Używane Neoplany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
DAB

Post autor: DAB »

Ale inni przewoźnicy to nie PKM Bytom !! Oni mają ciut więcej kasy a w Bytomiu każda złotówka się liczy

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

DAB pisze:Ale inni przewoźnicy to nie PKM Bytom !! Oni mają ciut więcej kasy a w Bytomiu każda złotówka się liczy
Myślisz, że PKM Bytom kupujący używane autobusy z Niemiec oszczędza na ..."ilości drzwi" w autobusach. :lol:

Podejrzewam, że oni po prostu kupują te Neoplany na zasadzie "jak coś znajdziemy to kupujemy".... :mruga:

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

J-31 pisze:
DAB pisze:Ale inni przewoźnicy to nie PKM Bytom !! Oni mają ciut więcej kasy a w Bytomiu każda złotówka się liczy
Myślisz, że PKM Bytom kupujący używane autobusy z Niemiec oszczędza na ..."ilości drzwi" w autobusach. :lol:

Podejrzewam, że oni po prostu kupują te Neoplany na zasadzie "jak coś znajdziemy to kupujemy".... :mruga:
W pełni popieram. Dziwne, że np.
- w Sosnowcu potrafili kupić cztero-wejściowe niskopodłogowce
Niskopodłogowe MAN-y NG272 w PKM Sosnowiec
podobnie w Czeladzi ponad 15 MAN-ów NL202, z tego tylko jeden 2-wejściowy, reszta jak najbardziej 3-wejściowe
Widać Bytom za późno się wziął za szukanie i teraz już kupuje co popadnie i potem efekty tego widać...

DAB

Post autor: DAB »

Mody_82 pisze:Widać Bytom za późno się wziął za szukanie

Lepiej późno niż wcale :) Ciesz sie ze nie kupili nowych - starych Ikarusów

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

DAB pisze:Lepiej późno niż wcale Ciesz sie ze nie kupili nowych - starych Ikarusów
Lepsze te dwudrzwiowe Neoplany niż kolejny "nowy" Ikarus 280 :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Filip_92 pisze:
DAB pisze:Lepiej późno niż wcale Ciesz sie ze nie kupili nowych - starych Ikarusów
Lepsze te dwudrzwiowe Neoplany niż kolejny "nowy" Ikarus 280 :)
Mam wrażenie, że Ikarus po NG pociągnie dłużej niż taki ex-niemiecki Neoplan, i Ikarus jest wygodniejszy dla pasażerów, większa przestrzeń pasażerska, faktyczna rzeźnia a nie fikcyjna jak w Neoplanach N4021NF i miejsca stojące, co w czasie tłoku jest bardzo ważne.
Jedyną obiektywną zaletą Neoplana jest niska podłoga. Poza tym w prowadzeniu nie są takie wygodne jak Ikary, stąd bardzo negatywne opinie (rzecz jasna anonimowych :diabeł: ) drajwerów z PKM Bytom.

P.S. A propos komfortu prowadzenia to mam wrażenie, że Neosie w przeciwieństwie do Ikarów nie mają skrętnej tylnej osi.

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Mody_82 pisze:Mam wrażenie, że Ikarus po NG pociągnie dłużej niż taki ex-niemiecki Neoplan, i Ikarus jest wygodniejszy dla pasażerów, większa przestrzeń pasażerska, faktyczna rzeźnia a nie fikcyjna jak w Neoplanach N4021NF i miejsca stojące, co w czasie tłoku jest bardzo ważne.
Jedyną obiektywną zaletą Neoplana jest niska podłoga. Poza tym w prowadzeniu nie są takie wygodne jak Ikary, stąd bardzo negatywne opinie (rzecz jasna anonimowych) drajwerów z PKM Bytom.
Widocznie zakup był nieprzewidziany, ale masz rację Mody_82. Ikarus po NG ma swój urok :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mody_82 pisze:(...)
P.S. A propos komfortu prowadzenia to mam wrażenie, że Neosie w przeciwieństwie do Ikarów nie mają skrętnej tylnej osi.
Masz dobre wrażenie. Neoplany N4021 są po prostu "pchaczami", tylna oś (w przyczepie) jest napędzana przez silnik. Jest tam wzmocnione podwójne ogómienie (4 koła) i stąd tylna oś nie jest skrętna. ;)

