Używane Neoplany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

rzelfix pisze:
lesiu pisze:Co do stanu bytomskich M11-tek. Prezes Heine powinien zostawić rzecz jasna M11-tki po KZNSie i zostawić te w lepszym stanie ale i tak wszystkie M11-tki z Bytomia (według mnie) są w dobrym stanie.Kilka Jelczy się rozlatuje ale można to naprawić a nie kasować.....
Też tak myślę. Powinni je lekko odświeżyć i znów mogą śmigać przez 2 lata, lecz żeby te renowacje były solidne, a nie typu 'zamalować rdzę i wszystko gra'...
Za taką naprawde solidną naprawe M11 możnaby kupić jakąś używke o kilka lat młodszą... Może i nawet coś niskopodłogowego... ;)

Filip_2691

Kasacje i przenumerywowania w PKMie Bytom.

Post autor: Filip_2691 »

Jak już wiadomo od dłuższego czasu PKM Bytom sprowadza używane Neoplany z Niemiec.Prezes bytomskiego PKMu postanowił skasować parę zajechanych autobusów.Słyszałem, że PKM Bytom chce skasować wszystkie M11-tki i zastąpić je Neoplanami :cry: PKM Bytom lubi też nadawać innym autobusom numery skasowanych autobusów (nie wiem po co ale jest to już tradycją :nuts: ) Oto spisy skasowanych i używanych nadal busów :

Nr tab. Nr rej. Marka i typ Rok prod. Data rozp. ekspl. Zajezdnia Poprz. nr tab. Remonty Uwagi

2596II SY 04663 Jelcz M11 ? ? Rozbark 7308 odstawiony do kasacji

2601II SY 05408 Jelcz M11 ? ok. 04.2003 Rozbark 7316?

