: 2005-04-21, 07:49
No nie bardzo, teraz mógłby raczej widnieć napis "Dobre bo tanie". Inni produceńcy chcieliby o wiele więcej niż chce Solaris...TRAMWAJ pisze:No i bardzo dobrze nie moze widniec napis "Dobre bo Polskie"??? :smile2:
Wrocławskie forum o komunikacji miejskiej.
https://forum.transportnews.eu/
No nie bardzo, teraz mógłby raczej widnieć napis "Dobre bo tanie". Inni produceńcy chcieliby o wiele więcej niż chce Solaris...TRAMWAJ pisze:No i bardzo dobrze nie moze widniec napis "Dobre bo Polskie"??? :smile2:
Pozostaje pytanie: Solaris i...? W końcu jest kilka podmiotów montujących Trollina0405NE pisze: Wiem, wiem nawet poruszyłem ostatnio ten temat. A kto inny mógłby wystartować i tak pewnie tylko Solaris wystartuje...
Oby nie GANZ, bo wtedy faktycznie nie będzie unifikacji taboru. Mysle, że i tak wygra DPO bo zaproponuje niższą ceneIkarus 280E pisze:
Pozostaje pytanie: Solaris i...? W końcu jest kilka podmiotów montujących Trollina
Wow,it looks beautifull,but in Poland we haven't got itTrolejbusek7Tr pisze:Will somtimes take trolleybus ST18 AC in Poland? In Czech republic we have got first trolleybus ST18AC in Ostrava. Foto is here: http://www.mhdaktualne.net/ostrava/sola ... 0.2005.jpg
Pasażerowie wolą mniejszy trolejbus częściej niż przegubowy rzadziej. Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.J-31 pisze:Tak naprawdę, na przegubowe Trollino18 ma szansę w Polsce tylko Gdynia. Duża rozległa sieć, duże potrzeby przewozowe, ostra konkurencja z autobusami...
A kto owe badania przeprowadzał i gdziebartuś pisze: Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.
A to ciekawe. Jeśli Masz jakiś link do firmy, które takie badania przeprowadzały, to byłbym wdzięczny.bartuś pisze:Pasażerowie wolą mniejszy trolejbus częściej niż przegubowy rzadziej. Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.
Rozwiązaniem na to jest wprowadzenie konkurencji na trolejbusy, co niestety jest jeszcze mniej prawdopodobne niż zakup przegubowców przez PKT...J-31 pisze:Oczywiście, wiadomo, że takie przegubowe trolejbusy są bardzo drogie w zakupie i raczej mało prawdopodobne aby PKT Gdynia zakupiła takie pojazdy.
Wygląda to tak: z Centrum na Karwiny jadą dwie linie trolejbusowe (23, 24) każda z nich kursuje co 15 minut, czyli co 7,5 minuty mamy trolejbus na Karwiny (na przemian 23, 24, 23, 24, 23...... ). W godzinach szczytu obie linie są po prostu zapchane do bóluJ-31 pisze:Tzn. jeżeli pojazdy 12 metrowe (np. ST12 AC) jeżdżą przepełnione, to należy zwiększyć kursy. Jeśli i to nie wystarcza to przewoźnik powinien wprowadzić do ruchu ST18 AC, które są po prostu większe i pojemniejsze.
No niestety. Czasem to musze czekać na kolejny trolejbus, bo za nic nie moge się do środka dopchać .B.A. Baracus pisze:W godzinach szczytu obie linie są po prostu zapchane do bólu
No i właśnie w takich sytuacjach sprzydałyby sie przegubowe trolejbusy - np. ST18 ACrupak pisze:No niestety. Czasem to musze czekać na kolejny trolejbus, bo za nic nie moge się do środka dopchać .B.A. Baracus pisze:W godzinach szczytu obie linie są po prostu zapchane do bólu
Problem w tym, że władze miasta, ZKM Gdynia i PKT Gdynia mają troche racji w tym co mówią. A mianowicie nie opłaca się kupować takich drogich trolejbusów tylko i wyłącznie do obsługi zadań szczytowych. Owszem Gdynia jest bogatym miastem, ale komunikacja miejska to nie wszystko... Może za kilka lat będzie trochę lepiej, licze na to "Sea Towers" podniesie jeszcze bardziej atrakcyjność i przychody GdyniJ-31 pisze:No i właśnie w takich sytuacjach sprzydałyby sie przegubowe trolejbusy - np. ST18 AC
Ponoc były takie badania. Nie wiem konkretnie kto je przeprowadzał, ale info od osób bardzo dobrze orientujących się w temacieJ-31 pisze:A to ciekawe. Jeśli Masz jakiś link do firmy, które takie badania przeprowadzały, to byłbym wdzięczny.bartuś pisze:Pasażerowie wolą mniejszy trolejbus częściej niż przegubowy rzadziej. Słyszałem, że były przeprowadzane badania na ten temat.
Yes, all Solaris trolleybuses are beautiful and quiet.Trolejbusek7Tr pisze:And I've taken the trolleybus ST15AC in Pardubice. It's very beautiful and quiet.
To akurat nie jest żadna nowość Być może niebawem takie coś będzie w GdyniWidzę, że w miejscu gdzie pałąki mają zetknąć się z siecą zrobili nawet specjalny "daszek" .