N4020

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-02, 20:19

Tak? A gdzie poza Śląskiem zamówiono deskorolki więcej niż raz?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-02, 20:22

Nigdzie (prawie), bo poznali się na nich. A w ogóle wiesz gdzie. :P

enginedriver

Post autor: enginedriver » 2008-01-02, 20:44

plocmaster pisze:Istotnie, ale w innych miastach jakoś sobie z nimi radzą
Tak, nasze się łamały i Biskupice miały pełne ręce roboty :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-03, 09:48

Już parę lat temu słyszałem od kierowcy z zajezdni "Woronicza" - kiedy jeszcze część Neoplanów tam stacjonowała - że łamie im się kratownica i są z nimi problemy. :roll:

I coś w tym musi być, ponieważ dwa lata temu na DTP przyjrzałem się "dziadkowi" i on faktycznie na dole pudła miał takie rozprucie jak gdyby pękał od dołu ku górze

A stan warszawskich Neoplanów - różnie z nimi jest - po przeniesieniu ich na "Kleszczową", sporadycznie z nich korzystam, ale ogólnie i najczęściej widać po nich, że najlepsze lata mają już za sobą :confused:
KKS pisze:A gdzie poza Śląskiem zamówiono deskorolki więcej niż raz?
plocmaster pisze:Nigdzie (prawie), bo poznali się na nich. A w ogóle wiesz gdzie :P
No nie do końca "nigdzie" - ponieważ, jeśli oczywiście mówimy o ilościach więcej sztuk niż jedna, to...

1. KM Płock Sp. z o.o - 2 sztuki :diabeł: (N4020td)

2. ZKM Gdańsk - 11 sztuk

3. MPK Kraków - 5 sztuk

4. MPK Lublin - 28 sztuk (w tym jeden N4020td)

5. MPK Poznań - 20 sztuk

6. MPK Radom - 26 sztuk (w tym 3 szt. N4020 td)

7. MZK Koszalin - 6 szt.

8. MPK Legnica - 12 sztuk (tylko #101 to N4020, pozostałe N4020 td)

9. Warszawskie MZA zamówiło w sumie 104 Neoplany (N4020 i N4020td) - dostawy w latach 1997-1999 i jeden z 1994 roku #6455 - obecnie #6430

Jeden N4020 trafił do Wałbrzycha.... czyli
==================
Suma: 215 sztuk N4020 i N4020td łącznie w latach 1997-1999 dla polskich przewoźników

... Reasumując. Oj chłopaki - nie chciało się poszukać :chytry:

PS. KKS a gdzie na Śląsku jeżdżą Ci Neoplany N4020 - zwane inaczej "deskorolki" ? :mruga:

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2008-01-03, 11:06

Miało być więcej niż raz a nie więcej niż jedną sztukę ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-03, 11:34

Dziwny pisze:Miało być więcej niż raz a nie więcej niż jedną sztukę ;)
Nie jestem jasnowidzem i nie wiem "co autor miał na myśli" pisząc "raz". Ja zrozumiałem, że chodzi o ilość, ale dobra.... przejrzymy to z tej strony ;)

- MPK Poznań - N4020 są z rocznika 1996 i 1997, a to oznacza, że mogły być zakupione w dwóch turach ;)

- MPK Lublin, zakres numeracji taborowej oraz rok produkcji N4020 (1996, 1997 i 1998) bardzo dokładnie wskazuje, że MPK kupiło "deskorolki" - "więcej niż raz" :chytry:

- MPK Radom - N4020 okres produkcyjny 1997 i 1998, a także N4020td, rok produkcji 1999 oraz zakres numeracji taborowej - również wskazuje, na to, że te autobusy kupiono "więcej niż raz"

- MPK Legnica - #101 kupiono w 1997 (N4020), natomiast pozostałe N4020td kupiono już w 1998 roku - a to oznacza, że również w Legnicy kupiono "deskorolki" więcej niż raz ;)

O Warszawie już nie piszę - bo i tak wiadomo :mruga:

Reasumując. Nawet jeśli okaże się, że część autobusów zamówiono na przełomie roku i producent dostarczał pojazdy "przez dwa lata", a zatem tej listy wykreślilbyśmy część przewoźników (np. MPK Poznań), to i tak pozostaje z całą pewnością na wymienionej przez mnie liście pozostaje MPK Lublin i MPK Radom... a to oznacza, że sformułowanie Plocmastera - "nigdzie" ( "prawie nigdzie" dla mnie znaczy tyle samo co "chyba, na pewno" :-P ) - jest nie do końca prawdziwe ;)

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-03, 17:24

Toż to wyjątki potwierdzające regułę, chodziło mi ogólnie o to, że gdy przewoźnicy zorientowali się, co to za złom, nie kupili już żadnych N4020 i podejrzewam, że również SU15.
J-31 pisze:PS. KKS a gdzie na Śląsku jeżdżą Ci Neoplany N4020 - zwane inaczej "deskorolki" ?
Chodziło mi ogólnie o wozy piętnastometrowe.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-03, 18:33

