N4020

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Krakowskie Neoplany N4020

Post autor: J-31 » 2004-11-08, 11:06

Wiem tylko tyle, że krakowskie MPK eksploatuje pewną ilośc Neoplanów N4020/3. Niestety na tym moja wiedza się kończy.

A więc moje pytania.
1) Ile w sumie jest tych pojazdów w Krakowskim MPK ?
2) Jak się spisują i w jakim są stanie ?
3) Czy jeszcze jakiś krakowski przewoźnik eksploatuje Neoplany - jeśli tak to jakie ?

Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam ... :)

voy

Post autor: voy » 2004-11-08, 16:39

Neoplanów w MPK Kraków jest 5.
Ponoć te autobusy nie są tak awaryjne jak np. w Warszawie.

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-11-08, 18:30

Nie wiedziałem, że takie są w Krakowie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-10, 11:21

A jakie są opinie użytkowników z Krakowa :)
Obrazek

Hannibal

Post autor: Hannibal » 2004-11-11, 07:19

Tak jest ich 5 w Krakowie . Nietypowy, ze względu na swoją konstrukcję, autobus zakupiony został w 1997 roku. Jego pojemność jest porównywalna z autobusami przegubowymi. Początkowo eksploatowany w zajezdni Płaszów a od roku 2001 w zajezdni Bieńczyce. Ogólnie autobus jest ok .
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-12, 11:16

Ekstra. Dzięki :)

[ Dodano: 2004-11-12, 11:17 ]
Mam wrażenie, że krakowskie MPK kombinuje coś z dekielkami. Ja mam gdzieś zdjęcie takiego Neoplana, ale miał zupełnie inne dekle - fabryczne nowe od Neoplana - czyli "pełne"...

voy

Post autor: voy » 2004-11-12, 14:21

Jakoś mi te autobusy się spodobały w Krakowie. Raz przepuściłem Omnię bo chciałem jechać czymś innym a tu podjeżdża zaraz neoś :)
Ale i tak Omni City się nieźle w Krakowie najeździłem na 144.

Tommy

Post autor: Tommy » 2004-11-12, 21:43

Trzyosiowiec Volvo b10b le 6x2 jest zapewnwe lepszy, a pod względem ilości miejsca chyba podobny, ale jakość raczej stoi na wyższym poziomie. Ciekawe, jaka jest różnica cenowa pomiędzy nimi :?:

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-11-12, 23:21

Tommy pisze:Trzyosiowiec Volvo b10b le 6x2 jest zapewnwe lepszy, a pod względem ilości miejsca chyba podobny, ale jakość raczej stoi na wyższym poziomie.
B10BLE jest też cichszy, ale niskowejściowy.
Tommy pisze:Ciekawe, jaka jest różnica cenowa pomiędzy nimi :?:
Raczej jaka była. Oba autobusy nie są już produkowane.

Inspektor

Post autor: Inspektor » 2004-11-13, 00:20

Wiśnia pisze:
Tommy pisze:Trzyosiowiec Volvo b10b le 6x2 jest zapewnwe lepszy, a pod względem ilości miejsca chyba podobny, ale jakość raczej stoi na wyższym poziomie.
B10BLE jest też cichszy, ale niskowejściowy.
Tommy pisze:Ciekawe, jaka jest różnica cenowa pomiędzy nimi :?:
Raczej jaka była. Oba autobusy nie są już produkowane.
Jemu chodziło chyba o to jaka była cena tych autobusów gdy je sprzedawano.A to że nieprodukowane od lat to wiadomo...

Tommy

Post autor: Tommy » 2004-11-13, 15:53

Dokładnie o to mi chodziło, a więc jaka :?:



Wiem, że jestem upierdliwy ;)

