Jelcz PR110E/T

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o trolejbusach marki i opartych na bazie autobusów Jelcz...
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-05-14, 22:42

Jako ciekawostkę podam że innym bardzo oryginalnym Jelczem oprócz PR110UE był także PR100E
A był w ogóle taki, pomijając prototyp z przyczepką?

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-05-15, 00:28

Nie jestem pewien na 100%, ale według mnie nie było takich planów....

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-05-15, 14:55

Link
Dowód że istnieje.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-05-15, 18:19

To ten sam, ale dobra ;-)
Zauważcie inną rzecz — ma szyby oddzielające siedzących pasażerów od drzwi, czego jeszcze w latach 90. wiele tańszych autobusów nie miało. :/

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-05-15, 19:19

plocmaster pisze:To ten sam
Nie ten sam. Zwłoki stojące w Muzeum Przemysłu to prototyp autobusu z napędem elektrycznym. Tak jak wpomniałeś, to ten z przyczepką z akumulatorami. Natomiast na obu zdjęciach czarno-białych jest trolejbus PR100E #12-1 (w Gdyni posiadał nr taborowy #10102).
plocmaster również pisze:ma szyby oddzielające siedzących pasażerów od drzwi
Takie szyby posiadały również niektóre PR110 ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-05-15, 19:38

u2w pisze:Nie ten sam. Zwłoki stojące w Muzeum Przemysłu to prototyp autobusu z napędem elektrycznym. Tak jak wpomniałeś, to ten z przyczepką z akumulatorami.
Sorki, myślałem że TWB działa inaczej ;-)
Takie szyby posiadały również niektóre PR110 ;)
Ale jakoś niepopularne to było, aż do połowy lat 90.

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-08-26, 00:27

Odświeżam temat bo mam info!

Pierwszy w Polsce Jelcz PR110E został skonstruowany nie w Gdyni, jak twierdzi wiekszosc MKM, ale w Slupsku! Chodzi mi o Jelcza ze wszystkimi polskimi czesciami - silnikiem i innymi bajerami. Jako dowod mam fotke, na ktorej stoi Jelcz PR110/E #625 WPK Słupsk w trakcie otwarcia linii B - trolejbus jest odswietnie przyodziany a na gorze widnieje duzy napis: " PIERWSZY POLSKI TROLEJBUS". Zeskanuje to zdjecie i zamieszcze... A no i produkcja oczywsicie KPNA Słupsk.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-08-28, 15:12

Jaki jest obecnie los tego trolejbusa? jeździ jeszcze (zapewne w Tychach), czy też został skasowany? :).

przemekk

Post autor: przemekk » 2006-08-29, 17:00

Z tego co mi wiadomo juz nigdzie w Polsce spotkać się go nie da. ;-(

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-08-31, 12:06

Jelcz PR110E #625 KPNA - Jezdzil od uruchomienia linii "B" w Słupsku, czyli gdziesz lata 1985. Jezdzil do konca.

30.09.1986 - 10.07.1997 los: Tychy (012)

O dziwo był przeciez jeszcze #624 ale on mial jakies czesci "nie polskie" - prawdopodobnie z Ziutkow. A ten byl w calosci polski - jednoczesnie pierwszy.

W Tychach go chyba skasowali w tym roku...

Milenium

Post autor: Milenium » 2006-08-31, 14:46

Adrian_ pisze:Jaki jest obecnie los tego trolejbusa? jeździ jeszcze (zapewne w Tychach)
Już prędzej znalazł by się w Lublinie ;), tam mają kilka trolejbusów ze Słupska.

Mercury

Post autor: Mercury » 2006-09-16, 17:44

Wcale nie -> pierwsza wymiana trolejbusów na autobusy była własnie z Tychami, gdzie 8 super sprawnych trolejbusów poszlo za 4 zdezelowane Ikarusy 280 (#869, #870, #871, #872) i 3 Jelcze M11 (#873, #874, #875) z czego zostały juz tylko 4 autobusy, 2 z nich czeka kasacja. I tam własnie poszedl #625 - skasowany 2006r. Czyli jak na swoj wiek jezdzil bardzo dlugo. Lublin kupił od nas trolejbusy w 1999 roku, kiedy juz byl calkowity koniec - sprzedane zostały tam najlepsze perelki ze Słupska - "#632, #496, #462, #501 czy #645... Ostały sie z tego co wiem tylko #462, #632 i #501 (kazdy przeszedl drugie w swoim życiu NG).

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-09-18, 16:08

Zauważyłem w Jelczach jedno cechę, patyki są bardzo słabe, dzisiaj ułamał się w Gdyńskim 3376.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-19, 09:44

Zauważyłem w Jelczach jedno cechę, patyki są bardzo słabe, dzisiaj ułamał się w Gdyńskim 3376.
A czy często się to zdarza ? ;)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2006-09-19, 16:17

ep40 pisze:Zauważyłem w Jelczach jedno cechę, patyki są bardzo słabe
A w innych nie :?: Przecież sa takie same...
J-31 pisze:A czy często się to zdarza ?
Zależy od kierowcy :chytry:

Skoda9Tr

# 100

Post autor: Skoda9Tr » 2008-08-21, 10:01

Swego czasu (o ile dobrze pamiętam) w latach 80-tych po Gdyni jeździł Jelcz PR110E z nr ew. 100. Nigdzie niestety nie udało mi się znaleźć co to była za odmiana. Podejrzewam, że to jakiś prototyp kapenowski, choć w czasie ruchu nie miał takich wibracji jak późniejszy #10126

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-08-21, 12:00

Skoda9Tr pisze:o ile dobrze pamiętam
Dobrze, że w ogóle ktoś to pamięta ;) Z tego, co ja pamiętam, to faktycznie był prototyp dla późniejszej produkcji w Kapenie. Różnił się jednak sterowaniem, które było jeszcze oparte o rozwiązania z ZiU9. Wewnątrz charakteryzował się pseudo-zamkniętą kabiną zbudowaną z paneli tworzywowych stosowanych w PR110U. Zbudowany był w na ówczesnym WNT (po przemianach PNTKM, Trobus itp) przy współudziale PG.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29133
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-08-25, 11:48

u2w pisze:Z tego, co ja pamiętam, to faktycznie był prototyp dla późniejszej produkcji w Kapenie. Różnił się jednak sterowaniem, które było jeszcze oparte o rozwiązania z ZiU9. Wewnątrz charakteryzował się pseudo-zamkniętą kabiną zbudowaną z paneli tworzywowych stosowanych w PR110U. Zbudowany był w na ówczesnym WNT (po przemianach PNTKM, Trobus itp) przy współudziale PG.
U2w a czy Pamiętasz może jaka była jego późniejsza historia - w sensie, co się z nim stało i czy zostały po nim jakieś zdjęcia ? :)

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w » 2008-09-20, 18:11

Trochę pojeździł i tyle... Co się potem z nim stało, niestety nie wiem.

ODPOWIEDZ