Solaris Trollino 12

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Solaris...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Lecz widzę że jest we władzach istny Beton.
Ale chyba nie taki zły, bo PKT się rozwija
Filip7370 pisze:W ogóle nie wykorzystujecie zasobów własnego (polskiego) przemysłu produkcyjnego w tym zakresie.
Taak, Solaris to tak naprawdę niemiecka firma tylko że ma fabrykę w Polsce, a aparaturę do używanych Mercedesów to jakieś folksdojcze montują.
Filip7370 pisze:Normalnie wykorzystałoby się przeguby na szczytowe brygady
Może nie ma takiej potrzeby?
Filip7370 pisze:czasowo (wakacje) lub święta przedłużałoby się linie trolejbusowe na deptaki
Montowanie sieci trolejbusowej na deptaku tylko po to, żeby od wielkiego dzwonu przejechał się nim jakiś trolejbus, jest chyba nieopłacalne.
Filip7370 pisze:lub coś w tym rodzaju.
Sugeruję, by podczas dożynek w Sławutowie puścić tam linię trolejbusową, przy czym trolejbusy zasilane byłyby z napowietrznej linii energetycznej biegnącej przy drodze.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

plocmaster pisze:Ale chyba nie taki zły, bo PKT się rozwija
Jedno nie wyklucza drugiego
plocmaster pisze:Taak, Solaris to tak naprawdę niemiecka firma tylko że ma fabrykę w Polsce, a aparaturę do używanych Mercedesów to jakieś folksdojcze montują.
Bull-shit to nie jest część neoplana. Co do aparatury to wszystko robią gdzie indziej(poza Pl), można jeszcze dostać aparaturę Ganz-a.
plocmaster pisze:Może nie ma takiej potrzeby?
Jeśli sieć się rozwija to na pewno jest.
plocmaster pisze:Montowanie sieci trolejbusowej na deptaku tylko po to, żeby od wielkiego dzwonu przejechał się nim jakiś trolejbus, jest chyba nieopłacalne.
Właśnie nie montowanie, a wykorzystywanie duobusów do tego, to się nazywa atrakcja turystyczna jak warszawski piętrus, podobno Gdynia ma także aspiracje na miasto turystyczne.
plocmaster pisze:Sugeruję, by podczas dożynek w Sławutowie puścić tam linię trolejbusową, przy czym trolejbusy zasilane byłyby z napowietrznej linii energetycznej biegnącej przy drodze.
A sugeruje wakacje dla ciebie bo ta polemika z tobą staje się nudna, odpocznij od forum na 2 tyg, nabierz nowych pomysłów, i wtedy nas rozbawiaj tekstami że aż tracę wiarę w człowieka :spam:

Citadis

Post autor: Citadis »

¯eby przełamać monotonię biało niebieskich Gdyńskich trolejbusów daję link do fotki kolejnego czerwonego :-P http://www.ltek.strefa.pl/zdjecia/270d.jpg ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Też dobrze że Lublin inwestuje w tabor, wydaje mi się zę będzie wielka monotonia samych ST12, ale szczerze mówiąc wole wielką monotonię dobrych wozów niż zbieranina zdezelowanych dziwactw w stylu Rocarów z jakiś byłych republik radzieckich.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Filip7370 pisze:podobno Gdynia ma także aspiracje na miasto turystyczne
Coś wątpię skoro nie puszczają Saurera tylko dlatego, że się boją, a na linii "turystycznej" puszczają kurdupla który dotychczas jeździł na linii "szkolnej".
Filip7370 pisze:Właśnie nie montowanie, a wykorzystywanie duobusów do tego, to się nazywa atrakcja turystyczna jak warszawski piętrus, podobno Gdynia ma także aspiracje na miasto turystyczne.
Skoro realne wykorzystanie trolejbusów z agregatem diesla na 181 wisi na włosku to co dopiero w takim "celu".
Citadis pisze:¯eby przełamać monotonię biało niebieskich Gdyńskich trolejbusów daję link do fotki kolejnego czerwonego http://www.ltek.strefa.pl/zdjecia/270d.jpg
To oni już odeszli od aparatury Medcomu?
Filip7370 pisze:zbieranina zdezelowanych dziwactw w stylu Rocarów z jakiś byłych republik radzieckich.
Prędzej Skód które takie złe nie są, a Rocary są z Rumunii która nie była republiką radziecką.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

