Używane Neoplany
Po czym wnosisz? Linia okien nie warunkuje wysokości podłogi. A 0405GN zawsze miał prostą linię okien. Jego odpowiednik ze "zjeżdzalnią" to O ile dobrze pamiętam 0405GN/2/plocmaster pisze:To zwykły O405G, a nie niskacz.
Jednakże ten Mercedes dostał już numer taborowy - 7420 - i mam nadzieję, że niedługo zacznie śmigać
O405G ma pewne różnice zewnętrzne w stosunku do wersji N. Wg mnie to wysokopodłogowiec.david82 pisze:Po czym wnosisz? Linia okien nie warunkuje wysokości podłogi.
Niektóre późne egzemplarze miały łamaną.david82 pisze:A 0405GN zawsze miał prostą linię okien.
david82 pisze:Jego odpowiednik ze "zjeżdzalnią" to O ile dobrze pamiętam 0405GN/2/
Zgadza się, ale warto również dodać, że PKM Bytom pozbył się swoich dwóch MANów SL223 sprzedając je do PKM Jastrzębie Zdrój. Pojazdy dostały odpowiednio numery taborowe:
#7503 -> #237, a #7501 -> #238.
Oprócz tego, jeszcze wcześniej, firma Nowak Transport ze Świerklańca kupiła bytomskiego Ikarusa #7267 z leasingu. Dostał tam numer taborowy #027. Tak samo z leasingu PKM Świerklaniec zakupił Jelcza M11 #7359. Obecnie jest przygotowywany do wyjazdu, a wyjedzie jako #0612.
W leasingu były wszystkie bytomskie autobusy w przedziale #7267-7275, #7357-7363, #7906 oraz #7704-7707. Po upadku stały się własością firmy NOMA.
#7503 -> #237, a #7501 -> #238.
Oprócz tego, jeszcze wcześniej, firma Nowak Transport ze Świerklańca kupiła bytomskiego Ikarusa #7267 z leasingu. Dostał tam numer taborowy #027. Tak samo z leasingu PKM Świerklaniec zakupił Jelcza M11 #7359. Obecnie jest przygotowywany do wyjazdu, a wyjedzie jako #0612.
W leasingu były wszystkie bytomskie autobusy w przedziale #7267-7275, #7357-7363, #7906 oraz #7704-7707. Po upadku stały się własością firmy NOMA.
7906 nie stoi już na w/w parkingu. Został sprzedany panu Socha z Piekar Śląskich (notabene panu Socha gratulujemy dobrego kroku w kierunku zakupu autobusów niskopodłogowych, niż badziewia pokroju M11). Oto jego zdjęcie już w służbie u pana Sochy: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120881.htmlrzelfix pisze:N4016NF, czyli w/w #7906 stoi teraz na parkingu firmy NOMA w Wyrach.
Myślę, że jeśli te Neoplany wytrzymał surową eksploatację ze strony PKM-u Bytom to i wytrzymają ją również u innych przewoźników, a poza tym prywaciarzom przydadzą się te autobusy, gdyż są autobusami niskowejściowymi (o czym świadczy skrót NF), więc prywaciarzom wyjdzie to tylko na dobre. Niedługo zapewne kolejne Neoplany tego przewoźnika zostaną sprzedane .J-31 pisze:I tak naprawdę nie wiadomo, czy ich nie zajeżdżą.
Używane neoplany
Dzisiaj na Z zobaczyłem kolejnego "nowego" używańca. Jest zielony z niebieskim pasem na dole. Jest to Neoplan N4411!
Identyczny jak ten tylko inne malowanie:
http://jafm.livenet.pl/bustram/displayi ... =65&pos=11
Dzięki temu na linii Z (i analogicznie Ex) można spotkać następujące autobusy:
Autosan H9-35
Autosan A1010M
Jelcz M11
Jelcz M120
Solbus B9,5
Solbus C10,5
Solaris U12
Solaris U9
Mercedes O303-11R
Mercedes O407
I ostatnio zakupione przez MPK Zduńska Wola:
Neoplan N4411 i N4020 (przypominam, że jest to linia obsługiwana przez dwa przedsiębiorstwa)
Identyczny jak ten tylko inne malowanie:
http://jafm.livenet.pl/bustram/displayi ... =65&pos=11
Dzięki temu na linii Z (i analogicznie Ex) można spotkać następujące autobusy:
Autosan H9-35
Autosan A1010M
Jelcz M11
Jelcz M120
Solbus B9,5
Solbus C10,5
Solaris U12
Solaris U9
Mercedes O303-11R
Mercedes O407
I ostatnio zakupione przez MPK Zduńska Wola:
Neoplan N4411 i N4020 (przypominam, że jest to linia obsługiwana przez dwa przedsiębiorstwa)
Nie wiem, gdyż N4020 widziałem pierwszy raz około miesiąc temu a N4411 dzisiaj. Co ciekawe N4411 jeździł na brygadzie na której pojawiał się N4020 - czyli niezła puszkaAmalio pisze:Nie ma problemów z silnikami W tych Neoplanach
Niewykluczone, że są inne używańce tylko nie pojawiają się na Z ani Ex.