Solaris Trollino 12

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Solaris...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-12-23, 15:45

przemekk pisze:drugi Solar może mieć aparaturę Medcomu
ep40 pisze:Trzeba przyznać że Lublin zaskoczył pozytywnie. Świetne są te Solarisy, nie wiem nawet czy nie lepsze od nowego Gdyńskiego.
Jeśli oprócz tego co powiedziałem, aparatura będzie w miarę bezawaryjna to nawet dobrze.

kombino

Post autor: kombino » 2007-12-28, 10:07

Czy 3009 ma aparaturę podobną do tej z 3801 bo podobne odgłosy wydaje :?:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-12-28, 14:26

W większości jest taka sama jak w pozostałych ST12AC (m.in. unijnych) aczkolwiek różni się jej rozmieszczenie i pewne szczegóły konstrukcyjne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-12-28, 15:19

Z czystej ciekawości - i nie tylko - przeglądałem dzisiaj na TWB zdjęcia Waszego najnowsze Trollino III generacji, #3009 i muszę przyznać, że PKT udało się kupić - w przeciwieństwie do MPK Lublin - Trollino III generacji z szafą w tylnej części. :)

Czyli dla zwykłego zjadacza chleba, który musi codziennie jeździć gdyńskimi trolejbusami, #3009 nie wiele będzie się różnił od pozostałych ST12AC. Tyle tylko, czy rzeźnia nie jest jednak ciut mniejsza. Wiem, że są tam uchylne fotele, ale czy ona jest nieco mniejsza - czy może to ja mam krzywe oko ? ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2007-12-28, 20:37

Jest ona mniejsza w stosunku np. do #3040 czy #3003 ale taka sama, jak w "unijnych".

Citadis

Post autor: Citadis » 2007-12-29, 00:05

Z czystej ciekawości - i nie tylko - przeglądałem dzisiaj na TWB zdjęcia Waszego najnowsze Trollino III generacji, #3009 i muszę przyznać, że PKT udało się kupić - w przeciwieństwie do MPK Lublin - Trollino III generacji z szafą w tylnej części.
To nie PKT udało się kupić trollino z wieżą w przeciwieństwie do MPK tylko PKT chciało trolejbus z wieżą a MPK bez zworując się na (ex?) testowcu (838) ;)

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-12-29, 13:53

Sofijski miał wieżę, a nikomu nie chciało się przerabiać (gdyż pierwotny plan zakładał bez wieży i z rzeźnią po prawej stronie).

kombino

Post autor: kombino » 2008-04-15, 18:33

3011 przybył do PKT.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-04-15, 20:54

:shocked: Co można o nim powiedzieć? Czy są jakieś fotki?

przemekk

Post autor: przemekk » 2008-04-15, 21:04

Podobno identyko jak 3009.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-16, 08:59

Rozumiem, że 3011, to kolejny ST12AC III-ciej generacji - a właściwie jak doszło do jego zakupu. PKT ot po prostu go zamówiło, czy też, znów ktoś nie odebrał trajtka ? ;)

kombino

Post autor: kombino » 2008-04-16, 09:30

J-31-nie przywiązuj się tak do numeracji bo kolejny merc (oporowy) będzie mieć 3013 ;) Ostatni przetarg obejmował 2 pojazdy-pierwszy miał być dostarczony zdaje się do 20.12.2007 a drugi do 30.06.2008.

[ Dodano: 16 Kwi 2008 08:32 ]
3011 nie był bezpański-jest jak najbardziej nasz :mruga: Stąd jego cena-ponad 1180000-wyższa od 3009.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-16, 09:34

kombino pisze:3011 nie był bezpański-jest jak najbardziej nasz :mruga:
Rozumiem. A czy PKT, to tak jednorazowo kupiło tego ST12AC ? Czy będzie ich więcej ? ;)

kombino

Post autor: kombino » 2008-04-16, 09:40

To był ten z poprzedniego przetargu-PKT kupiło dwa trolejbusy z dwoma terminami dostawy-ze względu na brak kasy-pierwotnie oba miały być dostarczone do końca 2007 roku. Może będzie kolejny pod koniec 2008-zobaczymy.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2008-04-16, 16:31

http://transport.asi.pwr.wroc.pl/14,236433,0.html
To powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-04-16, 20:50

Czy zamierzacie stale korzystać z Duobusów?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-04-16, 21:08

Przede wszystkim: nigdy nie korzystaliśmy, nie korzystamy i nie będziemy korzystać z duobusów. Plany przewidują jedynie zakup trolejbusów z pomocniczym źródłem zasilania - agregatem spalinowym bądź baterią akumulatorów.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-04-17, 08:31

u2w pisze:Plany przewidują jedynie zakup trolejbusów z pomocniczym źródłem zasilania - agregatem spalinowym bądź baterią akumulatorów.
OK - a czy to nadal będą trolejbusy 12-metrowe, czy może jednak w końcu PKT skusi się na przegubowe ST18AC ? ;)

kombino

Post autor: kombino » 2008-04-17, 10:44

Nie ma szans. W planie rozwoju nic takiego nie ma, a miasto płacić za przegubowe wozokm. nie zamierza.

Filip7370

Post autor: Filip7370 » 2008-04-19, 22:50

Gdyńskie trolejbusy to wzór dla Tych i Lublina, a nawet nie tylko. Lecz widzę że jest we władzach istny Beton. W ogóle nie wykorzystujecie zasobów własnego (polskiego) przemysłu produkcyjnego w tym zakresie. Normalnie wykorzystałoby się przeguby na szczytowe brygady, czasowo (wakacje) lub święta przedłużałoby się linie trolejbusowe na deptaki lub coś w tym rodzaju. Ale, pewnie Trójmiejscy MKM-owie wiedzą.

ODPOWIEDZ