ep40 pisze:Prędzej Skód które takie złe nie są, a Rocary są z Rumunii która nie była republiką radziecką.
Czy ty nawet przysłowia bierzesz dosłownie...rety...chodziło mi o to że lepsza monotonia dobrych nowoczesnych ST niż wiele różnych używańców, które są dobre dla MKM-ów, lecz złe dla pasażerów.
ep40 pisze:Skoro realne wykorzystanie trolejbusów z agregatem diesla na 181 wisi na włosku to co dopiero w takim "celu".
Dlatego to jest beton, nie znam na wylot gdyńskiej komunikacji, ale na pewno są linie na których wykorzystanie duobusów byłoby nie tyle opłacalne co lepsze (bardziej ekologiczne/zdrowsze cokolwiek przemawia za tą koncepcją)
ep40 pisze:Coś wątpię skoro nie puszczają Saurera tylko dlatego, że się boją, a na linii "turystycznej" puszczają kurdupla który dotychczas jeździł na linii "szkolnej".
To też podpada pod punkt wyżej, to jest beton, tak samo jak u nas nie wysyłają niektórych wozów historycznych na linię T.

Citadis

Post autor: Citadis »

ep40 pisze:To oni już odeszli od aparatury Medcomu?
Nie, to jest "unijne" trollino kupione w ramach rozbudowy sieci o "Orkana" i stąd ma napęd Cegelec'a ;) Wnętrze ponoć tak samo skopane jak w 12M-niestety głupota urzędników i oszczędności wzięły górę :confused:

kombino

Post autor: kombino »

To jest wersja z aparaturą na dachu i bez wieży :?:
Filip7370 pisze:Lecz widzę że jest we władzach istny Beton
Wiele można zarzucić PKT-ale akurat wina leży po stronie skąpego miasta, Gdynia-brak przegubów, agregatów/baterii-czyli o przedłużaniu linii na skwer w sezonie itp.
Sopot-koniec z duo na 181.

Citadis

Post autor: Citadis »

kombino pisze:To jest wersja z aparaturą na dachu i bez wieży :?:
No skoro ma układ wnętrza taki jak 12M to wychodzi na to że tak ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Filipku... Twoje słowa:
Filip7370 pisze:Czy ty nawet przysłowia bierzesz dosłownie...rety...
Filip7370 pisze:A sugeruje wakacje dla ciebie bo ta polemika z tobą staje się nudna, odpocznij od forum na 2 tyg, nabierz nowych pomysłów, i wtedy nas rozbawiaj tekstami że aż tracę wiarę w człowieka
są trochę nie na miejscu, gdy nie widzisz, że słowa
plocmaster pisze:Taak, Solaris to tak naprawdę niemiecka firma tylko że ma fabrykę w Polsce, a aparaturę do używanych Mercedesów to jakieś folksdojcze montują.
to po prostu drwina z Ciebie. I to całkiem na miejscu, skoro piszesz
Filip7370 pisze:Co do aparatury to wszystko robią gdzie indziej(poza Pl), można jeszcze dostać aparaturę Ganz-a.
w odpowiedzi na
plocmaster pisze:aparaturę do używanych Mercedesów to jakieś folksdojcze montują.
.
To, że sieć się rozwija, to nie znaczy, że trzeba kupować droższe przegubowce, które mają jeździć tylko w godzinach szczytu. Wydawanie takiej kasy na wozy, które jeżdżą tylko parę godzin dziennie to marnotrawienie pieniędzy publicznych. Jeszcze parę lat temu Gdynia miała przegubowe Ikarusy na prąd, ale skoro zrezygnowała, to znaczy, że jej się nie opłacało. I to, że jakiś Filip z konopii uważa inaczej wcale nie jest argumentem za.
I jeszcze jedno. Rozumiem, że jeśli nie śledziłeś tych tematów wcześniej, to możesz nie wiedzieć, że ST12AC to nie jest duobus. Ale nie wiem, czy trzeba być ślepym, głupim, czy totalnym ignorantem by mimo wyraźnej uwagi fachowca w Twoją stronę dalej nazywać Trollino AC duobusem.
Wracaj lepiej do swoich modeli, bo to tacy pieniacze jak Ty psują atmosferę na forum.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Filip7370 pisze:Co do aparatury to wszystko robią gdzie indziej(poza Pl), można jeszcze dostać aparaturę Ganz-a.
A czy w Polsce w ogóle ktoś produkuje porządną aparaturę? A Ganz polski nie jest.
Filip7370 pisze:Jeśli sieć się rozwija to na pewno jest.
Niekoniecznie. Może jeszcze się nie rozwinęła do tego poziomu.
Filip7370 pisze:Właśnie nie montowanie, a wykorzystywanie duobusów do tego, to się nazywa atrakcja turystyczna jak warszawski piętrus, podobno Gdynia ma także aspiracje na miasto turystyczne.
Trolejbusy mają wozić mieszkańców Gdyni (i innych miejsc, gdzie docierają), a nie stanowić atrakcję turystyczną.
Filip7370 pisze:A sugeruje wakacje dla ciebie bo ta polemika z tobą staje się nudna, odpocznij od forum na 2 tyg, nabierz nowych pomysłów, i wtedy nas rozbawiaj tekstami że aż tracę wiarę w człowieka
Spokojnie, wakacje sobie zrobię w odpowiednim czasie. A jeśli nie odpowiada ci moja obecność na forum, to ty nie musisz go czytać, poradzi sobie bez ciebie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Zarządzam koniec sporu między Plocmasterem i Filipem7370. Ponadto jeżeli Filip dalej będzie rozpisywał różne farmazony typu "niewykorzystywanie naszego polskiego przemysłu" (cokolwiek to znaczy, whatever) posypią się ostrzeżenia z zakazem pisania włącznie.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Filip7370 pisze:W ogóle nie wykorzystujecie zasobów własnego (polskiego) przemysłu produkcyjnego w tym zakresie
W swej ironicznej odpowiedzi plocmaster pisze:Taak, Solaris to tak naprawdę niemiecka firma tylko że ma fabrykę w Polsce, a aparaturę do używanych Mercedesów to jakieś folksdojcze montują.
Filip7370 pisze:lepsza monotonia dobrych nowoczesnych ST niż wiele różnych używańców, które są dobre dla MKM-ów
Tu sobie odpowiedz na własne pytanie, bo jak na razie poniekąd zaprzeczasz sam sobie.
Filip7370 pisze:nie znam na wylot gdyńskiej komunikacji
To wiele wyjaśnia. Rzekłbym - w ogóle...
KKS pisze:Jeszcze parę lat temu Gdynia miała przegubowe Ikarusy na prąd, ale skoro zrezygnowała, to znaczy, że jej się nie opłacało
Były też inne aspekty.

