Strona 28 z 29

: 2010-06-07, 21:00
autor: ep40

: 2010-06-07, 21:05
autor: Lopez
30 sztuk to spore zakupy jak na najbiedniejszy kraj UE. Zgadzam się, że wnętrze we wschodnim klimacie, no ale co kraj to obyczaj.

: 2010-06-08, 08:00
autor: J-31
Co do wnętrza - jego estetyki - nie jestem zdziwiony. Jak znam Bułgarów, to dla nich i tak jest "kosmos" ;)

: 2010-08-21, 13:10
autor: Marcin_558
Solaris-Skoda 26Tr dla bułgarskiego miasta Sofia:

http://www.youtube.com/watch?v=ewHGtpYx ... ure=search

: 2010-08-21, 19:16
autor: J-31
Fajna maszyna. Sofia dobrze zrobiła kupując te trajtki :)

: 2011-11-07, 00:27
autor: OPi
Mam takie pytanie. Czy ST posiada wszystkie swoje urządzenia potrzebne do jeżdżenia na dachu? ;) Bo jadąc wczoraj lubelskim ST zwróciła moją uwage jego stuprocentowa niskopodłogowość, a jednocześnie brak wieży. Z kolei z tego co pamiętam, gdyńskie trajtki miały wieżę. ;)

: 2011-11-07, 00:50
autor: ep40
Mogą być Solarisy z całą aparaturą na dachu, ale mogą też być z innym rozlokowaniem aparatury, wszystko zależy od zamawiającego.
Lubelskie mają wszystko na dachu, starsze gdyńskie w wieży, ale nowsze mają już wszystko na dachu prócz baterii (zbyt duża waga, by mogły być na dachu) które są ulokowane z tyłu w sposób niespotykany w żadnym innym Solarisie: http://phototrans.eu/14,381184,0,Solari ... _3010.html

: 2011-11-07, 17:15
autor: OPi
A lubelskie gdzie mają baterię? Pod siedzeniami widocznymi na tym zdjęciu? http://phototrans.eu/14,488147,0,Solari ... _3842.html

: 2011-11-07, 20:15
autor: ep40
Lubelskie baterii nie mają.

: 2011-11-07, 21:21
autor: OPi
Aha, dobra już wszystko wiem. :) Dzięki wielkie. :)

Re: Solaris Trollino 12AC

: 2015-04-29, 20:26
autor: Marcin_558
Trolejbusy dla Budapesztu mają jazdy testowe:

http://www.busportal.cz/modules.php?nam ... 52&secid=1

Re: Solaris Trollino 12AC

: 2015-11-13, 09:11
autor: adamski9
Bardzo fajne te trolejbusy, niech im dobrze służą:)

Re: Solaris Trollino 12AC

: 2015-11-13, 21:43
autor: J-31
Wychodzi na to, że budapesztański przewoźnik kupił nawet sporą ilość trolejbusów na bazie Solarisa. Nie tylko w wersji 12-metrowej, ale również 18-metrowe trolejbusy, a jednocześnie zrezygnowali z białych zderzaków... cały pojazd ma być czerwony ;)

Re: Solaris Trollino 12

: 2018-10-12, 22:11
autor: J-31
Pewnie, niektórzy z Was powiedzą, że czepialski jestem, ale z racji tego, że rysuję lubię zwracać uwagę na detale. Cóż, takie zboczenie zawodowe :mruga:

Chcę Wam pokazać kilka zdjęć (w postaci linków). Otóż - jak doskonale Wiecie - firma Solaris Bus & Coach jest w trakcie produkcji m.in. trolejbusów dla PKT Gdynia. Pierwsze dwa egzemplarze, czyli ST12M i ST18M (?) - nazwijmy je tak umowie, ale pewnie tak się będą nazywać - już trafiły do Gdyni na testy. Najpierw, jako pierwszy ST12...

... i właśnie o ten pojazd mi chodzi. Jest on jako pierwszy, wyprodukowany i gotowy do testów.

