Strona 1 z 2
Jelcz 120MTE
: 2005-03-18, 15:22
autor: B.A. Baracus
chciałby mporuszyc temat Jelczy ponieważ są one we wszystkich miastach Polski, które posiadaja komunikacje trolejbusową
Prosiłbym owasze opinie, może macie jakies spostrzeżenia, a może cos was w nich bardzo denerwuje
Może ktos z was jechał autobusem Jelcz 120M i miał tez możliwość przejażdżki 120MTE, co według was jest lepsze: autobus czy trolejbus
: 2005-03-18, 15:37
autor: voy
Trolejbus to zwykły 120M, tylko że ma inne dźwięki - trolejbusowe. Jest głośny, trochę głośniejszy od Solarisa T12T. Nic szczególnego.
: 2005-03-18, 15:39
autor: J-31
Niestety nie jechałem trolejbusem 120 MTE, co najwyżej jechałem wieloktrotnie - o ile dobrze pamiętam PR110E
: 2005-03-18, 20:39
autor: Kuba
120MTE to calkiem fajny woz,silnik jest dosc cichy a wnetrze przyjemne
W Gdyni mamy chyba okolo 55 120MTE...tak sadze
: 2005-03-18, 20:45
autor: rupak9
W Gdyni na 3366 przecie<font color=red><b>rz</b></font> jeździ "góral". A tak na temat to całkiem fajne wozy. Niektóre mają fajne plastikowe siedzenia.
[ Dodano: 2005-03-18, 19:46 ]
No w sumi znaczna częśc ich. Bo skórzane- "gąbiaki" (tak na niemówie) to się rzadko zdarzają.
: 2005-03-18, 23:01
autor: u2w
Kuba pisze:120MTE to calkiem fajny woz,silnik jest dosc cichy a wnetrze przyjemne
I tak przyjemnie szarpie...
rupak pisze:...skórzane- "gąbiaki" (tak na niemówie) to się rzadko zdarzają
Trochę z tą skórą to żeś przesadził - takich luksusów jeszcze nie mamy, chyba, że masz na myśli tzw. "skórę ekologiczną" - czyli skay
: 2005-04-16, 21:31
autor: voy
Po przykładzie lubelskich 120MT te trolejbusy są ciche, tylko w Gdyni trafił się głośny.
: 2005-04-19, 11:40
autor: J-31
Voy, Przejechałeś się lubelskimi 120 MT, jakie są Twoje - szersze - wrażenia. Wiem, że są ciche. Jakbyś mógł napisać coś więcej o swoich wrażenia z przejazdu trajtkami w Lublinie, to byłbym Ci wdzięczny ....
: 2005-04-19, 15:05
autor: voy
Jazda 120MT to po prostu jazda Jelczem 120M, tylko dużo cichsza za sprawą odpowiedniej elektryki. Był to najcichszy trolejbus jakim kiedykolwiek w życiu jechałem, Solaris T12T był nawet głośniejszy. Odnośnie jazdy resztą trolejbusów to napisałem swoje wrażenia w temacie Jelcz PR110E/T - gdzie dyskutuje się o Jelczach PR110E i PR110T.
: 2005-04-19, 17:32
autor: B.A. Baracus
voy pisze:Jazda 120MT to po prostu jazda Jelczem 120M, tylko dużo cichsza za sprawą odpowiedniej elektryki. Był to najcichszy trolejbus jakim kiedykolwiek w życiu jechałem, Solaris T12T był nawet głośniejszy.
Ja bym si
ę kł
ócił co do faktu, iż T12T jest głośniejszy od 120MT
Według mnie solarka jest cichsza, a w szczególności jak siedzi si
ęna przedzie pojazdu
Jak w Solarisie kierowca puszcza muzyczke przez głośniki, to da się ją usłyszeć, natomiast w 120MT nie ma szans
Zobaczymy jakie będą 3 nadwozia, które powoli szykują się do NG
Poprawił - Admin. J-31
: 2005-04-19, 17:55
autor: u2w
Panowie, a czy czasem nie kł
ócicie się o dwa różne pojazdy, hę
Z tego, co się orientuję to lubelskie 120MT nie są odpowiednikami gdyńskich i to z prostego powodu. Mają napęd tyrystorowy. Gdyńskie oznaczenia odnoszące się do 120-tek czyli MT i MTE oznaczają wyłącznie trolejbusy oporowe (
PKT nie ma już na stanie trajtków tyrystorowych).
