Megashuttle/Megaliner

Tutaj są prowadzone dyskusje oraz wyrażane opinie o autobusach marki Neoplan...
Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Megashuttle/Megaliner

Post autor: ep40 » 2006-08-31, 20:04


Milenium

Post autor: Milenium » 2006-08-31, 21:09

Niezły, to na nim zrobiłem reklamę... W zatłoczonych miastach liczy się długość, by była jak najkrótsza ;). Ten Neoplan spełnia normę...

NEO_DAB

Post autor: NEO_DAB » 2006-08-31, 22:00

Taki właśnie przydałby się na 840... (KZK GOP) :D Kiedyś były / są większe NEOPLAN-y, mianowicie Jumbocrouiser ( piętrus przegubowy) :mruga:

Ten NEOPLAN Megaliner należy do przewoźnika: Trans - Tours "PINIOR" z Wodzisławia Śląskiego. Nawet nim kiedyś jechałem suuper.
Ostatnio zmieniony 2006-08-31, 22:04 przez NEO_DAB, łącznie zmieniany 1 raz.

rzelfix

Post autor: rzelfix » 2006-08-31, 22:01

Niemcy troche przesadzili. Według mnie bardziej by opłacało się dorobić przegub jak składać takie dziwacwto.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28818
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-09-01, 09:13

Jak na polskie przepisy o dopuszczeniu pojazdów do ruchu, to pewnie taki miejski Megashullte jest za wysoki. ;)

No, ale i mnie się one podobają. Piękne pojazdy :)
Obrazek

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2006-09-01, 14:54

http://home.arcor.de/ulrich.grunert/Busse.zip
Tutaj są rysunki wielu ciekawych autobusów (stąd dowiedziałem się o tym neoplanie).

Filip

Post autor: Filip » 2007-08-25, 00:45

Mam pytanie czy skrętne są tylko dwie przednie osie czy któraś z tyl<font color=blue><b>nich</b></font> też?

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-08-25, 00:53

Filip pisze:Mam pytanie czy skrętne są tylko dwie przednie osie czy któraś z tyl<font color=blue><b>nich</b></font> też?
Tylko 3 nie jest skrętna.

Filip

Post autor: Filip » 2007-08-25, 01:01

Chcesz przez to powiedzieć że czwarta też jest skrętna.
A jak ta sytuacja wyglądała w Megalinerze,bo ja w tamtym modelu zaówarzyłem jedynie dwie przednie osie skrętne.Możliwe że przeoczyłem to że ktoraś z tyl<font color=blue><b>nich</b></font> osi była skrętna.

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 » 2007-09-01, 12:43

Filip pisze:Chcesz przez to powiedzieć że czwarta też jest skrętna.
Tak.

Mibars

Post autor: Mibars » 2007-10-23, 20:45

Dziwne...

Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg

A tutaj, że wszystkie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg

Ten autobus mieści się w polskich normach - jak mówią liczby na szybach, to ma on 4.0m wysokości (OK), 2.5m szerokości (też OK), oraz 15m długości (tutaj są pewne odrębne przepisy dla autobusów, wymagane są 3 osie, a ten ma ich aż cztery :)

Ja za to widze pewną niekonsekwencję: Osie są tak blisko ustawione, że nie ma mowy na wygospodarowanu tam standardowych miejsc z nogami pomiędzy kołami. Nie wiem jak wygląda przestrzeń pasażerska w środku, jeśli dół jest jedną wielką rzeźnią z układem siedzeń 1-1, to wszystko OK, jeśli standardowo dla Neosiów siedzenia ustawione 2-2, to bym to zmienił...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28818
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-10-24, 09:07

Mibars pisze:Dziwne...

Tutaj widać, że skrętne są tylko 2 przednie osie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10306a.jpg

A tutaj, że wszystkie:
http://www.hanvas.com/hkvne/photoalm/pa10419a.jpg
Patrząc na te zdjęcia, mogę jedynie napisać, iż pewne jest, że skrętne są dwie przednie osie. ;)

A dalej mogę już tylko przypuszczać - ale tylko przypuszczam - że skrętna może być jeszcze czwarta oś (wg. mnie nawet powinna być, z dwóch powodów: 1. maksymalne ułatwienie manewrowania; 2. jest to oś która ma za zadanie podepszeć tylny zwis ze względu na ciężar pojazdu)

Natomiast środkowa, czyli trzecia musi być stała, wyposażona w podwójne ogumienie - wszak jest to oś napędowa ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-10-24, 17:52

Jak dla mnie to na obu zdjęciach wyraźnie widać, że pierwsze 2 osie są skręcane poprzez obrót kierownicy, a ostatnia sama się skręca (jak w deskorolkach, albo 280).
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28818
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2007-10-25, 08:38

plocmaster pisze:Jak dla mnie to na obu zdjęciach wyraźnie widać, że pierwsze 2 osie są skręcane poprzez obrót kierownicy, a ostatnia sama się skręca (jak w deskorolkach, albo 280).
Bo dokładnie tak jest ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