Jelcz M185E

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Jelcz...
Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

Jacek Pudło pisze: Planów żadnych nie było. Trolejbusy przegubowe byłyby niedostosowane do lubelskich warunków, np sieci (zakręty, wąskie końcowe). Tutaj była opcja ale na trolejbus na bazie M125M, czyli pojedyńczej wersji, ale ostatecznie wybrano nadwozie M121M i powstał M121E (#818).
Z którego roku jest ten M121? Dziwi mnie że nie ma wyświetlacza.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

Poznaniak pisze: Jakby Wasze MPK zakupiło 50 nowych trolejbusów to byłby cud.
Zresztą nam nawet aż tylu nowych na chwilę obecną nie potrzeba.
A co to zmienia?
Nie zrozumiałeś, ja pisałem o tym że moje "chcenie" nic nie zmienia niezależnie od tego jakie jest.

Zakup (chociazby tych o których teraz mówimy czyli 185)
Ale one po pierwsze nie istnieją, a po drugie w tym mieście w obencym układzie nie ma miejsca dla trolejbusów przegubowych.
zmieniało by dużo dla przecietnego pasażera. Lepszy by był komfort jazdy, i przynajmniej niepełnosprawni mieli by lepszy dojazd dokaś tam
Piszesz do mnie jakbym o tym nie wiedział :P.
Wiśnia pisze: Z którego roku jest ten M121? Dziwi mnie że nie ma wyświetlacza.
Nadwozie z 2000, trolejbus ukończono w 2001. Wyświetlacza nie ma bo to zbędna zabawka (cięto koszty, a na wyświetlaczu widać tylko jeden końcowy, podczas gdy wszystkie trolejbusy mają na czole filmy i 4 główne ulice z trasy).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jacek Pudło pisze:
Poznaniak pisze: Jakby Wasze MPK zakupiło 50 nowych trolejbusów to byłby cud.
Zresztą nam nawet aż tylu nowych na chwilę obecną nie potrzeba.
Nie potrzeba? Czemu ? :o:
A jaki jest procent trolejbusów "nowych" (lub jak Wolisz "świerzych", "wyremontowanych" :strzałka: niepotrzebne skreślić) w Lublinie ? :cool:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

na razie tylko w Gdyni jezdzil przegubowiec Ikarus 280E

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Pozostaje nam jedynie czekać , aż Jelcz wprowadzi przegubowe Vecto i ten trolejbus. ;)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

rupak pisze:na razie tylko w Gdyni jezdzil przegubowiec Ikarus 280E
Tego typu trolejbusy w Polsce jeździły też w Lublinie, no i jeden w Słupsku.
J-31 pisze: Nie potrzeba? Czemu ?
Za mała sieć by wykorzystać 100 trolejbusów.
A jaki jest procent trolejbusów "nowych" (lub jak Wolisz "świerzych", "wyremontowanych" niepotrzebne skreślić) w Lublinie ?
Jakich świeżych, jakich nowych?
mac pisze:Pozostaje nam jedynie czekać , aż Jelcz wprowadzi przegubowe Vecto i ten trolejbus. ;)
Ale na co on komu?

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Ale na co on komu?
Mogłby powstać naprawde ciekawy trolejbus i autobus , jeśli wykonanie stało by na przyzwoitym poziomie ten autobus zapewne sprzedawał by sie jak świerze bułeczki ;) Ja mam nadzieje , że coś takiego powstanie :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja też mam taką nadzieję. ZS Jelcz musi się jakoś rozwijać - więc i produkty Jelcza muszą się zmieniać... :)

ŁP

Post autor: ŁP »

J-31 pisze:
Jacek Pudło pisze: Zresztą nam nawet aż tylu nowych na chwilę obecną nie potrzeba.
Nie potrzeba? Czemu ? :o:
A jaki jest procent trolejbusów "nowych" (lub jak Wolisz "świerzych", "wyremontowanych" :strzałka: niepotrzebne skreślić) w Lublinie ? :cool:
A po cholerę same nowe trolejbusy?
Skoro te, które są, jeżdżą bez większych problemów, to po co je wymieniać?
Nowy tabor można wprowadzać za kasowane wozy.
Ale kupno 50 na raz byłoby po prostu posunięciem głupim.

