Solaris Trollino 12
Mogą być Solarisy z całą aparaturą na dachu, ale mogą też być z innym rozlokowaniem aparatury, wszystko zależy od zamawiającego.
Lubelskie mają wszystko na dachu, starsze gdyńskie w wieży, ale nowsze mają już wszystko na dachu prócz baterii (zbyt duża waga, by mogły być na dachu) które są ulokowane z tyłu w sposób niespotykany w żadnym innym Solarisie: http://phototrans.eu/14,381184,0,Solari ... _3010.html
Lubelskie mają wszystko na dachu, starsze gdyńskie w wieży, ale nowsze mają już wszystko na dachu prócz baterii (zbyt duża waga, by mogły być na dachu) które są ulokowane z tyłu w sposób niespotykany w żadnym innym Solarisie: http://phototrans.eu/14,381184,0,Solari ... _3010.html
A lubelskie gdzie mają baterię? Pod siedzeniami widocznymi na tym zdjęciu? http://phototrans.eu/14,488147,0,Solari ... _3842.html
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Solaris Trollino 12AC
Trolejbusy dla Budapesztu mają jazdy testowe:
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 52&secid=1
http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 52&secid=1
Re: Solaris Trollino 12AC
Wychodzi na to, że budapesztański przewoźnik kupił nawet sporą ilość trolejbusów na bazie Solarisa. Nie tylko w wersji 12-metrowej, ale również 18-metrowe trolejbusy, a jednocześnie zrezygnowali z białych zderzaków... cały pojazd ma być czerwony
Re: Solaris Trollino 12
Pewnie, niektórzy z Was powiedzą, że czepialski jestem, ale z racji tego, że rysuję lubię zwracać uwagę na detale. Cóż, takie zboczenie zawodowe
Chcę Wam pokazać kilka zdjęć (w postaci linków). Otóż - jak doskonale Wiecie - firma Solaris Bus & Coach jest w trakcie produkcji m.in. trolejbusów dla PKT Gdynia. Pierwsze dwa egzemplarze, czyli ST12M i ST18M (?) - nazwijmy je tak umowie, ale pewnie tak się będą nazywać - już trafiły do Gdyni na testy. Najpierw, jako pierwszy ST12...
... i właśnie o ten pojazd mi chodzi. Jest on jako pierwszy, wyprodukowany i gotowy do testów.
Otóż zupełnie niedawno zaglądając do infobusu, znalazłem taki sobie artykulik o tym jak to Solaris Bus & Coach podpisał kontrakt na dostawę 85 szt. trolejbusów - oczywiście IV generacji - dla UAB Kauno Autobusai (Kowno)
Artykuł został okraszony zdjęciem trolejbusu jaki miałby być dostarczony do Kowna. Był to Trollino 12 IV generacji. Zacząłem mu się przyglądać i stwierdziłem, że:
1. po pierwsze to nie jest grafika komputerowa, ale zdjęcie realnego trolejbusu, z okresu jeszcze produkcyjnego
2. po drugie, po bliższych oględzinach, układ boczny sfoconego pojazdu wskazuje, że jest to egzemplarz dla Gdyni...
Dlaczego ? Z prostego powodu, trolejbusów dla Kowna nie ma, bo dopiero będą budowane, zresztą raczej nie będą w biało-niebieskich barwach. Po za tym SB&C aktualnie produkuje trolejbusy dla dwóch polskich przewoźników (PKT i TLT), a co najwyżej pudła IV generacji dla Skody... pudła to oznacza pojazdy nie wykończone, a na zdjęciu poniżej mamy prawie kompletny pojazd i jest to zdjęcie stosunkowo nowe...
Link, bitte http://infobus.pl/solaris-o-trolejbusac ... 08954.html
Zauważcie, że jeżeli trzymać się tezy, iż zdjęcia powyżej przedstawiają pojazd dla PKT, to dużo się zgadza:
1. zgadza się malowanie boczne - oczywiście za wyjątkiem nadkoli - tutaj są w pełni niebieskie
2. zgadza się typ drzwi i ulokowanie przycisków bocznych
3. we wnętrzu na II-giej szybie mamy wewnętrzny wyświetlacz SIP... taki sam jak w egzemplarzu znanym z testów w Gdyni
4. zgadza się również lusterko prawe. PKT zamówiło trolejbusy z tańszymi lusterkami. One są prostsze i nie tak zabudowane jak często widzimy w Solarisach Urbino
Najwyraźniej - i to widać gołym okiem - jest to gdyński egzemplarz, ale jeszcze nie wykończony. Zwróćcie uwagę na piastę przedniego koła. Tego chyba nie zdążyli wykończyć.
W egzemplarzu, którego widać w Infobusie, straszliwie rażą te niebieskie nadkola.
