Solaris Trollino 12

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Solaris...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A widzisz. Nic nie widzisz... :lol:
...I po prostu nie Wiesz jaki to jest fajny "trajtek"... :)

voy

Post autor: voy »

Fajny jako Solaris, jako trolejbus tyrystorowy to nie sprawdza się bo jest niestety dość głośny jak na tego typu pojazd.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:Fajny jako Solaris, jako trolejbus tyrystorowy to nie sprawdza się bo jest niestety dość głośny jak na tego typu pojazd.
Prosze zlituj sie nademna. Solaris Trollino posiada silnik TAM / 1009 C (trójfazowy asynchroniczny), a sterowanie Impulsowe, tranzystorowe (TV Europulse, IGBT),to tak dla rozwiania twoich wszelkich watpliwości. I wierz mi na słowo albo sam sie przejedź ST 12AC.

voy

Post autor: voy »

OK, mogę uwierzyć, ale nie zaprzeczę faktowi, że ST12T (tyrystorowy) głośny jednak jest.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

0405NE a pozostawiając kwestie napędu i efekty głosowe ST12AC....

Czy ST12AC i ST12T różnią się od siebie scenografią wnętrza - mam na myśli ustawienie foteli, ilość foteli, obicia ścian, etc. Czyli wszystko to co może zobaczyć zwykły pasażer... Czy są jakieś różnice...?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:0405NE a pozostawiając kwestie napędu i efekty głosowe ST12AC....

Czy ST12AC i ST12T różnią się od siebie scenografią wnętrza - mam na myśli ustawienie foteli, ilość foteli, obicia ścian, etc. Czyli wszystko to co może zobaczyć zwykły pasażer... Czy są jakieś różnice...?
kurcze nie wiem jak ci to wytłumaczyć. Wszystkie Solarisy Trollini 12T Maja na nieskiej podłodze inne usawienie foteli. Mamy 4 sztuki ST 12T i chyba sa trzy wzory ustawienia. Jeżeli chodzi o ST12 AC to mamy 2 sztuki i różnią się kabinami, w pierwszym jest zabudowana połowa I drzwi, a drugim normalna standardowa kabina z SU 12. Jeżeli chodzi o siedzenia to najnowszy posiada dodatkowe, rokładane przez pasażera na niskiej podłodze w tzw. rzeźni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Wielkie dzięki... :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

A teraz taki mały teścik :) Mam nastepujące pytanie:
Jaka prędkośc może rozwinać ST 12AC :?: Weźcie pod wzgląd sieci trolejbusowe w Polsce, przyspieszenie itp. Poszukajcie jaką prędkość może rozwinąć w teori, a jaka tak naprawde :P

Naprawde jestem bardzo ciekawy waszych opini. :diabeł:

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Prędkość maksymalną jaką może osiągnąc to 70km/h
A jaką prędkość może naprawde osiągnąć , nie jestem pewny , ale może 50-70 km/h Może nawet do 80 km/h :-P
Ostatnio zmieniony 2005-02-08, 20:04 przez Hannibal, łącznie zmieniany 1 raz.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

70 km/h to max. Z tyłu AC jest nalepka

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

rupak pisze:70 km/h to max. Z tyłu AC jest nalepka
A zajżyjh w "instrukcje obsługi", maksymalnie 55 km/h. W praktyce jest jednak tak jak mówisz około 70km/h na wiecej nie pozwalają odległości miedzy przystankami :(
A co do naklejki ona odnosi sie do autobusu, ponieważ jest to "firmowa" naklejka Solarisa.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To rzeczywiście bardzo szybki trolejbus, ale jak to się ma do infrastruktury trolejbusowej. :shock:

Czy elektryczna sieć napowietrzna pozwala na bezpieczne rozwijanie takich prędkości ?

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Aha mój błąd face-retard

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:
Czy elektryczna sieć napowietrzna pozwala na bezpieczne rozwijanie takich prędkości ?
Najwidoczniej tak :P po ostatnich dokonaniach niektórych kierowców dochodze do wniosku, że wszystko jest możliwe. Jakby mogli nba czysto posmigać, yo kto wie może nawet 80km/h ;) To akurat żart, ale sieć jest w sumie zmodernizowana, tylko najgorsze sa krzyzówki i zwrotnice, ale to bedzie tak, przez długi czas. :(

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Na Świętojańskiej gdy nie ma tłoku to kierowcy grzeją na maxa :!:

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

rupak pisze:Na Świętojańskiej gdy nie ma tłoku to kierowcy grzeją na maxa :!:
Owszem zasuwaja równo, jednakże odcinki miedzy prztystankami nie sa na tyle duże, żeby nawet wyciagnąc 70km/h zwykłym ST 12T, trzeba pamiętać, że mają wolniejszy rozruch niż ST 12AC :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Zawsze mnie to zastanawiało... Czy orientujecie się w jaki sposób następuje zmiana kierunku jazdy na zwrotnicach sieci napowietrznej ?

Bo w Warszawie jak pamiętam, kierowca jak chciał skręcić, to stawał, wychodził i przekładał pantografy na sieć obok, na tą która prowadziła - np. do zajezdni... Jak to jest w Gdyni ? :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

J-31 pisze:Zawsze mnie to zastanawiało... Czy orientujecie się w jaki sposób następuje zmiana kierunku jazdy na zwrotnicach sieci napowietrznej ?

Bo w Warszawie jak pamiętam, kierowca jak chciał skręcić, to stawał, wychodził i przekładał pantografy na sieć obok, na tą która prowadziła - np. do zajezdni... Jak to jest w Gdyni ? :)
W ten sam sposób co kiedys w Warszawie ;)

A tak naprawde to jest sterowanie droga radiową. na najbliższym słupie przy zwrotnicy, wisi sobie biała skrzyneczka z odbiornikiem i sterownikiem to zwrotnicy. Kierowca zbliżając sie do krzyzówki wciska guziczek ze strzałeczką w odpowiednim kierunku (guziczki znajdują się na pulpicie) i juz sprawa załatwiona zwrotnica się przekłada. Nom tak dla formalności również na tym samym słupie co ta biała skrzyneczka wisi mały wyświetlacz na który mwyświetlają sie strzałeczki informujace w która strone się pojedzie :P

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Ale niestety nie zawsze są takiego typu te zwrotnice :cool:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No tak ale mam nadzieję, że w ramach modernizacji infrastruktury trolejbusowej, takie elektryczne - elektroniczne "zwrotnice" pojawią się na wszystkich rozjazdach. Czy są jakieś plany ? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Solaris/Škoda”