Jelcz PR110E/T

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Jelcz...
voy

Jelcz PR110E/T

Post autor: voy » 2005-04-16, 21:34

Co sądzicie o tych trolejbusach? Jechaliście kiedyś tym trolejbusem?

Ja sporo jeździłem trolejbusami w Lublinie, trolejbusy różniły się wydawanymi dźwiękami, niezależnie czy był to trolejbus oporowy, czy tyrystorowy - różnice były słyszalne w oporowych. Niestety, MPK Lublin eksploatując te trolejbusy nie potrafi o nie dostatecznie zadbać i można powiedzieć, że są trochę gratami.

rupak9
Posty: 1082
Rejestracja: 2004-11-27, 20:42
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rupak9 » 2005-04-16, 21:59

Moge powiedzieć, że w Gdyni już praktycznie ich niema.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-04-16, 22:15

Domyślam się, że chodzi Ci o tzw. "oryginalny" produkt Kapeny czyli PR110ME/MT. Znam te pojazdy od początku ich istnienia w Gdyni. Mogę o nich opowiedzieć w kontekście porównawczym do - moim zdaniem jedynej prawdziwej PR-ki czyli PR110UE produkowanej w latach 1980-82 w ówczesnym WPK w oparciu o podzespoły Skody 9Tr.
Jeśli chodzi o wersję tyrystorową to z pewnością był to dość spory postęp w konstrukcji trolejbusów mimo swoich wad. Odczuwalne to było poprzez m.in. komfort podróżowania (płynny rozruch) oraz ekonomię zarządzania energią.


Poprawione 0405NE 2x"o nich" w jedym zdaniu.

voy

Post autor: voy » 2005-04-17, 09:57

Chodzi mi o wszystkie trolejbusy PR110. Czy Gdynia ma zadbane peerki?

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-04-17, 10:33

Oczywiście w przypadku PR-ek - ze względu na ich wiek ciężko mówić o jakimś super utrzymaniu. Sądzę jednak, że Gdynia utrzymuje swoje pojazdy na dość wysokim poziomie technicznym i estetycznym. Należy przy tym pamiętać, że u nas istnieje taka instytucja, jak ZKM, który pilnuje m.in. tego typu spraw. Nie ma praktycznie możliwości, aby pojazd wyglądał jak wyciągnięty wprost ze szrotu, pordzewiały, z pociętymi siedzeniami itp. Wymogiem np. jest, aby pojazd przechodzący naprawę średnią był wyposażony w wandaloodporne siedzenia.

Kuba

Post autor: Kuba » 2005-04-17, 10:34

Tak,jednak wiekszosc jest po NG,a orginalna zostala tylko jedna :( Reszte skasowali i stoja prawdopodobnie na zlomowisku w Debowej Gorze.

[ Dodano: 2005-04-17, 10:35 ]
O,wyprzedziles mnie u2w jak pisalem post :mruga:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-04-17, 10:53

Kuba. #3336 i #3339 są tak samo oryginalne jak każdy późniejszy wyrób Jelcza. Od początku wprowadzania tych trolejbusów do eksploatacji w Gdyni w 1987 było w nich widać duży stopień unifikacji z równolegle produkowanym Jelczo-Ikarusem M11 (nie wiem czy czasem PR110M nie był wytwarzany wówczas wyłącznie jako trolejbus). Być może nie pamiętasz już trolejbusów PR110UE ale jako wyrób dużo bardziej zasługują one na miano oryginalnych. Róznice były widoczne już na pierwszy rzut oka: poręcze z nierdzewki, indywidualne plastikowe uchwyty na paskach z prawdziwej skóry :!: , plafoniery zamiast obecnych świetlówek w oświetleniu wewnętrznym, niżej umieszczone tylne siedzenia...