7003 KAF 330V Ikarus 280/A 1981 ? Rozbark 1023A pogotowie techniczne

7006 SY 04811 Ikarus 280/A 1982 ? Rozbark 1069A NG 2002 Kapena pogotowie techniczne

7100 SY 03316 Ikarus 415.14A 1993 1994 Rozbark -

7101 SY 00546 Ikarus 415.14A 1993 1994 Rozbark -

7102 SY 08232 Ikarus 415.14A 1993 1994 Rozbark -

7103 SY 03410 Ikarus 415.14A 1993 1994 Rozbark - wyświetlacze

7104 SY 08231 Ikarus 415.14A 1993 1994 Rozbark - wyświetlacze

7105 SY 02439 Ikarus 415.14A 1994 1994 Rozbark -

7106 SY 07416 Ikarus 415.14A 1994 04.07.1994 Rozbark - wyświetlacze

7107 SY 15276 Ikarus 415.14A 1994 1994 Rozbark - wyświetlacze

7200II SY 18856 Ikarus 280.26 1987 ? Rozbark 7220 od 10.2003 D10

7201 SY 13706 Ikarus 280.70E 1995 1995 Rozbark - wyświetlacze

7202 SY 24013 Ikarus 280.70E 1995 1995 Rozbark - wyświetlacze

7203 SY 34073 Ikarus 280.70E 1995 1995 Rozbark - wyświetlacze

7204 SY 24053 Ikarus 280.70E 1995 1995 Rozbark - wyświetlacze

7206II SY 18857 Ikarus 280.26 1987 04.2004 Rozbark 7228 wyświetlacze

7208 SY 00668 Ikarus 280.70E 1997 14.07.1997 Rozbark - wyświetlacze

7209 SY 27487 Ikarus 280.70E 1997 14.07.1997 Rozbark -

7210 SY 00657 Ikarus 280.70E 1997 14.07.1997 Rozbark - wyświetlacze

7211 SY 00675 Ikarus 280.70E 1997 14.07.1997 Rozbark -

7212 SY 24011 Ikarus 280.70E 1997 14.07.1997 Rozbark -

7213 SY 11163 Ikarus 280.70E 1997 1998 Rozbark - wyświetlacze

7214 SY 24075 Ikarus 280.70E 1997 1998 Rozbark - wyświetlacze

7226 SY 11934 Ikarus 280.26 1982 07.2001 Rozbark DK511 NG 1995 MZNA ex MPK Kraków

7230IV SY 11178 Ikarus 280.02 1984 10.2003 Rozbark 1584II

7237 SY 34042 Ikarus 280.26 1990 ok. 04.2002 Rozbark 1181 ex SPAK Szczecin

7238 SY 16331 Ikarus 280.26 1990 ok. 04.2002 Rozbark 1192 ex SPAK Szczecin

7239 SY 24072 Ikarus 280.26 1990 ok. 05.2002 Rozbark 630 ex MPK Włocławek

7240 SY 18851 Ikarus 280.26 1990 ok. 05.2002 Rozbark 631 ex MPK Włocławek

7242III SY 18864 Ikarus 280.26 1990 08.2004 Rozbark 7236

7243 SY 34061 Ikarus 280.26 1982 ok. 06.2002 Rozbark BK162 NG 1996 MZNA ex MPK Kraków

7244III SY 11169 Ikarus 280.26 1982 04.2005 Rozbark 7246

7245II SY 13747 Ikarus 280.26 ? 06.2004 Rozbark 7227

7248 SY 24007 Ikarus 280.26 1984 ok. 01.2003 Rozbark 5614 ex PKA Gdynia,
odstawiony

7249 SY 24008 Ikarus 280.26 1982 ok. 01.2003 Rozbark 5606 ex PKA Gdynia

7259 SY 24058 Ikarus 280.26 1990 ok. 05.2003 Rozbark DK013 ex MPK Kraków

7260 SY 24059 Ikarus 280.26 1990 ok. 05.2003 Rozbark DK587 ex MPK Kraków

7261 SY 24060 Ikarus 280.26 1983 ok. 05.2003 Rozbark DK543 NG 1997 MZNA ex MPK Kraków

7262 SY 24083 Ikarus 280.26 1985 09.2003 Rozbark 5617 NG KZNS? ex PKA Gdynia

7264 SY 24084 Ikarus 280.26 1985 09.2003 Rozbark 5618 NG KZNS? ex PKA Gdynia

7265 SY 24085 Ikarus 280.26 1986 09.2003 Rozbark 5620 ex PKA Gdynia

7266 SY 24086 Ikarus 280.26 1985 10.2003 Rozbark 5619 ex PKA Gdynia

7267 SK 68975 Ikarus 280.26 1992 11.2003 Rozbark 7250 D10

7268 SK 68966II Ikarus 280.26 1992 11.2003 Rozbark 7251

7269 SK 68957 Ikarus 280.26 1992 11.2003 Rozbark 7252

7271 SK 68969 Ikarus 280.26 1992 11.2003 Rozbark 7254

7272 SK 68954 Ikarus 280.26 1992 11.2003 Rozbark 7255

7273 SK 68956 Ikarus 280.26 1985 11.2003 Rozbark 7256

7274 SK 81470 Ikarus 280.26 1990 11.2003 Rozbark 7257

7275 SK 81929 Ikarus 280.26 1990 11.2003 Rozbark 7258

7276 SY 34014 Ikarus 280.26 1988 08.2004 Rozbark 2614 ex PKM Gdynia

7277 SY 34013 Ikarus 280.26 1990 08.2004 Rozbark 2631 ex PKM Gdynia

7278 SY 34012 Ikarus 280.26 1990 08.2004 Rozbark 2690 ex PKM Gdynia

7279II SY 34011 Ikarus 280.26 1990 02.2005 Rozbark 7241 NB 02.2005 PKM Bytom

7280 SY 34047 Ikarus 280.26 1986 11.2004 Rozbark 1043 ex MZK Koszalin

7281 SY 34045 Ikarus 280.26 1990 11.2004 Rozbark 1107 ex MZK Koszalin

7282 SY 34046 Ikarus 280.26 1986 11.2004 Rozbark 1044 ex MZK Koszalin

7283 SY 34048 Ikarus 280.26 1990 11.2004 Rozbark 1108 ex MZK Koszalin

7320III SY 02905 Jelcz M11 1988 05.2004 Rozbark 7310

7322II SY 02894 Jelcz M11 1988 04.2004 Rozbark 7328 odstawiony do kasacji

7324 SY 02907 Jelcz M11 ? ? Rozbark ? odstawiony do kasacji

7325 SY 29169 Jelcz M11 1988 ok. 07.2000 Rozbark ? NG 2000 KZNS panoramiczna szyba,
wyświetlacze,
ex KZNS

7326 SY 02835 Jelcz M11 1989 ok. 07.2000 Rozbark ? NG 2000 KZNS panoramiczna szyba,
wyświetlacze,
ex KZNS

7331II SY 09102IV Jelcz M11 1986 04.2005 Rozbark 7321II

7332 SY 09104 Jelcz M11 ? ? Rozbark ? NG ex MPK Kraków

7335 SY 11998 Jelcz M11 1987 ? Rozbark ?

7336 SY 13158 Jelcz M11 1989 2001 Rozbark 2416 NG 2001 KZNS panoramiczna szyba,
wyświetlacze,
ex PKM Świerklaniec przez KZNS