A jak wygląda ten pojazd, po dostarczeniu do Gdyni ?
http://phototrans.eu/14,940718,0,Solari ... _IV__.html
Tu jeszcze widać lusterko
http://phototrans.eu/14,946482,0,Solari ... _3004.html
To wszystko pokazuje, że w przypadku IV generacji producent - SB&C - stosuje dziwną zasadę. Montuje w prawie gotowych egzemplarzach błotniki w dziwnej kolorystyce. Potem je demonstruje, a docelowo do przewoźnika przyjeżdża pojazd, który wygląda już inaczej
Jest to dziwne. Nie spotkałem się z tym w III-ciej generacji, zarówno Trollino jak i Urbino. Zatem pytanie do producenta, dlaczego tak robi i z czym to się wiąże
W zasadzie nie ma to jakiegoś większego znaczenia, bo docelowo do odbiorcy pojedzie pojazd taki jaki został zamówiony, ale przy różnego rodzaju pokazach, demonstracjach, a następnie oficjalnych publikacjach - jak chociażby niedawno, pojazdu dla TLT Tychy - dla mnie rysownika, jest to spory problem, wprowadzający w błąd
Chcę Wam pokazać kilka zdjęć (w postaci linków). Otóż - jak doskonale Wiecie - firma Solaris Bus & Coach jest w trakcie produkcji m.in. trolejbusów dla PKT Gdynia. Pierwsze dwa egzemplarze, czyli ST12M i ST18M (?) - nazwijmy je tak umowie, ale pewnie tak się będą nazywać - już trafiły do Gdyni na testy. Najpierw, jako pierwszy ST12...
... i właśnie o ten pojazd mi chodzi. Jest on jako pierwszy, wyprodukowany i gotowy do testów.
Otóż zupełnie niedawno zaglądając do infobusu, znalazłem taki sobie artykulik o tym jak to Solaris Bus & Coach podpisał kontrakt na dostawę 85 szt. trolejbusów - oczywiście IV generacji - dla UAB Kauno Autobusai (Kowno)
Artykuł został okraszony zdjęciem trolejbusu jaki miałby być dostarczony do Kowna. Był to Trollino 12 IV generacji. Zacząłem mu się przyglądać i stwierdziłem, że:
1. po pierwsze to nie jest grafika komputerowa, ale zdjęcie realnego trolejbusu, z okresu jeszcze produkcyjnego
2. po drugie, po bliższych oględzinach, układ boczny sfoconego pojazdu wskazuje, że jest to egzemplarz dla Gdyni...
Dlaczego ? Z prostego powodu, trolejbusów dla Kowna nie ma, bo dopiero będą budowane, zresztą raczej nie będą w biało-niebieskich barwach. Po za tym SB&C aktualnie produkuje trolejbusy dla dwóch polskich przewoźników (PKT i TLT), a co najwyżej pudła IV generacji dla Skody... pudła to oznacza pojazdy nie wykończone, a na zdjęciu poniżej mamy prawie kompletny pojazd i jest to zdjęcie stosunkowo nowe...
Link, bitte http://infobus.pl/solaris-o-trolejbusac ... 08954.html
Zauważcie, że jeżeli trzymać się tezy, iż zdjęcia powyżej przedstawiają pojazd dla PKT, to dużo się zgadza:
1. zgadza się malowanie boczne - oczywiście za wyjątkiem nadkoli - tutaj są w pełni niebieskie
2. zgadza się typ drzwi i ulokowanie przycisków bocznych
3. we wnętrzu na II-giej szybie mamy wewnętrzny wyświetlacz SIP... taki sam jak w egzemplarzu znanym z testów w Gdyni
4. zgadza się również lusterko prawe. PKT zamówiło trolejbusy z tańszymi lusterkami. One są prostsze i nie tak zabudowane jak często widzimy w Solarisach Urbino
Najwyraźniej - i to widać gołym okiem - jest to gdyński egzemplarz, ale jeszcze nie wykończony. Zwróćcie uwagę na piastę przedniego koła. Tego chyba nie zdążyli wykończyć.
W egzemplarzu, którego widać w Infobusie, straszliwie rażą te niebieskie nadkola.
A jak wygląda ten pojazd, po dostarczeniu do Gdyni ?
http://phototrans.eu/14,940718,0,Solari ... _IV__.html
Tu jeszcze widać lusterko
http://phototrans.eu/14,946482,0,Solari ... _3004.html
To wszystko pokazuje, że w przypadku IV generacji producent - SB&C - stosuje dziwną zasadę. Montuje w prawie gotowych egzemplarzach błotniki w dziwnej kolorystyce. Potem je demonstruje, a docelowo do przewoźnika przyjeżdża pojazd, który wygląda już inaczej
Jest to dziwne. Nie spotkałem się z tym w III-ciej generacji, zarówno Trollino jak i Urbino. Zatem pytanie do producenta, dlaczego tak robi i z czym to się wiąże
W zasadzie nie ma to jakiegoś większego znaczenia, bo docelowo do odbiorcy pojedzie pojazd taki jaki został zamówiony, ale przy różnego rodzaju pokazach, demonstracjach, a następnie oficjalnych publikacjach - jak chociażby niedawno, pojazdu dla TLT Tychy - dla mnie rysownika, jest to spory problem, wprowadzający w błąd
Re: Solaris Trollino 12
Może błotniki są dostarczane od podwykonawcy, i taniej jest zamówić w jednym kolorze a potem kawałek przemalować...? Nie wiem...