Profesor

Post autor: Profesor » 2004-11-14, 14:26

No może i ja się wypowiem, ze względu, że mieszkam w Krakowie i mam przyjemność podróżowania tymi autobusami. Może najpierw odpowiem na pytanie z kołpaczkami. Początkowo miały one fabryczne białe kołpaczki, lecz z upływem czasu, gdy, trzeba było zmieniać ogumienie z felgą to, nowe felgi nie posiadały zaczepów na kołpaczki, teraz są to tylko zwykłe felgi z wypustkami w kształcie koła pomalowane na czarno, a pod spodem na srebrny. Autobusy te mają zdecydowanie za słaby silnik, trochę mocniejszy niż ten z N4011, o którym juz była mowa na forum. Są <b>poprostu</b> mulaste, w środku jest dużo miejsca, komfort jazdy zadowalający, jedynie silnik dosyć głośno wyje przy szybszej jeździe, jest bardzo pojemny, lecz na krakowskie kręte drogi nie nadaje się, nie posiada przegubu i dlatego jest niezwrotny, ma potworny promień skrętu. Lecz nie miał bym nic przeciwko gdyby w Krakowie pojawił się młodszy brat neoplana SU15.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-16, 13:05

Wielkie, wielkie dzięki Profesorze. Właśnie na Twoją odpowiedź najbardziej liczyłem... :)

W Warszawie też jeżdżą takie Neoplany - w KM tylko takie... Ale w Warszawie są zupełnie inne warunki. Kilkanaście lat temu zwiedzałem Kraków i pamiętam, że jest tam duża liczba krętych uliczek, a do tego dochodzi różnica wysokości wzniesień...

Czy myślisz, lub którykolwiek z Was Krakowiaków, że krakowskie MPK będzie chciało się pozbyć tych autobusów.

Wiem, że ostatnio MPK zorganizowało przetarg, ale na autobusy przegubowe. Czy to oznacza, że zrezygnowano już z zakupu autobusów 15-metrowych ?
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2004-11-16, 17:33

Skoro poprzestano na 5 sztukach takich autobusów no to raczej nie zanosi się na zakup długich.

Profesor

Post autor: Profesor » 2004-11-16, 19:26

Według mnie krakowskie mpk nie będzie już kupować tego typu autobusów, bo nie są one przystosowane do Krakowskich warunków. To juz raczej szanse trzeba upatrywać w tym, iż przetarg na linie krakowskie ( miejskie) wygra jakiś naprawdę dobry przewoźnik ( czytaj nie PKS)., Ale Kraków stawia na 18 i 12. To podstawa, sprawdza się ta polityka w 100%. Chodź moim głębokim marzeniem jest to by po krakowskich drogach pomykały SU15 i SU18. W tym drugim przypadku jest to jak najbardziej prawdopodobne.A jeszcze, odpowiadam na pytanko: krakowskie mpk na pewno nie ma zamiaru się pozbyć tych aut, są idealne na linie 132 i 172. Trafione w 10.

Policzan

Post autor: Policzan » 2004-11-16, 20:02

Szkoda że neoplanów nie ma w szczecine albo w policach.
Ale będą pierwsze 2 solarisy!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wiśnia

Post autor: Wiśnia » 2004-11-16, 20:56

Policzan pisze:Szkoda że neoplanów nie ma w szczecine albo w policach.
Ale będą pierwsze 2 solarisy!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Odkąd Solaris się usamodzielnił, Neoplan chyba nie oferuje miejskich autobusów w Polsce.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-17, 10:35

A żebyś się nie ździwił. Oferuje, ale nie Solaris, tylko ... MAN Polska..
Ta firma jest częścią koncernu NEOMAN, i handluje używanymi Neoplanami oraz nowymi autobusami, ale oczywiście nie w Polsce. W Polsce, w Sadach, są produkowane nadwozia do miejskich Neoplanów...

[ Dodano: 2004-11-17, 10:36 ]
Używanymi Neoplanami handluje również ... EVOBUS. Sam widziałem na terenie ich serwisu w Wolicy pod Warszawą...
Obrazek

voy

Post autor: voy » 2004-11-17, 14:02

A tam używane to nie nowe. Neoplan Polska to zresztą się solidnie oddzieliło od Neoplana szczególnie z jakością i poszedł na całość z Solarisem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28879
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2004-11-17, 14:39

TO nie tak. Po prostu w momencie kiedy niemiecki Neoplan zmienił nazwę bo wszedł w kooprodukcję z MAN-em - firma Neoplan Polska zmieniła nazwę na Solaris Bus & Couch. Ale wcale nie zerwali kontaktów z Niemcami. Przecież projekt Solarisa pochodzi z niemieckiej firmy. Również wiele części pochodzi z Niemiec...
Obrazek

ODPOWIEDZ