To przez KKSa, napisał mi na GG że nigdzie. w ogóle to wszystko przez niego, to on namieszał.
A to, że kiedyś kupowano deskorolki a teraz nie, wynika z chwilowej mody na taką długość pojazdu, która zresztą wkrótce przeminęła

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-03, 18:51

plocmaster pisze:A to, że kiedyś kupowano deskorolki a teraz nie, wynika z chwilowej mody na taką długość pojazdu, która zresztą wkrótce przeminęła
Ponieważ okazały się nieprzydatne. O to mi chodziło dokładnie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-04, 10:03

plocmaster pisze:A to, że kiedyś kupowano deskorolki a teraz nie, wynika z chwilowej mody na taką długość pojazdu, która zresztą wkrótce przeminęła
Dobrze, skoro KKS chce - i słusznie - rozszerzyć definicję "deskorolki" na SU15 i inne piętnastometrowe autobusy, to chyba też nie można mówić o "chwilowej modzie". Ponieważ jeszcze nie tak dawno temu, SU15 III kupiło takie firmy jak:

- PKM Sosnowiec (2006)
- PKM Świerklaniec (2006)
- PKM Czechowice - Dziedzice (bodajże jedną sztukę - styczeń 2007)
- Swarzędz-Bus w 2006 roku

.... Czyli moda jeszcze chyba jednak nie przeminęła :P

Po za tym czescy przewoźnicy teraz chętnie kupują SU15 III, np.: DP Ostrava, DP Teplice, DP Plzen :mruga:

Wróćmy jednak do tematu, nie wiem czy Zauważyliście, ale jednego Neoplana N4020 (rocznik 1994, autobus używany), kupił przewoźnik prywatny obsługujący linię w Lublinie ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-01-04, 17:34

J-31 pisze:- PKM Sosnowiec (2006)
- PKM Świerklaniec (2006)
Kupione tylko dlatego, że na Śląsku sztywniak liczy się jak przegub
J-31 pisze:- PKM Czechowice - Dziedzice (bodajże jedną sztukę
Właśnie…
J-31 pisze:- Swarzędz-Bus w 2006 roku
Raczej niewiele więcej
J-31 pisze:Po za tym czescy przewoźnicy teraz chętnie kupują SU15 III
Nie mówimy tu o czeskich, czescy to inna sprawa.
J-31 pisze:nie wiem czy Zauważyliście, ale jednego Neoplana N4020 (rocznik 1994, autobus używany), kupił przewoźnik prywatny obsługujący linię w Lublinie
Nie zauważyliśmy. Gdzie go kupił?

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-04, 22:09

J-31 pisze:Dobrze, skoro KKS chce - i słusznie - rozszerzyć definicję "deskorolki" na SU15 i inne piętnastometrowe autobusy, to chyba też nie można mówić o "chwilowej modzie". Ponieważ jeszcze nie tak dawno temu, SU15 III kupiło takie firmy jak:

- PKM Sosnowiec (2006)
- PKM Świerklaniec (2006)
Pytałem, gdzie oprócz Śląska (z wiadomych powodów, które tu plocmaster przypomniał).
J-31 pisze:- PKM Czechowice - Dziedzice (bodajże jedną sztukę - styczeń 2007)
No dobra, o Czechowicach nie wiedziałem. Ale jedna sztuka to nie powalająca ilość, podobnie jak...
J-31 pisze:Swarzędz-Bus w 2006 roku
Wiraż-Bus, który kupił aż dwie sztuki tego czegoś (drugą w zeszłym roku).

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2008-01-06, 21:53

J-31 pisze:
5. MPK Poznań - 20 sztuk
19 sztuk numery od 1701-1712, 1714-1720. Wozy 1701-1712, 1714-1716 są z 1996r reszta z 1997r

Ogólnie te poznańskie nie są w najgorszym stanie technicznym, aczkolwiek czasami ma się takie dziwne wrażenie jakby deskorolka chciała sie rozpaść :). Niektórzy kierowcy boja sie nimi jeździć ze względu na trudności manewrowe. Na Warszawskiej większośc osób uważa, że jest to najgorsszy do prowadzenia model autobusu w cały MPK. Obecnie deskorolki planowo mozna spotkać na liniach: 51,68,72,73,76,98,R, na sobotnich dolewkach i czasami na nockach

Podi

Post autor: Podi » 2008-01-06, 22:05

Wiraż-Bus, który kupił aż dwie sztuki tego czegoś (drugą w zeszłym roku).
Z czego jedna się roz...waliła i już jej nie ma.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-06, 22:43