[ Dodano: 2005-01-15, 17:04 ]
mac pisze:Mogłby powstać naprawde ciekawy trolejbus i autobus , jeśli wykonanie stało by na przyzwoitym poziomie ten autobus zapewne sprzedawał by sie jak świerze bułeczki ;) Ja mam nadzieje , że coś takiego powstanie :)
Jeśli chodzi o trolejbus, to wydaje mi się, że byłby na niego mały popyt. O ile w ogóle ktoś by go kupił. A raczej nie tyle "jego", co nadwozie i sam zamontował osprzęt.
Natomiast Vecto jako przegubowy autobus byłby chyba dobrą alternatywą, przy zachowaniu ceny jak przy krótkim Vecto ;)
Ewentualnie przy podniesieniu ceny i jakości wykonania też ten autobus mógłby się cieszyć dużą popularnością :)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

ŁP pisze: A po cholerę same nowe trolejbusy?
Skoro te, które są, jeżdżą bez większych problemów, to po co je wymieniać?
Nowy tabor można wprowadzać za kasowane wozy.
Ale kupno 50 na raz byłoby po prostu posunięciem głupim.
W obecnej sytuacji taborowej niekoniecznie, przecież wszystkie peerki już teraz kwalifikują się do wycięcia. Te po remontach też.
Jeśli chodzi o trolejbus, to wydaje mi się, że byłby na niego mały popyt. O ile w ogóle ktoś by go kupił. A raczej nie tyle "jego", co nadwozie i sam zamontował osprzęt.
Natomiast Vecto jako przegubowy autobus byłby chyba dobrą alternatywą, przy zachowaniu ceny jak przy krótkim Vecto ;)
Alternatywą do czego?
Ewentualnie przy podniesieniu ceny i jakości wykonania też ten autobus mógłby się cieszyć dużą popularnością :)
Raczej nie. Przecież jest Solaris. Jak się rozbuduje i będzie mógł brać wszystkie zamówienia, to kto wie czy Jelcz będzie jeszcze w ogóle coś produkował?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ŁP pisze: A po cholerę same nowe trolejbusy?
Skoro te, które są, jeżdżą bez większych problemów, to po co je wymieniać?
Nowy tabor można wprowadzać za kasowane wozy.
Ale kupno 50 na raz byłoby po prostu posunięciem głupim.
Tak Masz rację. Ale stała, kilkuletnia polityka wymiany taboru na nowy (po kilka sztuk rocznie), przy jednoczesnym remoncie niektórych pojazdów. To już chyba nie jest taki głupi pomysł... ;)

Milenium

Post autor: Milenium »

ŁP ty sie wcale nie znasz na KM!!! Chlopie wiesz co to znaczy nowy tabor .. .??? :<

Może ty TRAMWAJu się nieznasz , pyskówek na forum mi tu niebedziesz robił Jeszcze jedno coś takiego i ostrzeżenie .mac
Ostatnio zmieniony 2005-01-18, 15:14 przez Milenium, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tramwaju szanowny - "nerwy urodzie szkodzą" ;) . Skoro ŁP nie chce nowych trolejbusów w Lublinie - to jego sprawa. I należy uszanować Jego zdanie... :)

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Do maca:
Wątpie żeby Jelcz je wprowadził jak już to PNTKM razem z PKT.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Do maca:
Wątpie żeby Jelcz je wprowadził jak już to PNTKM razem z PKT.
No tak, ale zawsze ZS Jelcz może wyprodukować pojazd bez napędu, a potem go przesłać do PNTKM, gdzie zostałby wyposażony w napęd i resztę wyposażenia elektrycznego :)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

W zasadzie to M185E już powstał, tyle że na monitorach dwóch komputerów, w wyniku współpracy mojej i Arthisa. Efekt poniżej.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2005-01-19, 19:27 przez Jacek Pudło, łącznie zmieniany 1 raz.

voy

Post autor: voy »

Efektu nie ma, ale widziałem już ten mix i M185E nie wygląda nadzwyczajnie realistycznie, co innego M185M, ten bardzo przypomina niedoszłego przegubowca który prawdopodobnie nigdy nie zostanie wyprodukowany.

Ten post był pisany gdy nie było jeszcze zdjęcia , mac

Hannibal

Post autor: Hannibal »

Wygląda jak prawdziwy :) Dobra robota ;)
Chciałbym zobaczyć to na polskich drogach , mi się bardzo podoba :cool:

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 »

Zaraz, zaraz to się już pogubiłem. To w końcu jeżdzi ten Jelcz, czy co? Ale na tym ?zdjęciu? jest fajny.

voy

Post autor: voy »

Nie, to tylko fotomontaż.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz/KPNA/PNTKM”