: 2005-04-19, 19:37
autor: voy
¯eby uściślić to mówiłem o tyrystorze w Lublinie, który był najcichszy ze wszystkich trolejbusów. Moim zdaniem powinni ujednolicić oznaczenia trolejbusów - E jako oporowy, T jako tyrystorowy, AC jako asynchroniczny, bo aktualnie jest trochę bałagan...
: 2005-04-19, 20:11
autor: u2w
BTW kiedyś już odbyłem dyskusję na temat oznaczeń.
Ale tak jest w życiu, że producent decyduje o oznaczeniu...
: 2005-04-19, 21:23
autor: Milenium
Trolejbus-ekologiczny-nawet taki Jelcz,szybki(przyszpiesznie)
Autobus-spaliny,przyspieszenie
i nieustajacy warkot
Nie wiem jak wy ale wole Trolejbusy
: 2005-04-19, 22:00
autor: voy
Ja nie rozstrzygam, czy wolę trolejbus czy autobus. Trolejbus jest ciekawy, sam w sobie ekologiczny (choć i tak elektrownia musi spalić węgiel, żeby zasilić trakcję) ale jeśli chodzi o głośność to wcale trolejbusy nie są ciche.
: 2005-04-19, 22:31
autor: B.A. Baracus
Jeżeli chodzi o oznaczenie to nie tylko jest burdel w Jelczach, ale i w Mercedesach. Np. gdyńskie mercedesy (trolejbusy) mają zwykłe oznaczenie O405N2, a według znawców powinny mieć oznaczenie O405NE. I tak jest z wszystkim, chyba nigdy nie będzie z tym pożądku
: 2005-04-20, 12:12
autor: J-31
Nawet największy bałagan, to w sumie jest jakiś po
rządek
.... ale inaczej...
: 2005-04-20, 17:17
autor: u2w
O405NE pisze:...według znawców powinny mieć oznaczenie O405NE
A kto powiedział, że powinny
- jest to sprawa czysto umowna (
nie zaprzeczam, że by się przydała) Litera E oznacza w Polsce (
tylko), że jest to pojazd elektryczny (
nie oporowy, jak sądzą niektórzy) wynika to z tego iż trolejbusy produkowano z wykorzystaniem nadwozi autobusowych i dla odróżnienia dodano im literkę. Pierwsze konstrukcje z lat 70-tych z wykorzystaniem rozruchu impulsowego również były wyposażone w w/w literkę (
E). Dopiero uruchomienie produkcji seryjnej trolejbusów w słupskiej Kapenie spowodowało - ze względu na stosowanie dwóch rodzajów napędu wprowadzenie litery T. Co ciekawe nikt chyba nie zwraca uwagi na to że ta sama litera oznacza często zarówno rozruch tyrystorowy jak i tranzystorowy. Nawet Solaris z silnikiem prądu stałego w Polsce nosi nazwę Trollino 12T natomiast w Czechach (
DP Opava) prototyp nazwano Trollino 12DC.
: 2005-04-21, 19:35
autor: Jacek Pudło
Sprawa z lubelskimi 120MT jest ciut skomplikowana. Są 3 wersje:
120MT - 803, 804 i 805, pojazdy z elektryką tyrystorową zaadaptowana ze skasowanych ikarusów 280T
120MTE - 808 i 816 - trolejbusy tranzystorowe, 816 jechał voy stąd jego przekonanie o tym że wszystkie 120MT są ciche
120MTE - 817 - 120stka z elektryką stycznikową zupełnie jak w peerkach.
Gwoli ścisłości - takie jak 817 są wszystkie gdyńskie 120stki (w sensie napędu). Różne nazwy serii wg relacji twórcy KKT wynikają z niedbałości Jelcza o ten szczegół w trakcie dostarczania nadwozi.
: 2005-07-03, 23:53
autor: u2w
Ostatnio chodzą słuchy o modernizacji taboru w Lublinie. Dostarczono ponoć 3 nadwozia 120-ek. Ma to sie odbywać na zasadzie: nowa buda, stara elektryka.
Link