Jelcz z silnikiem asynchronicznym

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Jelcz...
Skoda9Tr

Jelcz z silnikiem asynchronicznym

Post autor: Skoda9Tr » 2005-10-03, 19:48

Na stronie LTEKu http://www.ltek.comernet.pl/ można obejrzeć kilka zdjęć Jelcza 120M z silnikiem asynchronicznym. Jestem ciekaw dlaczego Lublin inwestuje w pojazd, który de facto jest konstrukcją przestarzałą (nie chodzi mi o napęd). Może to tylko egzemplarz próbny (a potem będą Jelcze M125M) ? Czy zostało wykorzystane nadwozie z ostatnio zakupionych czy jakieś inne ?

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr » 2005-10-03, 19:54

"peerka" ? To już przesada MZ :nuts:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-10-03, 20:03

Sądzę, że tutaj akurat jest to w miarę słuszne posunięcie. Z tego, co się orientuję MPK Lublin testuje rozwiązania dwóch krajowych firm (jednym jest Enika, drugiego niestety nie pomnę :( ). I jako właśnie rozwiązania testowe dobrze, że są zabudowane w starszych konstrukcjach, jak nie wypalą - mniejsza strata.

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr » 2005-10-03, 20:05

No jeśli to są tylko testy rozwiążań, to rozumiem.

Podi

Post autor: Podi » 2005-10-03, 20:32

Skoda9Tr pisze:Czy zostało wykorzystane nadwozie z ostatnio zakupionych czy jakieś inne ?
Z tego co wiem jest to trolejbus jeszcze ex. Warszawa...

voy

Post autor: voy » 2005-10-03, 21:38

Tak, to jest egzemplarz testowy. Dziwi mnie tylko co robi klimatyzacja i nowa ściana w starym Berliecie.

56247

Post autor: 56247 » 2005-10-03, 21:39

Tak,to jest warszawskie PR 110 E pochodzące z nieistniejącego już ZAKŁADU R-12 "PIASECZNO".

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29095
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-10-04, 09:54

voy pisze:Tak, to jest egzemplarz testowy. Dziwi mnie tylko co robi klimatyzacja i nowa ściana w starym Berliecie.
Podejrzewam, że mając ten egzemplarz wyposażą go w różne elementy. Jeśli się sprawdzą, to potem zostaną one wykorzystane w nowych trolejbusach lub modernizacji starych. Stąd - np. klimatyzacja... ;)

Mateusz2268

Jelcz

Post autor: Mateusz2268 » 2005-11-02, 23:59

To jest Jelcz #830 obecnie już jeździ po mieście. BTW: ten napęd jest w nim zamontowany tylko na testy :)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2005-11-03, 00:05

A jaki jest w 826?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-11-03, 00:28

Mateusz2268 pisze:Jelcz #830 obecnie już jeździ po mieście
Słyszałem, że były dość spore kłopoty z uruchomieniem. Czy #830 to ten z napędem Eniki :?: Jeśli tak, to przypomnij mi (bo niestety zawszy mi to ulatuje :diabeł: ) jakiej firmy jest drugi testowy napęd.

Mateusz2268

830

Post autor: Mateusz2268 » 2005-11-06, 12:13

Tak 830 ma taki właśnie napęd. Były problemy z uruchomieniem ale się udało :) Co do 826 to na razie raczej nie wyjedzie .

kombino

Post autor: kombino » 2006-09-08, 09:44

Jak sprawują się asynchroniczne Jelcze :?: Który jest lepszy/mniej awaryjny :?:

Mateusz_835

Post autor: Mateusz_835 » 2006-10-07, 20:54

kombino pisze:Jak sprawują się asynchroniczne Jelcze :?: Który jest lepszy/mniej awaryjny :?:
#830 (ten czerwony) stoi, są z nim poważne problemy, to chyba jego koniec (napędu asynchronicznego, zamontują zwykły oporowy). #826 (ten granatowy) bardzo dobrze :] Niebawem spodziewany się go na linii.
BTW: Blacha z #814 już od lipca leży w moim pokoju i czeka na odbiór xD

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-12-23, 21:54

Znalazłem coś takiego:
:strzałka: http://www.iv.pl/view/4156.html
Wiadomo może, kiedy to zdjęcie mogło zostać wykonane :?: I jak sytuacja tych dwu Jelczy wygląda na dzień dzisiejszy :?:

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2006-12-23, 22:06

Jakieś takie podobne
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-128060.html
Może ta data będzie ok.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-12-23, 22:17

Widać, jak się można łatwo naciąć :/ ¯ekłbym, że jest to ta sama fota :chytry: Dobrze, że mimo innej możliwości, dawanej przez hosting zdjęć, umieściłem tylko link.
Drugie z moich pytań pozostaje jednak aktualne - bądź, co bądź od ostatniej wypowiedzi minęło już ponad dwa miesiące.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG » 2006-12-24, 00:47

826 ma aparaturę i falownik prod. MEDCOM (www.medcom.com.pl), głównego dostawcy enerdoelektroniki dla pojazdów PESY. 826 obecnie czeka na świadectwo homologacji. Silniki w obu trajtach prod. EMIT ¯ychlin.

Mateusz_835

Post autor: Mateusz_835 » 2006-12-27, 09:24

Zdjęcie jak i data pierwszego wyjazdu #830 wykonane zostały dn. 23.12 br.
Pojazd jednym słowem spisuje się świetnie. Na szczególną uwagę zasługują: nieziemskie przyśpieszenie oraz komfort jazdy (jedzie bardzo płynnie).
Z #826 sytuacja wygląda tak jak napisał kol. TLG.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-12-27, 11:41

Mateusz_835 pisze:#830 (ten czerwony) stoi, są z nim poważne problemy, to chyba jego koniec (napędu asynchronicznego, zamontują zwykły oporowy). #826 (ten granatowy) bardzo dobrze
Czyli sytuacja się prawie odwróciła... W przypadku #830 są to, jak rozumiem jego jazdy testowe :?:
Mateusz_835 pisze:Na szczególną uwagę zasługują: nieziemskie przyśpieszenie
Wcale się nie dziwię - 165kW swoje robi :)

ODPOWIEDZ