N4016

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
voy

Post autor: voy »

A bardzo możliwe że tu chodzi o usytuowanie silnika. NF to zdaje się że będzie poprzecznie ustawiony. Przynajmniej N4014NF który jeździ po Rzeszowie ma tak ustawiony silnik.

Robson

Post autor: Robson »

J-31 pisze:Może to jest jakiś skrót literowy z języka niemieckiego

- np. N - to może być Niederflur (niskopodłogowy)
- ale co oznacza F ?
NF to oznacza NiederFlur jak już :)

ppln

Post autor: ppln »

Chociaż w serii 405-tek Niederflur oznacza samo N (405N)

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Ale w Neoplanach nie mogłoby być samo N, bo już jedno jest na początku oznaczenia modelu. Wyszłoby np. N4016N, trochę dziwnie :chytry:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale dlaczego w Płocku mamy N4020td a nie N4020NF, tak dla przykładu?
I, że tak sobie pozwolę zapasożytować — jak jest „przegub” po niemiecku? Zawsze mnie to zastanawiało ;-)
EDIT: Dzięki… Trochę śmieszne to się wydaje ;)
Ostatnio zmieniony 2006-03-29, 22:34 przez pmaster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
u2w
Posty: 2030
Rejestracja: 2005-02-15, 16:59
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: u2w »

Gelenk, autobus przegubowy: Gelenkbus

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Ale dlaczego w Płocku mamy N4020td a nie N4020NF, tak dla przykładu?
No tak, ale z bolechowskimi N4020 różnica właśnie polega na ułożeniu silnika:
- N4020 - autobusy z silnikiem pod podłogą, autobus jest niskowejściowy, a w ostatnich drzwiach jest pojedynczy stopień (takie pojazdy Znajdziesz m.in. w Poznaniu, Gdańsku, Warszawie)
- N4020 td - autobusy z silnikiem w szafie, autobus jest niskopodłogowy (takie pojazdy Znajdziesz m.in. w Warszawie, bo o Płocku już nie muszę pisać :mruga: )

Natomiast tutaj jest jakaś różnica pomiędzy tym co pisali koledzy z Gorzowa - N4016NF i N4016NL. Tylko jaka ? :roll:

[ Dodano: 2006-03-30, 11:58 ]
Panowie, Pozwólcie, że może ja zbiorę Wasze posty do kupy: :mruga:
RadziuGW na początku pisze:ale moze jest ktos kto wie czym rozni sie N4016 od N4016NF? dotychczas wydawalo mi sie ze NF to dwudrzwiowa wersja N4016...
RadziuGW odpowiedział na mój post i pisze:no byc moze wlasnie i N i F sa skrotem do tego
N ieder F lur
tylko skoro tak to dlaczego czesc ma oznaczenie NF a czesc nie?
A następnie nie czytając postu Radzia, Robson pisze:NF to oznacza NiederFlur jak już :)
A jaki jest rok produkcji Waszych Neoplanów ? Może faktycznie tu tkwi sendo tej zagadki :D

Robson

Post autor: Robson »

560 1995 WAG240162SPN23600 Silnik: MB
561 1997 WAG240166VPN25794 Silnik: MAN
562 1996 WAG240162TPN24484 Silnik: MB
Taki wyciąg z moich danych nt. busów.
Dodam jeszcze że 562 ma inne wnętrze bardziej podmiejskie i środkowe drzwi są jak w krakowskich Scaniach. Nie odskowe ale takie rozsuwane.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Te ode mnie to rocznik 1998. Silniki MAN-a.
W każdej dostawie używek macie pseudo-lokalnego, pewnie będą kasacje SU240 w dalszej perspektywie :mruga:
J-31 pisze:tu tkwi sendo tej zagadki :D
Zagadka komórę zgubiła? :mruga:
Sendo są cienkie, kupi se lepszą :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Robson pisze:(...)
Taki wyciąg z moich danych nt. busów.(...)
Całkiem ciekawe. Robson, a czy one wszystkie włącznie z 562 są w wersji N4016 NF ? :)

Robson

Post autor: Robson »

