Trollino 18AC

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Solaris...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-04-21, 07:49

TRAMWAJ pisze:No i bardzo dobrze nie moze widniec napis "Dobre bo Polskie"??? :smile2:
No nie bardzo, teraz mógłby raczej widnieć napis "Dobre bo tanie". Inni produceńcy chcieliby o wiele więcej niż chce Solaris... :P

Ikarus 280E

Post autor: Ikarus 280E » 2005-04-21, 07:55

0405NE pisze: Wiem, wiem nawet poruszyłem ostatnio ten temat. A kto inny mógłby wystartować i tak pewnie tylko Solaris wystartuje... :)
Pozostaje pytanie: Solaris i...? W końcu jest kilka podmiotów montujących Trollina :D

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-04-21, 08:07

Ikarus 280E pisze:
Pozostaje pytanie: Solaris i...? W końcu jest kilka podmiotów montujących Trollina :D
Oby nie GANZ, bo wtedy faktycznie nie będzie unifikacji taboru. Mysle, że i tak wygra DPO bo zaproponuje niższą cene :)

Trolejbusek7Tr

Post autor: Trolejbusek7Tr » 2005-11-10, 17:13

Will somtimes take trolleybus ST18 AC in Poland? In Czech republic we have got first trolleybus ST18AC in Ostrava. Foto is here: http://www.mhdaktualne.net/ostrava/sola ... 0.2005.jpg

Podi

Post autor: Podi » 2005-11-10, 17:22

Trolejbusek7Tr pisze:Will somtimes take trolleybus ST18 AC in Poland? In Czech republic we have got first trolleybus ST18AC in Ostrava. Foto is here: http://www.mhdaktualne.net/ostrava/sola ... 0.2005.jpg
Wow,it looks beautifull,but in Poland we haven't got it :(

bartuś

Post autor: bartuś » 2006-03-05, 12:23

J-31 pisze:Tak naprawdę, na przegubowe Trollino18 ma szansę w Polsce tylko Gdynia. Duża rozległa sieć, duże potrzeby przewozowe, ostra konkurencja z autobusami...
Pasażerowie wolą mniejszy trolejbus częściej niż przegubowy rzadziej. Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-03-05, 21:33

bartuś pisze: Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.
A kto owe badania przeprowadzał i gdzie :?: :chytry:

Poznañczyk

Post autor: Poznañczyk » 2006-03-05, 21:36

Nie słyszałem jeszcze o takich badaniach! Pasażerowie moim zdaniem wolą większe pojazdy, bo jest więcej miejsca np. do siedzenia.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-06, 13:11

bartuś pisze:Pasażerowie wolą mniejszy trolejbus częściej niż przegubowy rzadziej. Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.
A to ciekawe. Jeśli Masz jakiś link do firmy, które takie badania przeprowadzały, to byłbym wdzięczny. ;)

Natomiast co do samych przegubowych trolejbusów - np. ST18 AC, to wydaje mi się, a nawet jestem pewny, że ten środek transportu należy traktować niczym komunikację autobusową. Tzn. jeżeli pojazdy 12 metrowe (np. ST12 AC) jeżdżą przepełnione, to należy zwiększyć kursy. Jeśli i to nie wystarcza to przewoźnik powinien wprowadzić do ruchu ST18 AC, które są po prostu większe i pojemniejsze. ;)

Oczywiście, wiadomo, że takie przegubowe trolejbusy są bardzo drogie w zakupie i raczej mało prawdopodobne aby PKT Gdynia zakupiła takie pojazdy. :(
Obrazek

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-03-06, 18:25

J-31 pisze:Oczywiście, wiadomo, że takie przegubowe trolejbusy są bardzo drogie w zakupie i raczej mało prawdopodobne aby PKT Gdynia zakupiła takie pojazdy.
Rozwiązaniem na to jest wprowadzenie konkurencji na trolejbusy, co niestety jest jeszcze mniej prawdopodobne niż zakup przegubowców przez PKT...
J-31 pisze:Tzn. jeżeli pojazdy 12 metrowe (np. ST12 AC) jeżdżą przepełnione, to należy zwiększyć kursy. Jeśli i to nie wystarcza to przewoźnik powinien wprowadzić do ruchu ST18 AC, które są po prostu większe i pojemniejsze.
Wygląda to tak: z Centrum na Karwiny jadą dwie linie trolejbusowe (23, 24) każda z nich kursuje co 15 minut, czyli co 7,5 minuty mamy trolejbus na Karwiny (na przemian 23, 24, 23, 24, 23...... ). W godzinach szczytu obie linie są po prostu zapchane do bólu :(

