Używane Neoplany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
lesiu

Używane Neoplany

Post autor: lesiu » 2005-10-13, 13:11

PKM Bytom odbił się od dna. Niegdyś najgorszy przewoźnik w GOPie kupuje używane Neosie z Niemiec. Oto ich spis:

7703 Neoplan N4021NF ex moBiel Bielefeld Rok produkcji:1992
przez EvoBus OGC Mannheim

7704 Neoplan N4021NF ? Rok produkcji:1993

7705 Neoplan N4021NF ? Rok produkcji:1992

7706 Neoplan N4021NF ? Rok produkcji:1993

7901 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7902 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7903 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7904 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7905 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7906 Neoplan N4016NF ? Rok produkcji:1994

7907 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7908 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7909 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7910 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

7911 Neoplan N4014NF ex BVG Berlin Rok produkcji:1992

Bytomski PKM podobno wykupił od BVG Berlin wszystkie Neoplany N4014NF. Ciekawe czy PKM Bytom pójdzie w ślady PKMu Sosnowiec i będzie sprowadzał Many. Pozdro!

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-10-13, 13:16

W sumie te Neoplany nie są niczym szczególnym, ale jak na PKM Bytom, który do niedawna skupował gdyńskie Ikarusy jest to duży postęp :) Mam nadzieje, że z biegiem czasu zaczną kupować używane Many i Mercedesy :)

Wreszcie widać jakieś postępy w polityce taborowej Bytomskiego PKM-u :)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 » 2005-10-13, 13:18

No nareszcie kupują coś nowszego niż Ikarusy 280 z MPK Kraków lub z PKA Gdynia.Ostatnio jechałem #7906 i zrobił na mnie dużą satysfakcje :) był zadbany,nic nie było popisane w środku no i tapicerka była jak nowa i rzecz jasna silnik pracował tak cichutko.Rzeczywiście PKM Bytom odbił się od dna ale ostatnio zrezygnował z obsługi linii 98 i 147(nie wiem dlaczego).Słyszalem,że PKM Bytom chce skasować wszystkie M11 i zastąpić je Neoplanami lub Manami.Pozdro!

lesiu

Post autor: lesiu » 2005-10-13, 13:21

Najwidoczniej PKM Bytom idzie w ślad PKMu Sosnowiec,który także kupuje używki z Niemiec czyli Many.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 » 2005-10-13, 13:25

Panewniczanin pisze:A o odbiciu od dna to jeszcze nie można mówić, choć powoli przeganiają Świerklaniec...
PKM Świerklaniec jak na razie woli sprowadzić jakiegoś Ikarusa 280.26 z upadającego KZNSu lub kupić coś od MPK Kraków :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-10-13, 13:27

Panewniczanin pisze:A i najważniejsze - wbrew smęceniu gdyńskich MKM te wozy są nawet przyjemne :)
Dobre są do momentu, gdy po mieście jeździ dużo Ikarusów, później są juz mniej przyjemne :P Nie mówie, żebyśmy mieli w Gdyni same cacka, ale po Ikarusach powinny zniknąć Mercedesy O305G/ O405G, następnie neochłamy, potem Szmelcedesy M122/O405N a później to zobaczymy... ;)

A jeżeli chodzi o Bytom to nic tylko pogratulować ;) :cool:

DAB

Post autor: DAB » 2005-10-13, 14:10

Neoplany są nawet fajne, tylko denerwują mnie fotokomórki? w drzwiach. A mają w planach kupowanie większej ilości przegubów ?

Btw. Kto dał tyle " punktów pomógł " zupełnie bez sensu ? Ktoś chciał sobie nabic ? :nuts:

Mody_82

Post autor: Mody_82 » 2005-10-13, 14:13

Panewniczanin pisze:
A o odbiciu od dna to jeszcze nie można mówić, choć powoli przeganiają Świerklaniec...
Przeganiają jedynie licząc kilka Neoplanów i MAN-y SL223. Zachowując obiektywizm trzeba przyznać, że większość Ikarusów i Migów w Bytomiu to ruina.
A Świerklaniec jednak remontuje Ikarusy (tylko jedna ex-krakowska solówka bez NG), Migi też w 90 procentach są po NG w KZNS a reszta po zakładowych naprawach (nawet ostatnio "szarpnęli" się na wyświetlacze w M11 #2444). Zakup dwóch nowych 120MM/2 (12.2003.) oraz trzech sztuk SU10 (06.2004.) to jak na możliwości PKM-u i tak nieźle.
Jeśli chodzi o tabor wielkopojemnościowy to Świerklaniec tutaj konserwatywnie stawia na Ikarusy 280 i myślę, że dobrze, bo osobiście uważam, że neoplany takie jak te z Bytomia nie sprawdziły by się na obsłudze np linii "5". Osobiście wolę na niej oglądać dalej Ikarusy.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 » 2005-10-13, 14:16

M11 z Bytomia nie są aż taką ruiną.Przecież chyba 3 lub 2 M11 są ex Świerklaniec,które przeszly NG w KZNS :)