Otóż zupełnie niedawno zaglądając do infobusu, znalazłem taki sobie artykulik o tym jak to Solaris Bus & Coach podpisał kontrakt na dostawę 85 szt. trolejbusów - oczywiście IV generacji - dla UAB Kauno Autobusai (Kowno)

Artykuł został okraszony zdjęciem trolejbusu jaki miałby być dostarczony do Kowna. Był to Trollino 12 IV generacji. Zacząłem mu się przyglądać i stwierdziłem, że:

1. po pierwsze to nie jest grafika komputerowa, ale zdjęcie realnego trolejbusu, z okresu jeszcze produkcyjnego
2. po drugie, po bliższych oględzinach, układ boczny sfoconego pojazdu wskazuje, że jest to egzemplarz dla Gdyni...

Dlaczego ? Z prostego powodu, trolejbusów dla Kowna nie ma, bo dopiero będą budowane, zresztą raczej nie będą w biało-niebieskich barwach. Po za tym SB&C aktualnie produkuje trolejbusy dla dwóch polskich przewoźników (PKT i TLT), a co najwyżej pudła IV generacji dla Skody... pudła to oznacza pojazdy nie wykończone, a na zdjęciu poniżej mamy prawie kompletny pojazd i jest to zdjęcie stosunkowo nowe...

Link, bitte :strzałka: http://infobus.pl/solaris-o-trolejbusac ... 08954.html

Zauważcie, że jeżeli trzymać się tezy, iż zdjęcia powyżej przedstawiają pojazd dla PKT, to dużo się zgadza:

1. zgadza się malowanie boczne - oczywiście za wyjątkiem nadkoli - tutaj są w pełni niebieskie
2. zgadza się typ drzwi i ulokowanie przycisków bocznych
3. we wnętrzu na II-giej szybie mamy wewnętrzny wyświetlacz SIP... taki sam jak w egzemplarzu znanym z testów w Gdyni
4. zgadza się również lusterko prawe. PKT zamówiło trolejbusy z tańszymi lusterkami. One są prostsze i nie tak zabudowane jak często widzimy w Solarisach Urbino

Najwyraźniej - i to widać gołym okiem - jest to gdyński egzemplarz, ale jeszcze nie wykończony. Zwróćcie uwagę na piastę przedniego koła. Tego chyba nie zdążyli wykończyć. ;)

W egzemplarzu, którego widać w Infobusie, straszliwie rażą te niebieskie nadkola.

A jak wygląda ten pojazd, po dostarczeniu do Gdyni ?
:strzałka: http://phototrans.eu/14,940718,0,Solari ... _IV__.html

Tu jeszcze widać lusterko
:strzałka: http://phototrans.eu/14,946482,0,Solari ... _3004.html

To wszystko pokazuje, że w przypadku IV generacji producent - SB&C - stosuje dziwną zasadę. Montuje w prawie gotowych egzemplarzach błotniki w dziwnej kolorystyce. Potem je demonstruje, a docelowo do przewoźnika przyjeżdża pojazd, który wygląda już inaczej ;)

Jest to dziwne. Nie spotkałem się z tym w III-ciej generacji, zarówno Trollino jak i Urbino. Zatem pytanie do producenta, dlaczego tak robi i z czym to się wiąże ;)

W zasadzie nie ma to jakiegoś większego znaczenia, bo docelowo do odbiorcy pojedzie pojazd taki jaki został zamówiony, ale przy różnego rodzaju pokazach, demonstracjach, a następnie oficjalnych publikacjach - jak chociażby niedawno, pojazdu dla TLT Tychy - dla mnie rysownika, jest to spory problem, wprowadzający w błąd ;)

Re: Solaris Trollino 12

: 2018-10-14, 09:23
autor: Auper
Może błotniki są dostarczane od podwykonawcy, i taniej jest zamówić w jednym kolorze a potem kawałek przemalować...? Nie wiem...