7337 SY 14454 Jelcz M11 ? ok. 01.2002 Rozbark 270 ex PKM Jastrzębie

7339 SY 14452 Jelcz M11 ? ok. 01.2002 Rozbark ? ex PKM Jastrzębie

7341II SY 17511II Jelcz M11 ? 2003 Rozbark 7315

7344 SY 09113 Jelcz M11 ? ok. 07.2002 Rozbark 7333

7346 SY 07941 Jelcz M11 1990 ok. 07.2002 Rozbark 2597

7347 SY 14453 Jelcz M11 ? ok. 07.2002 Rozbark 7338 wyświetlacze

7348 SY 17485 Jelcz M11 ? ok. 07.2002 Rozbark 7303 NG PKM Bytom? wyświetlacze

7357 SK 81928II Jelcz M11 ? 11.2003 Rozbark 7349

7358II SK 81471II Jelcz M11 ? 04.2005 Rozbark 7327II

7359 SK 81472 Jelcz M11 1986 11.2003 Rozbark 7351 panoramiczna szyba,
wyświetlacze

7360 SK 81931 Jelcz M11 ? 11.2003 Rozbark 7352

7362 SK 81930 Jelcz M11 1988 11.2003 Rozbark 7354

7363 SK 81454 Jelcz M11 ? 11.2003 Rozbark 7355

7364 SY 04688 Jelcz M11 ? 04.2004 Rozbark 7803

7365 SY 03855 Jelcz M11 1986 04.2004 Rozbark 7807

7400 SY 07978 Ikarus 412.08A 1997 12.1998 Rozbark -

7401 SY 08285 Ikarus 412.08A 1997 12.1998 Rozbark -

7402 SY 07892 Ikarus 412.08A 1997 12.1998 Rozbark -

7403 SY 08334 Ikarus 412.08A 1997 12.1998 Rozbark -

7501 SY 15125 MAN SL223 2001 01.2002 Rozbark -

7502 SY 15124 MAN SL223 2001 01.2002 Rozbark -

7503 SY 15123 MAN SL223 2001 01.2002 Rozbark -

7504 SY 19612 MAN SL223 2001 01.2002 Rozbark -

7505 SY 15126 MAN SL223 2001 01.2002 Rozbark -

7601 SY 24081 Ikarus 260.04 1985 02.07.2003 Rozbark 5505 NG 1997 KZNS ex PKA Gdynia

7602 SY 24079 Ikarus 260.04 1985 07.2003 Rozbark 5508 NG 1997 KZNS ex PKA Gdynia

7603 SY 24078 Ikarus 260.04 1985 07.2003 Rozbark 5506 NG 1996 KZNS ex PKA Gdynia

7604 SY 24080 Ikarus 260.04 1985 07.2003 Rozbark 5507 NG 1996 KZNS ex PKA Gdynia

7703 SK 0848E Neoplan N4021NF 1992 20.06.2005 Rozbark ? ex moBiel Bielefeld
przez EvoBus OGC Mannheim

7704 SK 1156E Neoplan N4021NF 1993 19.09.2005 Rozbark 7700

7705 SK 1153E Neoplan N4021NF 1992 16.09.2005 Rozbark 7701

7706 SK 1154E Neoplan N4021NF 1993 16.09.2005 Rozbark 7702

7808 SY 27401 Ikarus 280.26 1989 04.2004 Rozbark 7218 D10, wyświetlacze

7809 SY 24097 Ikarus 280.26 1989 04.2004 Rozbark 7219 D10, wyświetlacze

7810 SY 24082III Ikarus 280.26 1990 04.2004 Rozbark 7263

7811 SY 26313 Ikarus 260.04 1985 04.2004 Rozbark 7600 D10

7901 SY 42710 Neoplan N4014NF 1992 09.08.2005 Rozbark ? ex BVG Berlin

7902 SY 43209 Neoplan N4014NF 1992 09.2005 Rozbark 1009 ex BVG Berlin

7903 SY 42847 Neoplan N4014NF 1992 24.08.2005 Rozbark 1005 ex BVG Berlin

7904 SY 42845 Neoplan N4014NF 1992 20.08.2005 Rozbark 1001 ex BVG Berlin

7905 SY 42846 Neoplan N4014NF 1992 21.08.2005 Rozbark ? ex BVG Berlin

7906 SK 0849E Neoplan N4016NF 1994 09.2005 Rozbark 7900

7907 B 1743W Neoplan N4014NF 1992 10.2005? Rozbark 1007 ex BVG Berlin

7908 B 1734W Neoplan N4014NF 1992 10.2005? Rozbark 1010 ex BVG Berlin

