Używane Neoplany
Myślisz, że PKM Bytom kupujący używane autobusy z Niemiec oszczędza na ..."ilości drzwi" w autobusach.DAB pisze:Ale inni przewoźnicy to nie PKM Bytom !! Oni mają ciut więcej kasy a w Bytomiu każda złotówka się liczy
Podejrzewam, że oni po prostu kupują te Neoplany na zasadzie "jak coś znajdziemy to kupujemy"....
W pełni popieram. Dziwne, że np.J-31 pisze:Myślisz, że PKM Bytom kupujący używane autobusy z Niemiec oszczędza na ..."ilości drzwi" w autobusach.DAB pisze:Ale inni przewoźnicy to nie PKM Bytom !! Oni mają ciut więcej kasy a w Bytomiu każda złotówka się liczy
Podejrzewam, że oni po prostu kupują te Neoplany na zasadzie "jak coś znajdziemy to kupujemy"....
- w Sosnowcu potrafili kupić cztero-wejściowe niskopodłogowce
Niskopodłogowe MAN-y NG272 w PKM Sosnowiec
podobnie w Czeladzi ponad 15 MAN-ów NL202, z tego tylko jeden 2-wejściowy, reszta jak najbardziej 3-wejściowe
Widać Bytom za późno się wziął za szukanie i teraz już kupuje co popadnie i potem efekty tego widać...
Mam wrażenie, że Ikarus po NG pociągnie dłużej niż taki ex-niemiecki Neoplan, i Ikarus jest wygodniejszy dla pasażerów, większa przestrzeń pasażerska, faktyczna rzeźnia a nie fikcyjna jak w Neoplanach N4021NF i miejsca stojące, co w czasie tłoku jest bardzo ważne.Filip_92 pisze:Lepsze te dwudrzwiowe Neoplany niż kolejny "nowy" Ikarus 280DAB pisze:Lepiej późno niż wcale Ciesz sie ze nie kupili nowych - starych Ikarusów
Jedyną obiektywną zaletą Neoplana jest niska podłoga. Poza tym w prowadzeniu nie są takie wygodne jak Ikary, stąd bardzo negatywne opinie (rzecz jasna anonimowych ) drajwerów z PKM Bytom.
P.S. A propos komfortu prowadzenia to mam wrażenie, że Neosie w przeciwieństwie do Ikarów nie mają skrętnej tylnej osi.
Widocznie zakup był nieprzewidziany, ale masz rację Mody_82. Ikarus po NG ma swój urokMody_82 pisze:Mam wrażenie, że Ikarus po NG pociągnie dłużej niż taki ex-niemiecki Neoplan, i Ikarus jest wygodniejszy dla pasażerów, większa przestrzeń pasażerska, faktyczna rzeźnia a nie fikcyjna jak w Neoplanach N4021NF i miejsca stojące, co w czasie tłoku jest bardzo ważne.
Jedyną obiektywną zaletą Neoplana jest niska podłoga. Poza tym w prowadzeniu nie są takie wygodne jak Ikary, stąd bardzo negatywne opinie (rzecz jasna anonimowych) drajwerów z PKM Bytom.
Masz dobre wrażenie. Neoplany N4021 są po prostu "pchaczami", tylna oś (w przyczepie) jest napędzana przez silnik. Jest tam wzmocnione podwójne ogómienie (4 koła) i stąd tylna oś nie jest skrętna.Mody_82 pisze:(...)
P.S. A propos komfortu prowadzenia to mam wrażenie, że Neosie w przeciwieństwie do Ikarów nie mają skrętnej tylnej osi.
Natomiast w Ikarusach 280 tylna oś (w przyczepie) jest wleczona i jest skrętna, co ułatwia manewrowaniem pojazdu po ciasnych ulicach...
No nie wiem...Ja tez ostatnio jechałem Ikarusem i mi się nie mieściły,dodam siedzenia - AUTOMET. Już gorszych chyba nie ma...Tak więc to nie zależy od autobusu tylko od przewoźnika układ siedzeń w tym przypadku...Na szczęście ten autobus nie jeździ stale na mojej linii. Co do Neoplanów mam bardzo dobre zdanie o nich, i kolana się mieszczą
Automety są stosunkowo twarde i zwłaszcza w zimę po dłuższym postoju autobusu gdy już podjedzie i się siądzie to efekt dla "czterech" liter nie jest zbyt miły, ale ja osobiście nie narzekam, co do odstępów między siedzeniami to uciążliwie to wygląda w Mig-ach, choć zależy od danego rejonu w środku pojazdu. Specjalnie na AUTOMET-y się nie skarżyłem, choć najlepiej mi się siedzi na ASTROMAL-ach, zarówno w Ikarach jak i w 120MM/2, natomiast STER-y są dla mnie za bardzo wygięte do tyłu, może to ma być taki efekt żeby się odprężyć i zrelaksować , ale ja ogólnie wolę prosto siedzieć. Spoko siedzenia są tez w VOLVO-ach B10BLE (Sebzda Czeladź, PKM Gliwice).Filip_92 pisze:Ja za AUTOMETAMI nie przepadam... Są nie wygodne ale cóż...Prawie we wszystkich Świerklanieckich busach są siedzenia marki AUTOMET..
[ Dodano: 2005-10-22, 14:17 ]
Oczywiście montował je KZNS jak busy były tam na NG...
PKM żąda zapłaty za to że przyjmą ich do pracy ?? Konduktorzy to przezytek ... teraz jedna babka w którymś MANie chodzi po autobusie a reszta po prostu siedzi. Konduktorzy mieli sens na początku teraz już nie za bardzo, większe prawdopodobieństwo jest że wpadnie kontrola KZK niż konduktor z Bytomia Cie skontroluje