N4020

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
voy

Post autor: voy »

A jak? Zaczęli produkować różne Neoplany, najczęściej N4020 które często się psuły i czasem łamały. A potem wprowadzili Solarisa, zmienili nazwę. Nadwozie jest niemieckie, lecz zostało raczej zrobione przez jakąś firmę a nie tych z Neoplana. Niemieckie części fakt - drzwi Bode, silnik MAN no ale to nie ma nic wspólnego z samym Neoplanem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nie po prostu Solaris Bus & Couch nadal współpracuje z tymi samymi dostawcami, co Neoplan Polska

Oni nie zmienili nazwy bo zaczęli produkować Solarisy. Owszem najpierw rozpoczęli produkcję Solarisów i to miała być marka własna. Zmienili nazwę ponieważ międzynarodowa umowa z Neoplanem ich do tego zmusiła. W końcu nie ma też i samego Neoplana - jest NEOMAN

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

J-31 pisze:A żebyś się nie ździwił. Oferuje, ale nie Solaris, tylko ... MAN Polska..
Ta firma jest częścią koncernu NEOMAN, i handluje używanymi Neoplanami oraz nowymi autobusami, ale oczywiście nie w Polsce. W Polsce, w Sadach, są produkowane nadwozia do miejskich Neoplanów...
Ale Neoplan nie oferuje autobusów miejskich w Polsce. Tylko turystyczne.

Policzan

Post autor: Policzan »

Widzę ze przez ze mnie się kłócicie
Sorry
My mamy jednego Neoplana turystycznego w Policach i ma je SPPK
nazywa się Neoplan N 316SHD, zobaczie go sami

http://www.telvinet.pl/sppk/turystyczne/turysta.htm

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wiśnia pisze:
J-31 pisze:A żebyś się nie ździwił. Oferuje, ale nie Solaris, tylko ... MAN Polska..
Ta firma jest częścią koncernu NEOMAN, i handluje używanymi Neoplanami oraz nowymi autobusami, ale oczywiście nie w Polsce. W Polsce, w Sadach, są produkowane nadwozia do miejskich Neoplanów...
Ale Neoplan nie oferuje autobusów miejskich w Polsce. Tylko turystyczne.
Kto oferuje te autobusy, tego nie wiem, ale znów pozwolę się nie zgodzić z Tobą... Ktoś jednak oferuje również miejskie Neoplany. Takie autobusy kupują przecież przewoźnicy w Gdyni, a także w Warszawie, np. dwuwejściowe N4016 - firmy: L. Wnuk i Warbus...

Od kogo je kupili? Nie wiem...
Trafiły tu z Niemiec, tak ale poprzez pośrednika, najprawdopodobniej MAN, ale pewny nie jestem, ponieważ to może być równie dobrze jakiś niemiecki pośrednik... ;)

Orange

Post autor: Orange »

Fajny tam jest jelcz ;)

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

PiotrekK pisze:
Fajny tam jest jelcz ;)
Prześmieszny :lol: :lol: :lol:

voy

Post autor: voy »

No co, zwykły T081MB...

Wiśnia

Post autor: Wiśnia »

voy pisze:No co, zwykły T081MB...
Zwykły, ale Jelcze x081MB są prześmieszne :P

voy

Post autor: voy »

A tam śmieszne, mnie tam nie śmieszą :P fajne są, tylko łudząco podobne do mercedesa (no w koncu posiada wiele elementów merca) śmieszny to moim zdaniem jest Mercedes O520 Cito.

szubak

Post autor: szubak »

Nie tak z tym Solarisem. Poczatkowo w Bolechowie byla firma Neoplan Polska, w ktorej czesc udzialow (chyba 40%) mial pan Olszewski. W pewnym momencie Neoplan postanowil wycofac sie z Polski (pewnie za sprawa niskiej sprzedazy na tym rynku) i Olszewski odkupil reszte udzialow od Neoplana. I w ten sposob powstala firma Solaris, ktora jest w 100% firma Polska. Oczywiscie jka niektorzy pisza moze ona wspołpracowac z tymi samymi firmami co wczesnije Neoplan, ale czemu sie tu dziwic jesli Olszewski przez pare lat wspoltworzyl Neoplana w Polsce.