7909 B 1738W Neoplan N4014NF 1992 10.2005? Rozbark 1006 ex BVG Berlin

7910 B 1732W Neoplan N4014NF 1992 10.2005? Rozbark 1004 ex BVG Berlin

7911 B 1741W Neoplan N4014NF 1992 10.2005? Rozbark 1002 ex BVG Berlin

Korzystałem troszkę ze strony www.wpk.katowice.pl :)

voy

Post autor: voy »

Ile jest M11 w PKM Bytom?

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

voy pisze:Ile jest M11 w PKM Bytom?
W PKMie Bytom jest 26 Jelczy M11.Chyba 3 są ex Rzeszów ale i tak wszystkie rzeszowskie M11-tki w Bytomiu są na tamtym świecie :(
Panewniczanin pisze:Po co to kopiowałeś z www.tabor.wpk.katowice.pl
Tylko częsć skopiowałem :)
Za taką naprawde solidną naprawe M11 możnaby kupić jakąś używke o kilka lat młodszą... Może i nawet coś niskopodłogowego... :wink:
Masz rację 0405NE ale dla mnie M11-tki są historycznymi busami bo ich już nie produkują :(

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Wiecie co... Ja bym proponował to dodać do tematu "PKM Bytom sprowadza używane Neoplany zza granicy" i jednocześnie zmienić nazwę na ogólną, czyli "PKM Bytom", a nie zakładać każdy osobny temat o tym przewoźniku.

I tak też czynię - Mac

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Czyli co wolicie jeszcze sobie pojeździć tak z 50 lat tymi M11. Powiem wam szczerze, że fajnie macie ;) Ja tam wole jakiegoś Solarisa, Mana itd...

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Ja też wole pojeździć sobie Manem lub Solarisem.Ale z tych linii co korzystam tylko mogę spotkać M11 lub Ikarusa 260 bo przewoźnik nie dysponuje takim taborem jak stado Solarisów itd. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A wracając do tematu, jak sprawdzają się Neoplany w GOP-ie ? ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

J-31 pisze:A wracając do tematu, jak sprawdzają się Neoplany w GOP-ie ?
na razie to dobrze. Jeszcze w Bytomiu nie widziałem zepsutego Neoplana :). Mają być dalsze zakupy tych busów :D

DAB

Post autor: DAB »

Filip_92 pisze:
J-31 pisze:A wracając do tematu, jak sprawdzają się Neoplany w GOP-ie ?
na razie to dobrze. Jeszcze w Bytomiu nie widziałem zepsutego Neoplana :). Mają być dalsze zakupy tych busów :D
I bardzo dobrze !! Neoplany są spoko, te 4014NF mają kopa !! Dzisiaj prawie sie wywaliłem :/

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

DAB pisze:I bardzo dobrze !! Neoplany są spoko, te 4014NF mają kopa !! Dzisiaj prawie sie wywaliłem :/
Czyli PKM Bytom dokonał dobrego zakupu.Szkoda tylko, że nie moge na nie trafić :(

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

Hym... maja kupić ich więcej czyzby dorwali jakiegoś dobrego dostawce, który chce się ich dużo pozbyć? :D W sumie jak na GOP to bardzo dobre osiągnięcie, tym bardziej, że planują dalsze zakupy :D

