N4016

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Robson

Post autor: Robson »

Właśnie nie wiem do końca jaki to typ. Ale znam historię #562 skąd pochodzi itp.
Ten Neoplan jest z Lübeck, 1996-2005 nalezal do LVG Lübeck(Lübeck-Travemünder Verkehrsgesellschaft), mial tam numer 73 i rejestracje HL-LV 173, dokladna data zakupu to 10.6.1996, 10.2005 zostal sprzedany do NEOMAN Berlin :)

Kozik

Post autor: Kozik »

Robson pisze:Dodam jeszcze że 562 ma inne wnętrze bardziej podmiejskie i środkowe drzwi są jak w krakowskich Scaniach. Nie odskowe ale takie rozsuwane.
Wczoraj kierowca na drugiej zmianie nie potrafił przysunąc w nim fotela, bo ten z pierwszej zmiany odsunął go na maksa do tyłu. Przyjechało pogotowie techniczne i mechanicy też nie potrafili go przysunąć. A mnie w międzyczasie kusiało pobawić się tymi drzwiami ale nie było sposobności.. :roll:

picia

Post autor: picia »

wniosek: puszczać kierowców na dany wóz, którzy chodzą w jednakowej wadze... a tak poza tym to trochę dziwne... a poprzedni kierowca w jaki sposób pchnął ten fotel do tyłu? siłowo czy raczej on znalazł sposób?

Kozik

Post autor: Kozik »

No właśnie jakoś intuicyjnie to zrobił, a potem nikt nie potrafił zrobić to tak jak powinno być..

RadziuGW

Post autor: RadziuGW »

jak widac praca kierowcy tez jest praca umyslowa ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I znów pozwolę sobie o małe "auktualnienie" tematu, gdyż do MZK Wejherowo przybył kolejny w tym roku Neoplan N4016 :). Autobus ten dotarł do Wejherowa jako używany. Jest z 1995 roku i jest to już drugi Neoplan w tej firmie. Jakiś czas temu wejherowskie MZK pozyskało również Neoplana z tym, że był to Neoplan N4016NF, który otrzymał nr. taborowy 818 (nr.819 przydzielono Solarisowi Urbino 12 III). Autobus ten dzisiaj wyjechał na trasę debiutując na początku na linii szkolnej nr. 14. Jedną z cech wyróżniających tego Neoplana w Wejherowie jest obrotomierz, którego nie posiadały wcześniej dostarczone do MZK Wejherowo Neoplany :).
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 14:51 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil

Post autor: Kamil »

W Wałbrzych to jest tak:
:strzałka: 31 sztuk N4016
:strzałka: 1 sztuka N4020
Są to faje woziki, przyjemne z wyglądu. Tylko zniszczone :frown:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ostatnimi czasy na liniach ZKKM Chrzanów zadebiutowały 2 Neoplany N4016 o nr taborowych 39 oraz 40 należące do Transgóru Mysłowice. Przygotowywane do wyjazdu na linię są także Neoplany o nr taborowych: 38, 41 oraz 42. Łącznie Transgór sprowadził 5 takich autobusów.Autobusy te różnią się wiekowo. Neoplan o nr taborowym 39 jest z 1994r., Neoplan o nr taborowym 42 jest z 1996r., a pozostałe z 1995r. Jest to już druga dostawa tego typu Neoplanów w Transgórze w tym roku. Jakiś czas temu Transgór nabył również Neoplany N4016 w ilości 3-ech sztuk. Łącznie Transgór posiada 8 Neoplanów N4016 :).
Ostatnio zmieniony 2006-12-13, 16:33 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Adrian_ pisze:Neoplan o nr taborowym 42 jest z 1996r., a pozostałe z 1996r.
Coś tu chyba jest źle :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dziwny pisze:Coś tu chyba jest źle
Masz rację. Jeśli chodzi o rok produkcji tych Neoplanów to sytuacja przedstawia się następująco:
#38-1994r.
#39-1995r.
#40-1995r.
#41-1995r.
#42-1996r.
Teraz powinno być wszystko dobrze :).

Poznaniak

Post autor: Poznaniak »

Jeden z poznańskich Neoplanów N4016, konkretnie #1509 po wizycie w Modertransie otrzymał nowa lakierkę (błyszczy sie z daleka) oraz nowego typu obicia siedzeń (nawet miękkie, lepsze to niz Stery)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Poznaniak pisze:Jeden z poznańskich Neoplanów N4016, konkretnie #1509 po wizycie w Modertransie otrzymał nowa lakierkę (błyszczy sie z daleka) oraz nowego typu obicia siedzeń (nawet miękkie, lepsze to niz Stery)
Czy wszystkie N4016, będą kierowane do Modertransu, czy to tylko jeden taki przypadek ? ;)

Podi

Post autor: Podi »

J-31 pisze:Czy wszystkie N4016, będą kierowane do Modertransu, czy to tylko jeden taki przypadek ?
Mpk głośno deklarowało, iż masowych remontów (NG) niskaczy nie będzie, tylko ich bieżąca wymiana.

Andalami

Jaki ustawić zgar

Post autor: Andalami »

Nie wiecie może jak ustawić zegar dla pasażerów(ten za kabina kierowcy)w N4016?Zasilanie jest gdyż świecą się dwie kreski pozimo.Chciałbym aby ten zegar chodził,może ktos by coś o tym wiedział?:-)pozdrawiam

ppln

Post autor: ppln »

A ten zegar jest w trybie pracy samodzielnej czy pod jakimś sterownikiem, ew. czy nie można go podłączyć pod jakiś wzorzec czasu?

Andalami

Post autor: Andalami »

Własnie tego nie wiem,ale wydaje mi się,że jest samodzielny,w wielu wozach te zegary nie chodzą,przypuszczam,ze gdzieś musi być cos do ustawiania.

[ Dodano: 2009-03-04, 15:37 ]
Widze,że temat nie łatwy,to jest populatny zegar w miejskich autobusach,obok jest STOP na żadanie.Męczy mnie to trochę,skoro się świecą dwie kreski to by oznaczało,że ma zasilanie,przypuszczam,że nie powinien byc podpięty do osobnego wzorca czasowego,teoretycznie powinien chodzic sam w sobie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Andalami, ja myślę, że ze swoim problemem dotyczącym zegara w Neoplanie, Możesz też spokojnie zapytać na Wawkomie. W Warszawie mamy N4020 i one mają również zegar oraz sygnał STOP. Czasami te zegary działają, a czasami pojawiają się kreski. Może na Wawkomie, ktoś Ci fachowo doradzi co z tym zrobić ;)

:strzałka: http://wawkom.waw.pl/forum/

Andalami

Post autor: Andalami »

Dzięki,ja tu musze rozpracowac:-)ten zegar musi działac skoro tam jest.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Andalami pisze:Dzięki,ja tu musze rozpracowac:-)ten zegar musi działac skoro tam jest.
Tak jak zauważyłem po warszawskich Neosiach, to póki były nowe, to te zegary pracowały w każdym autobusie. Jeśli gdzieś przestał pracować, to pracownicy jakoś to naprawiali.

Natomiast teraz, gdy te pojazdy popadają w coraz większą ruinę, to coraz częściej widuję nie działające zegary ;)

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ha, większość jest wyrzuconych i zaślepionych blachą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”