Jelcz 120MTE

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Jelcz...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Jeżeli chodzi o oznaczenie to nie tylko jest burdel w Jelczach, ale i w Mercedesach. Np. gdyńskie mercedesy (trolejbusy) mają zwykłe oznaczenie O405N2, a według znawców powinny mieć oznaczenie O405NE. I tak jest z wszystkim, chyba nigdy nie będzie z tym pożądku :(

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nawet największy bałagan, to w sumie jest jakiś porządek :mruga: .... ale inaczej... ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

O405NE pisze:...według znawców powinny mieć oznaczenie O405NE
A kto powiedział, że powinny :?: - jest to sprawa czysto umowna (nie zaprzeczam, że by się przydała) Litera E oznacza w Polsce (tylko), że jest to pojazd elektryczny (nie oporowy, jak sądzą niektórzy) wynika to z tego iż trolejbusy produkowano z wykorzystaniem nadwozi autobusowych i dla odróżnienia dodano im literkę. Pierwsze konstrukcje z lat 70-tych z wykorzystaniem rozruchu impulsowego również były wyposażone w w/w literkę (E). Dopiero uruchomienie produkcji seryjnej trolejbusów w słupskiej Kapenie spowodowało - ze względu na stosowanie dwóch rodzajów napędu wprowadzenie litery T. Co ciekawe nikt chyba nie zwraca uwagi na to że ta sama litera oznacza często zarówno rozruch tyrystorowy jak i tranzystorowy. Nawet Solaris z silnikiem prądu stałego w Polsce nosi nazwę Trollino 12T natomiast w Czechach (DP Opava) prototyp nazwano Trollino 12DC.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

Sprawa z lubelskimi 120MT jest ciut skomplikowana. Są 3 wersje:

120MT - 803, 804 i 805, pojazdy z elektryką tyrystorową zaadaptowana ze skasowanych ikarusów 280T
120MTE - 808 i 816 - trolejbusy tranzystorowe, 816 jechał voy stąd jego przekonanie o tym że wszystkie 120MT są ciche
120MTE - 817 - 120stka z elektryką stycznikową zupełnie jak w peerkach.

Gwoli ścisłości - takie jak 817 są wszystkie gdyńskie 120stki (w sensie napędu). Różne nazwy serii wg relacji twórcy KKT wynikają z niedbałości Jelcza o ten szczegół w trakcie dostarczania nadwozi.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Ostatnio chodzą słuchy o modernizacji taboru w Lublinie. Dostarczono ponoć 3 nadwozia 120-ek. Ma to sie odbywać na zasadzie: nowa buda, stara elektryka.
:strzałka: Link

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To już znamy, coś podobnego już jeździ po Lublinie... ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Mnie ciekawi koncepcja modernizacji. Z tego co wiem to do Lublina dostarczone zostały same pudła czyli kratownica + góra bez podłóg, szyb itp.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

u2w pisze:Mnie ciekawi koncepcja modernizacji. Z tego co wiem to do Lublina dostarczone zostały same pudła czyli kratownica + góra bez podłóg, szyb itp.
To nie modernizacja, tylko odbudowa. 3 nadwozia zakupiono zamiast remontować ostatnie 5 starych ex warszawskich PR110E. Wszystkie elementy wyposażenia będą montowane na miejscu, by obniżyć koszty (jest potencjał ludzki do wykorzystania). Napęd będzie opierał się po części na elementach z ex warszawiaków. Według moich osobistych przypuszczeń w przyszłym roku MPK wzbogaci się o trolejbusy niskopodłogowe.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Jacek Pudło pisze:To nie modernizacja, tylko odbudowa
W nomenklaturze (wewnętrznej) gdyńskiej każda większa naprawa (w tym m.in. NG) wykonywana w warsztatach przewoźnika jest nazywana modernizacją, stąd taki termin w moim poście ;)

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

u2w pisze:
Jacek Pudło pisze:To nie modernizacja, tylko odbudowa
W nomenklaturze (wewnętrznej) gdyńskiej każda większa naprawa (w tym m.in. NG) wykonywana w warsztatach przewoźnika jest nazywana modernizacją, stąd taki termin w moim poście ;)
Modernizacja to zastosowanie nowych rozwiązań, a odbudowa to odbudowa.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

A zastosowanie pudła M120 to nie modernizacja :?:

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

u2w pisze:A zastosowanie pudła M120 to nie modernizacja :?:
Czy przebudowę mercedesa na elektryczny nazywa się w Gdyni modernizacją? Zasada jest podobna.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Oczywiście. Modernizacja czyli unowocześnianie. Jeśli w trakcie przebudowy, NG czy czego tam jeszcze wrzuca się liczbę n elementów nowszych/nowocześniejszych jest to modernizacja lub, jeśli wolisz naprawa (jakaś tam) połączona z modernizacją.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

u2w pisze:Oczywiście. Modernizacja czyli unowocześnianie. Jeśli w trakcie przebudowy, NG czy czego tam jeszcze wrzuca się liczbę n elementów nowszych/nowocześniejszych jest to modernizacja lub, jeśli wolisz naprawa (jakaś tam) połączona z modernizacją.
Miałbym wątpliwosć co do nazwania upchnięcia starych bebechów do nowego nadwozia modernizacją...

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Możesz miec wątpliwości - Twoje zmartwienie ;) Naprawa główna polegająca na zastąpieniu starego nadwozia PR110 nowszym (nie tylko fabrycznie) nadwoziem 120M jest poniekąd modernizacją.

Jacek Pudło

Post autor: Jacek Pudło »

u2w pisze:Możesz miec wątpliwości - Twoje zmartwienie ;) Naprawa główna polegająca na zastąpieniu starego nadwozia PR110 nowszym (nie tylko fabrycznie) nadwoziem 120M jest poniekąd modernizacją.
Swoja drogą, jak w Gdyni przy zakupie używanych N4021 dla PKM pisze się, że firma wzbogaciła się o nowe, nowoczesne autobusy to nic mnie już nie powinno dziwić...

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Jacek Pudło pisze:pisze się, że firma wzbogaciła się o nowe, nowoczesne autobusy
Propaganda sukcesu wiecznie żywa :diabeł:

kombino

Post autor: kombino »

Czy 3371 ma wymieniony silnik na taki ze starszej peerki? Dynamika i dźwięk świadczą o tym,ale ja mu pod klapy nie zaglądałem :lol:

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr »

Fragmenty skasowanego 3309 (drzwi, poręcze, siedzisko kierowcy) trafiły do Muzeum Miasta Gdyni. Nie wiem czy cieszyć się, czy płakać?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Jelcz/KPNA/PNTKM”