Strona 1 z 2
Jelcz z silnikiem asynchronicznym
: 2005-10-03, 19:48
autor: Skoda9Tr
Na stronie LTEKu
http://www.ltek.comernet.pl/ można obejrzeć kilka zdjęć Jelcza 120M z silnikiem asynchronicznym. Jestem ciekaw dlaczego Lublin inwestuje w pojazd, który de facto jest konstrukcją przestarzałą (nie chodzi mi o napęd). Może to tylko egzemplarz próbny (a potem będą Jelcze M125M) ? Czy zostało wykorzystane nadwozie z ostatnio zakupionych czy jakieś inne ?
: 2005-10-03, 19:54
autor: Skoda9Tr
"peerka" ? To już przesada MZ
: 2005-10-03, 20:03
autor: u2w
Sądzę, że tutaj akurat jest to w miarę słuszne posunięcie. Z tego, co się orientuję MPK Lublin testuje rozwiązania dwóch krajowych firm (
jednym jest Enika, drugiego niestety nie pomnę ). I jako właśnie rozwiązania testowe dobrze, że są zabudowane w starszych konstrukcjach, jak nie wypalą - mniejsza strata.
: 2005-10-03, 20:05
autor: Skoda9Tr
No jeśli to są tylko testy rozwiążań, to rozumiem.
: 2005-10-03, 20:32
autor: Podi
Skoda9Tr pisze:Czy zostało wykorzystane nadwozie z ostatnio zakupionych czy jakieś inne ?
Z tego co wiem jest to trolejbus jeszcze ex. Warszawa...
: 2005-10-03, 21:38
autor: voy
Tak, to jest egzemplarz testowy. Dziwi mnie tylko co robi klimatyzacja i nowa ściana w starym Berliecie.
: 2005-10-03, 21:39
autor: 56247
Tak,to jest warszawskie PR 110 E pochodzące z nieistniejącego już ZAKŁADU R-12 "PIASECZNO".
: 2005-10-04, 09:54
autor: J-31
voy pisze:Tak, to jest egzemplarz testowy. Dziwi mnie tylko co robi klimatyzacja i nowa ściana w starym Berliecie.
Podejrzewam, że mając ten egzemplarz wyposażą go w różne elementy. Jeśli się sprawdzą, to potem zostaną one wykorzystane w nowych trolejbusach lub modernizacji starych. Stąd - np. klimatyzacja...
Jelcz
: 2005-11-02, 23:59
autor: Mateusz2268
To jest Jelcz #830 obecnie już jeździ po mieście. BTW: ten napęd jest w nim zamontowany tylko na testy
: 2005-11-03, 00:05
autor: Piotrek_2274
A jaki jest w 826?
: 2005-11-03, 00:28
autor: u2w
Mateusz2268 pisze:Jelcz #830 obecnie już jeździ po mieście
Słyszałem, że były dość spore kłopoty z uruchomieniem. Czy #830 to ten z napędem Eniki
Jeśli tak, to przypomnij mi (
bo niestety zawszy mi to ulatuje ) jakiej firmy jest drugi testowy napęd.
830
: 2005-11-06, 12:13
autor: Mateusz2268
Tak 830 ma taki właśnie napęd. Były problemy z uruchomieniem ale się udało
Co do 826 to na razie raczej nie wyjedzie .
: 2006-09-08, 09:44
autor: kombino
Jak sprawują się asynchroniczne Jelcze
Który jest lepszy/mniej awaryjny
: 2006-10-07, 20:54
autor: Mateusz_835
kombino pisze:Jak sprawują się asynchroniczne Jelcze
Który jest lepszy/mniej awaryjny
#830 (ten czerwony) stoi, są z nim poważne problemy, to chyba jego koniec (napędu asynchronicznego, zamontują zwykły oporowy). #826 (ten granatowy) bardzo dobrze
Niebawem spodziewany się go na linii.
BTW: Blacha z #814 już od lipca leży w moim pokoju i czeka na odbiór
: 2006-12-23, 21:54
autor: u2w
Znalazłem coś takiego:
http://www.iv.pl/view/4156.html
Wiadomo może, kiedy to zdjęcie mogło zostać wykonane
I jak sytuacja tych dwu Jelczy wygląda na dzień dzisiejszy
: 2006-12-23, 22:06
autor: Dziwny
: 2006-12-23, 22:17
autor: u2w
Widać, jak się można łatwo naciąć
¯ekłbym, że jest to ta sama fota
Dobrze, że mimo innej możliwości, dawanej przez hosting zdjęć, umieściłem tylko link.
Drugie z moich pytań pozostaje jednak aktualne - bądź, co bądź od ostatniej wypowiedzi minęło już ponad dwa miesiące.
: 2006-12-24, 00:47
autor: TLG
826 ma aparaturę i falownik prod. MEDCOM (
www.medcom.com.pl), głównego dostawcy enerdoelektroniki dla pojazdów PESY. 826 obecnie czeka na świadectwo homologacji. Silniki w obu trajtach prod. EMIT ¯ychlin.
: 2006-12-27, 09:24
autor: Mateusz_835
Zdjęcie jak i data pierwszego wyjazdu #830 wykonane zostały dn. 23.12 br.
Pojazd jednym słowem spisuje się świetnie. Na szczególną uwagę zasługują: nieziemskie przyśpieszenie oraz komfort jazdy (jedzie bardzo płynnie).
Z #826 sytuacja wygląda tak jak napisał kol. TLG.
: 2006-12-27, 11:41
autor: u2w
Mateusz_835 pisze:#830 (ten czerwony) stoi, są z nim poważne problemy, to chyba jego koniec (napędu asynchronicznego, zamontują zwykły oporowy). #826 (ten granatowy) bardzo dobrze
Czyli sytuacja się prawie odwróciła... W przypadku #830 są to, jak rozumiem jego jazdy testowe
Mateusz_835 pisze:Na szczególną uwagę zasługują: nieziemskie przyśpieszenie
Wcale się nie dziwię - 165kW swoje robi