Kuba

Post autor: Kuba » 2005-04-17, 11:02

Dzieki,nie wiedzialem :) Ale peerki po NG to juz jednak nie to samo co taki 3336 lub 3339...te maja takie fajne jakby skorzane siedzenia i w ogóle fajny klimacik w nich jest :mruga:

Skoda9Tr

Post autor: Skoda9Tr » 2005-06-24, 09:42

Kuba pisze:te maja takie fajne jakby skorzane siedzenia,
Nie skórzane siedzenia tylko ze skaju, śmierdzą (szczególnie po tym jak jakiś żul usiądzie na nich, zapach wsiąka w materiał).
u2w pisze:- moim zdaniem jedynej prawdziwej PR-ki czyli PR110UE produkowanej w latach 1980-82 w ówczesnym WPK w oparciu o podzespoły Skody 9Tr.
Też tak uważam, do ich budowy wykorzystano nadwozia oryginalnych PR110U (a nie "ulepszanych" w polskim stylu PR110M) jeszcze przed wygaśnięciem licencji Berlieta. Ze Skód przejęto silniki, osprzęt był produkcji polskiej.

Kuba

Post autor: Kuba » 2005-06-24, 18:28

Skoda9Tr pisze:
Kuba pisze:te maja takie fajne jakby skorzane siedzenia,
Nie skórzane siedzenia tylko ze skaju, śmierdzą (szczególnie po tym jak jakiś żul usiądzie na nich, zapach wsiąka w materiał).
u2w pisze:- moim zdaniem jedynej prawdziwej PR-ki czyli PR110UE produkowanej w latach 1980-82 w ówczesnym WPK w oparciu o podzespoły Skody 9Tr.
Też tak uważam, do ich budowy wykorzystano nadwozia oryginalnych PR110U (a nie "ulepszanych" w polskim stylu PR110M) jeszcze przed wygaśnięciem licencji Berlieta. Ze Skód przejęto silniki, osprzęt był produkcji polskiej.
Wiem ze nie ze skory, tylko zapomnialem jak ten material sie nazywa. ja to nazywam skoropodobne cos :lol:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-06-26, 22:55

Skoda9Tr pisze:Ze Skód przejęto silniki, osprzęt był produkcji polskiej.
Nie tylko silniki, ale to szczegół ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-06-27, 09:30

Kuba pisze:Wiem ze nie ze skory, tylko zapomnialem jak ten material sie nazywa. ja to nazywam skoropodobne cos :lol:
Skaj... :smile2:

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2005-06-27, 11:29

Obecna nazwa to zdaje się skóra ekologiczna :nuts:

Mateusz2268

Perki

Post autor: Mateusz2268 » 2005-11-06, 12:19

Voy: a na co liczysz że co mają być rewelacyjne? One mają po kilkanaście lat.

voy

Post autor: voy » 2005-11-06, 13:03

Ale znikomego dbania o tabor takiego jak w Lublinie to nie stwierdziłem w żadnym z miast.

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-11-12, 12:37

Ja jechałem takim trolejbusem w Warszawie - przed likwidacją linii 51. Muszę przyznać, że były już mocno zużyte -niektóre z wozów nadawały się już tylko na złom.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 » 2005-11-12, 18:10

No to musieli je nieźle zajeździć, jak zlikwidowali trajtki w 1995 roku, a to był rok produkcji 1989 i 1991...

Thomas78

Post autor: Thomas78 » 2005-11-13, 14:21

Te, którymi jechałem wyglądały na dość stare i zużyte - jednak trzeba przyznać, że trolejbusy na linii 51 były maksymalnie eksploatowane - linia kursowała co 5 minut, a oprócz tego funkcjonowała także nocą (jako 651).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29084
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2005-11-14, 13:30

Thomas78 pisze:Ja jechałem takim trolejbusem w Warszawie - przed likwidacją linii 51. Muszę przyznać, że były już mocno zużyte -niektóre z wozów nadawały się już tylko na złom.
To fakt. Warszawskie PR 110E były mocno zniszczone. Powód. MZA przeznaczyły je do kasacji i dlatego nic z nimi nie robiono. Nie modernizowano. Te trolejbusy jeździły jedynie dzięki wysiłkowi personelu technicznego zajezdni R12. To dzięki mechanikom, te trajtki w ogóle jeździły... :cry:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-05-14, 20:23

Jako ciekawostkę podam że innym bardzo oryginalnym Jelczem oprócz PR110UE był także PR100E

ODPOWIEDZ