Jelcz M185E

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Jelcz...
Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2005-01-09, 22:54

rupak pisze:na razie tylko w Gdyni jezdzil przegubowiec Ikarus 280E
Tego typu trolejbusy w Polsce jeździły też w Lublinie, no i jeden w Słupsku.
J-31 pisze: Nie potrzeba? Czemu ?
Za mała sieć by wykorzystać 100 trolejbusów.
A jaki jest procent trolejbusów "nowych" (lub jak Wolisz "świerzych", "wyremontowanych" niepotrzebne skreślić) w Lublinie ?
Jakich świeżych, jakich nowych?
mac pisze:Pozostaje nam jedynie czekać , aż Jelcz wprowadzi przegubowe Vecto i ten trolejbus. ;)
Ale na co on komu?

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-01-09, 23:10

Ale na co on komu?
Mogłby powstać naprawde ciekawy trolejbus i autobus , jeśli wykonanie stało by na przyzwoitym poziomie ten autobus zapewne sprzedawał by sie jak świerze bułeczki ;) Ja mam nadzieje , że coś takiego powstanie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-10, 13:54

Ja też mam taką nadzieję. ZS Jelcz musi się jakoś rozwijać - więc i produkty Jelcza muszą się zmieniać... :)

ŁP

Post autor: ŁP » 2005-01-15, 17:58

J-31 pisze:
Jacek Pudło pisze: Zresztą nam nawet aż tylu nowych na chwilę obecną nie potrzeba.
Nie potrzeba? Czemu ? :o:
A jaki jest procent trolejbusów "nowych" (lub jak Wolisz "świerzych", "wyremontowanych" :strzałka: niepotrzebne skreślić) w Lublinie ? :cool:
A po cholerę same nowe trolejbusy?
Skoro te, które są, jeżdżą bez większych problemów, to po co je wymieniać?
Nowy tabor można wprowadzać za kasowane wozy.
Ale kupno 50 na raz byłoby po prostu posunięciem głupim.

[ Dodano: 2005-01-15, 17:04 ]
mac pisze:Mogłby powstać naprawde ciekawy trolejbus i autobus , jeśli wykonanie stało by na przyzwoitym poziomie ten autobus zapewne sprzedawał by sie jak świerze bułeczki ;) Ja mam nadzieje , że coś takiego powstanie :)
Jeśli chodzi o trolejbus, to wydaje mi się, że byłby na niego mały popyt. O ile w ogóle ktoś by go kupił. A raczej nie tyle "jego", co nadwozie i sam zamontował osprzęt.
Natomiast Vecto jako przegubowy autobus byłby chyba dobrą alternatywą, przy zachowaniu ceny jak przy krótkim Vecto ;)
Ewentualnie przy podniesieniu ceny i jakości wykonania też ten autobus mógłby się cieszyć dużą popularnością :)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2005-01-16, 21:01

ŁP pisze: A po cholerę same nowe trolejbusy?
Skoro te, które są, jeżdżą bez większych problemów, to po co je wymieniać?
Nowy tabor można wprowadzać za kasowane wozy.
Ale kupno 50 na raz byłoby po prostu posunięciem głupim.
W obecnej sytuacji taborowej niekoniecznie, przecież wszystkie peerki już teraz kwalifikują się do wycięcia. Te po remontach też.
Jeśli chodzi o trolejbus, to wydaje mi się, że byłby na niego mały popyt. O ile w ogóle ktoś by go kupił. A raczej nie tyle "jego", co nadwozie i sam zamontował osprzęt.
Natomiast Vecto jako przegubowy autobus byłby chyba dobrą alternatywą, przy zachowaniu ceny jak przy krótkim Vecto ;)
Alternatywą do czego?
Ewentualnie przy podniesieniu ceny i jakości wykonania też ten autobus mógłby się cieszyć dużą popularnością :)
Raczej nie. Przecież jest Solaris. Jak się rozbuduje i będzie mógł brać wszystkie zamówienia, to kto wie czy Jelcz będzie jeszcze w ogóle coś produkował?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-17, 13:38