Poznaniak pisze:czasami ma się takie dziwne wrażenie jakby deskorolka chciała sie rozpaść
Ja mam takowe częściej niż czasami :D
Podi pisze:Z czego jedna się roz...waliła i już jej nie ma.
Niestety, ale z tego, co słyszałem, puszka trafiła w sam środek wozu, więc ciężko byłoby o taką piętnastkę, która by to przeżyła...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-07, 09:31

plocmaster pisze:Nie zauważyliśmy. Gdzie go kupił?
Ta lubelska firma nazywa się - Miejska Komunikacja Prywatna - i wychodzi na to, że kupili tego Neosia w 2004 roku ("używany"). Autobus obsługuje linię nr. 10
A poniżej link na TWB
:strzałka: http://transport.asi.pwr.wroc.pl/autobu ... ticket=116

Poznaniak

Post autor: Poznaniak » 2008-01-07, 12:49

KKS pisze:
Poznaniak pisze:czasami ma się takie dziwne wrażenie jakby deskorolka chciała sie rozpaść
Ja mam takowe częściej niż czasami :D
Wiesz co to jeszcze zalezy, bo niektóre chodzą na prawde super, a niektóre to potrafia zachowywac sie tak jak vecto. Ostatnio jechałem #1715 przy duzej prędkosci na tyle wszystko latało, przy mniejszej troszke mniej :P

KKS pisze:
Podi pisze:Z czego jedna się roz...waliła i już jej nie ma.
Niestety, ale z tego, co słyszałem, puszka trafiła w sam środek wozu, więc ciężko byłoby o taką piętnastkę, która by to przeżyła...
Chyba macie jakies błedne informacje, bo ja ostatnio na Warszawskiej mijalem 020 i 021 :|

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2008-01-07, 15:16

Poznaniak pisze:Chyba macie jakies błedne informacje, bo ja ostatnio na Warszawskiej mijalem 020 i 021
Poważnie? No cóż, to znaczy, że konstrukcja SU15 jest bardzo solidna, bo z tego, co słyszałem, to uderzenie było solidne...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2008-01-07, 22:26

Poznaniak pisze:Wiesz co to jeszcze zalezy, bo niektóre chodzą na prawde super, a niektóre to potrafia zachowywac sie tak jak vecto.
Wiesz "my" tak narzekamy na niektóre Vectosy, ale prawda jest taka, że co do niektórych pracownicy sie przyłożyli i nawet je porządnie skręcili- takie przynajmniej mam odczucie w naszych Katowickich M125M.

Mówicie, że N4020 to szajs, a ja powiem, że N4021 też wiele od niego nie jest lepszy. Strasznie to też telepie wszystko na dziurach i w ogóle wygląd Neoplanów mi się nie podoba, to już przy tym MAN NG272 lepiej wygląda :roll:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29028
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-01-08, 09:43

Shadow238 pisze:Mówicie, że N4020 to szajs, a ja powiem, że N4021 też wiele od niego nie jest lepszy
Ja już to pewnie pisałem gdzieś na forum i pewnie się powtórzę, jeśli napiszę, że w 1997 roku, kiedy to do Warszawy trafiły pierwsze N4020 (nie licząc oczywiście #6455 z 1994 roku, którego wtedy, podobnie jak dzisiaj widywałem raczej sporadycznie), miałem bardzo dobre mniemanie o Neoplanach. Wszak już wtedy Neoplan znany był z jakości, poza tym Neoplan jednak koncentrował się na budowie wyłącznie autobusów. Zatem w 1997 roku byłem pewny, że warszawskie MZA postąpiło właściwie kupując autobusy jednego od najlepszych, europejskich producentów.

Nie wziąłem pod uwagę tylko jednego.... MZA kupiło autobusy montowane w Polsce (w Bolechowie). Kilka lat później dowiedziałem się, że Neoplan Polska "coś tam kombinował" przy tych autobusach. :retard:

Pozostaje więc pytanie, czy jakość Neoplanów produkowanych w Polsce była gorsza niż tych, nadal produkowanych w Niemczech ? Czy po prostu te autobusy nie sprawdziły się na polskich drogach ? :roll:

===============
Parę lat temu w Warszawie miał miejsce niezwykły wypadek.

Godziny po południowego szczytu, środek jednego z najbardziej ruchliwych skrzyżowań drogowo-tramwajowych, tuż przy dw. Wileńskim.

Skręcający z al. Solidarności w ul. Towarową Neoplan #6430 (przypomnę rocznik 1994) doznał poważnego uszkodzenia, które nie tylko unieruchomiło autobus, ale praktycznie całe skrzyżowanie i połowę Pragi Śródmieście i połowę Pragi Północ.

"Dziadkowi" urwało się przednie zawieszenie wraz z prawym kołem. Autobus "usiadł" na jezdni :diabeł:

ODPOWIEDZ