Właśnie nie wiem do końca jaki to typ. Ale znam historię #562 skąd pochodzi itp.
Ten Neoplan jest z Lübeck, 1996-2005 nalezal do LVG Lübeck(Lübeck-Travemünder Verkehrsgesellschaft), mial tam numer 73 i rejestracje HL-LV 173, dokladna data zakupu to 10.6.1996, 10.2005 zostal sprzedany do NEOMAN Berlin :)

Kozik

Post autor: Kozik »

Robson pisze:Dodam jeszcze że 562 ma inne wnętrze bardziej podmiejskie i środkowe drzwi są jak w krakowskich Scaniach. Nie odskowe ale takie rozsuwane.
Wczoraj kierowca na drugiej zmianie nie potrafił przysunąc w nim fotela, bo ten z pierwszej zmiany odsunął go na maksa do tyłu. Przyjechało pogotowie techniczne i mechanicy też nie potrafili go przysunąć. A mnie w międzyczasie kusiało pobawić się tymi drzwiami ale nie było sposobności.. :roll:

picia

Post autor: picia »

wniosek: puszczać kierowców na dany wóz, którzy chodzą w jednakowej wadze... a tak poza tym to trochę dziwne... a poprzedni kierowca w jaki sposób pchnął ten fotel do tyłu? siłowo czy raczej on znalazł sposób?

Kozik

Post autor: Kozik »

No właśnie jakoś intuicyjnie to zrobił, a potem nikt nie potrafił zrobić to tak jak powinno być..

RadziuGW

Post autor: RadziuGW »

jak widac praca kierowcy tez jest praca umyslowa ;)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

I znów pozwolę sobie o małe "auktualnienie" tematu, gdyż do MZK Wejherowo przybył kolejny w tym roku Neoplan N4016 :). Autobus ten dotarł do Wejherowa jako używany. Jest z 1995 roku i jest to już drugi Neoplan w tej firmie. Jakiś czas temu wejherowskie MZK pozyskało również Neoplana z tym, że był to Neoplan N4016NF, który otrzymał nr. taborowy 818 (nr.819 przydzielono Solarisowi Urbino 12 III). Autobus ten dzisiaj wyjechał na trasę debiutując na początku na linii szkolnej nr. 14. Jedną z cech wyróżniających tego Neoplana w Wejherowie jest obrotomierz, którego nie posiadały wcześniej dostarczone do MZK Wejherowo Neoplany :).
Ostatnio zmieniony 2006-11-09, 14:51 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Kamil

Post autor: Kamil »

W Wałbrzych to jest tak:
:strzałka: 31 sztuk N4016
:strzałka: 1 sztuka N4020
Są to faje woziki, przyjemne z wyglądu. Tylko zniszczone :frown:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ostatnimi czasy na liniach ZKKM Chrzanów zadebiutowały 2 Neoplany N4016 o nr taborowych 39 oraz 40 należące do Transgóru Mysłowice. Przygotowywane do wyjazdu na linię są także Neoplany o nr taborowych: 38, 41 oraz 42. Łącznie Transgór sprowadził 5 takich autobusów.Autobusy te różnią się wiekowo. Neoplan o nr taborowym 39 jest z 1994r., Neoplan o nr taborowym 42 jest z 1996r., a pozostałe z 1995r. Jest to już druga dostawa tego typu Neoplanów w Transgórze w tym roku. Jakiś czas temu Transgór nabył również Neoplany N4016 w ilości 3-ech sztuk. Łącznie Transgór posiada 8 Neoplanów N4016 :).
Ostatnio zmieniony 2006-12-13, 16:33 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Dziwny

Post autor: Dziwny »

Adrian_ pisze:Neoplan o nr taborowym 42 jest z 1996r., a pozostałe z 1996r.
Coś tu chyba jest źle :/

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dziwny pisze:Coś tu chyba jest źle
Masz rację. Jeśli chodzi o rok produkcji tych Neoplanów to sytuacja przedstawia się następująco:
#38-1994r.
#39-1995r.
#40-1995r.
#41-1995r.
#42-1996r.
Teraz powinno być wszystko dobrze :).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Neoplan”