ŁP pisze: A po cholerę same nowe trolejbusy?
Skoro te, które są, jeżdżą bez większych problemów, to po co je wymieniać?
Nowy tabor można wprowadzać za kasowane wozy.
Ale kupno 50 na raz byłoby po prostu posunięciem głupim.
Tak Masz rację. Ale stała, kilkuletnia polityka wymiany taboru na nowy (po kilka sztuk rocznie), przy jednoczesnym remoncie niektórych pojazdów. To już chyba nie jest taki głupi pomysł... ;)

Milenium

Post autor: Milenium » 2005-01-18, 09:31

ŁP ty sie wcale nie znasz na KM!!! Chlopie wiesz co to znaczy nowy tabor .. .??? :<

Może ty TRAMWAJu się nieznasz , pyskówek na forum mi tu niebedziesz robił Jeszcze jedno coś takiego i ostrzeżenie .mac
Ostatnio zmieniony 2005-01-18, 15:14 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-18, 11:42

Tramwaju szanowny - "nerwy urodzie szkodzą" ;) . Skoro ŁP nie chce nowych trolejbusów w Lublinie - to jego sprawa. I należy uszanować Jego zdanie... :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-01-18, 12:00

Do maca:
Wątpie żeby Jelcz je wprowadził jak już to PNTKM razem z PKT.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-18, 15:58

Do maca:
Wątpie żeby Jelcz je wprowadził jak już to PNTKM razem z PKT.
No tak, ale zawsze ZS Jelcz może wyprodukować pojazd bez napędu, a potem go przesłać do PNTKM, gdzie zostałby wyposażony w napęd i resztę wyposażenia elektrycznego :)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2005-01-19, 19:18

W zasadzie to M185E już powstał, tyle że na monitorach dwóch komputerów, w wyniku współpracy mojej i Arthisa. Efekt poniżej.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2005-01-19, 19:27 przez Jacek Pudło, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy » 2005-01-19, 19:22

Efektu nie ma, ale widziałem już ten mix i M185E nie wygląda nadzwyczajnie realistycznie, co innego M185M, ten bardzo przypomina niedoszłego przegubowca który prawdopodobnie nigdy nie zostanie wyprodukowany.

Ten post był pisany gdy nie było jeszcze zdjęcia , mac

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2005-01-19, 19:32

Wygląda jak prawdziwy :) Dobra robota ;)
Chciałbym zobaczyć to na polskich drogach , mi się bardzo podoba :cool:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-01-19, 20:16

Zaraz, zaraz to się już pogubiłem. To w końcu jeżdzi ten Jelcz, czy co? Ale na tym ?zdjęciu? jest fajny.

voy

Post autor: voy » 2005-01-19, 20:18

Nie, to tylko fotomontaż.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2005-01-19, 22:31

voy pisze:Nie, to tylko fotomontaż.
Jaki fotomontaż? On jeździ naprawdę. Dzisiaj nim jechałem i jest bardoz fajny ;););).

voy

Post autor: voy » 2005-01-19, 23:29

No fotomontaż ówczesny ;) przecież mówię ;)
Tylko dziwi mnie bardzo że ma elektrykę oporową, nie sądzisz że powinni mu wstawić asynchroniczną? Pewnie po jakiejś starej peerce odziedziczył i szpanują że mają przegubowca w MPK Lublin ;p

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29013
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-01-20, 12:09

Niezła robota Panowie. Gratulacje za ten świetny fotomontarz dla Jacka Pudło i Arthisa. Pewnie sporo pracy was to kosztowało. :)
Taki pojazd chyba pozostanie tylko marzeniem. A szkoda... :|

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło » 2005-01-22, 21:07

voy pisze:Tylko dziwi mnie bardzo że ma elektrykę oporową, nie sądzisz że powinni mu wstawić asynchroniczną?
A tam gdzieś pisze że ma oporową? E może równie dobrze oznaczać po prostu "elektryczny".

voy

Post autor: voy » 2005-01-23, 17:32

No ale w końcu nie od dziś Jelcz PR110E ma elektrykę oporową a PR110T tyrystorową... tak Samo Solaris - 12T (tyrystor), 12AC (asynchroniczną) więc na logikę M185E będzie miał oporową :p

ODPOWIEDZ