N4016

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
RadziuGW

Post autor: RadziuGW »

mniejsza z tym co to za neo, tylko zastanawia mnie co oznacza NF :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Może to jest jakiś skrót literowy z języka niemieckiego

- np. N - to może być Niederflur (niskopodłogowy)
- ale co oznacza F ?

Kozik

Post autor: Kozik »

A może Neoplan 4016NFS (need for speed) - wersja po tuningu silnika ;)

RadziuGW

Post autor: RadziuGW »

Może to jest jakiś skrót literowy z języka niemieckiego

- np. N - to może być Niederflur (niskopodłogowy)
- ale co oznacza F ?

no byc moze wlasnie i N i F sa skrotem do tego :)
N ieder F lur :)


tylko skoro tak to dlaczego czesc ma oznaczenie NF a czesc nie? :|

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja bym raczej poszedł śladem usytułowania silnika. Dlatego pomyślałem o tym, że pierwsza litera odpowiadałaby za wysokość podłogi, a druga właśnie za silnik, jego usytuowanie. Szczególnie, że w tych Waszych pojazdach jest on - o ile pamiętam - w szafie ;)

voy

Post autor: voy »

A bardzo możliwe że tu chodzi o usytuowanie silnika. NF to zdaje się że będzie poprzecznie ustawiony. Przynajmniej N4014NF który jeździ po Rzeszowie ma tak ustawiony silnik.

Robson

Post autor: Robson »

J-31 pisze:Może to jest jakiś skrót literowy z języka niemieckiego

- np. N - to może być Niederflur (niskopodłogowy)
- ale co oznacza F ?
NF to oznacza NiederFlur jak już :)

ppln

Post autor: ppln »

Chociaż w serii 405-tek Niederflur oznacza samo N (405N)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Ale w Neoplanach nie mogłoby być samo N, bo już jedno jest na początku oznaczenia modelu. Wyszłoby np. N4016N, trochę dziwnie :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale dlaczego w Płocku mamy N4020td a nie N4020NF, tak dla przykładu?
I, że tak sobie pozwolę zapasożytować — jak jest „przegub” po niemiecku? Zawsze mnie to zastanawiało ;-)
EDIT: Dzięki… Trochę śmieszne to się wydaje ;)
Ostatnio zmieniony 2006-03-29, 22:34 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Gelenk, autobus przegubowy: Gelenkbus

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Ale dlaczego w Płocku mamy N4020td a nie N4020NF, tak dla przykładu?
No tak, ale z bolechowskimi N4020 różnica właśnie polega na ułożeniu silnika:
- N4020 - autobusy z silnikiem pod podłogą, autobus jest niskowejściowy, a w ostatnich drzwiach jest pojedynczy stopień (takie pojazdy Znajdziesz m.in. w Poznaniu, Gdańsku, Warszawie)
- N4020 td - autobusy z silnikiem w szafie, autobus jest niskopodłogowy (takie pojazdy Znajdziesz m.in. w Warszawie, bo o Płocku już nie muszę pisać :mruga: )

Natomiast tutaj jest jakaś różnica pomiędzy tym co pisali koledzy z Gorzowa - N4016NF i N4016NL. Tylko jaka ? :roll:

[ Dodano: 2006-03-30, 11:58 ]
Panowie, Pozwólcie, że może ja zbiorę Wasze posty do kupy: :mruga:
RadziuGW na początku pisze:ale moze jest ktos kto wie czym rozni sie N4016 od N4016NF? dotychczas wydawalo mi sie ze NF to dwudrzwiowa wersja N4016...
RadziuGW odpowiedział na mój post i pisze:no byc moze wlasnie i N i F sa skrotem do tego
N ieder F lur
tylko skoro tak to dlaczego czesc ma oznaczenie NF a czesc nie?
A następnie nie czytając postu Radzia, Robson pisze:NF to oznacza NiederFlur jak już :)
A jaki jest rok produkcji Waszych Neoplanów ? Może faktycznie tu tkwi sendo tej zagadki :D

Robson

Post autor: Robson »

560 1995 WAG240162SPN23600 Silnik: MB
561 1997 WAG240166VPN25794 Silnik: MAN
562 1996 WAG240162TPN24484 Silnik: MB
Taki wyciąg z moich danych nt. busów.
Dodam jeszcze że 562 ma inne wnętrze bardziej podmiejskie i środkowe drzwi są jak w krakowskich Scaniach. Nie odskowe ale takie rozsuwane.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Te ode mnie to rocznik 1998. Silniki MAN-a.
W każdej dostawie używek macie pseudo-lokalnego, pewnie będą kasacje SU240 w dalszej perspektywie :mruga:
J-31 pisze:tu tkwi sendo tej zagadki :D
Zagadka komórę zgubiła? :mruga:
Sendo są cienkie, kupi se lepszą :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:(...)
Taki wyciąg z moich danych nt. busów.(...)
Całkiem ciekawe. Robson, a czy one wszystkie włącznie z 562 są w wersji N4016 NF ? :)

Robson

Post autor: Robson »

Właśnie nie wiem do końca jaki to typ. Ale znam historię #562 skąd pochodzi itp.
Ten Neoplan jest z Lübeck, 1996-2005 nalezal do LVG Lübeck(Lübeck-Travemünder Verkehrsgesellschaft), mial tam numer 73 i rejestracje HL-LV 173, dokladna data zakupu to 10.6.1996, 10.2005 zostal sprzedany do NEOMAN Berlin :)

Kozik

Post autor: Kozik »

Robson pisze:Dodam jeszcze że 562 ma inne wnętrze bardziej podmiejskie i środkowe drzwi są jak w krakowskich Scaniach. Nie odskowe ale takie rozsuwane.
Wczoraj kierowca na drugiej zmianie nie potrafił przysunąc w nim fotela, bo ten z pierwszej zmiany odsunął go na maksa do tyłu. Przyjechało pogotowie techniczne i mechanicy też nie potrafili go przysunąć. A mnie w międzyczasie kusiało pobawić się tymi drzwiami ale nie było sposobności.. :roll:

picia

Post autor: picia »

wniosek: puszczać kierowców na dany wóz, którzy chodzą w jednakowej wadze... a tak poza tym to trochę dziwne... a poprzedni kierowca w jaki sposób pchnął ten fotel do tyłu? siłowo czy raczej on znalazł sposób?

Kozik

Post autor: Kozik »

No właśnie jakoś intuicyjnie to zrobił, a potem nikt nie potrafił zrobić to tak jak powinno być..

RadziuGW

Post autor: RadziuGW »

jak widac praca kierowcy tez jest praca umyslowa ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”