A I jeszcze troszke o neosiach w Kraku. Jak juz kolega Profesor pisal mozna je spotkac glownie na linii 132. MPK nie zdecydowalo sie na zakup wiekszej ilosci przede wszystkim ze wzgledu na ich nietypowa dlugosc, a takze dlatego, ze ich konstrukcja podobno zle znosi warunki na polskich drogach. Ciekawe ze podobne pojazdy jezdza np. w Warszawie i sie tam dobrze sprawdzaja a w Kraku nie. :|
Do ich wad mozna zaliczyc takze strasznie powolnie otwierajace sie drzwi, ale nie wiem czy jest to wada tylko krakowksiej serii czy moze wszystkie N4020 tak maja.

Poczatkowo w zajezdni Plaszow, pozniej w Bienczycach. Numery: BN123-127 ;)

voy

Post autor: voy »

No nie wiem, czy się tam dobrze sprawdzają w Warszawie. Psują się częściej niż Jelcze, padają tylne osie, palą się czasem te autobusy. Ale ja osobiście je lubie. Tam gdzie jest siedzenie przed przednim nadkolem można trzymać na nadkolu nogi :D (tak przynajmniej kiedyś robiłem w Krakowie).

szubak

Post autor: szubak »

Mnie chodzilo o to, ze w innych miastach dobrze sprawdzaja sie autobusy 15 metrowe, obojetnie solarki czy neosie. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szubak - dzięki za ten post. Jest on niezwykle cenny i ciekawy... :)

Rzeczywiście, co do autobusów 15 metrowych w Warszawie, to można powiedzieć o chyba pewnej modzie. W okresie 1997-2002, warszawskie MZA kupiło sporo autobusów 15-metrowych z początku Neoplany N 4020/3, potem N4020 td, a na koniec SU 15....

Nim jednak w 1997 zakupiono dużą partię polskich Neoplanów, w 1994 roku MZA zakupiły pierwszego i jedynego niemieckiego Neoplana N4020/3. Autobus, w przeciwieństwie do późniejszych pojazdów ma ścięty tył, podobnie jak w tramwajach...
Od samego początku, mimo znakomitej zwrotności, kierowcy mieli z nim wiele problemów. Zawsze "zmiatali" innych uczestników ruchu bądź różne rzeczy postawione zbyt blisko jezdni (śmietniki, latarnie etc). Tak więc mimo ściętego tyłu, w kółko mu ten tył szpachlowano... :lol:

Obecnie kierowcy MZA już się nauczyli poruszać 15-o metrowcami po zatłoczonych ulicach Warszawy. Gorzej jest z kierowcami innego przewoźnika obsługującego KM w W-wie - tj. Connex Warszawa. Ich SU15 wyglądają makabrycznie, a ich technika jazdy również nie jest najciekawsza... ;)

Natomiast co do samych N4020 w Warszawie. Są one w strasznym stanie, szczególnie autobusy z 1997 roku. Dwa przeszły już przygody z ogniem (silnik). A tak po za tym, łamią się (ciężkie warunki drogowe i częste przepełnienie), a mimo to kierowcy bardzo je chwalą...

Zbyt wolno otwierające się/ zamykające się drzwi - to normalka. Wszystkie tak mają ;)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

W Poznaniu N4020 bardzo dobrze sie sprawują, często sie nie psują :) Jest ich aż 19 sztuk, dzieki temu w całosci obsługują linie 51 (8 brygad), i posrenido linie ,70,74,90,92,99. Stacjonują one na zajezdni Warszawska (A-1). Maja one numery od 1351-1369. Jestem bardzo zadowolony, ze MPK kupiło deskorolki :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A w jakim są stanie. I z jakiego okresu produkcji pochodzą... :)

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:A w jakim są stanie. I z jakiego okresu produkcji pochodzą... :)
Stan ogólnie dobry, na bieżąco kontrolowany, rok produkcji 1996r

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MPK Poznań, chyba jako jedne z pierwszych przedsiębiorstw komunikacyjnych kupiło Neoplany. Czy to prawda ?

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

J-31 pisze:MPK Poznań, chyba jako jedne z pierwszych przedsiębiorstw komunikacyjnych kupiło Neoplany. Czy to prawda ?
Tak, i to ile sztuk naraz :). Powodem tego jest była fabryka Neoplana (obecna Solrisa) w Bolechowie. W razie awarii nie trzeba jechać kilkaset kilometrów do fabryki, bo fabryka jest 10km od zajezdni :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

To rzeczywiście. Dzięki. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”