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

0405NE pisze:Hym... maja kupić ich więcej czyzby dorwali jakiegoś dobrego dostawce, który chce się ich dużo pozbyć? W sumie jak na GOP to bardzo dobre osiągnięcie, tym bardziej, że planują dalsze zakupy
Już pisałem, że prezes bytomskiego PKMu chce skasować wszystkie M11 i zastąpić je Neoplanami :) Nie wiem czy dorwali jakiegoś dobrego dostawce, który chce się ich dużo pozbyć ale tabor trzeba wymieniać :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Filip_92 pisze:
0405NE pisze:Hym... maja kupić ich więcej czyzby dorwali jakiegoś dobrego dostawce, który chce się ich dużo pozbyć? W sumie jak na GOP to bardzo dobre osiągnięcie, tym bardziej, że planują dalsze zakupy
Już pisałem, że prezes bytomskiego PKMu chce skasować wszystkie M11 i zastąpić je Neoplanami :) Nie wiem czy dorwali jakiegoś dobrego dostawce, który chce się ich dużo pozbyć ale tabor trzeba wymieniać :)
Jechałem dzisiaj jednym z bytomskich Neoplanów N4014NF (nie pamiętam dokładnie nr tab, ale jeden z nieprzemalowanych jeszcze) i powiem szczerze, że nawet pomijając brak trzecich drzwi to i tak mnie te wozy nie przekonują, siedząc z tyłu silnik jednak jest dość głośny, nie wiem może akurat ten jest jakiś "trefny", ale także układ siedzeń - nie należę do osób obdarzonych wspaniałymi warunkami fizycznymi, ale nawet mnie trudno było w tym busie zmieścić kolana (mały odstęp miedzy niektórymi siedziskami).
Jadąc parę chwil wcześniej PUP-owym (SedBaz Czeladź) MAN-em NL202 z 1993 roku to jak dla mnie to różnica jest wielka z korzyścią dla MAN-ika.
Podsumowując to zakup niskopodłogowców przez Bytom jest sporym sukcesem, ale na pewno wybór (poniekąd wymuszony) nie do końca przemyślany. Choć na tle graciarstwa PKM-u pewnie się wyróżniają.

DAB

Post autor: DAB »

Ciesz się z tego co masz a nie wybrzydzaj. Ja wiem że wolałbyś MANy Volvo VanHoole i inne ale ich na nie NIE STAC :!: Mozesz je spotkac na 280 (4014) 57,80 (4021)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Mody_82 pisze:Choć na tle graciarstwa PKM-u pewnie się wyróżniają
Lepsze te Neoplany niż kolejne zajechane przeguby z Krakowa lub Gdyn<font color=red><b>ii</b></font> :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

DAB pisze:Ciesz się z tego co masz a nie wybrzydzaj. Ja wiem że wolałbyś MANy Volvo VanHoole i inne ale ich na nie NIE STAC :!: Mozesz je spotkac na 280 (4014) 57,80 (4021)
Aż taki wybredny to ja znowu nie jestem. A wielu przewoźników udowodniło, że za stosunkowo niewielkie pieniądze można sprowadzić używane autobusy, które się nadają do śląskich realiów, tylko trzeba mieć odpowiednie "dojścia" i trochę oliwy w głowie. Będę się upierał, że sprowadzanie dwudrzwiowych busów to nie jest mądry pomysł, to w takim razie wolę już Migi po remoncie np. w KZNS-ie. Pojemność podobna - a przynajmniej są trzy pary drzwi i autobus dostosowany do naszych warunków.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przyznam szczerze, że dziwie mnie, iz przewoźnicy w GOP-ie kupują autobusy dwu wejściowe... To chyba nie był rozsądny wybór ..... ;)

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

J-31 pisze:Przyznam szczerze, że dziwie mnie, iz przewoźnicy w GOP-ie kupują autobusy dwu wejściowe... To chyba nie był rozsądny wybór .....
Lepsze te dwuwejściowe Neoplany niz ledwo jeżdzący Jelcz M11 lub Ikarus 260 :)

Mody_82

Post autor: Mody_82 »

Filip_92 pisze:
J-31 pisze:Przyznam szczerze, że dziwie mnie, iz przewoźnicy w GOP-ie kupują autobusy dwu wejściowe... To chyba nie był rozsądny wybór .....
Lepsze te dwuwejściowe Neoplany niz ledwo jeżdzący Jelcz M11 lub Ikarus 260 :)
Ledwojeżdżący to może i tak, ale jeśli mam do wyboru wyremontowanego elegancko Mig-a czy nawet "hungarka" a z drugiej strony dwu-wejściowy autobus, który się nadawał może w Niemczech bo tam o wiele mniej ludzi jeździ busami, a u nas kompletnie się nie sprawdza tego typu tabor - to jasne, że wybiorę tradycyjne wozy.

Jednak gwoli sprawiedliwości trzeba dodać, że większość przewoźników na Śląsku potrafi sprowadzić dobre autobusy NF z zagranicy (np. Sosnowiec, Jaworzno, Sebzda Czeladź). Miejmy nadzieję, że kolejne autobusy w Bytomiu sprowadzane z zagranicy będą bardziej przystosowane do naszych warunków komunikacyjnych, choć trzeba przyznać, że sprowadzenie już i tych dotychczasowych wozów jest jakimś światełkiem w tunelu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”