Strona 1 z 2

N4014NF

: 2004-12-24, 12:28
autor: voy
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=62941
http://ams1.lo3.wroc.pl/tomek/tournee.php?p=63026
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01880.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01900.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01920.jpg
http://www.smlw.pl/~voyager/Imgp01940.jpg

Co sądzicie o tym autobusie? Ja wczoraj miałem przyjemność nim jechać. Wrażenia z jazdy rewelacyjne wręcz. Po pierwsze naprawdę wygodne i dobrze wyprofilowane fotele - takim autobusem nawet na dłuższą trasę można się wybrać, nie to co w przypadku foteli z Jelczy lub Solarisów a nawet z MANa. Są to najwygodniejsze fotele jakie spotkałem w autobusie miejskim. Wóz jest porządnie wykonany, nic (mimo zapewne wieku ok. 12 lat lub więcej) się nie telepie, zawieszenie sprawdza się na drogach w Polsce. Niedogodnością może być wibrującą i nie tak do końca wyciszony silnik - MAN D0826. Ten silnik jest jednym z pierwszych wyprodukowanych ogółów rodzaju D0826 i brzmi trochę inaczej niż ten obecnie z normą Euro II, Euro III. Jak na moc 230 KM ciągnie rewelacyjnie. Bez problemu wjechał pod górę na Pobitno, gdzie Vecto z silnikiem o mocy 250 KM męczy ten dystans nie wspominając o peerce która strasznie się wlecze, późniejsze D0826 już nie są takie mocne. Autobus wciąż nie grzeszy nowoczesnością. Posiada całkowicie niską podłogę, aż 6 siedzeń bezpodestowych. Sprawę silnika rozwiązano dosyć nietypowo (widać na drugim zdjęciu) - z tyłu pod oknem po lewej jest jedno duże siedzenie na 2 osoby a po prawej taka duża skrzynia, gdzie nie ma siedzeń tylko umieszczono tam silnik. Moim zdaniem rozwiązanie to jest lepsze niż wieża bo dzięki temu wnętrze pojazdu jest lepiej oświetlone i jego powierzchnia nie wydaje się tak bardzo ograniczona ja w wypadku wieży. Ta skrzynia na silnik zajmuje 3 miejsca siedzące. Wykończenie wnętrza zdecydowanie nie wygląda nowocześnie ale gdyby przearanżować je na to np. z MANa to wyglądałoby naprawdę ładnie i nowocześnie. Pojazdy takie są sprowadzane z Niemiec, ten model ma trzy drzwi o dziwo, bo w autobusach sprowadzanych zza granicy raczej są to autobusy z dwoma parami drzwi. Kwestia trzecich drzwi jest rozwiązana nietypowo. Z tego co zauważyłem nie ma do nich przycisku otwierania w kabinie kierowcy, naciska je pasażer od zewnątrz bądź od wewnątrz po czym po chwili słychać dźwięki podobne do tych z MANa ostrzegające o zamknięciu drzwi po czym te się zamykają - chyba samoczynnie. Szkoda, że MPK Rzeszów nie zakupi takich pojazdów, zamiast np. Jelczów 120M. Taki pojazd ułatwiłby życie niepełnosprawnym dzięki całej niskiej podłodze i umilił jazdę wielu pasażerom dzieki wygodnym fotelom i przyzwoitym zawieszeniu, które przecież było dostosowywane pod Niemieckie, prawdopodobnie dużo lepsze drogi. Szkoda tylko, że pojazd posiada tylko 2 uchylne okna, zapewne w porze letniej nie będzie się szczególnie znośnie nim jeździć (do ogrzewania nie mogę się przyczepić). Ale i tak byłem zaskoczony, że taki stary pojazd w wieku najstarszych 120M będzie taki nowoczesny i bardzo komfortowy, nawet lepiej niż najbardziej komfortowy autobus III generacji MAN NL223.

: 2004-12-24, 15:51
autor: Hannibal
Wygląd staromodny ale dość sympatyczny , wielkim plusem jego jest niskapodloga , jak napisał to voy ,wnetrze wyglądało by przyjazniej gdyby obicia siedzen mialy inny kolor , ale skoro są wygodne :P . Ogólnie podoba mi się.
Pozdrawiam :)

: 2004-12-24, 22:48
autor: Adam_Palacz
Z zewnątrz mi się nie podoba. Nie wiem, co voy widzi w tym pudle :) A jechać to jeszcze nie jechałem :P

: 2004-12-25, 21:31
autor: Wiśnia
Nie należy do najładniejszych autobusów, ale zdecydowanie ładniejszy od gniota. Te światła z przodu wyglądają trochę mercedesowato. Pomysł zabudowy silnika jest bardzo dobry, według mnie lepszy od wieży i amfiteatru, ponieważ szafka jest mniejsza niż wieża i nie ma schodków. Pulpit jest taki sam jak w MANach 1-szej i 2-giej generacji, MB O305 i O405, Setry S215SL itd. Ogólnie fajny autobusik, ale jak ma D0826 to musi być dość głośny :/

: 2004-12-26, 18:06
autor: voy
Ale niestety ta zabudowa silnika wymusiła instalacje drogiej i awaryjnej przekładni kątowej :/
Natomiast ten MAN D0826 to jest jakiś inny niż zwykle, z głośnością nie jest najlepiej no ale bardzo dobrze ciągnie, w ogóle brzmi nieco inaczej.