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus » 2005-10-13, 14:33

Filip_92 pisze:M11 z Bytomia nie są aż taką ruiną.Przecież chyba 3 lub 2 M11 są ex Świerklaniec,które przeszly NG w KZNS :)
Ehh... zawsze lubiłem M11 i Ikarusy, ale musze przyznać, że miejcem dla M11 jest złomowisko. Nie ma co się bawić w NG, za troche większe pieniądze można kupić używanego neochłama :!:

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2005-10-13, 15:25

Co do M11 to nie sądze jedynie żeby PKM kasował te po KZNS gdyż są one w bardzo świetnym stanie i bardzo ładnie utrzymane. A Neoplany... wszystkie te z BVG mogą dorównywać MANom SL223, przynajmniej stanem technicznym(nie wyglądem). Zakup był najwyraźniej przemyślany. Czekamy na więcej... :) :) :)
Ostatnio zmieniony 2005-11-13, 13:10 przez rzelfix, łącznie zmieniany 1 raz.

Peter

Post autor: Peter » 2005-10-13, 19:32

Bardzo rodosna informacja. Byle nie poprzestali na tych dotychczasowych zakupach i kupowali też młodsze zachodnie używańce. :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 » 2005-10-13, 19:50

rzelfix pisze:Co do M11 to nie sądze jedynie żeby PKM kasował te po KZNS gdyż są one w bardzo świetnym stanie i bardzo ładnie utrzymane. A Neoplany... wszystkie od 7901 mogą dorównywać MANom SL223, przynajmniej stanym technicznym(nie wyglądem). Zakup był najwyraźniej przemyślany. Czekamy na więcej... :) :) :)
Nie wiem czy aż tak do końca przemyślane. Gdyby tak było nie brali by dwurzwiowych autobusów krótkich. Dla mnie bezkonkurencyjne w porównaniu z Neoplanami są MAN-y, jak np. te sprowadzane przez PUP Czeladź oprócz #53 reszta jest trzydrzwiowych i nie dość, że są nowsze to jeszcze o wiele lepsze i wygodniejsze.

voy

Post autor: voy » 2005-10-13, 20:20

Fajnie, że kupują Neosie; trzeba tylko mieć nadzieje, że będą tak niezawodne, jak są wygodne :)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 » 2005-10-14, 07:28

Ale jestem ciekaw czy PKM Bytom kupi coś wreszcie fabrycznie nowego jak np. PKM Katowice kupuje Vectozłomy....Wracając do tematu: Słyszałem, że PKM Bytom ma dalej sprowadzać Neosie za granicy i kasować powoli Ikarusy 280 i Jelcze M11 :cry:

lesiu

Post autor: lesiu » 2005-10-14, 07:42

M11 z PKMu Bytom nie są aż takimi zajechańcami :!: . Szkoda, że kasują M11 ale trudno za to na ulicach będziemy oglądać Neosie(jak PKM Bytom będzie kontynuował zakup) Ostatnio jechałem M11 z PKM Bytom nie pamiętam jaki miał numer boczny ale pamiętam, że miał oryginalny przód(nie był po NG ale chyba po NB :)) bo środkowe płaty drzwi miał z innego busa i miał odnowione malowanie. Ale jestem zadowolony, że ten Mig jechał na linii 183 (jechałem do Miechowic :chytry: ) Pozdro.

[ Dodano: 2005-10-14, 08:17 ]
Wiem, że PKM Bytom ma 2 bazy jedną cyba na ulicy Witczaka w Bytomiu a druga baza gdzie się znajduje?

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 » 2005-10-14, 08:19

PKM Bytom ma zajezdnie na ulicy Witczaka i Piekarskiej w Bytomiu.

lesiu

Post autor: lesiu » 2005-10-16, 19:43

Co do stanu bytomskich M11-tek.Prezes Heine powinien zostawić rzecz jasna M11-tki po KZNSie i zostawić te w lepszym stanie ale i tak wszystkie M11-tki z Bytomia (według mnie) są w dobrym stanie.Kilka Jelczy się rozlatuje ale można to naprawić a nie kasować.....

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2005-10-16, 20:18

lesiu pisze:Co do stanu bytomskich M11-tek. Prezes Heine powinien zostawić rzecz jasna M11-tki po KZNSie i zostawić te w lepszym stanie ale i tak wszystkie M11-tki z Bytomia (według mnie) są w dobrym stanie.Kilka Jelczy się rozlatuje ale można to naprawić a nie kasować.....
Też tak myślę. Powinni je lekko odświeżyć i znów mogą śmigać przez 2 lata, lecz żeby te renowacje były solidne, a nie typu 'zamalować rdzę i wszystko gra'...

Peter

Post autor: Peter » 2005-10-16, 20:46

Ja cieszyłbym się, gdyby jednak M11 jak najszybciej zniknęły z PKM Bytom. :mruga:

ODPOWIEDZ