N4014NF
N4014NF
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=62941
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=63026
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01880.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01900.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01920.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01940.jpg
Co sądzicie o tym autobusie? Ja wczoraj miałem przyjemność nim jechać. Wrażenia z jazdy rewelacyjne wręcz. Po pierwsze naprawdę wygodne i dobrze wyprofilowane fotele - takim autobusem nawet na dłuższą trasę można się wybrać, nie to co w przypadku foteli z Jelczy lub Solarisów a nawet z MANa. Są to najwygodniejsze fotele jakie spotkałem w autobusie miejskim. Wóz jest porządnie wykonany, nic (mimo zapewne wieku ok. 12 lat lub więcej) się nie telepie, zawieszenie sprawdza się na drogach w Polsce. Niedogodnością może być wibrującą i nie tak do końca wyciszony silnik - MAN D0826. Ten silnik jest jednym z pierwszych wyprodukowanych ogółów rodzaju D0826 i brzmi trochę inaczej niż ten obecnie z normą Euro II, Euro III. Jak na moc 230 KM ciągnie rewelacyjnie. Bez problemu wjechał pod górę na Pobitno, gdzie Vecto z silnikiem o mocy 250 KM męczy ten dystans nie wspominając o peerce która strasznie się wlecze, późniejsze D0826 już nie są takie mocne. Autobus wciąż nie grzeszy nowoczesnością. Posiada całkowicie niską podłogę, aż 6 siedzeń bezpodestowych. Sprawę silnika rozwiązano dosyć nietypowo (widać na drugim zdjęciu) - z tyłu pod oknem po lewej jest jedno duże siedzenie na 2 osoby a po prawej taka duża skrzynia, gdzie nie ma siedzeń tylko umieszczono tam silnik. Moim zdaniem rozwiązanie to jest lepsze niż wieża bo dzięki temu wnętrze pojazdu jest lepiej oświetlone i jego powierzchnia nie wydaje się tak bardzo ograniczona ja w wypadku wieży. Ta skrzynia na silnik zajmuje 3 miejsca siedzące. Wykończenie wnętrza zdecydowanie nie wygląda nowocześnie ale gdyby przearanżować je na to np. z MANa to wyglądałoby naprawdę ładnie i nowocześnie. Pojazdy takie są sprowadzane z Niemiec, ten model ma trzy drzwi o dziwo, bo w autobusach sprowadzanych zza granicy raczej są to autobusy z dwoma parami drzwi. Kwestia trzecich drzwi jest rozwiązana nietypowo. Z tego co zauważyłem nie ma do nich przycisku otwierania w kabinie kierowcy, naciska je pasażer od zewnątrz bądź od wewnątrz po czym po chwili słychać dźwięki podobne do tych z MANa ostrzegające o zamknięciu drzwi po czym te się zamykają - chyba samoczynnie. Szkoda, że MPK Rzeszów nie zakupi takich pojazdów, zamiast np. Jelczów 120M. Taki pojazd ułatwiłby życie niepełnosprawnym dzięki całej niskiej podłodze i umilił jazdę wielu pasażerom dzieki wygodnym fotelom i przyzwoitym zawieszeniu, które przecież było dostosowywane pod Niemieckie, prawdopodobnie dużo lepsze drogi. Szkoda tylko, że pojazd posiada tylko 2 uchylne okna, zapewne w porze letniej nie będzie się szczególnie znośnie nim jeździć (do ogrzewania nie mogę się przyczepić). Ale i tak byłem zaskoczony, że taki stary pojazd w wieku najstarszych 120M będzie taki nowoczesny i bardzo komfortowy, nawet lepiej niż najbardziej komfortowy autobus III generacji MAN NL223.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=63026
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01880.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01900.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01920.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01940.jpg
Co sądzicie o tym autobusie? Ja wczoraj miałem przyjemność nim jechać. Wrażenia z jazdy rewelacyjne wręcz. Po pierwsze naprawdę wygodne i dobrze wyprofilowane fotele - takim autobusem nawet na dłuższą trasę można się wybrać, nie to co w przypadku foteli z Jelczy lub Solarisów a nawet z MANa. Są to najwygodniejsze fotele jakie spotkałem w autobusie miejskim. Wóz jest porządnie wykonany, nic (mimo zapewne wieku ok. 12 lat lub więcej) się nie telepie, zawieszenie sprawdza się na drogach w Polsce. Niedogodnością może być wibrującą i nie tak do końca wyciszony silnik - MAN D0826. Ten silnik jest jednym z pierwszych wyprodukowanych ogółów rodzaju D0826 i brzmi trochę inaczej niż ten obecnie z normą Euro II, Euro III. Jak na moc 230 KM ciągnie rewelacyjnie. Bez problemu wjechał pod górę na Pobitno, gdzie Vecto z silnikiem o mocy 250 KM męczy ten dystans nie wspominając o peerce która strasznie się wlecze, późniejsze D0826 już nie są takie mocne. Autobus wciąż nie grzeszy nowoczesnością. Posiada całkowicie niską podłogę, aż 6 siedzeń bezpodestowych. Sprawę silnika rozwiązano dosyć nietypowo (widać na drugim zdjęciu) - z tyłu pod oknem