pisze:drozszy od wersji standard
Nie spodziewałem się tego, dla mnie są po prostu zwyczajne.u2w pisze:Trollina "unijne" nie są standardowymi.
Minimal to raczej Tyskie III generacji z ex-Jelczowskim shitem na pokładzie.u2w pisze:wersji minimal
[ Dodano: 2006-11-13, 21:23 ]
ps.ma ktoś fotki lub linki do fan filmów z prezentacji trollina?
Zwyczajne (czyt. standardowe) są #3040 i #3003 - unijne ze względu na wzrost cen po ustaleniu wniosku unijnego zostały po konsultacjach pozbawione pewnych cech ze strony Solarisa. Cechy te sa praktycznie niezauważalne dla zwykłego śmiertelnikaep40 pisze:Nie spodziewałem się tego, dla mnie są po prostu zwyczajne.
To całkiem inny film...ep40 pisze:Minimal to raczej Tyskie III generacji
Oczywiście - zdaje się, że to się nazywa Skoda 24Tr i jest to de facto Irisbus Citelis z aparaturą elektryczną. Niedawno zakład komunikacji miejskiej w Bukareszcie coś takie kupił.plocmaster pisze:Konstruują oni jakieś trajtosze? Kiedyś chyba jakieś Skody wytwarzali, ale chyba już z tym skończyli.
[ Dodano: 2006-11-14, 10:37 ]
Po prostu wiem co "misie lubią najbardziej", czyli co PKT kupi, życząc oczywiście Twojej firmie jak najlepieju2w pisze:Sugerujesz ustawienie przetargu
Ooops. A to mnie nieźle (pozytywnie) Zaskoczyłeś. Po prostu byłem pewny, że PKT będzie chciało za wszelką cenę oszczędzać.u2w pisze:Planowany jest zakup dość sporej ilości trolejbusów i to właśnie z agregatami dieslowskimi.
Trzeba mieć jeszcze czas by to wszystko przeczytaćkombino pisze:To trzeba sie rozwijac i rozne fora czytac