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2006-03-06, 22:18

B.A. Baracus pisze:W godzinach szczytu obie linie są po prostu zapchane do bólu
No niestety. Czasem to musze czekać na kolejny trolejbus, bo za nic nie moge się do środka dopchać :/.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28896
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-03-07, 10:54

rupak pisze:
B.A. Baracus pisze:W godzinach szczytu obie linie są po prostu zapchane do bólu
No niestety. Czasem to musze czekać na kolejny trolejbus, bo za nic nie moge się do środka dopchać :/.
No i właśnie w takich sytuacjach sprzydałyby sie przegubowe trolejbusy - np. ST18 AC :D
Obrazek

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2006-03-07, 14:59

J-31 pisze:No i właśnie w takich sytuacjach sprzydałyby sie przegubowe trolejbusy - np. ST18 AC
Problem w tym, że władze miasta, ZKM Gdynia i PKT Gdynia mają troche racji w tym co mówią. A mianowicie nie opłaca się kupować takich drogich trolejbusów tylko i wyłącznie do obsługi zadań szczytowych. Owszem Gdynia jest bogatym miastem, ale komunikacja miejska to nie wszystko... Może za kilka lat będzie trochę lepiej, licze na to "Sea Towers" podniesie jeszcze bardziej atrakcyjność i przychody Gdyni :D ;)

bartuś

Post autor: bartuś » 2006-03-15, 23:12

J-31 pisze:
bartuś pisze:Pasażerowie wolą mniejszy trolejbus częściej niż przegubowy rzadziej. Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.
A to ciekawe. Jeśli Masz jakiś link do firmy, które takie badania przeprowadzały, to byłbym wdzięczny. ;)
Ponoc były takie badania. Nie wiem konkretnie kto je przeprowadzał, ale info od osób bardzo dobrze orientujących się w temacie :)

Trolejbusek7Tr

Post autor: Trolejbusek7Tr » 2006-06-07, 13:11

I've seen this beautiful trolleybus on Autotec in Brno. And I've taken the trolleybus ST15AC in Pardubice. It's very beautiful and quiet.

PL. Zobaczyłem ten piękny trolejbus na Autotec w Brnie. I złapałem trolejbus ST15AC w Pardubicach. Jest bardzo piękny i cichy.
Ostatnio zmieniony 2006-06-07, 19:30 przez Trolejbusek7Tr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-06-07, 18:41

Trolejbusek7Tr pisze:And I've taken the trolleybus ST15AC in Pardubice. It's very beautiful and quiet.
Yes, all Solaris trolleybuses are beautiful and quiet.

PL. Tak, trolejbusy Solaris są piękne i ciche.


Na przyszłość. Forum jest dla wszystkich, tak więc jeśli odpowiadamy uzytkownikom zagranicznym po angielsku, umieszczamy jednocześnie polskie tłumaczenie. u2w
Ostatnio zmieniony 2006-06-07, 19:33 przez ep40, łącznie zmieniany 2 razy.

Haribo

Solaris Trollino 18

Post autor: Haribo » 2007-07-11, 10:25

Bardzo ciekawy filmik przedstawia automatyczne podniesienie się "szelek" w Solarisie 18 T


http://pl.youtube.com/watch?v=lsP_iLzor9E

A z kolei ten filmik przedstawia wnętrze w Solarisie Trollino 18

http://pl.youtube.com/watch?v=AQjdtW9I_UI

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2007-07-11, 11:53

Widzę, że w miejscu gdzie pałąki mają zetknąć się z siecą zrobili nawet specjalny "daszek" :P.

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2007-07-11, 13:23

Widzę, że w miejscu gdzie pałąki mają zetknąć się z siecą zrobili nawet specjalny "daszek" .
To akurat nie jest żadna nowość ;) Być może niebawem takie coś będzie w Gdyni :)

kombino

Post autor: kombino » 2007-07-13, 20:21

Raczej coraz mniejsze szanse na to :wall:

ODPOWIEDZ