po lewej jest jedno duże siedzenie na 2 osoby a po prawej taka duża skrzynia, gdzie nie ma siedzeń tylko umieszczono tam silnik. Moim zdaniem rozwiązanie to jest lepsze niż wieża bo dzięki temu wnętrze pojazdu jest lepiej oświetlone i jego powierzchnia nie wydaje się tak bardzo ograniczona ja w wypadku wieży. Ta skrzynia na silnik zajmuje 3 miejsca siedzące. Wykończenie wnętrza zdecydowanie nie wygląda nowocześnie ale gdyby przearanżować je na to np. z MANa to wyglądałoby naprawdę ładnie i nowocześnie. Pojazdy takie są sprowadzane z Niemiec, ten model ma trzy drzwi o dziwo, bo w autobusach sprowadzanych zza granicy raczej są to autobusy z dwoma parami drzwi. Kwestia trzecich drzwi jest rozwiązana nietypowo. Z tego co zauważyłem nie ma do nich przycisku otwierania w kabinie kierowcy, naciska je pasażer od zewnątrz bądź od wewnątrz po czym po chwili słychać dźwięki podobne do tych z MANa ostrzegające o zamknięciu drzwi po czym te się zamykają - chyba samoczynnie. Szkoda, że MPK Rzeszów nie zakupi takich pojazdów, zamiast np. Jelczów 120M. Taki pojazd ułatwiłby życie niepełnosprawnym dzięki całej niskiej podłodze i umilił jazdę wielu pasażerom dzieki wygodnym fotelom i przyzwoitym zawieszeniu, które przecież było dostosowywane pod Niemieckie, prawdopodobnie dużo lepsze drogi. Szkoda tylko, że pojazd posiada tylko 2 uchylne okna, zapewne w porze letniej nie będzie się szczególnie znośnie nim jeździć (do ogrzewania nie mogę się przyczepić). Ale i tak byłem zaskoczony, że taki stary pojazd w wieku najstarszych 120M będzie taki nowoczesny i bardzo komfortowy, nawet lepiej niż najbardziej komfortowy autobus III generacji MAN NL223.
Nie należy do najładniejszych autobusów, ale zdecydowanie ładniejszy od gniota. Te światła z przodu wyglądają trochę mercedesowato. Pomysł zabudowy silnika jest bardzo dobry, według mnie lepszy od wieży i amfiteatru, ponieważ szafka jest mniejsza niż wieża i nie ma schodków. Pulpit jest taki sam jak w MANach 1-szej i 2-giej generacji, MB O305 i O405, Setry S215SL itd. Ogólnie fajny autobusik, ale jak ma D0826 to musi być dość głośny
Jechałem tym pudłem dzisiaj Autobus jako autobus nie ma specjalnych wad, może poza nieco kiepskim wyciszeniem. Ale sam egzemplarz już jest mocno zużyty - brudne siedzenia, barierka przyklejona taśmą i zawieszenie tylne stuka. Przycisk do otwierania drzwi był jakis taki gorący . Dziwne. W środku jeszcze sporo reklam z Niemiec - była też taka: kilka zakonnic szeroko uśmiechniętych i napi "Gott sei Dank, waermen mit Reigas" czy coś takiego Silnik mocny istotnie, bardzo dobre przyspieszenie. Pomysł zabudowy silnika świetny - z tyłu przez to jest dużo więcej miejsc stojących. Co do wyświetlaczy - tam nic nie widać czarne i tyle.
Moją uwagę zwrócił pewien drobiazg - bardzo praktyczny. Otóż do oparć siedzeń przytwierdzone są ciekawe okrągłe yy rurki, barierki... nie wiem jak się to mówi - widac to na ostatnim zdjeciu voya. Doskonała rzecz - ktoś się chce przytrzymać a nie będzie mi gmyrać ręką po karku, jak w jelczydłach.
Co do tabliczki znamionowej to nie wiem gdzie się tego szuka [glow=darkred][/glow][glow=red][/glow]
Moją uwagę zwrócił pewien drobiazg - bardzo praktyczny. Otóż do oparć siedzeń przytwierdzone są ciekawe okrągłe yy rurki, barierki... nie wiem jak się to mówi - widac to na ostatnim zdjeciu voya. Doskonała rzecz - ktoś się chce przytrzymać a nie będzie mi gmyrać ręką po karku, jak w jelczydłach.
Co do tabliczki znamionowej to nie wiem gdzie się tego szuka [glow=darkred][/glow][glow=red][/glow]
Świetnie, dzięki za wrażenia. Dosyć ciekawy autobusadam_palacz pisze:Jechałem tym pudłem dzisiaj Autobus jako autobus nie ma specjalnych wad, może poza nieco kiepskim wyciszeniem. Ale sam egzemplarz już jest mocno zużyty - brudne siedzenia, barierka przyklejona taśmą i zawieszenie tylne stuka. Przycisk do otwierania drzwi był jakis taki gorący . Dziwne. W środku jeszcze sporo reklam z Niemiec - była też taka: kilka zakonnic szeroko uśmiechniętych i napi "Gott sei Dank, waermen mit Reigas" czy coś takiego Silnik mocny istotnie, bardzo dobre przyspieszenie. Pomysł zabudowy silnika świetny - z tyłu przez to jest dużo więcej miejsc stojących. Co do wyświetlaczy - tam nic nie widać czarne i tyle.
Moją uwagę zwrócił pewien drobiazg - bardzo praktyczny. Otóż do oparć siedzeń przytwierdzone są ciekawe okrągłe yy rurki, barierki... nie wiem jak się to mówi - widac to na ostatnim zdjeciu voya. Doskonała rzecz - ktoś się chce przytrzymać a nie będzie mi gmyrać ręką po karku, jak w jelczydłach.
Co do tabliczki znamionowej to nie wiem gdzie się tego szuka [glow=darkred][/glow][glow=red][/glow]