Używane Neoplany

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
david82

Post autor: david82 »

plocmaster pisze:To zwykły O405G, a nie niskacz.
Po czym wnosisz? Linia okien nie warunkuje wysokości podłogi. A 0405GN zawsze miał prostą linię okien. Jego odpowiednik ze "zjeżdzalnią" to O ile dobrze pamiętam 0405GN/2/

Jednakże ten Mercedes dostał już numer taborowy - 7420 - i mam nadzieję, że niedługo zacznie śmigać :)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

david82 pisze:Po czym wnosisz? Linia okien nie warunkuje wysokości podłogi.
O405G ma pewne różnice zewnętrzne w stosunku do wersji N. Wg mnie to wysokopodłogowiec.
david82 pisze:A 0405GN zawsze miał prostą linię okien.
Niektóre późne egzemplarze miały łamaną.
david82 pisze:Jego odpowiednik ze "zjeżdzalnią" to O ile dobrze pamiętam 0405GN/2/
:?:

drentwy

Post autor: drentwy »

Pewnie większość już o tym słyszała, ale z kronikarskiego obowiązku dopisuję - 6 Neoplanów z upadłego PKM Bytom zostało odkupionych przez PKM Jaworzno, coby doraźnie zastąpić niektóre starsze autobusy. "Nowe" wozy mają być przemalowywane, w tej chwili dawny 7711 już się do tego szykuje.

rzelfix

Post autor: rzelfix »

Zgadza się, ale warto również dodać, że PKM Bytom pozbył się swoich dwóch MANów SL223 sprzedając je do PKM Jastrzębie Zdrój. Pojazdy dostały odpowiednio numery taborowe:
#7503 -> #237, a #7501 -> #238.

Oprócz tego, jeszcze wcześniej, firma Nowak Transport ze Świerklańca kupiła bytomskiego Ikarusa #7267 z leasingu. Dostał tam numer taborowy #027. Tak samo z leasingu PKM Świerklaniec zakupił Jelcza M11 #7359. Obecnie jest przygotowywany do wyjazdu, a wyjedzie jako #0612.

W leasingu były wszystkie bytomskie autobusy w przedziale #7267-7275, #7357-7363, #7906 oraz #7704-7707. Po upadku stały się własością firmy NOMA.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Jak wygląda obecna sytuacja z Neoplanem N4016NF i Neoplanami N4014NF należącymi do PKM Bytom? kupił je już jakiś przewoźnik, czy też dalej są odstawione?

rzelfix

Post autor: rzelfix »

N4016NF, czyli w/w #7906 stoi teraz na parkingu firmy NOMA w Wyrach. A Neoplany N4014NF na razie stoją w komplecie na zajezdniach i niestety czekają, aż ktoś się nimi zaopiekuje. :(

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

rzelfix pisze:N4016NF, czyli w/w #7906 stoi teraz na parkingu firmy NOMA w Wyrach.
7906 nie stoi już na w/w parkingu. Został sprzedany panu Socha z Piekar Śląskich (notabene panu Socha gratulujemy dobrego kroku w kierunku zakupu autobusów niskopodłogowych, niż badziewia pokroju M11). Oto jego zdjęcie już w służbie u pana Sochy: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-120881.html

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Pan Socha raczej słynie z trupiastych L11 :mruga:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To trochę smutne, tak bardzo koledzy z GOP-u cieszyli się z tych Neoplanów we flocie PKM Bytom. No i teraz odkupują je prywaciarze. I tak naprawdę nie wiadomo, czy ich nie zajeżdżą. :cry:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

J-31 pisze:I tak naprawdę nie wiadomo, czy ich nie zajeżdżą.
Myślę, że jeśli te Neoplany wytrzymał surową eksploatację ze strony PKM-u Bytom to i wytrzymają ją również u innych przewoźników, a poza tym prywaciarzom przydadzą się te autobusy, gdyż są autobusami niskowejściowymi (o czym świadczy skrót NF), więc prywaciarzom wyjdzie to tylko na dobre. Niedługo zapewne kolejne Neoplany tego przewoźnika zostaną sprzedane :).

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

Z tego co wiem PKM Bytom w miare dbał o te wszystkie Neoplany. O MANy też dbali. A najgorzej zadbanymi wozami były : Ikarusy 260 i 280, Ikarusy 412 i 415 i Jelcze M11.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Adrian_ pisze:rywaciarzom przydadzą się te autobusy, gdyż są autobusami niskowejściowymi (o czym świadczy skrót NF)
NF to akurat Niederflur — niskopodłogowy. Poza tym to są raczej niskopodłogowce właśnie.

Michał

Używane neoplany

Post autor: Michał »

Dzisiaj na Z zobaczyłem kolejnego "nowego" używańca. Jest zielony z niebieskim pasem na dole. Jest to Neoplan N4411!

Identyczny jak ten tylko inne malowanie:
http://jafm.livenet.pl/bustram/displayi ... =65&pos=11

Dzięki temu na linii Z (i analogicznie Ex) można spotkać następujące autobusy:

Autosan H9-35
Autosan A1010M
Jelcz M11
Jelcz M120
Solbus B9,5
Solbus C10,5
Solaris U12
Solaris U9
Mercedes O303-11R
Mercedes O407

I ostatnio zakupione przez MPK Zduńska Wola:
Neoplan N4411 i N4020 (przypominam, że jest to linia obsługiwana przez dwa przedsiębiorstwa)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wow. Fajnie, że niektórzy kupują takie nowe używańce ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie ma problemów z silnikami W tych Neoplanach :?:

Michał

Post autor: Michał »

Amalio pisze:Nie ma problemów z silnikami W tych Neoplanach :?:
Nie wiem, gdyż N4020 widziałem pierwszy raz około miesiąc temu a N4411 dzisiaj. Co ciekawe N4411 jeździł na brygadzie na której pojawiał się N4020 - czyli niezła puszka :confused:

Niewykluczone, że są inne używańce tylko nie pojawiają się na Z ani Ex.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Swoją drogą to jest dosyć dziwne, że niemiecki przewoźnik pozbywa się tak szybko prawie nowego autobusu. Aczkolwiek Zduńskiej Woli można chyba pogratulować nowego nabytku. ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

A który to może być rocznik?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:A który to może być rocznik?
Tego to nie wiem, ale to pewnie kilku latek. To jest najnowsza generacja Neoplanów ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

Nie jest wykluczone, że przewoźnik splajtował. To się wszędzie na świecie zdarza. Albo też po prostu nie był mu ten autobus potrzebny - podobny casus do naszych "nowych" autobusów Castrosua - przyjechały do Krakowa w wieku dziecięcym - 3 lat.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”