: 2004-12-27, 11:40
autor: J-31
Dzięki Voy za relację :) . Rzeczywiście to bardzo ładny i ciekawy autobus - to chyba protoplasta N4016 :) . Mam takie wrażenie.
Neoplan jest zdaje się pierwszym producentem, który rozpoczął produkcję autobusów niskopodłogowych... :idea:

: 2004-12-27, 11:48
autor: voy
No jednym z pierwszych, trudno dokładnie określić kto był pierwszy.

: 2004-12-27, 11:50
autor: J-31
Zdaje się, że ten pojazd, którego zdjęcia Pokazałeś ma wyświetlacz pixelowski. Czemu przewoźnik z niej nie korzysta ?

: 2004-12-27, 12:23
autor: Adam_Palacz
Albo jest zepsuty, albo Straszydle nie umie go obsługiwać :)

: 2004-12-27, 12:37
autor: J-31
Szkoda. Ale może też jest nie kompletny - np, brak komputera :|

: 2004-12-27, 19:10
autor: voy
A może w ogóle go nie ma?

: 2004-12-27, 20:45
autor: Adam_Palacz
voy pisze:A może w ogóle go nie ma?
:lol: No wartałoby się lepiej przyjrzeć w realu :lol:

: 2004-12-27, 22:31
autor: voy
Może tam jeszcze do gości wpadnę zobaczyć tabliczkę znamionową i się przyjrzę trochę :P

: 2004-12-28, 10:35
autor: J-31
Ok. Będę wdzięczny. :)

: 2005-01-03, 13:01
autor: Adam_Palacz
Jechałem tym pudłem dzisiaj :) Autobus jako autobus nie ma specjalnych wad, może poza nieco kiepskim wyciszeniem. Ale sam egzemplarz już jest mocno zużyty - brudne siedzenia, barierka przyklejona taśmą i zawieszenie tylne stuka. Przycisk do otwierania drzwi był jakis taki gorący :( . Dziwne. W środku jeszcze sporo reklam z Niemiec :lol: - była też taka: kilka zakonnic szeroko uśmiechniętych i napi "Gott sei Dank, waermen mit Reigas" czy coś takiego :lol: Silnik mocny istotnie, bardzo dobre przyspieszenie. Pomysł zabudowy silnika świetny - z tyłu przez to jest dużo więcej miejsc stojących. Co do wyświetlaczy - tam nic nie widać :| czarne i tyle.
Moją uwagę zwrócił pewien drobiazg - bardzo praktyczny. Otóż do oparć siedzeń przytwierdzone są ciekawe okrągłe yy rurki, barierki... nie wiem jak się to mówi - widac to na ostatnim zdjeciu voya. Doskonała rzecz - ktoś się chce przytrzymać a nie będzie mi gmyrać ręką po karku, jak w jelczydłach. :mruga:

Co do tabliczki znamionowej to nie wiem gdzie się tego szuka :|[glow=darkred][/glow][glow=red][/glow]

: 2005-01-03, 14:42
autor: voy
Łomatko na przodzie samym gdzie siedzą gostki! :P

: 2005-01-03, 14:54
autor: J-31
adam_palacz pisze:Jechałem tym pudłem dzisiaj :) Autobus jako autobus nie ma specjalnych wad, może poza nieco kiepskim wyciszeniem. Ale sam egzemplarz już jest mocno zużyty - brudne siedzenia, barierka przyklejona taśmą i zawieszenie tylne stuka. Przycisk do otwierania drzwi był jakis taki gorący :( . Dziwne. W środku jeszcze sporo reklam z Niemiec :lol: - była też taka: kilka zakonnic szeroko uśmiechniętych i napi "Gott sei Dank, waermen mit Reigas" czy coś takiego :lol: Silnik mocny istotnie, bardzo dobre przyspieszenie. Pomysł zabudowy silnika świetny - z tyłu przez to jest dużo więcej miejsc stojących. Co do wyświetlaczy - tam nic nie widać :| czarne i tyle.
Moją uwagę zwrócił pewien drobiazg - bardzo praktyczny. Otóż do oparć siedzeń przytwierdzone są ciekawe okrągłe yy rurki, barierki... nie wiem jak się to mówi - widac to na ostatnim zdjeciu voya. Doskonała rzecz - ktoś się chce przytrzymać a nie będzie mi gmyrać ręką po karku, jak w jelczydłach. :mruga:

Co do tabliczki znamionowej to nie wiem gdzie się tego szuka :|[glow=darkred][/glow][glow=red][/glow]
Świetnie, dzięki za wrażenia. Dosyć ciekawy autobus :)

: 2005-01-03, 15:57
autor: Adam_Palacz
voy pisze:Łomatko na przodzie samym gdzie siedzą gostki! :P
E nie, przód był cały zapchany, jechałem z tyłu :P

: 2005-01-03, 17:04
autor: voy
:P
A przycisk otwierania drzwi jest gorący bo pewnie podświetlany.

: 2005-01-16, 16:04
autor: rupak9
Fajny ten autobus :)