N4014NF
: 2004-12-24, 12:28
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=62941
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=63026
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01880.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01900.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01920.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01940.jpg
Co sądzicie o tym autobusie? Ja wczoraj miałem przyjemność nim jechać. Wrażenia z jazdy rewelacyjne wręcz. Po pierwsze naprawdę wygodne i dobrze wyprofilowane fotele - takim autobusem nawet na dłuższą trasę można się wybrać, nie to co w przypadku foteli z Jelczy lub Solarisów a nawet z MANa. Są to najwygodniejsze fotele jakie spotkałem w autobusie miejskim. Wóz jest porządnie wykonany, nic (mimo zapewne wieku ok. 12 lat lub więcej) się nie telepie, zawieszenie sprawdza się na drogach w Polsce. Niedogodnością może być wibrującą i nie tak do końca wyciszony silnik - MAN D0826. Ten silnik jest jednym z pierwszych wyprodukowanych ogółów rodzaju D0826 i brzmi trochę inaczej niż ten obecnie z normą Euro II, Euro III. Jak na moc 230 KM ciągnie rewelacyjnie. Bez problemu wjechał pod górę na Pobitno, gdzie Vecto z silnikiem o mocy 250 KM męczy ten dystans nie wspominając o peerce która strasznie się wlecze, późniejsze D0826 już nie są takie mocne. Autobus wciąż nie grzeszy nowoczesnością. Posiada całkowicie niską podłogę, aż 6 siedzeń bezpodestowych. Sprawę silnika rozwiązano dosyć nietypowo (widać na drugim zdjęciu) - z tyłu pod oknem po lewej jest jedno duże siedzenie na 2 osoby a po prawej taka duża skrzynia, gdzie nie ma siedzeń tylko umieszczono tam silnik. Moim zdaniem rozwiązanie to jest lepsze niż wieża bo dzięki temu wnętrze pojazdu jest lepiej oświetlone i jego powierzchnia nie wydaje się tak bardzo ograniczona ja w wypadku wieży. Ta skrzynia na silnik zajmuje 3 miejsca siedzące. Wykończenie wnętrza zdecydowanie nie wygląda nowocześnie ale gdyby przearanżować je na to np. z MANa to wyglądałoby naprawdę ładnie i nowocześnie. Pojazdy takie są sprowadzane z Niemiec, ten model ma trzy drzwi o dziwo, bo w autobusach sprowadzanych zza granicy raczej są to autobusy z dwoma parami drzwi. Kwestia trzecich drzwi jest rozwiązana nietypowo. Z tego co zauważyłem nie ma do nich przycisku otwierania w kabinie kierowcy, naciska je pasażer od zewnątrz bądź od wewnątrz po czym po chwili słychać dźwięki podobne do tych z MANa ostrzegające o zamknięciu drzwi po czym te się zamykają - chyba samoczynnie. Szkoda, że MPK Rzeszów nie zakupi takich pojazdów, zamiast np. Jelczów 120M. Taki pojazd ułatwiłby życie niepełnosprawnym dzięki całej niskiej podłodze i umilił jazdę wielu pasażerom dzieki wygodnym fotelom i przyzwoitym zawieszeniu, które przecież było dostosowywane pod Niemieckie, prawdopodobnie dużo lepsze drogi. Szkoda tylko, że pojazd posiada tylko 2 uchylne okna, zapewne w porze letniej nie będzie się szczególnie znośnie nim jeździć (do ogrzewania nie mogę się przyczepić). Ale i tak byłem zaskoczony, że taki stary pojazd w wieku najstarszych 120M będzie taki nowoczesny i bardzo komfortowy, nawet lepiej niż najbardziej komfortowy autobus III generacji MAN NL223.
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=63026
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01880.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01900.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01920.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01940.jpg
Co sądzicie o tym autobusie? Ja wczoraj miałem przyjemność nim jechać. Wrażenia z jazdy rewelacyjne wręcz. Po pierwsze naprawdę wygodne i dobrze wyprofilowane fotele - takim autobusem nawet na dłuższą trasę można się wybrać, nie to co w przypadku foteli z Jelczy lub Solarisów a nawet z MANa. Są to najwygodniejsze fotele jakie spotkałem w autobusie miejskim. Wóz jest porządnie wykonany, nic (mimo zapewne wieku ok. 12 lat lub więcej) się nie telepie, zawieszenie sprawdza się na drogach w Polsce. Niedogodnością może być wibrującą i nie tak do końca wyciszony silnik - MAN D0826. Ten silnik jest jednym z pierwszych wyprodukowanych ogółów rodzaju D0826 i brzmi trochę inaczej niż ten obecnie z normą Euro II, Euro III. Jak na moc 230 KM ciągnie rewelacyjnie. Bez problemu wjechał pod górę na Pobitno, gdzie Vecto z silnikiem o mocy 250 KM męczy ten dystans nie wspominając o peerce która strasznie się wlecze, późniejsze D0826 już nie są takie mocne. Autobus wciąż nie grzeszy nowoczesnością. Posiada całkowicie niską podłogę, aż 6 siedzeń bezpodestowych. Sprawę silnika rozwiązano dosyć nietypowo (widać na drugim zdjęciu) - z tyłu pod oknem po lewej jest jedno duże siedzenie na 2 osoby a po prawej taka duża skrzynia, gdzie nie ma siedzeń tylko umieszczono tam silnik. Moim zdaniem rozwiązanie to jest lepsze niż wieża bo dzięki temu wnętrze pojazdu jest lepiej oświetlone i jego powierzchnia nie wydaje się tak bardzo ograniczona ja w wypadku wieży. Ta skrzynia na silnik zajmuje 3 miejsca siedzące. Wykończenie wnętrza zdecydowanie nie wygląda nowocześnie ale gdyby przearanżować je na to np. z MANa to wyglądałoby naprawdę ładnie i nowocześnie. Pojazdy takie są sprowadzane z Niemiec, ten model ma trzy drzwi o dziwo, bo w autobusach sprowadzanych zza granicy raczej są to autobusy z dwoma parami drzwi. Kwestia trzecich drzwi jest rozwiązana nietypowo. Z tego co zauważyłem nie ma do nich przycisku otwierania w kabinie kierowcy, naciska je pasażer od zewnątrz bądź od wewnątrz po czym po chwili słychać dźwięki podobne do tych z MANa ostrzegające o zamknięciu drzwi po czym te się zamykają - chyba samoczynnie. Szkoda, że MPK Rzeszów nie zakupi takich pojazdów, zamiast np. Jelczów 120M. Taki pojazd ułatwiłby życie niepełnosprawnym dzięki całej niskiej podłodze i umilił jazdę wielu pasażerom dzieki wygodnym fotelom i przyzwoitym zawieszeniu, które przecież było dostosowywane pod Niemieckie, prawdopodobnie dużo lepsze drogi. Szkoda tylko, że pojazd posiada tylko 2 uchylne okna, zapewne w porze letniej nie będzie się szczególnie znośnie nim jeździć (do ogrzewania nie mogę się przyczepić). Ale i tak byłem zaskoczony, że taki stary pojazd w wieku najstarszych 120M będzie taki nowoczesny i bardzo komfortowy, nawet lepiej niż najbardziej komfortowy autobus III generacji MAN NL223.