Ponadto:
Filip7370 pisze:Czy zamierzacie stale korzystać z Duobusów?
Filip7370 pisze:wykorzystywanie duobusów
Filip7370 pisze:wykorzystanie duobusów
Filip7370 pisze:to jest beton
To tak na zakończenie, zanim TLG "urwie nam wszystkim łby i napluje do szyi ;)

Citadis

Post autor: Citadis »

Na rozluźnienie macie więcej fotek czerwonego trollino z Ostrawy ST12AC KLIK ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Ten do Tallina to też czeską aparaturę ma?

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

Filip7370 pisze: Co do aparatury to wszystko robią gdzie indziej(poza Pl), można jeszcze dostać aparaturę Ganz-a.
Moim zdaniem, jeżeli ktoś nie ma pojęcia w danym temacie, to nie powinien się wypowiadać. Ty jednak robisz na przekór. Po pierwsze, Ganz od paru lat nie istnieje. Po drugie, całkiem dobre napędy elektryczne produkują w Polsce Enika i Medcom, jest również Instytut Elektrotechniki z Międzylesia.
ep40 pisze:To oni już odeszli od aparatury Medcomu?
Warunki przetargu na unijne trollino sprawdzały jedynie pojazdy już wyprodukowane w odpowiedniej ilości.
ep40 pisze:Ten do Tallina to też czeską aparaturę ma?
Proszę zacząć myśleć. Jaką aparaturę może mieć trolejbus, stojący na hali montażowej w Ostrawie?

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Jacek Pudło pisze:Ganz od paru lat nie istnieje
To ciekawe dlaczego wszystkie Trollino 18 są opisane jako Ganz-Solaris ... nawet te z zeszłego roku dla Rygi czy Tallina.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Filip7370 pisze:wszystkie Trollino 18 są opisane jako Ganz-Solaris
:nuts:

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

Filip7370 pisze:To ciekawe dlaczego wszystkie Trollino 18 są opisane jako Ganz-Solaris ...
Nie wszystkie.

Tu masz pokrótce opisaną historię niedokończonych Trollin z Ganza:
http://www.ltek.strefa.pl/ziutek/2007_84.php
Zakończenia montażu podjęła się Skoda, stąd dwóch producentów w oznaczeniu.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

...a tymczasem do Gdyni przybył właśnie "Medcom" #900 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris/Škoda”