Natomiast w Ikarusach 280 tylna oś (w przyczepie) jest wleczona i jest skrętna, co ułatwia manewrowaniem pojazdu po ciasnych ulicach... ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Ale Ikarusy 280 po postu wymiatają. Jechałem Neosiem ostatnio i też kolana mi się nie mieściły między siedzeniami :shocked:

Inspektor

Post autor: Inspektor »

No nie wiem...Ja tez ostatnio jechałem Ikarusem i mi się nie mieściły,dodam siedzenia - AUTOMET. Już gorszych chyba nie ma...Tak więc to nie zależy od autobusu tylko od przewoźnika układ siedzeń w tym przypadku...Na szczęście ten autobus nie jeździ stale na mojej linii. Co do Neoplanów mam bardzo dobre zdanie o nich, i kolana się mieszczą ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Ja za AUTOMETAMI nie przepadam... Są nie wygodne ale cóż...Prawie we wszystkich Świerklanieckich busach są siedzenia marki AUTOMET..

[ Dodano: 2005-10-22, 14:17 ]
Oczywiście montował je KZNS jak busy były tam na NG...

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Filip_92 pisze:Ja za AUTOMETAMI nie przepadam... Są nie wygodne ale cóż...Prawie we wszystkich Świerklanieckich busach są siedzenia marki AUTOMET..

[ Dodano: 2005-10-22, 14:17 ]
Oczywiście montował je KZNS jak busy były tam na NG...
Automety są stosunkowo twarde i zwłaszcza w zimę po dłuższym postoju autobusu gdy już podjedzie i się siądzie to efekt dla "czterech" liter nie jest zbyt miły, ale ja osobiście nie narzekam, co do odstępów między siedzeniami to uciążliwie to wygląda w Mig-ach, choć zależy od danego rejonu w środku pojazdu. Specjalnie na AUTOMET-y się nie skarżyłem, choć najlepiej mi się siedzi na ASTROMAL-ach, zarówno w Ikarach jak i w 120MM/2, natomiast STER-y są dla mnie za bardzo wygięte do tyłu, może to ma być taki efekt żeby się odprężyć i zrelaksować :D , ale ja ogólnie wolę prosto siedzieć. Spoko siedzenia są tez w VOLVO-ach B10BLE (Sebzda Czeladź, PKM Gliwice).

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Może jestem dziwny ale ostatnio jechałem Ikarusem 260.04 #0202 i troszkę polubiłem te siedzenia :)

Inspektor

Post autor: Inspektor »

Filip_92 pisze:Może jestem dziwny ale ostatnio jechałem Ikarusem 260.04 #0202 i troszkę polubiłem te siedzenia :)
Jak podrośniesz, i urosną ci nogi to przestaniesz je lubić ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok. Wracamy do tematu - PKM Bytom kupuje używane Neoplany zza granicy. :mruga:

Ciekawy jestem, co jeszcze kupi PKM Bytom z Niemiec - tzn. jakie Neoplany... :)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Ja bym był szczęśliwy jakby poszli w ślady PKMu Sosnowiec i zaczeli by kupować MANy...

voy

Post autor: voy »

Jaki organizator, taki poziom przewoźników...

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

voy pisze:Jaki organizator, taki poziom przewoźników...
Tylko czekać jak organizator zacznie, żądać cudów... ;) Ciekawe ile jeszcze czasu Bytom chce wytrzymać na ściąganiu używanek, kiedys przyjdzie czas, że będzie trzeba kupić nowe wozy. :|

DAB

Post autor: DAB »

0405NE pisze:... że będzie trzeba kupić nowe wozy
Nie licz na to :) Bytom nigdy nie da miliona złotych za jakiś autobus. A tak w ogóle to ile taki jeden kosztował ?

DAB

Post autor: DAB »

PKM żąda zapłaty za to że przyjmą ich do pracy ?? Konduktorzy to przezytek ... teraz jedna babka w którymś MANie chodzi po autobusie a reszta po prostu siedzi. Konduktorzy mieli sens na początku teraz już nie za bardzo, większe prawdopodobieństwo jest że wpadnie kontrola KZK niż konduktor z Bytomia Cie skontroluje :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”