N4020

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Poznaniak pisze:To nie jest NG tylko naprawa powypadkowa
A jednak ;) Sorry za wprowadzenie w błąd.

Krzyś 5577

Post autor: Krzyś 5577 »

A tymczasem koszty naprawy powypadkowej przewyższyły wartość pojazdu i M.Z.A. warszawa po cięła wóz 6870 w sierpniu 2007 roku .

Wóz dostał z tyłu od tira a przodem zatrzymał się na drzewie .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzyś 5577 pisze:A tymczasem koszty naprawy powypadkowej przewyższyły wartość pojazdu i M.Z.A. warszawa po cięła wóz 6870 w sierpniu 2007 roku .

Wóz dostał z tyłu od tira a przodem zatrzymał się na drzewie .
Ooops. To zła wiadomość, chociaż rzeczywiście 6870 bardzo ucierpiał - a zatem nie dziwi mnie, że "poszedł na żyletki" ;)

Krzyś 5577

Post autor: Krzyś 5577 »

Plan na 2008 zakłada kasacje -
150 ikarusów 280 w tym wszystkie lewarki i około 50 automatów większości te bez NG lub w kiepskim stanie dotyczy to wozów serii 51xx , 55xx , 56xx , 57xx a także 2052 .

80 ikarusów 260 w tym wszystkie lewarki i około 30 automatów .

15 Jelczy 120mm

20 Neoplanów szczególnie seria 67xx .


Przetarg już jest napisany i czeka na ogłoszenie ( 150 wozów przegubowych ).

Przetarg planowany jest także na ( 50 wozów 12 metrów )

Po za tym grodzisk wchodzi kolejnymi scaniami na 50 brygad ( to już mza będzie mogła skasować troszkę wozów )

Mobilis wchodzi 50 minibusami .

Reszta kupionych jelczy M121 dojedzie na początku roku 2008 .

Więc sporo się szykuje zmian w 2008 roku .

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Krzyś 5577 pisze:Więc sporo się szykuje zmian w 2008 roku
Tak słyszałem już o tych zmianach - wiem, że MZA ma spore plany taborowe (nie wspominając już o ajentach), jednakże o ile wiem i zdawałem sobie sprawę z tego, że do kasacji pojadą Ikarusy i część Jelczy, to nie wiedziałem, że ucierpią na tym Neoplany z 1997 roku :roll:

A propo kasacji Neoplanów - a czy Wiesz co czeka "dziadka" czyli 6430 ? Czy on też trafi na listę skasowanych ? :confused:

Krzyś 5577

Post autor: Krzyś 5577 »

6430 uległ ostatnio awarii w połowie grudnia i w sumie od tamtej pory stoi unieruchomiony aż do dziś . Plan niestety przewidziany jest dla niego tragiczny . Reszta to tylko szkoda słów to samo czeka za nie długo 7270 , 7272 , 7370 .

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

A ile jeszcze MZA posiada "deskorolek" Neoplana i w jakim one są stanie blacharskim ?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Posiada 104 deskorolki w nie najlepszym (ale nie ma tragedii) stanie blacharskim i ogólnym. Cóż, zbyt delikatny wóz jak na warszawskie warunki.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Cóż, zbyt delikatny wóz jak na warszawskie warunki.
Chyba w ogóle na Polskie warunki ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Istotnie, ale w innych miastach jakoś sobie z nimi radzą

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak? A gdzie poza Śląskiem zamówiono deskorolki więcej niż raz?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nigdzie (prawie), bo poznali się na nich. A w ogóle wiesz gdzie. :P

enginedriver

Post autor: enginedriver »

plocmaster pisze:Istotnie, ale w innych miastach jakoś sobie z nimi radzą
Tak, nasze się łamały i Biskupice miały pełne ręce roboty :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Już parę lat temu słyszałem od kierowcy z zajezdni "Woronicza" - kiedy jeszcze część Neoplanów tam stacjonowała - że łamie im się kratownica i są z nimi problemy. :roll:

I coś w tym musi być, ponieważ dwa lata temu na DTP przyjrzałem się "dziadkowi" i on faktycznie na dole pudła miał takie rozprucie jak gdyby pękał od dołu ku górze

A stan warszawskich Neoplanów - różnie z nimi jest - po przeniesieniu ich na "Kleszczową", sporadycznie z nich korzystam, ale ogólnie i najczęściej widać po nich, że najlepsze lata mają już za sobą :confused:
KKS pisze:A gdzie poza Śląskiem zamówiono deskorolki więcej niż raz?
plocmaster pisze:Nigdzie (prawie), bo poznali się na nich. A w ogóle wiesz gdzie :P
No nie do końca "nigdzie" - ponieważ, jeśli oczywiście mówimy o ilościach więcej sztuk niż jedna, to...

1. KM Płock Sp. z o.o - 2 sztuki :diabeł: (N4020td)

2. ZKM Gdańsk - 11 sztuk

3. MPK Kraków - 5 sztuk

4. MPK Lublin - 28 sztuk (w tym jeden N4020td)

5. MPK Poznań - 20 sztuk

6. MPK Radom - 26 sztuk (w tym 3 szt. N4020 td)

7. MZK Koszalin - 6 szt.

8. MPK Legnica - 12 sztuk (tylko #101 to N4020, pozostałe N4020 td)

9. Warszawskie MZA zamówiło w sumie 104 Neoplany (N4020 i N4020td) - dostawy w latach 1997-1999 i jeden z 1994 roku #6455 - obecnie #6430

Jeden N4020 trafił do Wałbrzycha.... czyli
==================
Suma: 215 sztuk N4020 i N4020td łącznie w latach 1997-1999 dla polskich przewoźników

... Reasumując. Oj chłopaki - nie chciało się poszukać :chytry:

PS. KKS a gdzie na Śląsku jeżdżą Ci Neoplany N4020 - zwane inaczej "deskorolki" ? :mruga:

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Miało być więcej niż raz a nie więcej niż jedną sztukę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dziwny pisze:Miało być więcej niż raz a nie więcej niż jedną sztukę ;)
Nie jestem jasnowidzem i nie wiem "co autor miał na myśli" pisząc "raz". Ja zrozumiałem, że chodzi o ilość, ale dobra.... przejrzymy to z tej strony ;)

- MPK Poznań - N4020 są z rocznika 1996 i 1997, a to oznacza, że mogły być zakupione w dwóch turach ;)

- MPK Lublin, zakres numeracji taborowej oraz rok produkcji N4020 (1996, 1997 i 1998) bardzo dokładnie wskazuje, że MPK kupiło "deskorolki" - "więcej niż raz" :chytry:

- MPK Radom - N4020 okres produkcyjny 1997 i 1998, a także N4020td, rok produkcji 1999 oraz zakres numeracji taborowej - również wskazuje, na to, że te autobusy kupiono "więcej niż raz"

- MPK Legnica - #101 kupiono w 1997 (N4020), natomiast pozostałe N4020td kupiono już w 1998 roku - a to oznacza, że również w Legnicy kupiono "deskorolki" więcej niż raz ;)

O Warszawie już nie piszę - bo i tak wiadomo :mruga:

Reasumując. Nawet jeśli okaże się, że część autobusów zamówiono na przełomie roku i producent dostarczał pojazdy "przez dwa lata", a zatem tej listy wykreślilbyśmy część przewoźników (np. MPK Poznań), to i tak pozostaje z całą pewnością na wymienionej przez mnie liście pozostaje MPK Lublin i MPK Radom... a to oznacza, że sformułowanie Plocmastera - "nigdzie" ( "prawie nigdzie" dla mnie znaczy tyle samo co "chyba, na pewno" :-P ) - jest nie do końca prawdziwe ;)

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Toż to wyjątki potwierdzające regułę, chodziło mi ogólnie o to, że gdy przewoźnicy zorientowali się, co to za złom, nie kupili już żadnych N4020 i podejrzewam, że również SU15.
J-31 pisze:PS. KKS a gdzie na Śląsku jeżdżą Ci Neoplany N4020 - zwane inaczej "deskorolki" ?
Chodziło mi ogólnie o wozy piętnastometrowe.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

To przez KKSa, napisał mi na GG że nigdzie. w ogóle to wszystko przez niego, to on namieszał.
A to, że kiedyś kupowano deskorolki a teraz nie, wynika z chwilowej mody na taką długość pojazdu, która zresztą wkrótce przeminęła

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

plocmaster pisze:A to, że kiedyś kupowano deskorolki a teraz nie, wynika z chwilowej mody na taką długość pojazdu, która zresztą wkrótce przeminęła
Ponieważ okazały się nieprzydatne. O to mi chodziło dokładnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A to, że kiedyś kupowano deskorolki a teraz nie, wynika z chwilowej mody na taką długość pojazdu, która zresztą wkrótce przeminęła
Dobrze, skoro KKS chce - i słusznie - rozszerzyć definicję "deskorolki" na SU15 i inne piętnastometrowe autobusy, to chyba też nie można mówić o "chwilowej modzie". Ponieważ jeszcze nie tak dawno temu, SU15 III kupiło takie firmy jak:

- PKM Sosnowiec (2006)
- PKM Świerklaniec (2006)
- PKM Czechowice - Dziedzice (bodajże jedną sztukę - styczeń 2007)
- Swarzędz-Bus w 2006 roku

.... Czyli moda jeszcze chyba jednak nie przeminęła :P

Po za tym czescy przewoźnicy teraz chętnie kupują SU15 III, np.: DP Ostrava, DP Teplice, DP Plzen :mruga:

Wróćmy jednak do tematu, nie wiem czy Zauważyliście, ale jednego Neoplana N4020 (rocznik 1994, autobus używany), kupił przewoźnik prywatny obsługujący linię w Lublinie ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”